Favorit
overkøber ...
er jeg den eneste der ikk kan lade være at komme alle muligeting kan ikke helt overskue hvad der skal bruges og hvad der ikke skal ? :D
hvad køber i ?
re
Trammeseng - sengerand - 2x dyne pude - sengetøj - Auto stol - barnevogn - pusle takse - bleer - engags vaskeklude - stof bleer - diverse tøj, body stocking, strømper bluser, bukser/ sparkedragte - nattøj - overtøj - ( baby alarm, er der nogen som ikke kan leve foruden, vi har ikke nogen så det er ikke en must. )
( man kan finde de meste af det brugt i en rigtigt god kvalitet til en fornuftig pris )
ellers vil jeg forslå at du også får købt dig følgende hurtigst muligt derefter
sutteflaske - mme - sut - kiggebar legetøj - termometer - arp kam - zinksalve - vanseline - baby shampoo
når babs bliver større, kan du så købe
skrå stol - kravlegård - legetøj - aktivitets tæppe - barnevogns sele - høj stol - gå vogn ( gå stol, er der nogen som er glad for, personligt har vi aldrig haft en )
Der er rigtigt mange ting, som JEG ikke mener er en nødvendighed, men heldigvis er vi alle sammen forskellige....
vil lige tilføje at en kam er nødvendig helt fra fødslen. Du reder forsigtigt, men samtidig "kradser" du lidt med kammen i hårbunden, på den måde stimulerer du blodcirkulationen i hovedbunden og forebygger at barnet får arp.
Hvis du vil amme, så behøver du altså ikke have travlt med at anskaffe sutteflaske og modermælks erstatning... jeg har aldrig brugt det... kun da de begyndte på grød og jeg prøvede at blande det i for at undgå de skulle have jerndråberne.
Et aktivitets tæppe med legetøj der hænger ned kan de faktisk have glæde af fra de er 3-4 uger gamle. Ellers kan du også hænge en snor over kravlegården eller tremmesengen med noget farvestrålende legetøj, det virker ligeså godt. Mine unger var rigtig glade for en musikuro.'
Ja undskyld er ikke helt enig med ovenstående svar :-) Men det er nok forskellig erfaring :-)
Personligt var jeg mest glad for sparkedragter uden fødder da de i starten ligger meget med benene oppe under sig som de har lagt inde i maven. Fødderne kommer så ofte ud af foden i dragten og så blev mine unger hys fordi de ikke kunne bevæge sig så godt. Så strømper og dragter uden fødder er super, de kan sagtens bruges hele døgnet :-)
De anbefaler ikke at man bruger sæbe til helt små børn, de bliver ikke beskidte på samme måde som når de skal have grød og mos. Sæbe udtørrer huden.
Stofbleer er uundværlige vil jeg påstå :-)
Jeg havde kun en babydyne, ingen pude, de må ikke ligge på pude før de kan vende sig selv fra ryg til mave og fra mave til ryg for hvis de kommer om på maven og får hovedet ned i puden kan de ikke trække vejret... Jeg har bare lagt pudebetrækket i hovedenden og foldet det under madrassen så det lå bedre fast.
Noget af det jeg har skrevet understøtter Birgit også her:
http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm
:-)
Held og lykke med det hele :-)
Da jeg var gravid fik jeg begge gange en blespand i babysams babypakke, bare så du ikke anskaffer dig en og så bagefter opdager at du får en gratis i en pakke ;-)
:)
I denne sektion
-
sanse??
23:58 i Ønsker graviditet
-
Jer der er overvægtige og blev nemt gravide første gang...
23:57 i Ønsker graviditet og overvægtig
-
Hvor meget tøj på i solen?
23:45 i Forældre - september 2009
-
Hygge/brunch på tirsdag kl 11
23:45 i Forældre - September 2012
-
Hvad ville i gøre????
23:44 i Ønsker graviditet
-
Hvordan kan vi gøre Min-Mave bedre?
00:48 i MM PLUS+ Spar penge og støt Min-Mave
- Gå til debatten
-
godt ellers skidt?
Besvaret af Jean Vennestrøm (Træning, sport og motion)
20/5
-
Sport og graviditet.
20/5
-
Fortsatte smerter efter kejsersnit
20/5
-
Vind årskort til Givskud ZOO eller biografbilletter
16/5
-
Nyt værktøj til gravide – gør det nemt at mindske udsættelsen for problematisk kemi
16/5
-
Har du en fantastisk opskrift?
13/5
-
Hvordan fortalte du/I nyheden om graviditeten?
13/5
-
Uheldige bemærkninger til dig der har mistet
12/5
-
TÆNK har testet cykelhjelme til børn
3/5
-
Fotograf Vanløse den 1 Juni 2012
22:26 i Et godt tilbud - plads til alle former for reklamer
-
Kravlegård købes!