(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(0)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Skader scanning?
Favorit Del
06-02-2012 18:31:31

Medlem siden:
05-02-2012

Sidst online:
22-04-2012

Skader scanning?

Hej, jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i måske kan svare på :)Jeg er gravid i uge 34,6, og i morgen skal jeg til scanning. Grunden til at jeg har fået ekstra scanninger, er fordi da jeg var til scanning i uge 30, der var han lidt lille i forhold til gennemsnittet, så de ville gerne holde lidt øje med ham. Jeg var så til endnu en ekstra scanning i uge 33 og der var han stadig undervægtig, men det så dog meget bedre ud end sidst, og grunden til hans undervægt var ikke fordi han ikke fik næring nok, mrn bare fordi han har lyst til at være lidt lille :)Problemet er så at mig og min kæreste har læst et sted at det ikke er helt godt at blive scannet for meget, med hensyn til ultralyden osv. Så min kæreste synes at jeg skal droppe scanningen i morgen, for nu ved vi at han vokser som han skal, efter sin egen kurve, men at han bare er lidt lille, hvilket også er helt fint :)Nu kommer mit spørgsmål så: Er der nogen af jer der har hørt noget lignende, at det kan være skadeligt, og synes i jeg skal tage afsted i morgen eller lade vær? Jeg er lidt i tvivl, for jeg vil jo selvfølgelig ikk have at ultralyden skal skade min søn, men jeg vil heller ikke have at der er noget galt med ham og hans vægt :/ Håber i vil svare mig hurtigst muligt :) - Hanna
06-02-2012 19:55:06

Medlem siden:
31-01-2012

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
26-09-1988

Det tror jeg ikke..

..Men jeg er selvfølgelig ingen ekspert!

Men jeg tror ikke de ville scanne dig, hvis det var skadeligt for barnet.. ??
Men jeg synes du skal følge din maveforemmelse. Du kan eventuelt tage derhen og dele din bekymring med sygehus-personalet -måske kan de hjælpe dig til at tage den rette beslutning  for dig

Held & lykke -og tillykke med jeres lille bebs

06-02-2012 20:10:19

Medlem siden:
23-02-2010

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
01-10-1990

heller ikke mig

Jeg har heller aldrig hørt om det skulle være farligt for den lille baby, jeg har fået fortaget to moderkages prøver, og der fortalte lægerne at der var en risko for at man kan miste barnet, os derfor det prøver at undgå dem men tror de vil gøre som med min morderkagesprøve, fortælle hvis der var en risiko men syntes du skulle prøve at forhøre dig derude (: held og lykke.

06-02-2012 20:27:39

Medlem siden:
23-08-2009

Sidst online:
18-05-2012

Fødselsdato:
24-03-1984

Der er INTET farligt i ultralyd!!! Du kan sagtens blive scannet! Røntgenscanninger er fx farlige for et foster, men ikke ultralyd.

Pas på med at reagere på ting, I tror I har hørt. Sygehuspersonalet gør oftest tingene i den bedste mening, og det er meget bedre at diskutere situationen med dem, end at reagere på noget, som måske bare er en myte. De har jo indkaldt dig, fordi de mener det er vigtigt for den lille.

Photobucket
07-02-2012 10:44:38

Medlem siden:
05-02-2012

Sidst online:
22-04-2012

Fødselsdato:
15-04-1993

Tak for svar:)

Tak for jeres svar :)
Jeg snakkede med min jordemoder og hun sagde at jeg ikke skal være bekymret, det er først når man kommer op på den anden side af 20 scanninger, at der kan være risiko for at det skader :)

Så jeg sidder lige nu og venter på at komme ind og blive scannet ;)
07-02-2012 10:56:07

Medlem siden:
06-05-2011

Sidst online:
22-05-2012

lige for at sætte de "farlige" stråler og undersøgelser i perspektiv

nu kender jeg ikke helt til hvad "skaderne" af ultralyd er, men selvfølgelig påvirker det for det gør alle disse, men det er så minimalt at det sikkert ikke er målbart med mindre barnet bliver udsat for ultralyd konstant igennem det meste af graviditeten.
et eksempel med røntgen som er MEGET kraftigere og farligere end ultralyd. Der gav man førhen dem der arbejde med røntgen et plaster på såret i form af en rejse sydpå hvert år, som undskyldning for at de blev udsat for disse røntgenstråler (dette er mange år siden og i da er det endnu mindre) den droppede man fordi det viste sig at den kosmiske stråling de fik på flyve turen frem og tilbage fra mallorca, faktisk var kraftigere end den de blev udsat for igennem et helt år på en røntgen afdeling.
Et andet eksempel er at efter jordskælvet i japan var der radioaktivudslip ved kraftværket. det blev målt til at være mindre end den normale jordstråling i sverige. fordi der er microskopiske mængder radioaktivitet i jorden, fx i form af radon der trænger op af jorden og faktisk er i kældere i danmark i små mængder.

-Carpe Nortem-
Lilypie Kids Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers
Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!
  • Uploadet af:
    Miss_A

18:05

• Uploadet af:
    Miss_A

15:09

• Uploadet af:
    Miss_A

15:08