(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(0)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Kære Mænner!
Favorit Del
20-12-2007 15:37:41

Medlem siden:
28-09-2007

Sidst online:
07-02-2012

Kære Mænner!

Åh, jeg håber sådan I kan hjælpe mig... (beder)

Sagen er den, at min kæreste og jeg længe har snakket om, at vi gerne vil have børn sammen. Vi har bare været lidt i tvivl om, hvornår det nu var "rette tid" - både pga bolig, økonomi og uddannelse.
Vi har tidligere snakket om, at vi ville holde op med at beskytte os her i november. Det droppede vi så, fordi vi alligevel ikke rigtig følte os klar. Jeg kan dog mærke på mig selv, at jeg godt snart vil igang med at prøve, for det er jo ikke til at vide, hvor lang tid der går før det lykkes. (Da jeg har lidt probs med cyklus osv, har jeg på fornemmelsen, at det kommer til at tage noget tid).
Vi har snakket om, at gå igang til februar og derfor vil jeg gerne snart igang med at tage nogle kosttilskud og vitaminer (som det anbefales).
Nu har jeg spurgt min kæreste nogle gange, om jeg ikke bare skal begynde på det. Hver gang jeg spørger ligner han en der står og skal til at springe bungy-jump (tænker) (læs: meget meget bange!)
Hvor fedt er dét lige? Jeg vil ikke presse ham til noget, han ikke er klar til. Men helt ærligt...hvor lang tid kan det tage? Jeg bliver efterhånden så ked af det, fordi jeg begynder at tro, at han ALDRIG NOGENSINDE kommer til at føle sig klar. Når jeg siger til ham, at det kan være, at han først føler sig klar, når han/vi først er i det, så er han delvist enig. Men det der "jaaah...joooh" og så det skræmte udtryk er jeg altså ved at være træt af.

Jeg har overvejet bare at vente på at han tager initiativ og siger, NU skal det være. Men jeg tvivler altså på, at dagen kommer.
Har spurgt ham, hvordan han vil have det, hvis det sker ved en ups'er. Dertil svarer han, at han selvfølgelig vil have barnet. Det er han slet ikke i tvivl om.

Hvordan får jeg ham overbevist om, at han nok først føler sig klar, når han/vi står i det?
Det er ikke sådan, at vi skal gå igang lige NU - det bliver som sagt først til februar (pga vi har SÅ mange i vores familier, der er undfanget i december og januar = alt for mange føsdage i september og oktober). Men jeg synes han (vi) har haft god tid til at vænne sig til tanken om at gå igang med projektet
 - men han 'mangler bare lige det sidste skridt', som han siger. 
Jeg synes sq da også det er skræmmende og kæmpestort! Jeg er edderspændt på det hele, men kan bare mærke, at min biologiske ur TIKKER! Så jeg synes i bund og grund at det er tarveligt af ham, at han ikke bare kan tage en beslutning om, at han vist alligevel aldrig bliver 100% klar (grr)

Håber I måske kan nikke genkendende til hans tanker omkring det, og kan give mig nogle råd til, hvordan jeg skal tackle det. Mænd kan sq være svære at forstå nogle gange... (hm) (ikke fordi vi kvinder er nemme...haha (det var ikke mig))

Mange hilsner
Tjullah

Ps: ja, min ticker er jo næsten ren ønsketænkning...
pps: undskyld, hvis det er lidt rodet det jeg har skrevet. Har bare så mange tanker. 
-------------------------------------------------------------------------------------- Lykkelig Moar til Babypigen født d. 11-06-11 Lilypie First Birthday tickers

20-12-2007 21:23:31

Medlem siden:
19-12-2007

Sidst online:
Ukendt

Rolig nu:)

Jeg tror ikke vi bliver helt klar før vi står midt i det, har i hvert fald ikke mødt nogen endnu der har været det.....

Der er nok ikke andet at gøre end at sætte sig ned og snakke det godt igennem, og ikke mindst snakke om, hvad han er "bange" for

Var heller ikke selv klar, men min kone er nu 8-9uger henne, og jeg har det allerede rigtigt fint med det, men ja, det er faktisk lidt skræmmende;-)

Men snak om det, i er ikke de første der har været i den situation, og er kommet igennem det...

Ulrik

23-02-2010 11:29:05

Medlem siden:
19-12-2007

Sidst online:
Ukendt

Samme båd!

Kære Tjullah!

Jeg kender din situation ALT for godt. Og for satan hvor gør det bare ondt!!

Man synes de trækker tiden og det er så opslidende at de ikke kan melde klart ud!

Men! Mange mænd mangler lige et spark ud over rampen. Han vil sikkert gerne ha barn snart din kæreste, men er nok bange for de "store ord", at sige NU er jeg klar. Det er møg skræmmende for mænd, at sku til at tage ansvar for en lille person og ikke kun sigselv mere. (Har jeg hørt)

Jeg ku indtil i lørdags, græde når jeg hørte om andre der sku ha barn/er gravide. Det fik mig til at knække helt sammen og DER gik det op for min kæreste, hvor meget det her fylder i mig... Så vi fik ENDELIG en go snak og han meldte ud at vi kan starte projekt baby til maj. NEJ HVOR HAR JEG VENTET PÅ NOGET AT FORHOLDE MIG TIL !!

Før var han ikke til at hugge eller stikke i og blev nærmest sur når jeg ville snakke baby. (Åh det gjorde ondt)

Men mændene får ikke den der skruk-følelse i kroppen som vi gør, derfor kan de ha svært ved at sætte sig ind i, hvor meget det fylder i os og kan nogengange godt reagere lidt umodent over for vores ønske. -Lige indtil det går op for dem, at vi virkelig mener det her.

Men prøv at vend den om, hvad hvis det var dig der ikke heeelt var klar og din kæreste bare VILLE og blev ved at presse...

I bliver nødt til at lægge kortene på bordet hver især og så hjælp ham til at fortælle om noget skræmmer ham omkring det? Anything? Og der er det vigtigt, at DU viser du er 200% klar til det ansvar det giver at få barn. Det kan godt hjælpe ham at han ved det.

Håber det BEDSTE for dig :-)

23-02-2010 11:44:14

Medlem siden:
19-12-2007

Sidst online:
Ukendt

Hov...

Jeg kommer til at se, at dit indlæg er skrevet for nogle mdr siden... :-)

Håber det går bedre nu så! :-)

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!