Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hjælp mig

Slettet bruger

19.maj 2018 kl. 21:35
Slettet bruger
19-05-2018 21:35
Godt skrevet
0

laughkære kvinder!

jeg er en kvinde på 24 år som blev mor til tvillinger sidste år 2017 via et meget tarveligt akut kejsersnit! 

Jeg ligger med smerter i over 4 timer! De siger det er normalt! Men følte virkelig at alle mine indvolde blev hevet ud af mig! Jeg besvimer hele tiden og kaster op! Ligger med feber under veerne ! Da lægen kommer og kigger siger han at min datter ligger i blod! De ved stadig ikke hvad der foregår! Så efter yderlige 2,5 times venten kommer jeg ind og får det kejsersnit! Jeg er udmattet og ked af det hele! Aldrig i mit liv har jeg været så træt og ked! 

Da børnene kom ud skreg min pige, ( følte ingen glæde) sagde nej hvor dejligt! Men inderst inde ingen glæde!

det samme da min søn kom ud! Ham hørte jeg ikke skrige! 

Måtte ikke se dem! 

Det viser sig at moderkagen ved min datter havde revet og løs! Havde et sår på 11 cm i længden og 6 cm i breden på min livmoder der hvor min datters moderkage havde hængt fast!

da jeg kommer op på opvågningen ligger jeg i 2 timer får smerte spillende (morfin) da jeg klager over smert! Kan ikke vende mig til nogen af siderne! 

Sygeplejskerne Syntes det var underligt at jeg ikke kunne vende mig!

men da jeg kan bevæge mine ben må jeg komme op på stuen og se mine børn for første gang! 

Også kommer der den grimmeste oplevelse overhovedet!

kommer op får min søn over til mig, kniber ikke en tåre overhovedet, ( kunne jeg ikke forstå for ville altid have haft børn o er glade ved børn) måtte ikke få min datter over til mig da hun havde været blå og slugt blod!, så de lavede en udrensning af min datters mave!

kommer ind på vores egen stue ( børnene ligger på det tidspunkt her inde på en overvågnings stue)

da mig og min forlovede ligge inde på vores stue, har jeg det rigtig skidt og kan ikke magte noget som helst! 

Sygeplejserkne vil have mig op og gå, siger kan jeg ikke da jeg har det skidt og mega ondt (har fået morfin men hjalp overhovedet ikk) besvimer, sygeplejersken smækker mig en på kinden! For at jeg skal komme til mig selv, de emder med at hente en kørestol! Får mig ud på wc’er for at tisse! 

Dagene går og jeg besvimer on og OFF og har det bare a h til! På 4 døgn får jeg 5-6 forkøelsssår også siger en overlæge der er noget galt her tag et indfiktiomsstalmpå Katja! 

Den ligger på 265 svarede til en menigitis du skal have kraftig antibiotika! Også fandt de ud af at jeg havde rester af slimhinder og blod, jeg var ved at forgifte mig selv! 

Havde stadig ingen overskud kunne ikke noget besvimede hele tiden også efter en udskrabning! Kunne ikke huske noget var forvirret havde ligesom om jeg blev forgiftet!!!! 

Dagde det flere gange til lægerne og sygeplejerskerne men ligesom om de ikke ville høre efter!!

på 7 dagen får jeg lov at komme hjem 

kommer hjem det hele forsætter har ingen energi træt bange for at dø ked af det igen ligesom om jeg var vd at blive forgiftet! 

Kommer 2 gang til en vagtlæge som siger Katja de methyldopa DI for kan du ikke tåle!

methyldopha er for forhøjet blodtryk til dem der er gravide! Du har fået de kraftigeste bivirkninger man kan få du skal ikke havde dem mere også skal du til din egen læge i morgen det her var en søndag,

kommer til lægen og græder og fortæller det hele at jeg kan ikke mere og det hele er noget lort!lægen måler mit infiktionsstal igen! Og Wupti oppe på 116 !! Begynder at græde endnu mere! Bliver akut indlagt i Kolding! Tager min forlovede og mine 14 dage gamle børn med! De finder ud af jeg har en lille lunge betændelse og kraftig nyrebækkn betændelse !, får endelig noget medicin som hjælper! Fik det også meget bedre da jeg ikke fik de methyldopa mere! 

