Medlem siden:
24-07-2011
Sidst online:
21-05-2012
Jeg ved ikke om du har fundet ud af det i mellemtiden - men ellers så er jeg "igennem" møllen nu...
Det er gennem din arbejdsgiver der skal søges om de supplerende barselsdagpenge.
Arbejdsgiveren skal søge det lige omkring den dato du går fra på barsel fra dit studiejob (4 uger før termin - læg én dag til din terminsdato og gå 4 uger tilbage). Han/hun skal søge det gennem nemrefusion.
Du har ret til barselsdagpenge 4 uger før fødslen og 14 uger efter fødslen. Derudover har dig og manden 32 uger tilsammen - som kan deles som i vil.
Hjemme hos os tager jeg alt. Dvs. 4 uger før termin + 46 uger efter termin.
Faren har ret til 2 uger efter fødslen med barselsdagpenge - de to uger kan kun han holde.
En moderator har fjernet dette indlæg.
Medlem siden:
29-10-2011
Sidst online:
22-05-2012
Jeg fik at vide at det er dagpengekontoret i din bopælskommune der skal udlevere de papirer til dig. Og så skal din arbejdsgiver udfylde noget i de papirer også.
Ang hvor meget du kan få så afhænger det af din løn, da dagpengene matcher din løn, hvis den altså holder sig under den sats der er. Men det regner jeg med at den gør, når det er studiejob. Satsen er nemlig på lige omkring 3900 før skat om ugen 
Medlem siden:
24-07-2011
Sidst online:
21-05-2012
Fra den 1. september 2011 er de gået over til digital ansøgninger.
Der bliver derfor ikke udleveret skema som skal udfyldes sammen med arbejdsgiveren - arbejdsgiveren skal sørge for indtastning via NemRefusion.dk :)
Jeg var et smut forbi borgerservice for at hitte rede i junglen...