Danmarks største site for gravide og småbørnsforældre

ANNONCE

Min-Mave.dk Redaktionen i LEGOLAND, LEGOLAND Hotel og LEGO House

Min-Mave redaktionen i LEGOLAND med børn

Min-Mave.dk redaktionen blev inviteret af LEGOLAND® til at besøge parken, bo på Hotel LEGOLAND og besøge det nye LEGO House.

Jeg har ikke været i LEGOLAND siden jeg var en lille pige, så jeg glædede mig rigtig meget til at give den gas med min 6-årige søn og Redaktionschef Maja, der også havde sin 3-årige søn med.

Jeg havde hørt, at parken har ændret sig meget, og jeg må sige, at jeg måbede en del over, hvor stor den faktisk er blevet. Alligevel genfandt jeg også rigtig mange af de ting, jeg husker fra min egen barndom, fx Trafikskolen, LEGOLDMINE, Indianerlejeren og Miniland. Det er egentligt utroligt, men de har dengang gjort så stort indtryk på mig, at jeg her 25 år senere fik en kildende fornemmelse i maven og pludselig kunne huske, hvordan det var at prøve det hele med min lillebror, den gang jeg selv var 7 år gammel.

Den bedste strategi til LEGOLAND

drengene i LEGOLAND kigger på legobåde

Jeg er researchtypen, der forbereder mig grundigt inden jeg tager et nyt sted hen, ved at gennemtrævle internettet for guldkorn på forumtråde og bloganmeldelser. Så da vi skulle til LEGOLAND® med redaktionen, havde jeg selvfølgelig også forberedt mig grundigt.

Den helt generelle anbefaling er at planlægge ruten hjemmefra, så man kan styrte baglæns igennem parken og på den måde narre menneskemængden og komme forrest i køen. Så vil man så til sidst, når dagen er gået, kunne række armene i vejret og råbe: ”Yes, vi nåede det hele!!”.

Men på Min-Mave.dk redaktionen er Maja gravid i 3. trimester, Majas søn Charlie er ‘Three-nager’ med stort T, min søn Alexanders største ønske var at smage candyfloss og samle minifigurer og jeg, ja jeg ville egentlig bare have at alle hyggede sig og fik en god dag.

Derfor gjorde vi det modsatte af de råd, jeg havde læst mig til. Vi slentrede langsomt igennem de smalle LEGOgader, smagte maden på nogle af LEGOLAND®’s mange restauranter og cafeer, stoppede op ved de forlystelser, der fangede vores interesse, slog os ned i parken, hvor der tilfældigvis stod en klovn og tryllede, byggede med LEGO klodser og shoppede nyt LEGO i de små specialitetsbutikker.

Der var med andre ord, masser af ting vi ikke nåede at prøve, men vi havde en rigtig sjov dag, med masser af leg og hygge i vores eget tempo. Og så vil jeg altså lige sige, at de køer ikke var så slemme, og slet ikke ved de forlystelser der var målrettet de 3-7 årige.

En sidste anbefaling er at downloade LEGOLAND app’en, så har du kort over parken, overblik over forlystelser og restauranter lige ved hånden.

Hotel LEGOLAND – Bo midt i legen

Hotel LEGOLAND® er et 4-stjernet hotel der ligger i LEGOLAND® parken. Alle værelserne er dekoreret i sjove temaer, som LEGO Friends, LEGO NINJAGO, Pirat, Adventure, Ridder, Prinsesse osv. Så man kan booke det værelse, der passer bedst til ens børn.

Vi boede på Piratværelset, der var dekoreret med statuer bygget af LEGO, skattekort og andet piratudstyr. Der var også en kasse med LEGO, som min dreng legede med, da han vågnede næste morgen.

Det bedste ved LEGOLAND Hotellet er personalet, som alle sammen er rigtig gode til børn. Man føler sig velkommen og meget godt taget imod som børnefamilie, lige fra de medarbejdere, der er i receptionen og restauranten, til Prinsessen der læser godnathistorie og LEGO-figuren, der danser med børnene. Alle gjorde sit bedste for at lege og lave sjov med vores drenge… Også med os voksne. Da jeg tidligt om morgenen kom svedig op fra en løbetur i Hotel LEGOLAND fitnesscenter, råbte receptionisten til mig, at jeg var sej. Hvilket fik mig til at smile stolt, over min lille løbebedrift.

Alexander i receptionen på Hotel Legoland

Det næst-bedste ved at bo på Hotel LEGOLAND er, at man bor i parken. Det gør det nemt at tage en puster i løbet af dagen. Fx var det rart at Charlie på 3 år, kunne få sig en middagslur midt på dagen. At vi kunne aflæsse indkøb og badetøj, og at jeg kunne tage Alexander med ud i Parken igen efter aftensmaden, til en sidste times sjov inden vi skulle putte.

En sidste bonus ved Hotel LEGOLAND  er, at man slipper udenom køen ved indgangen, og bare kan gå direkte ind i parken. Det giver en fed følelse af luksus.

Alt i alt har Hotel LEGOLAND så mange plusser for familier med små børn, at jeg helt sikkert vil bo her igen næste gang jeg skal i LEGOLAND. Det var med til at gøre dagen i parken nem, stressfri og give den en sjov afslutning.

LEGO House

Dagen efter skulle vi i LEGO House. Det er et LEGO Tempel fyldt med 25 millioner LEGO klodser fordelt ud over forskellige oplevelses zoner, som udfordrer dit barns og din egen kreativitet. Derudover er der også LEGO udstillinger, legepladser, LEGO Masterpiece galleri, LEGO museum og restauranter med LEGO sjov.

Alexander elsker fisk og akvarier, så vi gik direkte op til Fish Designer, hvor vi byggede fisk af legoklodser. Derefter kunne vi scanne fiskene, og så svømmede de ind i et digitalt akvarium. Det var et kæmpe hit, så vi fik bygget 12 fisk.

Dreng bygger fisk af LEGO i Lego house

Derefter gik vi videre til et område hvor man kunne bygge fantasifulde væsener, med gummifødder. Bagefter satte man dem på en stor højtaler, så de dansede når musikken startede. Det var faktisk rigtig sjovt.

Efter vi havde været godt omkring, gik vi ned til MINI CHEF restauranten for at spise frokost. Det er et genialt koncept, hvor man bygger sin bestilling af legoklodser og får leveret maden i en stor LEGO madkasse af robotter.

Til sidst gik vi i den store LEGO butik og købte lidt gode LEGO souvenirs med hjem, som vi hyggede med resten af weekenden.

Vi vidste ikke rigtigt hvad vi skulle forvente os af LEGO House, da det er helt nyt og et meget anderledes koncept end LEGOLAND. Men jeg må bare sige, at det er et helt igennem genialt koncept til alle børn der elsker at bygge med klodserne. Alexander kunne sagtens have brugt flere dage her.