(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil

Altså hvor kan læger ødelægge min dag....
Favorit Del
16-12-2011 15:38:55

Medlem siden:
05-09-2011

Sidst online:
15-05-2012

Altså hvor kan læger ødelægge min dag....

Hej med jer.hhvor er det dog evig træls at man som overvægtig aldrig kan slippe for DUM-SMARTE bemærkninger fra åndsvage læger... har desværre diabetes, så blir fuglt hver 14. dag på steno og næsten hver 14. dag på rigshospitalet, så er bare super udsat.... hvilket vil sige at jeg endte med at få et MEGA trip hos lægwn i går... jeg råbte og skreg i 10 min så jeg var gennemblødt af sved og tårer.... hvoefor skal de altid ødelægge min glæde ved at være gravid....er der andre der har haft problemer på rigshospitalet??
17-12-2011 00:45:02

Medlem siden:
21-12-2010

Sidst online:
01-05-2012

Fødselsdato:
11-08-1987

kender det... Næsten

Jeg har os haft mine turer ved lægen.. Til første undersøgelse, hvilket jeg havde glædet mig til, fik min daværende læge mig os fuldstændig ned med nakken.. Jeg gik direkte hjem i min seng. Var dybt ulykkelig.. Vi ved jo godt at vi vejer for meget.. Og hvad så? Vi er næppe de første overvægtige gravide, og nok heller ikk de sidste.. Jeg bad min læge om og holde sin MUND, hvis hun ikke havde noget postivt og sige. Og det kan blive rigtig trættende og hører på man nu skal passe på vægten.. Jajajajajaja... For jeg gider simpelthen ikk og hører på det.. Og sletter ikk fra DEM !

Lilypie Maternity tickers MinTicker.dk Ticker
17-12-2011 15:07:08

Medlem siden:
17-12-2011

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
15-09-1992

frygter også mit læge besøg.. jeg har taget 4 kg på 8 uger.

er lidt bage for vægten fortsætter så voldsomt opad, er der nogen af jer der har oplevet det på samme måde, eller er det bare mig der mener det er en ekstrem øgning af min vægt? 

mener selv det er lidt meget, og har faktisk ikke ændret noget fra førhen,

jeg er en høj pige, men også med lidt på sidebenene..

17-12-2011 15:24:47

Medlem siden:
21-12-2010

Sidst online:
01-05-2012

Fødselsdato:
11-08-1987
lubal skrev:

frygter også mit læge besøg.. jeg har taget 4 kg på 8 uger.

er lidt bage for vægten fortsætter så voldsomt opad, er der nogen af jer der har oplevet det på samme måde, eller er det bare mig der mener det er en ekstrem øgning af min vægt? 

mener selv det er lidt meget, og har faktisk ikke ændret noget fra førhen,

jeg er en høj pige, men også med lidt på sidebenene..

Jeg er 184 høj, og har altid været overvægtig. Jeg var os RIGTIG bange for min vægt bare ville eksploder.. Nu ved jeg ikk hvor langt du er henne.? Men jeg er 29 uger henne, og har taget 10kg på indtil videre. Jeg stod stille i en periode, og så steg den helt vildt i løbet af no time, og så stod jeg stille igen.

Jeg snakkede med nogle andre veninder som har 2 børn i forvejen, og de er os lidt buttet. Den ene havde taget 42kg på i den første gravidligtet, og 13kg ved den næste. Og hende den anden havde taget 34kg på ved den første og 9kg ved nr. 2. Så tror det svinger riiiigtig meget fra person til person. :) 

17-12-2011 15:47:35

Medlem siden:
12-10-2011

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
26-12-1992

Nogle læger burde bare tænke over hvordan de snakker til folk.. jeg frygtede mit første jordmor besøg og læge besøg rigtig meget fordi jeg er overvægtig men havde tabt mig 5 kg. så denne gang var der en pæn tone..

pregnancy calendar
17-12-2011 22:29:49

Medlem siden:
05-09-2011

Sidst online:
15-05-2012

Fødselsdato:
17-04-1983

Min bøn....

Ville bare sådan ønske at lægerne engang imellem inviterede deres hjerne ned til deres mund inden de åbnede den og tænkte ok, måske har hun ikke kun brug for at høre noget negativt....

Mit første besøg hos min læge startede ikke godt... hans første kommentar - "Nu må vi jo se om du overhovedet skal gennemføre denne graviditet" - Whaaaaaaat???? Hvorfor skal han dømme mig... Hans begrundelse var jo så at eftersom jeg var stor, ville jeg jo alligevel højst sandsynligvis abortere inden de første 12 uger... og hvis ikke så ville barenet nok blive meget misdannet på grund af min sukkersyge havde jeg jo en enorm stor risko (4 % i stedet for 2 % for gravide uden diabetes) og plusset blev jo så dan han synes at han kendte mig så godt at han ikke var helt sikker på at jeg kunne tage mig af et barn når nu jeg var på antidepressiver.. (skal lige siges det er ikke egen læge - men en på det hospital jeg er tilknyttet)

Hvorfor skal han have lov til at ødelægge min glæde på den måde... for jeg tænker, kan man andet end at blive ked af det og en smugle tosset??? Jeg kan i hvert fald ikke... 

Nu er jeg så 27+5 og samtlige scanninger og moderkage boipsi har vist at jeg venter en normal dreng, som vokser som han skal, godt flow i navlesnoren mm. så hvorfor skulle jeg have alle de skræmme historier...  

Hvorfor kan man ikke bare engang i mellem få lov til at høre "der er en øget risiko på grund af din overvægt (bmi 40+), meeen... der er oz mange overvægtige kvinder som føder sunde og raske børn, og som ikke nødvendigvis har problemer med fødselen - så hvorfor skulle du ikke være en af dem?" - Jeg mener det vil ikke skade dem på nogen måde at være lidt søde... og da slet ikke når de i forvejen ved (det står i bøgerne) at gravide kvinder er en smule mere medtaget end normalt...

Et eller andet sted er jeg ligeglad hvad de siger om mig... meeeen når de rammer mig på mit barn så står jeg af... 

Mange søde tanker til jer smukke store gravide kvinder :-)

17-12-2011 23:01:27

Medlem siden:
19-06-2008

Sidst online:
21-05-2012

Fra forsiden ... Lad ikke de dumme kommentarer ødelægge dit humør og din glæde!!!!! ~ Er aselv en stor pige med 40+ bmi og fødte i marts 2010 en SKØN pige .. 6 dage over tid .. Fuldstændig gennemsnitlig fødselsvægt OG en hurtig fødsel (også et issue omkring graviditet/fødsel og overvægt. Gæld udover livet i din mave og pas på dig selv .. Sig fra! ~ og så må man altså gerne fortælle andre mennesker (i dit tilfælde lægen) hvor meget dén kommentar lige sårede. Nogen gange så taler "de" til "os" somom vi ikke selv ved vi er overvægtige. Luffe
Lilypie Second Birthday tickers
17-12-2011 23:17:44

Medlem siden:
15-11-2008

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
03-09-1985

Der er ikke andet at gøre end at ignorere de kommentarer! Jeg havde selv et BMI på 27 da jeg blev gravid (dvs. ca. 8 kg for meget), men jeg har også fået mange spydige kommentarer. De kigger langt mere på tal end på det menneske der står foran dem! Jeg var selv knapt 23 da jeg blev gravid, så jeg fik RIGTIG mange "de unge mødre"-kommentarer, og det på trods af at jeg både havde en bachelor fra universitetet OG været sammen med barnets far i 4 år

Lilypie Kids birthday Ticker
MinTicker.dk Ticker
17-12-2011 23:39:27

Medlem siden:
04-09-2010

Sidst online:
18-05-2012

Undrer mig lidt..

Jeg vejede selv en smule for meget da jeg blev gravid, men har intet hørt til det fra hverken læge eller jordemoder.

Nu skal det så siges at jeg intet fejler, arbejder 50 timer om ugen, selvom jeg skal føde om 15 dage, så er det ikke mere jer den er gal med end dem?

Der er jo en grund til i konstant hører om det, og en bmi på 40+ er jo meget fed, og sundhedsskadeligt.

BMI er jo en fin rettesnor ang vægt, men hvis i ingen muskler har og fedtet sidder omkring maven, så er den jo i princippet højere end ved en "normal pæreformet".

Med en vægt på 120 kilo er man altså ikke nem at manøvrere rundt ved en fødsel, og et evt kejsersnit er da heller ikke nemt med så stor en mængde fedt under huden..

Må jeg lige minde om at man altså ikke er offer fordi man er fed, men det er selvforskyldt, så i stedet for at  brokke jer over kommentarer, hvorfor ændrer i det så ikke??

18-12-2011 00:51:33

Medlem siden:
19-06-2008

Sidst online:
21-05-2012

Sussie31

Hvor ér det da "herligt" at blive dømt på vægt og ikke på person!!! (Sarkasme kan forekomme!) - og så er der vist ikke mere at sige herfra .. Jo forresten, så vil jeg godt nok nødig have "fejl" og være i din omgangskreds, for hvor må du såre mange på din vej med den ligefremhed (og trang) til at stille dig til dommer overfor andre. Luffe - som udemærket er klar over vægten men bestemt ikke behøver hverken dig eller andre til at tvære det ud i ansigtet.
Lilypie Second Birthday tickers
18-12-2011 01:10:25

Medlem siden:
29-05-2007

Sidst online:
22-05-2012

Jeg havde en overvægtig JM

da jeg ventede den ældste... Jeg havde svangerskabsdiabetes, kom på diæt og tabte mig lidt før vægten stod stille - hun havde den frækhed at spørge om ikke jeg følte mig meget lettere efter vægttabet, på den der lidt "moderlige" måde, der altid får mine nakkehår til at stritte. Jeg var lige ved at spørge hende om hun ville med på kuren - men jeg holdt mig heldigvis for god.

Med nr 3 fik jeg negativ kritik pga vægttab og besked på at spise mere - det kunne jeg så ikke, så det blev som det var.

Har selv været en skovl til at holde diæten fra graviditeterne og det ærgrer mig, for jeg ved jo godt, at jeg har forhøjet risiko for diabetes type 2.

Jeg synes, det er ok at fortælle om de mulige konsekvenser af at være overvægtig gravid - det skal bare gøres på en ordentlig måde, dvs ingen dumsmarte bemærkninger eller overdrevet sortsyn. Vi ved det jo godt - at det ikke er sundt at veje for meget.

Svangerskabsdiabetes, der ikke tages alvorligt og behandles korrekt med diæt og evt insulin KAN have nogle alvorlige konsekvenser - og det er ok at få det at vide.

Jeg har så aldrig hørt noget fra diverse læger om at min overvægt skulle have betydning for fødslen, men har også "kun" haft et BMI på ca 31 - altså et stykke fra 40+.

For jeres egen og jeres ufødte børns skyld håber jeg, I tager det med kosten alvorligt - håber også I bliver i stand til at holde fast i gode spisevaner efterfølgende. Jeg vil så nødigt at mine børn bliver overvægtige - men det stiller krav til mig efterhånden som de bliver ældre. Børn gør ikke hvad vi siger, men hvad vi gør.

Diabetes 2 - det kan man have uopdaget i måske 10, 15, 20 år og så kan der opstå meget alvorlige sen-komplikationer.

Vores børn skulle gerne have os rigtig mange år endnu - i sunde og friske udgaver. Så måske det var bedre at hjælpe hinanden på en eller anden måde med at spise rigtigt og motionere bare en lille smule?

Pas godt på jer selv - og bed så diverse sundhedspersoner og andre om at sige tingene på en ordentlig måde.

Mange hilsner, Lene

Mor til 3 piger fra dec 96, sept 06 og juli 08
18-12-2011 02:33:41

Medlem siden:
04-09-2010

Sidst online:
18-05-2012

Øhh Luffe..

Selvfølgelig bliver man da dømt på vægt og ikke person ved læger, jm mm. De er da ligeglade med om du er flink og rar, men tænker på dit helbred og dit barns sundhed, alt andet er da idioti da det er udseendet man ser.

Hvis det er så hårdt og sårende at være fed, så gør dog noget ved det, i stedet for at give andres kommentarer skylden.

Hvis du lige gider besvære dig med at læse hvad jeg skriver inden du sviner mig til, så skrev jeg at jeg selv vejede for meget, men du skynder dig hellere at fremstille mig som ondskabsfuld, fordi du selv er fed. Det er hele min pointe, overvægtige gør sig til ofre for ikke at tage ansvar.. Læs dit indlæg igen hvis du ikke forstår hvad jeg mener.

Jeg tænker også på, at hvis man selv vejer så meget at det med garanti giver følgesygdomme ( på et eller andet tidspunkt), er man så ansvarlig overfor sine børn, når ikke man kan tage ordentlig vare på sig selv?

18-12-2011 02:36:27

Medlem siden:
18-10-2010

Sidst online:
21-05-2012

På besøg...

Sussie31: Du skriver som du har forstand, desværre... Det er da dejligt for dig at du kan arbejde stadig, det er der bare rigtig mange gravide der ikke kan så sent i graviditeten. Det være sig tykke som tynde... Der kan jo også være jobs der er mere eller mindre risikofyldte når man er gravid, der behøver skam ikke være noget galt med nogen af den grund!

Derudover kan jeg da lige oplyse dig om at slankekure frarådes under graviditet, så selvom du garanteret skrev den sidste kommentar i allerbedste mening(!), så er der ikke rigtig nogen gravide der kan bruge den til noget...

LaKriZ: Oplysning er rigtig godt, når det leveres på den rigtige måde. Men tungnemhed og overvægt hænger jo ikke nødvendigvis sammen, så de fleste fatter godt budskabet første gang, det kan man jo nævne for lægen...

Jeg synes det er SÅ flot at du siger fra, bliv endelig ved med det. De læger du har rendt på kunne i den grad lære noget om patienthåndtering! Der er desværre for lidt fokus på den slags på medicinstudiet, selvom man da skulle mene det var langt nok til at de kunne nå mere om det

Lilypie First Birthday tickers
18-12-2011 03:31:03

Medlem siden:
04-09-2010

Sidst online:
18-05-2012

Stuebirk..

Stuebirk er måske en beskrivelse der passer på din forstand?

Jeg nævner ikke ekstreme slankekure eller noget om ikke at kunne pase et job grundet graviditet.

Har man meget høj bmi, så er det absolut muligt at tabe sig, selv under graviditet, og at tro andet er jo dumt.

Hvorfor liste rundt om det åbenlyse, for at skåne folks følelser, når det i sidste ende kan koste dem livet? Det er sgu i min verden idioti, og desuden er det ikke noget de ikke allerede ved, så hvorfor denne særbehandling pga noget folk nægter at ændre?

Fede gravide med diabetes kræver utrolig meget ekstra behandling, og den bliver jo KRÆVET af dem, så er det for meget at forlange der ydes en indsats fra dem selv?

Finder det lidt foruroligende at du ikke mener overvægtige gravide kan eller burde tabe sig, så for lige at oplyse dig, så kan motion alene føre til et vægttab, når blot kalorieindtaget tilsvarer ens behov, og det anbefales så vidt jeg ved endnu.

