(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(0)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Frustreret og afkræftet
Favorit Del
07-02-2012 21:59:04

Medlem siden:
06-02-2012

Sidst online:
07-02-2012

Frustreret og afkræftet

Hej Alle.

Jeg er gravid i uge 8 ca. Jeg har siden jeg fandt ud af at jeg var gravid, haft meget kvalme, men ingen opkastninger - lige indtil for et par dage siden. Mit hjerte hamre af sted, jeg er vildt svimmel og kan intet holde i mig. Kvalmen og opkastningerne er så slemme så jeg ikke en gang kan tage vare på min egen hund eller mine bonusbørn. Jeg kan ikke passe huset, jeg kan ingenting! Kan slet ikke få hverdagen til at hænge sammen. Idag blev jeg så ked af det, så har lige lukket et vandfald ud foran min kæreste. Er simpelthen så afkræftet og orker ikke en gang at tænke på, at jeg nok skal være det i 4-8 uger endnu, hvis kvalmen altså forsvinder - det gør den forhåbentlig!! Har lige ligget med roskildesyge her i julen og havde det egentlig på samme måde, som jeg har det nu. Havde roskildesyge i 4 dage og det tog mig sådan ca 2-3 uger at komme ovenpå igen - bare for 4 dage i den tilstand!

Please, hjælp og støtte søges? Min kæreste er ikke så tit hjemme, så kan ikke rigtig snakke med ham.. Og vi vil ikke fortælle familie og venner det før vi har været til nakkefoldsscanning. Så føler lidt jeg står med det hele selv og det er faktisk ret hårdt psykisk, for jeg kan ikke en gang ses med venner og familie fordi de ikke må vide besked og jeg kaster op hele dagen :(

08-02-2012 11:00:13

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Åh nej... ;)

Hvor er det synd for dig, det er rigtig rigtig hårdt at have kvalme hele tiden..

Jeg købte de der sea-band akupressur armbånd de hjalp mig en del i dagstimerne - hjælper også på køresyge så måske de kan tage lidt af svimmelheden også.. Om aftenen var jeg rigtig dårlig lige meget hvad..

Se om du ikke kan finde et eller andet du kan holde i dig.. Ind imellem hjalp et par slurke is kold cola mig lidt, hvis jeg drak lidt lige før jeg spiste nogle kiks eller noget, men ikke hver gang, og klementiner spiste jeg 7-8 af om dagen fra uge 6-10.. Og ellers kiks, grovkiks, mariekiks, tuc kiks, hvidt brød (som jeg ellers IKKE er fan af, men det kan hjælpe lidt) og Rynkeby saftevand hjalp mig faktisk også.. Spis mindre måltider og flere gange om dagen.. Jeg havde kvalme fra uge 6 til og med uge 15 - tror jeg åd 10 gange om dagen, tog også meget på i starten, men nu er det begyndt at udligne sig lidt så det tager jeg mig så meget af, nu er jeg 19+3...

Og husk der er ikke 2 graviditeter der er ens, men du er nødt til at passe på dig selv og prøve dig frem..

Held og lykke.. - og prøv at gå ind i den terminsgruppe der passer til din termin, der er garanteret andre der er i samme båd som dig lige nu...

11-02-2012 02:38:27

Medlem siden:
30-11-2011

Sidst online:
22-05-2012

Mellemmåltider og frisk luft!

Jeg har været så heldig slet ikke at have kvalme under min graviditet, men fik at vide af min jordemor at hvis jeg skulle få det og det blev generende for mig, kunne jeg få noget fra min læge som gravide godt må tage, så snak med din læge om det eller evt jordemor hvis du gerne vil høre hvad hun har at sige omkring det.

Ellers kan jeg give dig et godt råd at slappe af så meget du kan, finde gode måder du kan slappe af på og hvor tankerne kommer lidt væk fra kvalmen.

Har derimod også lært at det er vigtigt at du med graviditetskvalme husker at spise mange mellemmåltider, bare et æble eller nogen kiks ind i mellem de "store" måltider (morgen, middag, aften) husk for guds skyld morgenmaden, da den kan give dig en super start på dagen uden kvalme, og måske du endda kan gå hele dagen igennem uden at få kvalme.

Sørg for at få frisk luft også, gå en tur selvom man ikke har lysten til det - det skulle altså hjælpe.

Held og lykke med det hele, tanker herfra

Lilypie First Birthday tickers
Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!
  • Uploadet af:
    Miss_A

18:05

• Uploadet af:
    Miss_A

15:09

• Uploadet af:
    Miss_A

15:08