Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Av mit haleben!!

Slettet bruger

10.april 2019 kl. 14:07
Slettet bruger
10-04-2019 14:07
Godt skrevet
1

Hej alle

Som overskriften antyder handler det her ikke så eget om min baby, men mere om mit haleben. :S 

Jeg fødte for 2 måneder siden mit 4. barn, og jeg kan da godt mærke, at jeg ikke kommer mig så hurtigt som efter den første. Jeg havde bækkenløsning under graviditeten, men kun lidt øm i halebenet. Efter fødslen fik jeg først ondt i halebenet igen nogle uger senere i forbindelse med sygdom hvor jeg havde siddet og ligget meget i halebens-belastende stillinger. Og nu er det ikke bare lidt ømt, det er KNUSENDE smerte hver gang jeg rejser mig op. :(

Lægen siger at det er fordi mit haleben under graviditeten er kommet længere ind under mig, for at føre babyen mod udgangen under fødslen, og nu er det så ikke kommet på plads endnu, hvorfor det er mere udsat for belastning. Det vil gå over igen, men går der lang tid, så skal jeg tage til læge igen. 

Men hvad er lang tid? Andre der har prøvet det samme og hvornår gik det over? Måtte I til læge igen en tur? 

Lægen foreslog pude eller badering, men jeg sidder allerede på en stor hjerteformet pude, så jeg ikke sidder direkte på mit haleben, og det hjælper rigtig godt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
10.april 2019 kl. 17:29
Luk
Medlem siden 24-11-2014
4 startede debatter
336 skrevne indlæg
10-04-2019 17:29
Luk
Medlem siden 24-11-2014
4 startede debatter
336 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg brugte en osteopat i Esbjerg (retminryg.dk) både før og efter fødsel. Jeg synes din læges forklaring virker meget underlig. Jeg havde et fastlåst haleben og blev løsnet og løsnet hos osteopaten så jeg kunne føde naturligt. Der var risiko for at mit haleben ville brække, men jeg slap med en forstuvning - det gør helvedes ondt! Jeg kan ikke huske hvor længe der gik, men jeg sad noget tid på sammenrullede håndklæder for at aflaste. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

10.april 2019 kl. 18:46
Slettet bruger
10-04-2019 18:46
Godt skrevet
0
Petrinemor skrev :

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg brugte en osteopat i Esbjerg (retminryg.dk) både før og efter fødsel. Jeg synes din læges forklaring virker meget underlig. Jeg havde et fastlåst haleben og blev løsnet og løsnet hos osteopaten så jeg kunne føde naturligt. Der var risiko for at mit haleben ville brække, men jeg slap med en forstuvning - det gør helvedes ondt! Jeg kan ikke huske hvor længe der gik, men jeg sad noget tid på sammenrullede håndklæder for at aflaste. 

Jeg ved ikke helt, hvad en osteopat er? Men jeg bor meget langt fra Esbjerg. 

Det lyder ikke rart med en forstuvning. Det her er heller ikke til at holde ud. Jeg har mest lyst til at ligge på maven indtil det er gået over, men det kan nok ikke lade sig gøre. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

10.april 2019 kl. 18:49
Slettet bruger
10-04-2019 18:49
Godt skrevet
0
Wishing4nr4 skrev :
Petrinemor skrev :

Det lyder ikke rart med en forstuvning. Det her er heller ikke til at holde ud. Jeg har mest lyst til at ligge på maven indtil det er gået over, men det kan nok ikke lade sig gøre. 

Ved nærmere eftertanke, har sådan en noget med knogler at gøre?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.april 2019 kl. 19:00
Luk
Medlem siden 24-11-2014
4 startede debatter
336 skrevne indlæg
10-04-2019 19:00
Luk
Medlem siden 24-11-2014
4 startede debatter
336 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Wishing4nr4 skrev :
Petrinemor skrev :

Han ved noget om både knogler, organer osv. Så hans viden er større end hvis du går til eksempelvis fys eller kiropraktor. Han søger årsagen til problemet og behandler ikke kun hvor det er galt. Min mand har døjet med sin ryg og forsøgt alverdens behandlinger igennem 10 år efter en diskus. Han har haft 50% sygefravær i mange år. Efter behandling hos osteopaten, så er han næsten aldrig syg fra arbejde mere. Det kan tælles på en hånd hvor mange gange han er fraværende om året. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

10.april 2019 kl. 19:06
Slettet bruger
10-04-2019 19:06
Godt skrevet
0
Petrinemor skrev :
Wishing4nr4 skrev :
Petrinemor skrev :

Han ved noget om både knogler, organer osv. Så hans viden er større end hvis du går til eksempelvis fys eller kiropraktor. Han søger årsagen til problemet og behandler ikke kun hvor det er galt. Min mand har døjet med sin ryg og forsøgt alverdens behandlinger igennem 10 år efter en diskus. Han har haft 50% sygefravær i mange år. Efter behandling hos osteopaten, så er han næsten aldrig syg fra arbejde mere. Det kan tælles på en hånd hvor mange gange han er fraværende om året. 

Det lyder godt nok effektivt. :) Tak for rådet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.april 2019 kl. 23:26
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
99 skrevne indlæg
11-04-2019 23:26
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
99 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hejsa. 

Altså jeg havde også vanvittige smerter ved numsen/halebenet efter fødslen af min søn. Men læge fik det fejet væk med at det var bare pga hurtig fødsel og et hæmatom jeg blev opereret for. 

Men der gik over 6 måneder og jeg havde stadig problemer med at sidde normalt på hårde stole/gulve. 

Jeg blev undersøgt på ryg hospitalet i Middelfart, der fandt ud af at mit haleben er blevet løst. Så jeg skulle have en blokade. Hvis blokaden virkede kunne jeg få 3, og så ville de fjerne halebenet hvis smerterne fortsatte!! 

Nå men efter 2 forsøg med meget ringe effekt af de smertefulde blokader, tog jeg en pause. 

Så undersøgte jeg hvad der kunne være af halebens problematikker og fandt en fysioterapeut med speciale i gynobs problemer. Mors krop i Odense! 

De blev min redning!! Det viser sig at det er et løst haleben, men at mine muskler omkring er meget spændte og havde brug for at blive løsnet op! 

Så med fysioterapeutisk massage og øvelser og ændring af siddestilling, kan jeg nu leve næsten som før og med minimalt af smerter! 

Det kostede lidt penge, men helt sikkert det værd!! 

Håber du finder en løsning på dit problem!! Føler med dig! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

11.april 2019 kl. 23:52
Slettet bruger
11-04-2019 23:52
Godt skrevet
0
Mama0987 skrev :

Hejsa. 

Altså jeg havde også vanvittige smerter ved numsen/halebenet efter fødslen af min søn. Men læge fik det fejet væk med at det var bare pga hurtig fødsel og et hæmatom jeg blev opereret for. 

Men der gik over 6 måneder og jeg havde stadig problemer med at sidde normalt på hårde stole/gulve. 

Jeg blev undersøgt på ryg hospitalet i Middelfart, der fandt ud af at mit haleben er blevet løst. Så jeg skulle have en blokade. Hvis blokaden virkede kunne jeg få 3, og så ville de fjerne halebenet hvis smerterne fortsatte!! 

Nå men efter 2 forsøg med meget ringe effekt af de smertefulde blokader, tog jeg en pause. 

Så undersøgte jeg hvad der kunne være af halebens problematikker og fandt en fysioterapeut med speciale i gynobs problemer. Mors krop i Odense! 

De blev min redning!! Det viser sig at det er et løst haleben, men at mine muskler omkring er meget spændte og havde brug for at blive løsnet op! 

Så med fysioterapeutisk massage og øvelser og ændring af siddestilling, kan jeg nu leve næsten som før og med minimalt af smerter! 

Tak. Det lyder heller ikke rart! Var det lige efter fødslen eller gik der noget tid? For her var det først nogle uger efter fødslen, at smerterne så småt begyndte. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.april 2019 kl. 07:25
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
99 skrevne indlæg
12-04-2019 07:25
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
99 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Wishing4nr4 skrev :
Mama0987 skrev :

Hejsa. 

Tak. Det lyder heller ikke rart! Var det lige efter fødslen eller gik der noget tid? For her var det først nogle uger efter fødslen, at smerterne så småt begyndte. 

Det var hele tiden. Men fordi jeg jo havde haft det hæmatom, skjulte det ligesom den rigtige årsag til smerterne. 

Men der kom også de der knivskærende smerter alt efter hvordan jeg satte mig ned. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

12.april 2019 kl. 18:25
Slettet bruger
12-04-2019 18:25
Godt skrevet
0
Mama0987 skrev :
Wishing4nr4 skrev :
Mama0987 skrev :

Hejsa. 

Det var hele tiden. Men fordi jeg jo havde haft det hæmatom, skjulte det ligesom den rigtige årsag til smerterne. 

Men der kom også de der knivskærende smerter alt efter hvordan jeg satte mig ned. 

Kunne du mærke på dit haleben, at det var løst? Hvordan føltes selve halebenet?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.april 2019 kl. 19:04
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
99 skrevne indlæg
12-04-2019 19:04
Luk
Medlem siden 06-04-2015
1 startede debatter
99 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det gjorde bare vanvittigt ondt og lige gyldig hvad jeg gjorde kunne jeg ikke selv afhjælpe smerterne. Det var først med fys massage, der kunne nå dybt nok til at lokalisere de spændte muskler omkring. 

Men lægen mærkede indvendigt og kunne flytte på selve halebenet. Og det burde stå helt stille!! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere