Hej
Hej jeg bor godt nok ikke i nærheden af dig eller har et barn endnu, men projektet begynder til april-maj måned. Jeg vil meget gerne skrive med dig og høre om din guldklump. (:
Kram
Favorit
Hej, vil da lige starte med at fortælle lidt om mig selv.
Jeg hedder Camilla og er 20 år, bor sammen med min kæreste og vores søn på 10 uger.
Efter vi har fået ham er ens veninder faldet lidt fra, eller de gider ikke hører om baby snak da det ikke siger dem så meget :) Så det kunne være rigtig rart at få nogle bekendtskaber som er gravid eller også har barn.
Jeg kommer selv fra Give, så det kunne være dejligt hvis der var nogle som ikke boede meget langt væk, så man evt. kunne mødes på et tidspunkt.
Håber at høre fra nogen :)
Hej jeg bor godt nok ikke i nærheden af dig eller har et barn endnu, men projektet begynder til april-maj måned. Jeg vil meget gerne skrive med dig og høre om din guldklump. (:
Kram
Hej.
Ja, hvordan forklare man det 
Det er en lille by mellem Vejle og Herning.
Hvor kommer du fra?? :)
Det kunne da være hyggeligt at høre lidt om din lille dreng og dele erfaringer...jeg er selv i uge 8 og bor i haderslev med min dejlige kæreste...har heller ikke så mange interesserede veninder så ville da sætte pris på lidt hyggelig samtale herinde :D
Hej.
Tillykke med graviditeten, du går en dejlig tid i møde :)
Er helt sikkert frisk på at skrive :)
Jamen det lyder da dejligt, jeg glæder mig også rigtig meget til at opleve alle de nye ting der kommer til at ske i min graviditet
...hvordan går det så med den lile hygger i derhjemme på barsel??
Ja, det gør vi.
Det går rigtig godt med ham. Han har haft lidt bøvl med maven de første måneder af hans liv, men det er endelig ovre. Så nu har jeg fået mig en glad dreng, super skønt
Så nu går jeg bare og nyder ham, tiden flyver afsted :)
årh det lille pus da, det lyder da træls, hvor dejligt det er ovre, så han kan være sit glade jeg :)
hva laver i så derhjemme?? og hvordan har du haft det efter fødslen....tænker en del på min fødsel for det er jo desværre en af de ting jeg ikke rigtig kan planlægge hvordan skal gå...hehe :)
Vi laver ikke det helt store, det er utroligt så lidt man når på en dag med sådan en lille baby i huset :)
Pusle, lege, spise og sove. Det er vidst det vores hverdage går med 
Jamen jeg havde det faktisk rigtig godt efter fødslen, nu gik min fødsel så også fuldstændig efter bogen, uden nogle problemer eller smertestillende. og han blev født lige på termin dagen, så skulle heller ikke gå og vente :)
Men jeg tænkte også MEGET på min fødsel, jo tættere jeg kom på terminen jo mere frygtede jeg det. Gik og tænkte på alt det der kunne ske, og dum som jeg var sad jeg og læste alle de skræk historier på nettet, det gjorde det ikke bedre 
Men det blev heldigvis aldrig så slemt som jeg frygtede, det var en kæmpe oplevelse, som jeg glæder mig til at opleve igen engang. Selvfølgelig var det meget hårdt psykisk, lige pludselig at ligge med sit lille barn i armene, som man skulle tage sig af resten af livet, tanken om at alt ville blive anderledes for altid. samtidig med man var død træt og slet ikke havde krafter til noget. (det var nok det jeg syntes var hårdest, ikke selve fødslen) men glæd dig, det er det hele vær :)
hehe...ja det har du nok ret i tiden går nok hurtigere end men lige tror når man har en lille en og tage sig af :) men lyder da som om i hygger jer med hinanden, det glæder jeg mig også rigtog meget til at jeg skal med min egen lille guldklump :)
Det lyder som en drømme fødsel du har haft, håber jeg kan blive ligeså heldig...Men ja tror også at nevøsiteten over fødslen handler mest om det der kommer efter, det store ansvar man pludselig står med i hænderne og frygten for ikke at kunne finde ud af det eller gøre det forkert...det er jo ikke rigtig noget man kan øve sig på når det er ens første barn, man kan forestille sig det, men det blir aldrig helt det samme som når den lille først er der for det lille væsen har jo sin helt egen personlighed og den kender man jo ikke fra starten!!! :) Men ja jeg må jo læse en masse bøger og få råd ved min mor og de professionelle og så tage tingene som de kommer :)... Men håber tingene falder på plads af sig selv, hva gjorde du for at komme ind i en god rytme med dIn lille dreng??
Glæder mig også til at møde mit barn for første gang, tror også det blir det hele værd som du skriver, selvom man er helt udmattet og smadret bagefter :) hehe
Hvor lang tid har dig og din kæreste været sammen, hvis jeg må spørge??
Og mærkede du noget til den lille i starten altså lidt smerter og sådan i underlivet?? For det har jeg nemlig haft og så vidt jeg kan læse er det helt normalt...men nu er det så forsvundet og er lidt nervøs for om fosteret er holdt op med at vokse derinde....
Ved ikke lige hvad jeg skal skrive til det med rytmen, synes nemlig ikke rigtig jeg har gjort noget. Det kommer bare lidt af sig selv. Det første stykke tid bruger man på at lærer det lille menneske at kende og se hvad der fungere, og når man har fundet ud af det så fortsætter man med det ;)
Kan godt forstå du glæder dig til at se og holde dit lille barn for første gang, det er også den vildeste oplevelse jeg tror man kommer til at opleve nogensinde :)
Har du været ved lægen og fået lavet en vandrejournal, og hvor skal du føde?
uha, vi har været sammen længe efterhånden, til april har vi været sammen i 5 år :) Hvor lang tid har du været sammen med din?
Kan faktisk ikke huske så meget fra starten af min graviditet, men mener jeg havde en del ligamentsmerter, mon ikke det også var det du havde. Tror ikke du skal være bekymret over at det er stoppet, det er jo sjælden det fortsætter gennem hele graviditeten, og det ville jo være træls at gå og have ondt i 9 måneder. så nyd du det bare selvom det er lidt svært. I starten kan man jo ikke mærke man er gravid, så kan godt huske at man helst ville have der var et eller andet, som bekræfter man virkelig er gravid. Det bliver meget bedre når man begynder at mærke liv dagligt. Tror da helt sikkert det hele er som det skal være, så længe du ikke bløder, tror jeg ikke du skal tænke over det. Lider du af kvalme eller er du sluppet for det?
Guldklumpen2012 skrev:Det kunne da være hyggeligt at høre lidt om din lille dreng og dele erfaringer...jeg er selv i uge 8 og bor i haderslev med min dejlige kæreste...har heller ikke så mange interesserede veninder så ville da sætte pris på lidt hyggelig samtale herinde :D
Jeg er også fra Haderslev og har ingen bekendskaber med børn,
det kunne være hyggeligt at dele babysnakken med dig ;)
er ikke så bekymret for smerterne mere...har læst lidt mere rundt omkring og nogle gange kan jeg mærke lidt rumlen så er ikke så nervøs nu :) og kvalmen bekræfter også lidt at der helt sikkert er noget :) og så har jeg også allerede fået en bule på maven så det går strækt :)
Du har nok ret i at rytmen kommer lidt af sig selv, men det skal nu nok blive en udfordring og finde ud af det sammen med den lille :) hehe...
Har ikke været ved første lægebesøg endnu skal jeg på mandag og så starter hun min vandre-jounal der :) glæder mig :)
5 år det var da længe så...hvornår besluttede i jer så for at få en familie sammen? :)
Min kæreste og jeg har været sammen i 8 mdr og helt fra starten var vi ikke i tvivl om at det skullle være os to. Det hele føltes/føles så rigtigt og vi har ikke været væk fra hinanden siden den dag vi mødtes :) Det hele er gået lidt stærkt men vi var begge enige om at prøve og få et barn sammen, vi ville ikke vente med at skabe vores egen lille familie når det nu føltes så rigtigt og vi var/er så lykkelige sammen ;)...
Var beskeden til mig? for var lidt i tvivl :) hehe
Men hvis det er så kan vi da godt skrive sammen om de små guldklumper :)
Er du gravid eller er du blevet mor ?? :D
Godt du ikke er bekymret mere, det er med at nyde den dejlige oplevelse :)
Det er en kæmpe udfordring at finde en rytme, vi har stadig efter 4 måender, stadig ikke en fast rytme. Det der fungere den ene dag, virker ikke altid den næste.
Vi bestemte os for at starte en familie, da jeg stod med en positiv test ;) Men er rigtig glad for det nu og han blev drømmebarnet.
Dejligt dig og din kæreste har det så godt sammen og er enige om hvad i vil :)
Nyder det helt sikkert også :) Har været ved lægen nu og fået startet min vandre jounal så nu venter vi på brev fra sygehuset :)!!! Spændende!! :D
Hehe...ja det sjovt som livet nogle gange tager nogle beslutninger for en som man ikke lige havde tænkt over :) Men hvor skønt at i har fået en drømmebaby :)
Okay det skal jeg huske på,,,altså det med rytmen, at det godt kan skifte en del i starten...tak!! :)
Ja vi er også glade for at vi tog den beslutning og endnu gladere nu hvor det er virkelighed:)
Hvordan går det med lillemandens mave?? :)
Det går helt fint, den fungere som den skal ;) Så det er bare dejligt.
Ja, det bliver spændende at hører fra sygehuset, det er så specielt at være til den første scanning og se den lille for første gang.
Hvor skal du føde?
Det var godt...fandt i ud af hva det var der var galt med han lille mave??
Vi glæder os også og håber min kæreste kan få det lidt mere bekræftet at der er en lille baby på vej, for tror ikke helt det er gået op for ham endnu...hehe!! men han glæder sig :)
Jeg skal gerne føde på haderslev sygehus, så vidt muligt det er nemlig så tæt på os :) Hvor fødte du??
Hvordan tog familien det da du blev gravid??
han havde rigtig ondt når han skulle af med luft, så det var rigtig synd for ham.
Tror også det bliver mere virkeligt for mændene når de ser der faktisk er noget, min kæreste synes hvertfald det var helt vild at se. Han var faktisk tæt på at fælde en lille tåre da vi var til den første scanning (han er normalt ikke en der viser følelser på den måde) ;)
Jeg fødte i Herning, her hvor jeg bor føder man egentlig normalt i Kolding. Men jeg valgte Herning da man bliver indlagt på sygehuset i 2 døgn, i Kolding skal man tage hjem efter 6 timer. Er helt vild glad for jeg valgte herning, det havde virkelig ikke været rart at tage hjem efter 6 timer. Ved du hvordan det er der hvor du skal føde?
Begge vores familier blev meget overrasket, men også rigtig glade. De glædede sig meget, og gik utolig meget op i min graviditet. Hvordan har jeres taget det? ;)
...Ej hvor dejligt han lod sig selv vise de følelser så...Tror min kæreste kommer til at græde han er nemlig lidt følsom når det kommer til sådan noget :) hehe...det blir spændende at opleve begge vores reaktioner :) Var du mege nervøs op til scanningen? For jeg er virkelig nervøs!!! :(
Hmm...så vidt jeg ved så må man også blive på haderslev sygehus et par dage efter ma har født, for ja du har da ret i at det ville være alt for ubehageligt at blive sendt hjem efter kun 6 timer...det ville jeg ikke bryde mig om!! kan godt forstå du valgte herning så :)
Hvor dejligt at have den støtte...det nyder vi også godt af ved vores familier...de blev også rigtig glade og min mor begyndte at græde af glæde :) hehe det var virkelig skønt og alle vil gerne ha vi sender billeder af baby og maven så de kan følge med... så det er dejligt :)
må jeg spørge hva din lille søn hedder?? ;D
Guldklumpen2012 skrev:Var beskeden til mig? for var lidt i tvivl :) hehe
Men hvis det er så kan vi da godt skrive sammen om de små guldklumper :)
Er du gravid eller er du blevet mor ?? :D
Det var til dig :)
Jeg ér mor, men også gravid.
Har først lige set beskeden.
Jeg fødte på Haderslev sygehus, sidste gang. Det var en god oplevelse og de havde bestemt ikke travlt med at sende os afsted. :) -Fordi at jeg var så ung (19år) fik farmand endda også lov at blive hos mig.
Jeg var også vildt nervøs inden scanningen, frygtede så meget at der endten ikke var liv, eller at mit barn ikke var rask. Men alt var heldigvis som det skulle være, og det er det da sikkert også ved dig :)
Men det med at bekymre sig kan man lige så godt vende sig til, det er en stor bekymring at være mor. hehe.
Min lille dreng hedder Lucas :)
glæder mig også bare rigtig meget til scannings-dagen kommer så jeg kan holde op med at være overbekymret og nyde lidt mere at være gravid :) det blir så skægt at se den lille og få billeder med hjem ;)
Hehe men ja du har nok ret i at bekymringerne den blir ved med at være der...men det betyder jo også bare at man elsker sit barn !!! :)
årh...det var et sødt navn :)!!! hvor gamme er han nu?? Og er rytmen blevet mere stabil eller svinger det stadig meget?? :)
15:21 i Reagensglasbehandling (IVF/ICSI)
15:21 i Forældre - September 2011
15:20 i Forældre - Juni 2012
15:20 i Forældre - Maj 2012
15:19 i Mit lille barn (0-3 år)
00:48 i MM PLUS+ Spar penge og støt Min-Mave
Besvaret af Jean Vennestrøm (Træning, sport og motion)
20/5
20/5
20/5
16/5
16/5
13/5
13/5
12/5
3/5
22:26 i Et godt tilbud - plads til alle former for reklamer
23:22 i Købes - diverse
13:43 i Legetøj
00:48 i MM PLUS+ Spar penge og støt Min-Mave