Medlem siden:
05-10-2011
Sidst online:
22-05-2012
Hej.
Altså først og fremmest vil jeg sige at jeg ikke selv har prøvet det,men min nabo har faktisk født to piger ,hvor der også er kort tid imellem dem. (kan ikke huske hvor meget,men det er også under et år). Hun har så godt nok kun de to ,så ved ikke hvordan jeres ældste datter har det. Men jeg kan da sige at de to små piger har meget glæde af hinanden og de jo næsten kan følges af i både vuggestue og børnehave. De hygger sig ihvertfald meget sammen. Så med de to små tror jeg ikke du vil få problemer,men du/i skal jo passe på jeres parforhold (altså at det hele ikke går op i bleskift og småbørn) og selvfølgelig jeres ældste pige. Og jeg ved selvfølgelig ikke hvordan jeres økonomi normalt har det,men ingen tvivl om at tre børn er dyrere end to.
Men mon ikke jeres jordemoder/sundhedsplejeske eller læge har nogle gode råd. Men ellers så følg jeres hjerter (ved godt det er en kliche) ;) men hjertet plejer nu tit at være meget fornuftigt at lytte til :)
Håber i finder ud af det
Mvh Ditte
En moderator har fjernet dette indlæg.
Medlem siden:
20-09-2011
Sidst online:
19-05-2012
Det en svær situation du er havnet i og du vil garanteret få lige så mange forskellige svar, som antal piger der skriver.
Jeg har ikke selv børn i forvejen men venter tvillinger. Min kæreste har 3 børn fra tidligere ægteskab, hvor der kun er knapt et år mellem dem alle. Det ville han aldrig gøre om siger han - slet ikke med tre, det har været hårdt at have tre blebørn og tre så små børn har også haft meget forskellige behov.
Selv synes jeg at have læst for nylig at man ikke anbefaler at få børnene alt for tæt fordi der er ulemper ved det i forhold til deres behov.
Igen vil jeg dog sige...at føles det rigtigt for dig og jer, så skal du da følge det og ikke hvad alle andre siger eller tænker, barnet er der jo allerede og det er jeres liv. Bare I er sikre på jeres forhold. Ved fra flere det er knaldhårdt.
Håber for dig/jer at uanset hvilken løsning I ender ud med, at det så er det bedste for jeres familie.
Lykke til.
Medlem siden:
08-06-2008
Sidst online:
22-05-2012
Fødselsdato:
02-08-1988
nu har jeg ikke prøvet lige det...
men min søn var 7 mdr da jeg blev gravid med tvillinger og 15 mdr da de kom....
det har været rigtigt hårdt og har da haft sine nedture men når det så er sagt. Så er alle 3 rigtig glade for hinanden og synes aldrig rigtig der er nogen som er udenfor med mindre de selv vælger at lege alene...
Tino er lige blevet 3 i dec og tvillingerne Tristan og Lea bliver 2 i april og de opføre sig som søskende gør, slås, skændes, stjæler legetøj fra hinanden osv. men de bliver altid gøde venner 2 min efter og er rigtig gode til at være der for hinanden.
Det hjalp også meget at Lea var en meget tålmodig baby og at deres far hjalp rigtig meget til og sørgede for at jeg også havde hænderne fri til hygge med Tino i løbet af dagen.
Medlem siden:
30-08-2005
Sidst online:
21-05-2012
Fødselsdato:
09-06-1979
Jeg har selv fået 2 med 11 mdrs mellemrum,dog havde jeg ikke nogle i forvejen.. Det har da været super hårdt til tider og ind i mellem har man da været ved at rive håret ud af hovede på sig selv..
og jo et barn på 10 mdr og en på 3 har bestemt stadig brug for sin mor.. Men man finder måder hen af vejen for at få det til at køre,så de første par år vil nok være hårde men hold da op hvor fik mine tøsser glæde af hinanden fra omrking 1-2 års alderen og er det stadig den dag i dag.. Vi har taget tingene so´m de er kommet og vil for alt i verden ikke have byttet tiden for noget..
hvordan det vil blive for din datter på 3 kan jeg ikke svare på da det ikke er noget jeg har prøvet.. håber du finder en løsning som passer til jer og ønsker dig alt mulig held og lykke..
Charlotte
Medlem siden:
27-04-2010
Sidst online:
21-05-2012
Pyha, sikke en svær situation