Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

amning

27.november 2019 kl. 18:57
Luk
Medlem siden 22-07-2018
27-11-2019 18:57
Luk
Medlem siden 22-07-2018
Godt skrevet
4

søger en masse gode råd til at få mælken til virkelig at løbe til? Min datter er 12 dage, men desværre har jeg ikke nok mælk, kom gerne med jeres bedste råd da jeg virkelig ønsker at amme

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
27.november 2019 kl. 19:00
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1114 skrevne indlæg
27-11-2019 19:00
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1114 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Malk og læg til tit.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker

Slettet bruger

27.november 2019 kl. 19:10
Slettet bruger
27-11-2019 19:10
Godt skrevet
3

Am alt det, du kan, og sørg for at få godt med mad og væske. Det er det bedste, du kan gøre. 

Og tjek, at dit barn tager ordentligt fat, så brysterne bliver stimuleret ordentligt. Hvis baby sutter skævt eller ikke får ordentligt fat, kan man opleve et fald inproduktionen. 

Og hvorfor tror du, at du ikke har nok mælk?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
27.november 2019 kl. 19:18
Luk
Medlem siden 03-03-2018
60 skrevne indlæg
27-11-2019 19:18
Luk
Medlem siden 03-03-2018
60 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Af med både dit og babys tøj, og så evt en dyne omkring jer (min søn havde næste ikke tøj på i de første 3 uger af hans liv) 

Sørg for at få masser af væske, og gerne noget med sukker, drak vildt meget saft. 

Sørg for at få mad, gerne med fedt og sukker. Min mand serverede kanelknækbrød, med smør, ost og pålægschokolade til mig hver gang jeg ammede, 2 af hver slags, og så 1/2 l saft og en 1/2 l the 😊

Jeg kørte væske skema i de første 2 uger (grundet problemer med at tisse efter kejsersnit) , og der blev logget minimum 5 liter væske hver dag🙈 jeg var vildt tørstig når jeg ammede. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
27.november 2019 kl. 19:42
Luk
Medlem siden 14-04-2018
5 startede debatter
265 skrevne indlæg
27-11-2019 19:42
Luk
Medlem siden 14-04-2018
5 startede debatter
265 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Et ekstra tip til de mange gode der allerede er givet: hold dine fødder varme. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
27.november 2019 kl. 19:56
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
193 skrevne indlæg
27-11-2019 19:56
Luk
Medlem siden 06-06-2019
5 startede debatter
193 skrevne indlæg
Godt skrevet
6

Som mange af de andre skriver. Af med tøjet. Plant måsen i sofaen med baby hud mod hud, drikkevarer og mellemmåltider inden for rækkevidde. Lad vasketøj osv være, og fokuser på at have barnet tæt på dig. Produktionen af hormonet oxycotin stiger ved hud mod hud og barnets kontakt med brystet. Og det øger mælkeproduktionen. Hold fødder og bryster varme.

I starten skal der måske ammes hver 2. time. Undlad at give barnet en sut. Hvis barnet skal have stimuleret sin suttelyst, bør det være ved brystet, da barnet så stimulerer din produktion med sin sutten.

Inden du ligger barnet til kan du evt ae brystet og nulre brystvorten, for at aktivere nedløbsrefleksen.

Du kan evt prøve at øge produktionen med malkemaskine. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
27.november 2019 kl. 20:30
Luk
Medlem siden 22-07-2018
70 startede debatter
168 skrevne indlæg
27-11-2019 20:30
Luk
Medlem siden 22-07-2018
70 startede debatter
168 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Sukkerkornet skrev :

Am alt det, du kan, og sørg for at få godt med mad og væske. Det er det bedste, du kan gøre. 

Og tjek, at dit barn tager ordentligt fat, så brysterne bliver stimuleret ordentligt. Hvis baby sutter skævt eller ikke får ordentligt fat, kan man opleve et fald inproduktionen. 

Hun tager ikke nok på :/. Supplere op med mme da hun indimellem bliver så ked af det muligvis pga sult :/. Nu får hun lidt hver dag

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.november 2019 kl. 20:39
Luk
Medlem siden 18-10-2019
1 startede debatter
206 skrevne indlæg
27-11-2019 20:39
Luk
Medlem siden 18-10-2019
1 startede debatter
206 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg pumpede meget det første tid, for at få produktionen op, pga. at lillemanden ikke kunne amme. Det er hårdt arbejde, men det gjorde meget for mig. 
Man kan finde pumpeskemaer, som kan vejlede en hvor meget man skal pumpe for at øge produktionen. 
Og som flere har nævnt, så tjek ammeteknikken. Har du kontaktet en ammevejleder? ☺️

Anmeld
Svar
C ?? 090719
Godt skrevet
1
C ?? 090719
27.november 2019 kl. 20:43
Luk
Medlem siden 05-01-2018
10 startede debatter
2073 skrevne indlæg
27-11-2019 20:43
Luk
Medlem siden 05-01-2018
10 startede debatter
2073 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Am mindst hver anden time døgnet rundt i nogle dage, og få tømt brysterne hver gang - hvis ikke af baby, så af en brystpumpe 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.november 2019 kl. 21:08
Luk
Medlem siden 03-03-2015
1 startede debatter
132 skrevne indlæg
27-11-2019 21:08
Luk
Medlem siden 03-03-2015
1 startede debatter
132 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

De andres råd er super gode, så dem vil jeg ikke gentage. Men vil blot tilføje:

Vi havde samme problematik hvorfor vi også blev foreslået at suplere med MME. En meget vigtig detalje er dog at du først giver flasken lige efter at baby har ammet hos dig, for så er brystet blevet stimuleret og baby kan så få lidt ekstra MME til at blive helt mæt på. Flasken må altså ikke være i stedet for en amning, hvis det giver mening. Jeg gav en flaske 3 gange om dagen efter en amning, efter en måneds tid var det ikke nødvendigt længere. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

27.november 2019 kl. 21:52
Slettet bruger
27-11-2019 21:52
Godt skrevet
3
komnubebs2019 skrev :
Sukkerkornet skrev :

Hun tager ikke nok på :/. Supplere op med mme da hun indimellem bliver så ked af det muligvis pga sult :/. Nu får hun lidt hver dag

Ok. Jeg ville nok droppe mme’en igen, for det er bedre for din produktion, at hun spiser hos dig. Og som andre skriver, læg dig i sengen i nogle dage, for det bliver hårdt! Især når dine bryster er “flade” og baby vil have mere. Men det er sådan, at du får mere mælk. Sørg også for at amme på begge bryster ved hvert måltid. Og sørg for at baby ammer på det samme bryst, indtil baby selv siger stop og brokker sig, for så skulle baby gerne være ved den fede mælk, som kommer til sidst, og som mætter :-)

Bruger du ammebrikker? Det gjorde jeg med min store, og det var meget tydligt, at det betød, at baby ikke fik nok af den fede mælk, fordi det krævede ekstra kræfter at få ud. Så min fik næsten kun den tynde “skummetmælk”, og det mættede jo ikke særligt længe ad gangen. 

Du kan også overveje at tage kontakt til en ammevejleder? Kig evt på ammenet.dk :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere