Først tilykke, og håber ikke, at du tager min indlæg alt for negativt.
Det kan være, at din far reagerer sådan fordi, at du jo ikke har udvist ansvar ift. prævention, og nu kender jeg dig ikke, men kan der være andre ting, som gør, at han ikke mener, at du er voksen? Jeg tror ikke, at han mener du er klar og indtil en abort er ulovligt (12. uge), så tror jeg, at han vil gøre alt hvad han kan for at få dig overbevist om at få en abort.
Har du i øvrigt tænkt på barnet under sin beslutning? Hvordan det vil være for det lille barn at vokse op uden en far. Vide, at man ikke var og måske endda stadig ikke er ønsket af sin far. Det er hårdt for børn, og det er en væsentlig faktor, som jeg personligt mener, at man ikke må underkende.
Mht. det med at blive mor er alderen jo fuldstændig ligegyldig! -Det handler om modenhed. Det er klart, at hvis man er alene, kan det være en fordel at have lidt ekstra støtte i starten. Personligt der synes jeg bare, at hvis man vil være voksen og få et barn, så bør man også agere som en voksen. Dvs. at man skal have sit eget hjem, og man skal på ingen måde være afhængig af andre. Det er fint, at nogle skriver, at man kan overlade baby til mor og far og derfor få noget søvn, men jeg personligt mener ikke, at det er hverken voksent eller ansvarsbevidst. Når man fra starten ved, at man skal være alene, så har man taget et valg. En stor beslutning om at stå alene. Og så kan man altså ikke bagefter, når det bliver hårdt, have ondt af sig selv og lede ansvar over på andre. -For man har selv valgt det.
Har du i øvrigt tænkt på de økonomiske udfordringer det medfører? Ikke nok med at du skal bruge en masse penge på at flytte, og hvis du ikke har en masse ting til et hjem, skal du også have anskaffet dig dem. Det er klart, at dine forældre nok gerne vil hjælpe med nogle af de store ting som barnevogn, og det er ganske fint, men det bør ikke være dem, som skal betale "gildet", hvis du forstår.
Nu ved jeg ikke, om du er studerende, om du har en uddannelse eller noget, men det er klart, at for at sikre dig selv og dit barn i fremtiden skal man jo have en uddannelse. Og hvis du ikke har en studentereksamen kan det blive ret hårdt, da der jo er begrænsninger for hvor megetr fravær, man må have. Og der er de altså ligeglade med, om du har et lille barn, og det er meget syg, fordi det lige er startet i vuggestue.
Mht. til hvor kangt du er henne, har din læge ret. Du er i 8. uge (7 fulde uger + 1 dag). Hvis ikke du har aftalt tid ved lægen, skal du nok gøre det. De fleste har første lægeundersøgelse i 8. eller 9. uge.
Du lyder ret fast i din beslutning om at beholde barnet. Jeg håber blot, at du har overvejet det hele meget grundigt, for der er ingen vej tilbage, når du først er 12 uger henne.
Held og lykke med det hele. Håber at du kan leve op til det ansvar, som du har pålagt dig.
En moderator har fjernet dette indlæg.