18-12-2011 06:30:51

Medlem siden:
21-05-2008

Sidst online:
01-05-2012

På besøg fra forsiden

og henvendt til alle andre end Sussie31.
Læs lige brugerens andre indlæg. Hun er kun ude på at få jer op af stolene, for at få lidt underholdning ud af det, og vist efterhånden "berygtet" for det på MM.  Glem hende, hun er ikke diskussionen værd.

...og så i øvrigt helt enig med LeneAn  - som jeg i øvrigt synes skulle have smidt den kommentar til den flabede jordemoder

fra Pia

Blogger fra Uganda på www.themallardholmpedersens.blogspot.com
18-12-2011 11:23:34

Medlem siden:
21-12-2010

Sidst online:
01-05-2012

Fødselsdato:
11-08-1987

Hold da helt ****

Jesus Christ.. ! Hvad bilder du dig ind Susie31 !! Har du ikk andet og gi dig til end og sidde og komme med nedladene kommentare til andre mennesker..? Puha du må godt nok føle dig meget bedre end andre mennesker.. Du skulle skamme dig, sgu du! Du skriver at "fede mennesker med for diabetes KRÆVER mere behandling" Hvad så med de tynd fede mennsker som OGSÅ får sukkersyge, eller bare alm. gravide for den sags skyld.. Det kan ramme ALLE.. Og så vidt jeg har læst, så er det ikk KUN overvægtige der er i risiko gruppen.

Jeg har fået af vide af MIN jm, at jeg ikke måtte gå på slankekur eller lignede så længe jeg er gravid. Self skal jeg tænke over hvad jeg putter i munden. Nogen taber sig, andre tager på lige meget hvor meget de passer på.. Så synes du skal trække nogen af dine beskyldninger i land ! Og motion.. he.. tjaaa, igen.. Det er ikk alle der har mulighed for det, når man begynder og komme langt hen. enten pga. bækkenløsning eller andre ting.

Og at du arbejder 50 timer i ugen, er i hvertfald heller hverken sundt for dig eller dit barn !!

18-12-2011 14:38:38

Medlem siden:
29-05-2007

Sidst online:
22-05-2012

Det er rigtigt at man ikke skal gå på slankekur

CarinaJacob skrev:

Jesus Christ.. ! Hvad bilder du dig ind Susie31 !! Har du ikk andet og gi dig til end og sidde og komme med nedladene kommentare til andre mennesker..? Puha du må godt nok føle dig meget bedre end andre mennesker.. Du skulle skamme dig, sgu du! Du skriver at "fede mennesker med for diabetes KRÆVER mere behandling" Hvad så med de tynd fede mennsker som OGSÅ får sukkersyge, eller bare alm. gravide for den sags skyld.. Det kan ramme ALLE.. Og så vidt jeg har læst, så er det ikk KUN overvægtige der er i risiko gruppen.

Jeg har fået af vide af MIN jm, at jeg ikke måtte gå på slankekur eller lignede så længe jeg er gravid. Self skal jeg tænke over hvad jeg putter i munden. Nogen taber sig, andre tager på lige meget hvor meget de passer på.. Så synes du skal trække nogen af dine beskyldninger i land ! Og motion.. he.. tjaaa, igen.. Det er ikk alle der har mulighed for det, når man begynder og komme langt hen. enten pga. bækkenløsning eller andre ting.

Og at du arbejder 50 timer i ugen, er i hvertfald heller hverken sundt for dig eller dit barn !!

når man er gravid. I det hele taget er deciderede slankekure, hvor man bagefter vender tilbage til den gamle livsstil, af det onde. Det er bedre for kroppen at man er konstant moderat overvægtig end at man kører op og ned i vægt.

Kostomlægning, derimod, det er af det gode, hvis man lægger rigtigt om. I en andet tråd var der en, der skrev at hun næsten kun spiste frugt - og det er jo heller ikke så smart. Dels er der en del sukker i frugt, dels er ensigdig kost noget skidt uanset hvad den består af.

Når man får konstateret svangerskabsdiabetes, bliver man sendt til diætist og får kostvejledning. Jeg har oplevet det i forskellige varianter - lige fra en plan over, hvordan jeg skulle sammensætte mine måltider til lidt småsnak om godt og skidt. Det er blevet dårligere og dårligere for hver graviditet - hurra for min gamle kostplan!

Det ville jo være passende om det sundhedspersonale, der konstaterer overvægt i et sundhedsskadeligt omfang, samtidig sørgede for at den gravide kom til en god diætist med forstand på gravides behov for kalorier, vitaminer og mineraler. Så skal den gravide selvfølgelig følge vejledningen - for et vist ansvar har vi jo hver især selv for vores sundhed.

Det kan ikke nytte noget at få ondt af sig selv, fordi man får en ubehagelig besked. Som jeg skrev i mit første indlæg, skal man selvfølgelig sige fra, når beskeden kommer på en dårlig eller direkte uforskammet måde - synes godt nok der er nogle grelle eksempler på læger, der burde lære lidt basal kommunikation :-( En saglig besked kan også være hård at tage - det ved jeg godt.

Jeg er på ingen måde enig i Susie31s udfald - det vil jeg godt lige understrege. Fint nok at kunne arbejde en masse op til fødslen - det må være dejligt at være så ubesværet. Der er bare forskel på både gravide og gravides arbejde - og personligt er jeg glad for at mit arbejde ikke kræver mig 50 timer om ugen!! Håber den kære Susie kan finde ud af at geare ned, når baby er der....

Mange hilsner, Lene

Mor til 3 piger fra dec 96, sept 06 og juli 08
19-12-2011 17:51:46

Medlem siden:
12-10-2011

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
26-12-1992

Sussie31 . !

Synes godt nok du kommer med nogle meget kraftige ord.. m¨ske mener du dem godt, men det altså ikke alle som tager det sådan ., nogle mennesker kan faktisk blive meget ramt af det du skriver , måske du skulle tænke dig lidt om..

nu kan jeg kun bruge mig selv som fx.
jeg er overvægtig.. jeg har de sidste 4 år knoklet for at tabe mig og det er gået meget op og ned...
jeg har rejst mig og dyrket motion jeg har spillet håndbold i 9 (kun stoppet pågrund af gravilitet)
men alligvel har min vægt stået utrolig stille.. også selvom jeg har spist sundt osv ..

- måske du rent udsagt skulle tage og holde din kæft..
jeg får fanme bræk fornemmelse af sådan nogle mennesker som dig.. lad være at tror du er mere end andre..

pregnancy calendar
19-12-2011 21:43:12

Medlem siden:
04-09-2010

Sidst online:
18-05-2012

Jeanettelb..

Meget muligt du får brækfornemmelser, men du lyver jo kun for dig selv når du skriver at du dyrker motion og spiser sundt.

Hvis du gjorde nok var du jo ikke overvægtig vel.. Det nytter ikke at svine mig til, for jeg har ikke ædt det der har gjort dig tyk, det har DU..

Jeg har aldrig skrevet jeg var tynd som et siv, men denne tråd viser tydeligt at fede mennesker er fede fordi de ikke selv tager ansvar, men hellere vil brokke sig over andre.

20-12-2011 15:51:51

Medlem siden:
18-01-2011

Sidst online:
22-05-2012

Hej Piger..

Jeg vil lige fortælle at jeg da jeg blev gravid med sander havde en BMi på 28 - alt i alt synes jeg altid jeg har spist sundt og dyrket motion, lidt som du skriver jeanettelb, jeg blev ked af og skulle til ekstra tjek osv men er heldigvis sluppet for dumsmarte kommentarer.

