CarinaJacob skrev:
Jesus Christ.. ! Hvad bilder du dig ind Susie31 !! Har du ikk andet og gi dig til end og sidde og komme med nedladene kommentare til andre mennesker..? Puha du må godt nok føle dig meget bedre end andre mennesker.. Du skulle skamme dig, sgu du! Du skriver at "fede mennesker med for diabetes KRÆVER mere behandling" Hvad så med de tynd fede mennsker som OGSÅ får sukkersyge, eller bare alm. gravide for den sags skyld.. Det kan ramme ALLE.. Og så vidt jeg har læst, så er det ikk KUN overvægtige der er i risiko gruppen.
Jeg har fået af vide af MIN jm, at jeg ikke måtte gå på slankekur eller lignede så længe jeg er gravid. Self skal jeg tænke over hvad jeg putter i munden. Nogen taber sig, andre tager på lige meget hvor meget de passer på.. Så synes du skal trække nogen af dine beskyldninger i land ! Og motion.. he.. tjaaa, igen.. Det er ikk alle der har mulighed for det, når man begynder og komme langt hen. enten pga. bækkenløsning eller andre ting.
Og at du arbejder 50 timer i ugen, er i hvertfald heller hverken sundt for dig eller dit barn !!
når man er gravid. I det hele taget er deciderede slankekure, hvor man bagefter vender tilbage til den gamle livsstil, af det onde. Det er bedre for kroppen at man er konstant moderat overvægtig end at man kører op og ned i vægt.
Kostomlægning, derimod, det er af det gode, hvis man lægger rigtigt om. I en andet tråd var der en, der skrev at hun næsten kun spiste frugt - og det er jo heller ikke så smart. Dels er der en del sukker i frugt, dels er ensigdig kost noget skidt uanset hvad den består af.
Når man får konstateret svangerskabsdiabetes, bliver man sendt til diætist og får kostvejledning. Jeg har oplevet det i forskellige varianter - lige fra en plan over, hvordan jeg skulle sammensætte mine måltider til lidt småsnak om godt og skidt. Det er blevet dårligere og dårligere for hver graviditet - hurra for min gamle kostplan!
Det ville jo være passende om det sundhedspersonale, der konstaterer overvægt i et sundhedsskadeligt omfang, samtidig sørgede for at den gravide kom til en god diætist med forstand på gravides behov for kalorier, vitaminer og mineraler. Så skal den gravide selvfølgelig følge vejledningen - for et vist ansvar har vi jo hver især selv for vores sundhed.
Det kan ikke nytte noget at få ondt af sig selv, fordi man får en ubehagelig besked. Som jeg skrev i mit første indlæg, skal man selvfølgelig sige fra, når beskeden kommer på en dårlig eller direkte uforskammet måde - synes godt nok der er nogle grelle eksempler på læger, der burde lære lidt basal kommunikation :-( En saglig besked kan også være hård at tage - det ved jeg godt.
Jeg er på ingen måde enig i Susie31s udfald - det vil jeg godt lige understrege. Fint nok at kunne arbejde en masse op til fødslen - det må være dejligt at være så ubesværet. Der er bare forskel på både gravide og gravides arbejde - og personligt er jeg glad for at mit arbejde ikke kræver mig 50 timer om ugen!! Håber den kære Susie kan finde ud af at geare ned, når baby er der....
Mange hilsner, Lene
En moderator har fjernet dette indlæg.