Medlem siden:
26-11-2010
Sidst online:
11-05-2012
Fødselsdato:
28-04-1989
Jeg havde en utrolig energi dagene inden jeg fødte. Men jo, jeg havde og murren i maven, dog intet hverken i fingre eller fødder.
Det kan godt lyde som om det er slimproppen der er gået, men derfor kan der godt gå et stykke tid før fødslen går igang. Men hvis jordmoderen siger at din livmoder hals er forkortet til så lidt, ja.... Så kan du nok sagtens forberede dig på at fødslen snart går i gang.
Held og lykke - Du må endelig vende tilbage når du ved noget mere
En moderator har fjernet dette indlæg.
Medlem siden:
14-08-2011
Sidst online:
19-05-2012
Fødselsdato:
07-09-1984
Dejligt me noget respons 
Efter jeg skrev indlægget igår , fik jeg kraftige menssmerter ved sengetid , som jeg følte strakte sig ned i lænd og hofter.. Blev vildt rastløs , efter at ha været oppe og tisse en 4-5 gange og ku dårligt falde i søvn...
Idag har jeg kun mærket lidt murren i underlivet , ingen smerter i lænd eller lign.. Men har stadig den der mærkelige følelse , men det er vel standard når man er så tæt på termin..
Men sjovt nok , har været en tur ude og browse i tøjbutik , handlede på vej hjem , har sat vasketøj over og og ska igang me at støvsuge og sådn.. Er ikk træt på samme måde idag , som jeg har været de andre dage... Så syns da det lugter af en snarlig fødsel , men er jo ikk til at spå om.. Kan os være mig selv der "Skruer energi niveauet op agtig" fordi jeg sætter forventningerne op om at det snart sker...
Men håber , for F... hvor jeg ikk gider mere...
Medlem siden:
30-12-2011
Sidst online:
22-05-2012
Fødselsdato:
02-08-1989
Slimproppen gik hos mig 12 august. Jeg var til JM dagen efter - og jeg havde åbnet mig 1½ cm, men jeg fødte først 27 august og det var ved igangsættelse :)
Håber du får en god fødsel :)
Medlem siden:
26-11-2010
Sidst online:
11-05-2012
Fødselsdato:
28-04-1989
Min fødsel gik i gang præcis samme måde som du beskriver du har det nu. Jeg havde lidt influenza symptomer ugen før, og fra den ene dag til den anden gik det over i 2talt overksud af energi ;)
Om søndagen havde jeg mens smerter, ringede til afsnittet for gravide, de sagde der ingen farrer var på færre og at jeg bare skulle slappe af. Mandag var smerterne fuldstændig væk, pis tænkte jeg bare ! Tirsdag startede det igen, og om sen eftermiddag tog vi på føde gangen. der var jeg i fødsel men havde ikk åbnet mig over 1´cm. Tirsdag nat tog det til og jeg fødte onsdag d. 11/5-11 kl 9:25
Medlem siden:
14-08-2011
Sidst online:
19-05-2012
Fødselsdato:
07-09-1984
Eeej hvor jeg dog håber mit går samme vej som dig :o) Har det sådn bare jeg føder inden termin ( den 14 ) Har intet mærket idag , eller er godt smadret nu fordi jeg har været så aktiv idag , min veninde er lige smuttet , så sidder i sengen og slapper , har murren i maven indimellem og øm i bagdelen , I dont get ??
Har os gået og lagt mærke til hvor meget liv der har været i løbet af dagen , da jeg har læst mindre aktivitet ofte kan være symptomer , har mærket ham , men ik noget vildt og voldsomt , bare en enkel bevægelse her og der.. Må se nu her , han er fast vågen her mellem 21 og 22 , hehe..
Det er virkelig vildt så utålmodig man blir her til sidst , har ellers ikk haft travlt me at få fødslen igang og ham ud , men det er vel bare alm når man nærmer sig termin og smerterne forstærkes.. Jeg glæder mig ligefrem til vandet går eller får veer - HVA SKER DER FOR DET ?? hehe...
Ja jeg gider ikk ringe til akut afd mere når jeg har divers smerter , de siger bare det normalt og man ska slappe af , som du selv skriver.. Ringer når jeg ved veerne for alvor er igang.. Mærkede du nogen smerter i hofte / lysk , lænd og bagdel ?? Havde du ømme bryster ?? Hvodn var humøret ?? Detaljer Detaljer tak :D
Medlem siden:
25-06-2011
Sidst online:
14-05-2012
Fødselsdato:
26-10-1986
Har også de der murerne fornemmelser i maven, som om man skal have menstruation med tilbagevirkende kraft, en af dagene.. :/
Men min jordmoder sagde igår at det skyldes han står fast med hovedet og øver sig i at dreje i fødselskanalen..
Man kan bare ikke lade vær med at sidde med sin termin lige rundt om hjørnet og være enormt obs og nysgerrig.. har tænkt de sidste tre dage - gad vide om det er fordi der er ved at ske noget..
Lige i øjeblikket føler jeg mig rigtig træt, men samtidig med en kæmpe trang til at det hele bare skal gøres klar og færdigt nu..
Måske er det fordi man psyker sig selv..
I hvert fald - har jeg invisteret i sådan et waterproof lagen fra Jysk sengetøjslager idag. Pludselig slog det mig at vandet jo sagtens kan gå om natten mens man ligger i sengen - og er ikke så interesseret i vandskade :D haha
Medlem siden:
26-11-2010
Sidst online:
11-05-2012
Fødselsdato:
28-04-1989
Minblob skrev:
Eeej hvor jeg dog håber mit går samme vej som dig :o) Har det sådn bare jeg føder inden termin ( den 14 ) Har intet mærket idag , eller er godt smadret nu fordi jeg har været så aktiv idag , min veninde er lige smuttet , så sidder i sengen og slapper , har murren i maven indimellem og øm i bagdelen , I dont get ??
Har os gået og lagt mærke til hvor meget liv der har været i løbet af dagen , da jeg har læst mindre aktivitet ofte kan være symptomer , har mærket ham , men ik noget vildt og voldsomt , bare en enkel bevægelse her og der.. Må se nu her , han er fast vågen her mellem 21 og 22 , hehe..
Det er virkelig vildt så utålmodig man blir her til sidst , har ellers ikk haft travlt me at få fødslen igang og ham ud , men det er vel bare alm når man nærmer sig termin og smerterne forstærkes.. Jeg glæder mig ligefrem til vandet går eller får veer - HVA SKER DER FOR DET ?? hehe...
Ja jeg gider ikk ringe til akut afd mere når jeg har divers smerter , de siger bare det normalt og man ska slappe af , som du selv skriver.. Ringer når jeg ved veerne for alvor er igang.. Mærkede du nogen smerter i hofte / lysk , lænd og bagdel ?? Havde du ømme bryster ?? Hvodn var humøret ?? Detaljer Detaljer tak :D
Altså, du kan nok ikke regne med de smerter som jeg havde, jeg fik bækkenløsning 4 måneder før termin og måtte gå hjemme resten af tiden, så jeg havde konstant ondt i lænd, lår og bagdel.
Men op til fødslen var jeg i top humør (trods jeg brokkede mig en del over at jeg ikk mærkede noget til en snarlig fødsel) men igen, fyldt med energi og virkelig meget gå-på-mod ;)
Da jeg kom ind på hospitalet første gang og jeg var begyndt at udvide mig, spurgte jordmoderen om jeg var klar til at føde, rent følelses mæssigt. Syns jeg har været klar til at få ham ud siden jeg pissede på den pind altsår!, men da alt kom til alt, og jeg var i fødsel var jeg slet ikk klar til det - utroligt som tingene ændre sig ;)
Selvom de siger at det er normalt og at du bare skal slappe af (det sagde de også til mig alle de 117 gange jeg har ringet) så ville jeg, hvis jeg var dig, stadig ringe til afsnittet for gravide hvis der er noget du er i tvivl om, unaset hvad de siger. Det er vigtigt for dig at du føler dig sikker, og ikke går og er nervøs for noget
Medlem siden:
14-08-2011
Sidst online:
19-05-2012
Fødselsdato:
07-09-1984
Hmm lyder bestemt ikk rart.. Ja nok er graviditet ikk en sygdom , men hold da op me skavanker nogen må ta me.. Mit har ellers "Kun" været hormonella , hehe... Og så sure opstød og kvalme , ingen opkast ( Har jeg fået igen nu , igår og idag til aften
)
Men denne uge har tingene godtnok spidset sig til da... Vil bare så gerne ha der snart sker noget , har haft modningsveer i 5 dage nu og ja ved godt de kan varer flere uger , men idag har de været fordelt på hele dagen , sådn i korte jag , hvor de andre kun var sent om aftenen , så håber jo.. Og min mave føles oppustet og anspændt... Men okay der ligger os en stor bebs derinde 
Haha tror nok de fleste der ligger me veer pludselig ikk føler sig klar til fødslen de har ventet så længe på , alt afhængig af ens smertetærskel osv..
Bare mærkeligt / irriterende jeg blevet så utålmodig nu og blir i total dårlig humør når jeg tænker på at jeg jo snildt kan gå 2-3 uger endnu før jeg føder... Og så må alle de tegn / symptomer , hold nu op.. Så vil jeg hellere være fri..!!
