Login
Opret bruger

Sprøjtemidler =dårlig sædkvalitet?

17-09-2013 10:32:25

Medlem siden:
05-12-2012

Sidst online:
15-04-2014

Synes godt om:
+ Besvar tråd

Nogen der ved noget, evt. selv er landmand eller gift med én?

Jeg bekymrer mig lidt når gemalen kører og sprøjter på markerne -og når han blander kemikalierne. Altså jeg er da ret sikker på, at han tager forholdsregler, men... er det nok? Tager de små haletudser skade af det?

Håber nogen ved noget om det...

17-09-2013 11:06:01

Medlem siden:
27-01-2013

Sidst online:
15-04-2014

Fødselsdato:
27-08-1982

Synes godt om:
+ Besvar

RE: Sprøjtemidler =dårlig sædkvalitet?

Tror du bliver nød til at undersøge hvad disse ting hver især indeholder da det jo er et vidt begreb. Tror nu ikke du skal være alt for bekymret da vi bor i et "striks" land hvor der er stram lovgivning omkring disse ting. Det er jo heller ikke flere timer af gangen han blander, og når han sidder i en traktore tror jeg ikke der er den store risiko.

Men men men jeg ved det ikke... Det var bare mine tanker omkring det. Og er selv datter af en landmand og jeg kom da til verden ;)

17-09-2013 11:13:28

Medlem siden:
10-12-2012

Sidst online:
17-02-2014

Synes godt om:
+ Besvar

Jeg ved heller ikke så meget om det... men så længe han bruger de korrekte handsker og ikke kommer i kontakt med stofferne, så burde det være ok. Og hvis det kommer i kontakt med huden skal han skylle grundigt straks.

Hvis han overholder det, så er det jo lidt ligesom i et laboratorie, hvor du må arbejde med stoffer, hvis du bl.a. tager ovennævnte forholdsregler. Og så er der nogle stoffer, som du slet ikke må arbejde med fx som gravid - hvor andre må arbejde med dem i "stinkskab".

Men alle stoffer er jo mærket, så I kan læse på dem, hvad han skal gøre.

Tror ikke du skal være bekymret :-)

24/24/Abort 21+6/28/26/27/30/25

17-09-2013 11:40:31

Medlem siden:
02-05-2012

Sidst online:
05-03-2014

Fødselsdato:
14-04-1993

Synes godt om:
+ Besvar

Er selv landmand og det er min forlovede også. Det er kun nogle midler der påvirker det. - men det er nok også kun vis det kommer på huden og ikke bliver vasket af - eller vis det gentager sig...
Tror ikke du skal være nervøs - og ellers fortæl ham om din bekymring. Han ønsker sikkert også selv at passe på de små basser..

Sandra

MinTicker.dk Ticker

17-09-2013 12:32:07

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

Hejsa. Manden har været indenfor faget de sidste 8 år, og vi venter nummer to sammen ;) Så tror ikke der er noget der, så længe han selvfølgelig følger alle sikkerhedsrådene :)

18-09-2013 08:37:30

Medlem siden:
24-04-2010

Sidst online:
17-03-2014

Synes godt om:
+ Besvar

Hejsa

Jeg så engang en dokumentar på DR der omtalte sprøjtemidler og sædkvalitet men her handlede det mere om det man spiste. Så hvis han passer på er det vel fint nok - i skal bare passe på hvad i spiser derhjemme. Kaffe, alkohol og rygning påviste de gav nedsat sædkvalitet.

Prøv at google det program... måske det kan hjælpe dig...?! 

18-09-2013 19:22:29

Medlem siden:
27-06-2013

Sidst online:
14-04-2014

Synes godt om:
1
+ Besvar

Generelt er det bare super vigtigt at passe på sig selv mht kemi. Nogle stoffer optages gennem huden, det er derfor man skal bruge handsker/vaske hænder efter brug.
Alle de artikler jeg har læst (underviser i biologi) handler om sprøjtegiftrester i vores madvarer, og DET er skidt for sædkvaliteten. Det udelukker jo desværre ikke, at din partner også kan blive skadet når han sprøjter... Kan han finde ud af hvilke kemikalier det er han sprøjter med? Så er det nemmere at hjælpe :-)