Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

har ikke skidt...

16.januar 2020 kl. 19:02
Luk
Medlem siden 25-12-2018
16-01-2020 19:02
Luk
Medlem siden 25-12-2018
Godt skrevet
0

Min lille datter blev født her d. 14/1. Hun tog godt på brystet og dagen (15/21) efter havde hun også op til fire afføringsbleer.

men i går aftes var hun meget urolig og græd hver gang hun ikke fik bryst. Er meget sikker på at hun ikke fik sat sig ordentlig fast så hun fik ikke det mælk hun skulle have.

Her i dag (16/1) der fik jeg hende til at tage ordentlig fast og hun har også sovet godt. MEN... Hun har ikke kommet af med en eneste afføringsble og hun har kun tisset lidt i bleerne. Er det normalt? Eller kan det være min mælk som der er noget galt med? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.januar 2020 kl. 19:20
Luk
Medlem siden 25-12-2018
7 startede debatter
10 skrevne indlæg
16-01-2020 19:20
Luk
Medlem siden 25-12-2018
7 startede debatter
10 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg skrev for hurtigt herinde! 😅

lille pigen har lige kommet af med noget afføring 👍🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
16.januar 2020 kl. 19:21
Luk
Medlem siden 11-07-2018
6 startede debatter
241 skrevne indlæg
16-01-2020 19:21
Luk
Medlem siden 11-07-2018
6 startede debatter
241 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
camillahenriksen skrev :

Min lille datter blev født her d. 14/1. Hun tog godt på brystet og dagen (15/21) efter havde hun også op til fire afføringsbleer.

men i går aftes var hun meget urolig og græd hver gang hun ikke fik bryst. Er meget sikker på at hun ikke fik sat sig ordentlig fast så hun fik ikke det mælk hun skulle have.

Her i dag (16/1) der fik jeg hende til at tage ordentlig fast og hun har også sovet godt. MEN... Hun har ikke kommet af med en eneste afføringsble og hun har kun tisset lidt i bleerne. Er det normalt? Eller kan det være min mælk som der er noget galt med? 

Det er meget normalt at baby hænger i brystet de første par dage indtil mælken løber til. Så længe der er våde bleer ville jeg ikke være nervøs, men hvis hun ikke kommer af med noget afføring imorgen ville jeg nok lige skrive til din sundhedsplejerske for at råd og beroligelse. Jeg husker selv hvor nemt man bliver bekymret i den første tid og SP er der for at hjælpe og berolige, så du ikke skal gå og bekymre dig.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.januar 2020 kl. 20:41
Luk
Medlem siden 23-03-2018
18 startede debatter
642 skrevne indlæg
16-01-2020 20:41
Luk
Medlem siden 23-03-2018
18 startede debatter
642 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
16.januar 2020 kl. 20:51
Luk
Medlem siden 11-06-2015
45 startede debatter
642 skrevne indlæg
16-01-2020 20:51
Luk
Medlem siden 11-06-2015
45 startede debatter
642 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

En helt ny baby skal have afføring. Fik du ikke et skema med fra sygehuset med antal afføringsbleer, farve på dem, antal tisse bleer osv? Ellers kan det Googles.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 14:59
Luk
Medlem siden 30-01-2017
784 skrevne indlæg
17-01-2020 14:59
Luk
Medlem siden 30-01-2017
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

En anden gang kan du hjælpe baby lidt ved at stikke et termometer 1 cm op i numsen og lige køre en smule rundt. Det har hjulpet hver gang på vores børn. Man skal god lige huske at være forsigtig :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.januar 2020 kl. 19:21
Luk
Medlem siden 10-09-2011
90 startede debatter
2389 skrevne indlæg
17-01-2020 19:21
Luk
Medlem siden 10-09-2011
90 startede debatter
2389 skrevne indlæg
Godt skrevet
6

Nej nej og atter NEJ det må man IKKE!!!! Det er ALT for farligt og risiko for at skade. Uanset hvor forsigtig man er. Det er no go!

Anmeld
Svar
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
6
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers Lilypie Maternity tickers
17.januar 2020 kl. 21:13
Luk
Medlem siden 30-01-2017
784 skrevne indlæg
17-01-2020 21:13
Luk
Medlem siden 30-01-2017
784 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jo, det må man godt, hvis man kan finde ud af at gøre der korrekt. Det gør man også på børneafdelinger :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.januar 2020 kl. 19:26
Luk
Medlem siden 03-05-2009
76 startede debatter
755 skrevne indlæg
18-01-2020 19:26
Luk
Medlem siden 03-05-2009
76 startede debatter
755 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Ammebørn kan godt være længe om at have afføring.. da de som regel udnytter alt hvad der er i mælken... 

Med mindre du har mistanke om forstoppelse skal du for guds skyld ikke begynde på at stikke termometer eller noget andet op i enden på barnet. 

Så hellere lav cykelbevægelser med benene, massere maven i cirkulære bevægelser rundt ved navlen, eller give hende et bad med en lun vaskeklud på maven... 

Min nr 2 var forstoppet fra hun var 1 måned og frem til hun var 4 måneder, og der skal fagpersonale ind over.. du kan risikere at rive hul på tarmen mm ved det det andet...! 

Nyd hende og sørg for at bøvse hende godt af, så skal det nok gå.. 

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
Godt skrevet
2
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere