Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Fødselsdepression ?

07.november 2019 kl. 20:29
Luk
Medlem siden 07-11-2019
Sidst online 07-11-2019
07-11-2019 20:29
Luk
Medlem siden 07-11-2019
Sidst online 07-11-2019
Godt skrevet
0

Jeg er ny her inde, og har noget jeg gerne vil ud med og kan ikke rigtig gå til nogen med det.

Min mand og jeg har lige fået en lille pige har i forvejen en lille dreng på 3 år, siden fødslen har han været meget aggressiv, og faktisk stort set ikke hjemme, og idag til aftensmaden, blev jeg simpelthen nød til at smide ham ud.

Han råbte og skreg af mig, og vores dreng blev ved med at sige stop og gemte sig og begyndte at græde, det gjorde ikke det bedre da min mand blev endnu mere sur og begyndte at råbe og skrige af vores dreng, han væltede aftensmaden ud over bordet og kastede hans stol ind i køleskabet, og havde truende adfærd, så jeg bedte ham om at skride, da jeg slet ikke finder mig i sådan en opførsel foran vores børn.  Han pakkede hans ting og  er nu kørt. Ved ikke hvad jeg skal gøre, han sagde han ville skilles og aldrig se mig mere, og når jeg så ham igen var det ikke for at snakke men for at dele vores ting.

Føler mig så magtesløs. 😢

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2019 kl. 20:51
Luk
Medlem siden 15-01-2009
46 startede debatter
1927 skrevne indlæg
07-11-2019 20:51
Luk
Medlem siden 15-01-2009
46 startede debatter
1927 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Har han tidligere haft lignende adfærd?

Som regel ligger den slags temperament og ulmer under overfladen, og når personen så stressede nok, udløses adfærden.

Du skal have fat i en mægler eller anden bisidder og så tage en snak med din mand, under alvor.

Hans adfærd er både urimelig og uacceptabel. Det skader børn at opleve den slags.

Hvis adfærden er fuldstændigt ny, så tænker jeg klart at han skal have hjælp lige med det samme, for så er den da helt gal.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
3
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
07.november 2019 kl. 21:17
Luk
Medlem siden 07-11-2019
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 07-11-2019
07-11-2019 21:17
Luk
Medlem siden 07-11-2019
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 07-11-2019
Godt skrevet
0

Han har været sådan før, men det var før vores dreng kom, og han fik hjælp til det. Han har ikke haft sådan en adfærd i 4 år.

Nej det er bestemt ikke iorden foran børnene, også derfor jeg bedte ham om at skride. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2019 kl. 21:35
Luk
Medlem siden 11-05-2019
339 skrevne indlæg
07-11-2019 21:35
Luk
Medlem siden 11-05-2019
339 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Du skal have en backup-person, som kan være hos dig næste gang/når/hvis han kommer retur. En som kan tage børnene med ind i et andet rum, skærme dem og som synliggøre at du ikke er alene i hjemmet og som kan træde til, hvis du har brug for det. Det er vigtigt for dig og dine børns sikkerhed. Derudover så tænker jeg, at du skal tage stilling til om du overhovedet vil have ham tilbage? Fødselsdeæresion eller ej, han har udvist voldelig adfærd overfor dig/børnene og da han åbenbart har gjort det før, er du nødt til at helgardere dig. Jeg ville simpelthen involvere min nærmeste familie, og bede om hjælp. Du skal ikke stå alene. Ønsker dig+dine børn det bedste 🌸

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
07.november 2019 kl. 21:36
Luk
Medlem siden 03-03-2019
35 skrevne indlæg
07-11-2019 21:36
Luk
Medlem siden 03-03-2019
35 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Når mænd bliver ramt af en depression er et af de typiske symptomer faktisk aggression, så det kan meget vel være at han er mere ramt end han giver udtryk for til daglig. 

Når det er sagt er den type adfærd selvfølgelig ikke ok, og selvfølgelig skal han have noget hjælp til det. Måske du kan tage en snak med ham, bare jer to, når han ikke er oprevet? 

Jeg håber det lykkedes at få noget hjælp til ham. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

07.november 2019 kl. 21:37
Slettet bruger
07-11-2019 21:37
Godt skrevet
2

Beklager meget hvis der er noget jeg ikke fanger her, men hvad er det præcis du føler dig magtesløs over? Jeg ville godt nok have været lettet over at han var skredet frivilligt efter den episode hvis jeg var dig. Du aner jo ikke om det er sidste gang han gør det, og om behandling overhovedet ville hjælpe hvis det skulle vise sig at det skyldes noget psykisk. Hvis du stadig elsker ham forstår jeg godt at det er hårdt at skulle sige farvel til ham, og det er selvfølgelig heller ikke det fedeste i verden at blive efterladt alene med to børn når det ikke lige var dét der var planen, men jeres sikkerhed er jo det vigtigste, og den har han jo desværre tilsidesat fuldstændigt. Jeg synes det er lidt alarmerende, at dit fokus er på hvad årsagen er til hans opførsel. Ikke fordi det ikke er vigtigt, men fordi der er andre ting der er vigtigere. Han har jo ret til samvær med jeres fælles barn, så du risikerer at barnet kommer til at opleve noget lignende igen. Jeg tror du bare skal lade være med at kontakte ham, og håbe på at han holder sit løfte om kun at komme tilbage for at hente sine ting. Og hvis han så vil have samvær en dag, så sig til ham at det skal foregå sammen med dig. Så undgår du jo i hvert fald at barnet skal være alene med ham. Det kan jo være han vælger at søge samvær gennem Familieretshuset i stedet for bare at kontakte dig, men det er ikke alle der har overskuddet til dette. Så hvis jeg var dig ville jeg bare lade helt være med at kontakte ham, men samtidigt være venlig og samarbejdsvillig hvis han skulle give lyd fra sig en dag.