Men der var så en lorte sygeplejerske som mente vi ikke tog børnene ordenligt op ud af de 5 sygeplejserker jeg havde! Så der blevet lavet en underretning! Jeg ligger og er fucking syg!! Børnene havde og har det godt!, så oven i det hele kom kommunen ind over også! Følte ingen glæde nogen steder! Kom hjem efter 3-4 dage !

endelig tænkte jeg! Men det var ikke noget! Såsom der en familie rådgiver også skulle sundhedsplejeskeren komme hver dag i 14 dagen i en time og holde øje med om vi var gode forældre, forklarede dem det vi havde været igennem , men det var de sku ligeglade med! 

Øde fandt så ud af at børnene havde/ har det godt ved os de er glade og udadvendte børn!

men hele tiden har jeg været negativ på mig selv! 

Og nu er børnene snart 1 år gammel! Og vi havde dem i en vuggestue i 5 dage og børnenes og os følte ikke det var det rigtige sted! Og Wupti en underretning mere fordi vuggestuen mente vi var for beskyttende over for vores børn WTF! Har nu startet dem op i en anden vuggestue og de er glade og det kører godt! Men vi skal have et møde med kommunen som mener at mine børn har brug for støtte: det bliver der pænt takket nej til!

alt det her er kun noget af alt hvad der er sket igennem min fødsel og barsels der slette også noget under gravidtet!

jeg havde fået et traume sagde en vagtlæge: og jeg tror desværre at jeg har fået en fødselsdepration :´( men det underlige er at det er været når jeg skal have mit mens og det syntes jeg er yderste underligt! 

Hvad skal jeg gøre ... 

jeg for desværre også nogle dårlige Tanger som hører med til fødselsdepration og kan ikke magte noget og bliver ked og vred over det hele 

nogen der ude som kan hjælpe om hvad man skal gøre 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.maj 2018 kl. 06:26
Luk
Medlem siden 31-08-2012
199 startede debatter
5350 skrevne indlæg
20-05-2018 06:26
Luk
Medlem siden 31-08-2012
199 startede debatter
5350 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Søde du! 

Du skal til lægen og få en henvisning til psykolog. Han kan henvise dig under “fødselsdepression”, og så får du tilskud!

du har haft en skrækkelig oplevelse og har mødt utrolig meget personale, som har gået skævt af dig. Det er super ærgerligt. Jeg tænker, at du har brug for at få snakket din oplevelse igennem. Og med en, der har kompetencerne til at fortolke det, der står i din journal. Hvordan havde du det med din konsultationsjordemoder? Hvis I havde det godt sammen, så overvej en tid hos hende. Det har du krav på. 

Derudover kan en kognitiv terapeut måske hjælpe dig med at lægge brikkerne på plads, så du får mulighed for at koncentrere dig om nutiden, istedet for fortiden. 

Men første skridt er en tur til egen læge og være bund-ærlig! 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
4
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker

Slettet bruger

20.maj 2018 kl. 10:30
Slettet bruger
20-05-2018 10:30
Godt skrevet
0

Hej mange tak for svar <3 

jeg havde ikke en god jordmoder skulle også skifte hele tiden for i starten havde jeg ikke graviditetssukkersyge men kom også ny jordmoder også skulle jeg så have insulin så ny jordmoder igen! 

Mig jeg kunne ikk få mig selc til at kontakte lægen ang alt det her :/ så min mor skrev for mig til lægen! 

Lyder det som om jeg har en fødselsdepression ??

jeg forstår bare ikke hvorfor det er værre når min mens er der 

og plus min mens er stadig ik normal

den kommer en gang en dag også holder den 

ved godt jeg har pcos men stadig inden jeg blev gravid når jeg havde mens havde jeg det også i de 6-7 dage 

nu er det der engang også slut 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

20.maj 2018 kl. 10:45
Slettet bruger
20-05-2018 10:45
Godt skrevet
1

Det lyder som om det var meget voldsomt for dig. Med alt du var i gennem med din livmoder ville jeg få en henvisning til gynækolog. Jeg havde ikke et lignende forløb men og så alligevel. Min moderkage sad fast og den måtte skrabes fri af flere omgange. Jeg fik det der hedder asherman syndrom, som er samvoksninger i livmoderen. Jeg havde ligesom du kun mens 1-2 dage. Mit var voldsomt og har kæmpet med at få et barn efterfølgende.

