Login
Opret bruger

Nogen der kender de nye regler? ægteskab og kontanthjælp

28-04-2013 11:08:40

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar tråd

Nogen der kender de nye regler? ægteskab og kontanthjælp

Hej girls

Vi har været forlovet i nogle år og nu vil vi altså gerne giftes ..

Vi har besluttet at det skal være i 2015 da vi lige skal havde sparet nogle penge op til brylluppet først .. (stor fest)

Men jeg er vi er meget i tvivl om de nye kontanthjælps regler .. Sansynligheden for at jeg til den tid stadig er på kontanthjælp er nemlig stor da det tager virkelig lang tid at blive visiteret til fleks såå ..

Min kæreste får ca.22.000 før skat ..

Jeg får omkring 13.000 før skat ..

Det er noget med at hvis han tjener mindre end 25.000 så rør de ikke ved min kontanthjælp ikk? eller hvordan hænger det sammen ? 

For jeg har hele tiden troet at hvis man var gift to de mine penge uanset om han tjenet kassen eller bare var fejedreng ..

Nogen der ved noget ? 

28-04-2013 11:15:14

Medlem siden:
21-09-2012

Sidst online:
16-04-2014

Synes godt om:
+ Besvar

RE: Nogen der kender de nye regler? ægteskab og kontanthjælp

Jeg er ikke helt sikker på de ne regler, men jeg mener også der er en grænse, hvor de ikke rører ens penge, hvis man tjener under et vist beløb.

Men jeg vil råde dig til at ringe til borgerservice eller tage derhen, de kan give dig et mere konkret svar 

28-04-2013 11:25:35

Medlem siden:
08-04-2011

Sidst online:
16-04-2014

Synes godt om:
+ Besvar

Læste forleden at hvis den ene tjener mere end 21000 før skat så er fer forsørgerpligt og dermed ikke kontanthjælp til den anden

28-04-2013 11:43:13

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

Okay :S

men det er så uanset om man er gift eller ej ?

28-04-2013 11:55:12

Medlem siden:
22-08-2012

Sidst online:
19-03-2014

Synes godt om:
+ Besvar

Ja, man har sidestillet samboende og gifte mennesker mht kontanthjælpen. Tilgengæld er den ikke sidestillet mht at udnytte hinandens fradrag, så Jeg synes at i skal overveje at blive gift før, så din mand kan bruge din.

Vær desuden opmærksom på at I jo kun må have en vis mængde kontanter, så hvis I spare op til et bryllup risikere i vel at de stopper din kontanthjælp indtil du er nede på det beløb i må have

28-04-2013 12:04:02

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

19oktober skrev:

Ja, man har sidestillet samboende og gifte mennesker mht kontanthjælpen. Tilgengæld er den ikke sidestillet mht at udnytte hinandens fradrag, så Jeg synes at i skal overveje at blive gift før, så din mand kan bruge din.

Vær desuden opmærksom på at I jo kun må have en vis mængde kontanter, så hvis I spare op til et bryllup risikere i vel at de stopper din kontanthjælp indtil du er nede på det beløb i må have

Ja vi tænkte nok at der var noget med det der fradrag :)

Min kæreste må jo gerne spare op .. han er ikke på kontanthjælp så opsparingen skal bare være i hans bank

28-04-2013 14:14:26

Medlem siden:
05-02-2013

Sidst online:
23-09-2013

Fødselsdato:
24-07-1988

Synes godt om:
+ Besvar

Pt går jeg ledig med supplerende kontanthjælp, og da jeg spurgte ind til det der med de nye regler, fik jeg at vide at til sammen må du ikke få mere udbetalt end hvad der svare til 2x kontanthjælp, så hvis din mand tjener meget mere end hvad der svare til en kontanthjælp så bliver det trukket fra dine penge.. 

28-04-2013 14:16:37

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

Sascha-S skrev:

Pt går jeg ledig med supplerende kontanthjælp, og da jeg spurgte ind til det der med de nye regler, fik jeg at vide at til sammen må du ikke få mere udbetalt end hvad der svare til 2x kontanthjælp, så hvis din mand tjener meget mere end hvad der svare til en kontanthjælp så bliver det trukket fra dine penge.. 

okay men hvilken sats er det de regner ud fra der så ?