Hmm ja de ting jeg oplever nu har jeg ringet til dem og snakket om og er nu ikk nervøs som sådn.. Eller tænker da over ting , bla idag tænkte jeg meget over om jeg mon ville opdage hvis vandet begyndte at sive ( Er begyndt at få lidt vådt i trusserne indimellem ) Men hva jeg læser mig til , så sku det fortsætte og være ret meget , så min intution siger mig at det ikk kan være vandet der siver 
Ligger mig til at sove fra nu af og indtil veer eller vand vækker mig , haha....
Medlem siden:
26-11-2010
Sidst online:
11-05-2012
Fødselsdato:
28-04-1989
Nu er jeg jo meget spændt på at høre hvordan det går med dig ??
Sidst du skrev ville du sove frem til fødslen ? Hvordan er det gået? Er du vågnet igen eller hvordan :)
Medlem siden:
14-08-2011
Sidst online:
19-05-2012
Fødselsdato:
07-09-1984
Hvor du sød :-)
Der er nada sket , han vil åbenbart ikk ud endnu og jeg syns dagene blir mere og mere hårde :-( Har tudet 5 gange idag , tilmed foran en veninde ( Vil helst være ked af alene ) Hvorfor ved jeg faktisk ikk , eller jov gør jeg , har troet det var optakt så mange gange , haft de der modningsveer HVER DAG siden 1 januar , tilmed haft tynd mave nogle dage , og i søndags fik jeg kørt ctg scanning på hospitalet , hvor jeg fik afvide jeg havde haft 3 veer me 10 minutters interval , men mere blir det ikk til :-( Er nu indstillet , eller prøver på det bedst muligt , at jeg kommer til at gå over termin , eftersom det er på om 2 dage , havde jeg bare slet slet ikk troet :-(
Medlem siden:
26-11-2010
Sidst online:
11-05-2012
Fødselsdato:
28-04-1989
Din stakkel !
Hvor er jeg ked af at høre af der ingenting sker.
Men du kan måske trøste dig med at din baby kommer når han er 100% klar til det. Og han har jo trods alt bedst af at komme når han selv vil.
Du har gjort det til sådan et dejligt hjem for ham de sidste 9 måneder at han ikk vil forlade det ;)
Venter stadig spændt på at høre nærmere....
Medlem siden:
14-08-2011
Sidst online:
19-05-2012
Fødselsdato:
07-09-1984
Hej Sisse1989...
SÅ HAR JEG ENDELIG FØDT.... Blev sat igang den 17 kl.9 og efter et meget hårdt døgn me intense veer , kom lillemanden til verden 10.20 den 18
Var indlagt me ham nogle ekstra dage , da der gik lang tid fra vandet gik ( 12.30 den 17 ) til han var ude , hvilket jeg mener er hospitalets fejl , da jeg fik epidural fra kl.2 om natten og et skud mere ved 6-7 tiden , så mine veer gik ned til 5 min mellemrum , og senere 7 min , som resulterede i min lille dreng havde fået noget bakterier indenbors og mått på antibiotika i 3 dage
Men kom så endelig hjem for en uge siden , i søndags , og nøøøj hvor er det dog skønt , moren her slapper så meget mere af.. Men man blir da godtnok overrasket hvor meget af ens tid sådn en lille bebs tager , frygter helt når manden starter på job på onsdag , hvem ska så hjælpe me det praktiske og sørge for jeg får foder , hehe 
Medlem siden:
26-11-2010
Sidst online:
11-05-2012
Fødselsdato:
28-04-1989
Hvor e jeg glad på dine vegne!
Og 1000 gange tillykke med jeres lille dreng;)
Men ellers er fødslen gået godt ?
Ja, man bliver overrasket, og jeg blev overrasket på den positive måde, jeg troede slet ikk de sov så meget!
Nyd ham ! De blir alt for hutigt store.
Noah bliver snart 9 måneder og arbejdet kommer tættere og tættere på ;( Syns det føles som igår vi kom hjem fra hospitalet
Medlem siden:
14-08-2011
Sidst online:
19-05-2012
Fødselsdato:
07-09-1984
Tak ska du ha :-)
Ja selve fødslen gik godt , han var ude på et kvarter ( Er jeg ret stolt over ) Veerne var klart det væreste , de skræmte mig godtnok og tænkte det her gør jeg aldrig igen , never ever.. Men dagen efter vi kom hjem snakkede man jo allerede om næste gang , hehe... Det passer når folk siger man glemmer smerten efter :-)
Jeg vil sige det skræmmer mig lidt at man pludselig får de uanede følelser for et andet menneske og at man blir så utrolig følsom , hader når han græder og slapper ikk rigtig af.. Men man kan godt mærke man falder mere og mere ind i rollen som mor og tingene kommer naturligt..
Nyder ham også i fulde drag kan du tro ;-)
Så ska du snart kører ham ind i vuggestue eller hvordan ?? Hvornår starter du på job?? Jeg har stadig ikk besluttet hvor længe jeg vil gå hjemme me ham...