Men ja det kunne godt tyde på en fødseldeprission. Jeg ville tage fat i en psykolog med speciale i sådan noget. Jeg ønsker dig al held og lykke no

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
20.maj 2018 kl. 11:43
Luk
Medlem siden 14-05-2018
2 skrevne indlæg
20-05-2018 11:43
Luk
Medlem siden 14-05-2018
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg synes også du skal blive henvist til en psykolog, så du kan få bearbejdet oplevelsen, og i sammen kan finde ud af om du har fået en fødselsdepression. 

Og så vil jeg gerne sende dig et kæmpe kram! Hold op det må have været en ubehagelig oplevelse, og så med så mange eftervirkninger.. Sådan en behandling fortjener ingen! Jeg håber du kommer ovenpå igen min ven :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

20.maj 2018 kl. 19:59
Slettet bruger
20-05-2018 19:59
Godt skrevet
0

nomange tak for dit søde svar <3 

min mor skrev til lægen for mig da det er hårdt for mig selv at komme videre med :/ 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

20.maj 2018 kl. 20:00
Slettet bruger
20-05-2018 20:00
Godt skrevet
0

Havde du også problemer et helt år efter ? 

Og mange TUDSIND tak for dit søde svar

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.maj 2018 kl. 20:38
Luk
Medlem siden 29-12-2017
24 startede debatter
659 skrevne indlæg
20-05-2018 20:38
Luk
Medlem siden 29-12-2017
24 startede debatter
659 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Stakkels jer! Sikke et svært og hårdt forløb 🙇‍♀️ Jeg vil slet ikke kloge mig på om du har en fødselsdepression eller ej, er du ikke blevet screenet af din sundhedsplejerske? 

Jrg vil også sige at underretninger ikke er farlige, jeg ved godt det kan føles sådan, men familieafdelinger er der for at hjælpe forældrene med at blive de bedst mulige forældre for deres børn, aldrig for at straffe forældre! Det kan også være det vil være godt at give dem en håndsrækning så de kan hjælpe dig på de punkter hvor det kan være svært... de er der ikke for at finde fejl, men for at finde muligheder og give støtte der hvor det er svært. Se dem ikke som fjenden men som hjælpen ❤ 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
20.maj 2018 kl. 23:42
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2197 skrevne indlæg
20-05-2018 23:42
Luk
Medlem siden 23-04-2017
5 startede debatter
2197 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Vil slet ikke kloge i, om du har en fødselsdepression, men vil give de andre ret i, at du skal gå til læge og snakke om, om du kan få en henvisning til psykolog eller terapeut.

Og underretningerne er givet på baggrund af bekymring for dine børn - de er ikke "farlige", og hvis kommunen kan se, at I klarer forældreopgaven godt, sker der ikke noget.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

21.maj 2018 kl. 22:31
Slettet bruger
21-05-2018 22:31
Godt skrevet
0
Pcosramt skrev :

Havde du også problemer et helt år efter ? 

Og mange TUDSIND tak for dit søde svar

Jeg havde problemer i næsten 4 år, der var ingen der gjorde mig opmærksom på at det ikke var normalt. Hvis du har brug for at vide mere er du altid velkommen til sende en privat besked 😊

Men du får lige et virtuelt kram, for du har været igennem hårde sager. Og det er naturligt du reagere på forløbet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Udvid dine horisonter under barselsorloven

Der er meget at se til på barselsorlov. Derfor er det vigtigt at Mor giver sig selv lov til at slappe af, hvis hun får mulighed. Fx med yoga eller kreativitet. Læs mere

De bedste tidspunkter for samleje i din cyklus

Sådan holder du styr på din ægløsning og bliver i stand til at planlægge hvornår, du skal hive den udkårne farmand med under dynen. Læs mere

Sådan påvirker stress fertiliteten

Det kan være psykisk hårdt når graviditeten udebliver, men kan stress og bekymringer påvirke dine chancer for at blive gravid? Læs mere

Hver fjerde graviditet er en ups’er

En undersøgelse som BT har fået foretaget viser at hver fjerde graviditet er en smutter, For 20 år siden var kun 15 % af graviditeterne ikke-planlagte. Læs mere

9 sjove måder at gætte om det er en dreng eller pige

Så snart de to streger viser sig på graviditetstesten, begynder din tanker nok at kredse om kønnet. Bliver det en dreng eller pige? Prøv disse sjove tests. Læs mere