Når alt dette så er sagt, så forstår jeg godt at du gerne vil have en forklaring på hans voldsomme opførsel og på at han ikke vil være sammen med jer mere, og måske kan han give dig svar på det om noget tid når han har fået det bedre, men lige nu synes jeg bare du skal respektere hans valg om at gå, og det siger jeg udelukkende for din egen og børnenes skyld! Du risikerer at gøre ham mere aggressiv ved at kontakte ham når han direkte har frabedt sig det, og derudover lyder det bare som om han virkelig ikke er god for jer lige nu. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
07.november 2019 kl. 21:38
Luk
Medlem siden 07-01-2019
14 startede debatter
400 skrevne indlæg
07-11-2019 21:38
Luk
Medlem siden 07-01-2019
14 startede debatter
400 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det lyder rigtigt hårdt, jeg føler med dig ❤️ 

Jeg har ingen erfaring med den situation, men jeg tænker at han skal have noget hjælp. Samtidigt tænker jeg også, at det ikke er dig, der skal 'løfte byrden' med at få ham på fode igen . Du har nok at se til med de små, og han er for aggressiv til at I kan være sammen med ham. 

Det bedste ville være hvis han kan flytte til noget familie, måske midlertidigt og få hjælp der, og så må I se hvordan tingene udvikler sig 

Tænker på dig ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.november 2019 kl. 03:22
Luk
Medlem siden 07-11-2019
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 07-11-2019
08-11-2019 03:22
Luk
Medlem siden 07-11-2019
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 07-11-2019
Godt skrevet
0

Jeg er bare fuldstændig i chok over hans opførsel, og det at skulle holde tårerne tilbage var så svært, ja jeg elsker ham, har ikke fået mine børn med ham for sjov skyld. Mit magtesløshed ligger nok også i han slet ikke har været sådan i så mange år, også lige pludselig eksplodere det for ham, også foran børnene. Jeg kontakter ham heller ikke, han får lov til at køle af, også må vi se hvad der sker. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.november 2019 kl. 05:35
Luk
Medlem siden 19-05-2019
15 startede debatter
483 skrevne indlæg
08-11-2019 05:35
Luk
Medlem siden 19-05-2019
15 startede debatter
483 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det lyder for mig som at hans vrede bunder i afmagt og desperation. Det virker ikke som om han er et ondt menneske. Han viser bare sine følelser på en meget forkert måde. En der er følelsesmæssigt presset kommer desværre alt for ofte til at såre og skade dem de holder mest af 😔...

Når/hvis han kommer hjem - og han forhåbentlig er kølet af - så synes jeg du skal tage ham i hånden, og sige meget bestemt (under fire øjne), at han skal søge hjælp med det samme, hvis jeres forhold og familie skal holde. I kan ikke nøjes med at tale om det, eller feje det under gulvtæppet, og så håbe, at det ikke sker igen. Der skal handles, og arbejdes. Ellers bliver næste gang måske endnu værre end den sidste. 

Kommer han hjem, og stadig ønsker at tage sine ting og gå, så må du bare lade ham gøre det. Det er hans valg. Og så må du/I finde ud af hvordan I vil gøre med børnene. Ment på den måde, at du skal tage stilling til, om du tør lade børnene være hos ham alene. 

Jeg håber for alles skyld, at han kommer på bedre tanker, og at I finder en god løsning for jeres familie. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.november 2019 kl. 07:09
Luk
Medlem siden 07-11-2019
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 07-11-2019
08-11-2019 07:09
Luk
Medlem siden 07-11-2019
1 startede debatter
3 skrevne indlæg
Sidst online 07-11-2019
Godt skrevet
1

Jeg ser ham heller ikke som et ondt menneske, og han er virkelig en god far, men hjælp ser ud til at være nødvendigt. Vi må se om han kommer tilbage eller ej 😕

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Depression under og efter graviditet - kan det forebygges og behandles med fysisk aktivitet?

For de fleste er graviditet og tiden efter fødsel noget ganske særligt. Den gravide og hendes partner oplever oftest familieforøgelsen som en livsperiode fyldt med spænding, glæde og forventning. Måske derfor er følelsesmæssige udfordringer og i yderste konsekvens en egentlig depression stadig svære emner at tale om. Læs mere

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Depression under og efter graviditet - kan det forebygges og behandles med fysisk aktivitet?

For de fleste er graviditet og tiden efter fødsel noget ganske særligt. Den gravide og hendes partner oplever oftest familieforøgelsen som en livsperiode fyldt med spænding, glæde og forventning. Måske derfor er følelsesmæssige udfordringer og i yderste konsekvens en egentlig depression stadig svære emner at tale om. Læs mere

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere