Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Medicinsk abort

13.november 2017 kl. 19:26
Luk
Medlem siden 13-11-2017
13-11-2017 19:26
Luk
Medlem siden 13-11-2017
Godt skrevet
0

er der nogle herinde der har erfaring med medicisnk abort? og hvilket skade det kan have på fosteret? er nemlig i den her meget suearalistiske situation. 
Jeg fandt for noget tid siden ud af at jeg var ønskede gravid. Jeg har gået til tidlig scanninger på sygehuset, da jeg sidste år blev gravid uden for livmoderen og mistede min ene æggeleder. i torsdag da jeg så var til min tredje scanningen, fortæller OVERLÆGEN så at der ikke nogle hjerterytme, og at fosteret i min meget tidlig stadie af graviditeten havde stoppede med at udvikle sig. Fosteret var altså død. Fik derfor så nogle piller hjem til en medicinsk abort. Dem tog jeg så i torsdag. Men har kun haft meget lidt blodning efterfulgt at brunlig udflåd. Ringede derfor til sygehuset, da der i papirne står at hvis man ikke har blødt kraftigt inden for 3 dage skal man ringe. Var så oppe og blive scannet i dag. Jeg blev set på af tre læger, hvor de to af dem var overlæger. Da jeg så er færdigt, og skal snakke med dem. Får jeg så afvide, at jeg har et levende foster inde i mig, med hjertrytme. blev helt i chok, fordi de jo havde fået mig til at tage pillerne. skal der ud imorgen og snakke med to overlæger, for at høre risikoen, for at barnet kan havde tage skadet osv... er kort sagt helt målløs. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

13.november 2017 kl. 20:12
Luk
Medlem siden 30-05-2016
38 startede debatter
195 skrevne indlæg
13-11-2017 20:12
Luk
Medlem siden 30-05-2016
38 startede debatter
195 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er da Tom for ord ! Det er da den vildeste histore ! 

Hva er planen så med dig nu???

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.november 2017 kl. 20:26
Luk
Medlem siden 04-09-2017
5 startede debatter
18 skrevne indlæg
13-11-2017 20:26
Luk
Medlem siden 04-09-2017
5 startede debatter
18 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er bare ikke okay..

var der ikke to der konstaterede at det var dødt?

Hel vildt at det kan ske.

krydser fingre for at alt er okay <3

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.november 2017 kl. 20:29
Luk
Medlem siden 14-07-2013
23 startede debatter
607 skrevne indlæg
13-11-2017 20:29
Luk
Medlem siden 14-07-2013
23 startede debatter
607 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Wouw, hvor er det vildt! Jeg kan kun sige, at jeg virkelig håber på det allerbedste for dig! Fortæl endelig hvordan det gik, når du har været til samtale. Det er da helt utroligt! Al held og lykke!

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
13.november 2017 kl. 22:44
Luk
Medlem siden 07-10-2017
10 startede debatter
90 skrevne indlæg
13-11-2017 22:44
Luk
Medlem siden 07-10-2017
10 startede debatter
90 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det var da en forfærdelig historie!

Jeg er ved at være færdig med dn medicinsk abort, som jeg har fået for at fremskynde en abort der allerede var igang. I mit tilfælde var den afgørende faktor, at mit hcg faldt over tid. Jeg kan slet ikke forstå hvordan de kan give dig pillerne uden at tjekke det nærmere!

Hvis du kigger på cytotec om hvad bivirkningerne er, så er abort selvfølgelig enaf dem. Det er sket før, at uønskede gravide fik abort, men forblev gravide og fik raske børn. Men jeg tror ikke at sammentrækningerne er enormt sunde for livmoder, moderkage og foster. 

Du får en stor krammer herfra!

no

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2017 kl. 09:41
Luk
Medlem siden 13-11-2017
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
14-11-2017 09:41
Luk
Medlem siden 13-11-2017
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
DenSyltedeAgurk skrev :

Det var da en forfærdelig historie!

Jeg er ved at være færdig med dn medicinsk abort, som jeg har fået for at fremskynde en abort der allerede var igang. I mit tilfælde var den afgørende faktor, at mit hcg faldt over tid. Jeg kan slet ikke forstå hvordan de kan give dig pillerne uden at tjekke det nærmere!

Hvis du kigger på cytotec om hvad bivirkningerne er, så er abort selvfølgelig enaf dem. Det er sket før, at uønskede gravide fik abort, men forblev gravide og fik raske børn. Men jeg tror ikke at sammentrækningerne er enormt sunde for livmoder, moderkage og foster. 

Du får en stor krammer herfra!

no

Tak for alle jeres beskeder. Det var overlægen der tog den endelig beslutningen. Tror Heller ikke de har oplevede noget lignende. Den overlæge jeg snakkede med igår, fortalte at de ellers sikrer sig mod dette . Da ens æggeløsning kan komme senere helt op til to uger, så man Kan ikke altid regne ud hvor lang man er henne ved brug af sidste mensturations dag. Det havde hende den anden overlæge åbenbart ikke taget højde for . Syntes godt nok det er lang under alt kritik! Er rasende lige nu, frustreret og ked af det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

14.november 2017 kl. 19:34
Slettet bruger
14-11-2017 19:34
Godt skrevet
0

Shit! Hvor i landet befinder du dig? Dybeste sympati og kæmpe kram til dig og din lille figther!!!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2017 kl. 19:45
Luk
Medlem siden 07-11-2017
15 skrevne indlæg
14-11-2017 19:45
Luk
Medlem siden 07-11-2017
15 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er da under al kritik at sådan noget kan ske. Sender dig et stort kram og al mulig held og lykke-krydser fingre for at der ikke er sket noget og at du bærer rundt på et sandt og sundt lille mirakel 💙

Jeg har hørt om kvinder der har skulle have fået en provokeret abort hvor fosteret alligevel overlevede, men ved desværre ikke nok om emnet til at kunne udtale mig om hvad konsekvenserne kan være hvis det er en ønsket graviditet.

Hvilket hospital er dette dog sket på ? Jeg håber ikke at det er Herlev Hospital 😐

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.december 2017 kl. 01:10
Luk
Medlem siden 13-11-2017
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
12-12-2017 01:10
Luk
Medlem siden 13-11-2017
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

LÆGE TOG FEJL OG GAV MIG ABORT SELVOM FOSTERET VAR I LIVE 

Jeg har været til samtale , de sagde at risikoen var lille men var der, de kunne ikke sige procenten, men at der kunne være chancen for at barnet har manglede ilt i det eg har taget polerne og dette kan gå udover hjernen. Det ville sige at barnet jo sådan det kan blive hjerne skadet . Det kan man ikke tjekke på scanning .. Jeg har været utroligt meget i tvivl. Men får tre uger siden valgte jeg at få en abort . Da jeg ikke tror jeg ville kunne leve med hvis barnet blevet handicappede el videne at det vat mig der havde påført barnet det handicap.. Jeg er utrolig ked af Jeg føler mig nødsaget til at få en abort. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.december 2017 kl. 01:14
Luk
Medlem siden 13-11-2017
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
12-12-2017 01:14
Luk
Medlem siden 13-11-2017
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Mange tusinde tak 😊Det er det ikke . Skejby sygehus 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.december 2017 kl. 06:27
Luk
Medlem siden 30-01-2017
233 skrevne indlæg
12-12-2017 06:27
Luk
Medlem siden 30-01-2017
233 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

For at sikre dig, at det ikke sker igen for andre, samt at afdelingen kan lære af sine fejl, synes jeg, du skal oprette en UTH (utilsigtet hændelse). Det er nemt at udfylde, man googler sig frem til formularen. Så er du sikker på, at din sag bliver undersøgt til bunds og eventuel skyld bliver fastlagt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Forskellen på mand og kvinde under en abort
Under ulykkelige omstændigheder måtte Regnbuefamilien abortere deres fælles andet barn. Hør i klippet her, hvordan Silas Holst ser forskellen på mænd og kvinder under en abort
Fødsel på tæt hold
Oplev miraklet når et barn kommer til verden
Sødt øjeblik: Børn byder politimand på saftevand
Thomas er lige startet på sin vagt, da han spotter tre unge stå på et gadehjørne og sælge saftevand. Straks melder tørsten sig, han beslutter sig for at støtte den lille ”forretning”. Børnene tilbyder ham saftevanden gratis, som en gestus, men Thomas insisterer på at betale. Se det søde klip her, og følge resten af Politijagt onsdag kl. 20:00 på Kanal 5 og Dplay.
Gode råd til bæreseler og barnevogne
Irina har taget mor Mila med ud for at shoppe til den kommende baby
Trine får lagt to æg op
I Babyklinikken får Trine lagt to æg op

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Fødevarer du bør undgå i din graviditet

Hvilke fødevarer bør du undgå, hvis du er gravid? Det kan være forvirrende at få et overblik over, hvad man bør og hvad man ikke bør spise som gravid. Vi kommer her med en guideline, der forhåbentlig kan give dig et overblik. Læs mere

Fødselsberetning: Smertefri fødsel

Fødselsberetning fra en førstegangsfødende, der oplevede at have en nærmest smertefri fødsel. Du bliver overrasket over at læse hvor langt i fødslen hun var! Læs mere

Mor-til-mor: Efterfødselsreaktion

Jeg ved ikke, hvor mange der har/ eller har haft en efterfødselsreaktion eller efterfødselsdepression, men det er mange, og der er sikkert også mange derude, der ikke siger noget. Ikke beder om hjælp. Læs mere

Mor-til-Mor: Den søde ventetid

Mor til mor artikel: Dét at blive mor, er langt fra, hvad jeg havde forestillet mig. Ni måneders graviditet fyldt med det der svarer til ni års bekymringer. Læs mere

Børn og hunde - en sund hund er vigtigt for dine børn

Ifølge en videnskabelig undersøgelse er der direkte sundhedsmæssige fordele ved at have børn og hund i husstanden, også når du er gravid eller har spædbørn. Læs mere

Mor-til-Mor: Når amningen ikke føles rigtigt

Jeg havde lyst til bare at give op. Min sundhedsplejerske sagde, at det var helt normalt at det gjorde lidt ondt til at starte med, og at jeg bare skulle huske at smøre de her sår jeg nu også havde fået på brystvorterne. Alt i mit hovede og i min krop fortalte mig, at det her ikke var rigtigt, at jeg umuligt kunne gøre det her på den rigtige måde. Læs mere

Nyeste artikler

Hvilke fødevarer bør du undgå, hvis du er gravid? Det kan være forvirrende at få et overblik over, hvad man bør og hvad man ikke bør spise som gravid. Vi kommer her med en guideline, der forhåbentlig kan give dig et overblik. Læs mere

Fødselsberetning fra en førstegangsfødende, der oplevede at have en nærmest smertefri fødsel. Du bliver overrasket over at læse hvor langt i fødslen hun var! Læs mere

Jeg ved ikke, hvor mange der har/ eller har haft en efterfødselsreaktion eller efterfødselsdepression, men det er mange, og der er sikkert også mange derude, der ikke siger noget. Ikke beder om hjælp. Læs mere

Mor til mor artikel: Dét at blive mor, er langt fra, hvad jeg havde forestillet mig. Ni måneders graviditet fyldt med det der svarer til ni års bekymringer. Læs mere

Ifølge en videnskabelig undersøgelse er der direkte sundhedsmæssige fordele ved at have børn og hund i husstanden, også når du er gravid eller har spædbørn. Læs mere

Jeg havde lyst til bare at give op. Min sundhedsplejerske sagde, at det var helt normalt at det gjorde lidt ondt til at starte med, og at jeg bare skulle huske at smøre de her sår jeg nu også havde fået på brystvorterne. Alt i mit hovede og i min krop fortalte mig, at det her ikke var rigtigt, at jeg umuligt kunne gøre det her på den rigtige måde. Læs mere