Danmarks største site for gravide og småbørnsforældre

Uge 11+4 – Hold din gravide krop i form!

gravid i uge 11+4 holder sig i form

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt, at du prøver at holde dig selv i gang og i form.

Det betyder altså ikke, at du pludselig skal løbe et marathon en gang om ugen, eller “kun” dyrke motion i 2 timer én dag, og så igen ugen efter.

 

 

Rør dig lidt hver dag

Når du er gravid, bliver du endnu hurtigere træt og forpustet, og det er derfor rigtig godt, hvis du får rørt dig lidt hver dag – på den måde får du formentlig nemmere ved at holde dig i form.

Et par forslag til motion i løbet af ugen kunne være:

#1 Gå et par ture af 15 min. én dag

#2 Lav en yoga-session – derhjemme eller på hold

#3 Lav nogle aerobic-øvelser, der får din puls godt i gang

#4 Snup en tur på cyklen – husk, at turen til og fra arbejde også tæller med!

Få inspiration til at holde dig i form

 

Gentag evt. eller find på flere ting at fylde ugen ud med.

 

Barnets udvikling uge 11+4

Dit barn måler nu ca. 4,9 cm fra hoved til numse (det såkaldte CRL-mål).

Vægten vil i denne uge være ca. 14 g.

Dit barns lille hale er ved at skrumpe ind og vil blive til halebenet.

baby uge 11+4

 

Dagens motion

Få inspiration til pilates-øvelser for gravide.

Alle børn udvikler sig forskelligt og alle graviditeter er forskellige. Beskrivelserne i denne graviditetskalender er derfor et billede af, hvordan en graviditet og en baby KAN udvikle sig.
Hvis du har spørgsmål eller er nervøs, kontakt da din egen læge eller jordemoder.

[mobile_ads mid='627527']
[booster_ads]
[mobile_ads mid='627527']