Startvægt på 83 kg og da jeg fødte Sander vejede jeg 101,8 kg

Idag vejer jeg 77 kg (BMI på snart 25) og taber mig stadig - det er selvfølgelig en del af det at man render mere rundt og ikke sidder længe ad gangen - men jeg fandt faktisk ud af selvom jeg spiste forholdsvist sundt og motionerede - så spiste jeg altså alt for meget - sund mad feder også hvis man får for meget af det.. Jeg har haft stor glæde af den hjemmeside der hedder www.madlog.dk og synes det har været ret "nemt" for mig og gå ned i vægt - idag tænker jeg ikke jeg er på kur - jeg spiser det jeg plejer og synes ikke jeg mangler noget - der er også plads til alkohol og slik/kage indimellem..

Nu er der jo forskellig årsager til man er tyk - og synes da det er ærgelig hvis læger ligefrem nedgør en.. Men jeg synes ligesom andre det er ok at man får oplysninger om hvilke påvirkninger det kan have på baby hvis man er svært overvægtig - så må man jo selv vælge hvad man gør ved det..

Kan huske et indlæg hvor en pige skrev om det var ok hun blev afvist hjælp til graviditet pga overvægt (mener hun skrev BMI over 30) og det var der faktisk flere der svarede på - også overvægtige at det synes de var ok netop pga rissici (staves???) for spontan abort, diabetes, for tidlig fødsel osv..

Jeg håber i får en ubesværet graviditet - det havde jeg selv på trods af overvægt - og må i få dejlige sunde og raske babyer..

Klem fra Heidi

MinTicker.dk Ticker
20-12-2011 16:07:42

Medlem siden:
13-02-2009

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
08-02-1984
Sussie er en troll... Ignorer hende/ham... Whatever... Det er så nemt at tromle andre ned for at få et kick ud af det og få det bedre med sig selv... Sølle sølle menneske! Håber ikke det er værdier du giver videre til dine børn, hvis du da overhovedet har børn...!?
Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Wedding tickers Lilypie Trying to Conceive Event tickers Schhh, PB2 er hemmeligt!
21-12-2011 10:47:01

Medlem siden:
18-01-2011

Sidst online:
22-05-2012

Skruk 84

Din kommentar til Sussie31 synes jeg er under lavmål - alle har ret til deres mening man kan jo selv vælge om man lytter til vedkommende eller ej.. Du gør jo nu akkurat det samme selv som du siger hun gør..

Ærgelig at tonen skal blive sådan man føler det er nødvendig og nedgøre hinanden.. jeg kender overhovedet ikke Sussie31 - kan godt læse hun er hård i tonen og måske ikke pakker sine meninger ind.. Men ligefrem og skrive hun er et sølle menneske det synes jeg er dårlig stil..

Mvh Heidi

MinTicker.dk Ticker
22-12-2011 10:57:06

Medlem siden:
12-10-2011

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
26-12-1992

sussie33

Lige meget hvor meget du prøver og kæmper for at svine mig til så virker det ikke , en person som dig kan ikke ramme mig..
du kender ikke grunden til jeg er overvægtig så du kan ikke tillade dig at skrive at jeg lyver.
så måske du skulle trække dig tilbage nu . i stedet for at tro du er mere end andre mennesker.

pregnancy calendar
22-12-2011 16:28:33

Medlem siden:
13-11-2010

Sidst online:
09-05-2012

Fødselsdato:
10-01-1984

dumsmarte bemærkninger?

Hvad definerer du som dumsmarte bemærkninger? Hvad er det præcist lægerne har sagt?

Faktum er jo faktisk , at det ikke er optimalt helbredsmæssigt at være gravid og overvægtig. Sansynligheden for at abortere er mere end fordoblet hvis du er overvægtig under din graviditet, og endnu værre er det, at du samtidig er diabetiker.  - kilde: Overvægt og graviditet

Det er måske hårdt sagt, men en læge der ser 500 + gravide hvert år, har nok noget empirisk belæg for at komme med "strenge" udtalelser. 

Køb koffeinpiller - Nemhelse - din leverandør af kosttilskud.
22-12-2011 17:28:42

Medlem siden:
02-09-2009

Sidst online:
22-05-2012

Nu plejer jeg ikke at skrive i disse debatter hvor tonen er blevet hård.

Men: En læge kan vel godt både være lægefaglig og medmenneskelig. Altså, selvfølgelgi skal lægen gøre sin patient opmærksom på at overvægt kan være et problem.

Men man kommer jo ingen vegne med at gøre folk sure, kede af det. Man kan jo spørge den gravide hvordan hun bedst tror hun undgår at tage på, finde ud af om hun har gavn af diatist eller anden hjælp, men at man som læge eller JM gør det med respekt og forståelse

22-12-2011 21:44:28

Medlem siden:
05-09-2011

Sidst online:
15-05-2012

Fødselsdato:
17-04-1983

Svar LoneRT

LoneRT skrev:

Hvad definerer du som dumsmarte bemærkninger? Hvad er det præcist lægerne har sagt?

Faktum er jo faktisk , at det ikke er optimalt helbredsmæssigt at være gravid og overvægtig. Sansynligheden for at abortere er mere end fordoblet hvis du er overvægtig under din graviditet, og endnu værre er det, at du samtidig er diabetiker.  - kilde: Overvægt og graviditet

Det er måske hårdt sagt, men en læge der ser 500 + gravide hvert år, har nok noget empirisk belæg for at komme med "strenge" udtalelser. 

Hej LoneRT.

Jeg er helt enig med dig i at faktum er at der er større ricsisi og man behøver jo ikke være blind, men som jeg ligeledes skrev, det kunne være rart engang i mellem bare at få af vide "der er ricsisi ved at være stor, men selvfølgelig er der oz store kvinder som føder raske, sunde børn og som samtidig ikke har problemer i graviditeten" - hvis de bare gad at sige sådan.... så man ikke kun skal rakkes ned men at man får noget info på en pæn måde.

Med hensyn til dumsmarte bemærkninger, så kan jeg da f.eks. sige:

Jeg var indlagt med rigtig mange smerter, som de mente enten var bækkenløsning eller min blindtarm... og da jeg lå på mave/tarm afdelingen stod lægen der og sagde "du har fået bækkenløsning fordi du er så stor, men det må du snakke med dem om på svangreafdelingen for det ved jeg ikke noget om" - det kalder jeg en dumsmart bemærkning, hvorfor skal han udtale dig negativt om noget han ikke ved noget om... 

Kan godt være for nogen det ikke betyder så meget, men når man hele tiden skal have negative ting smasket i hovedet er det ikke sjovt længere... når de har fortalt om risikoen ved overvægt... sååååå.... hold den der og lad os komme videre, jeg kan jo ikke bare tabe mig til normal vægt det øjeblik de siger det, så de er jo nød til at tage stilling til situationen som den er pt. og ikke som de synes det skulle have været.

Som sagt går jeg til rigtig mange forskellige undersøgelser så får konstant kommentarer  og har gjort det i nu 7 mdr. så min pointe er ikke at bebrejde dem at jeg er stor, for det er jeg ene skyld i... men jeg vil bare gerne at de snakker til mig som om vi er gange almindelige ligeværdige... selv de gange som min kæreste (absolut ikke et gram for meget på kroppen) har været med til undersøgelser med mere, har han været chokeret over hvordan de er overfor mig... og han synes oz de har ret (ligesom jeg synes) men det er måden der gøres på der er yderst krænkende.

Jeg snakker pænt til dem, selvom jeg måske ikke lige bryder mig om deres udseende eller noget, hvorfor skal de så ikke snakke medmenneskeligt til mig...

Håber det lidt er svar nok. :-)

Og til jer allesammen - RIGTIG DEJLIG JUL

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!
  • Uploadet af:
    Miss_A

18:05

• Uploadet af:
    Miss_A

15:09

• Uploadet af:
    Miss_A

15:08