Close
Log Ind Opret Bruger

vuggestue.

  • 7 december 2017, 12:01

    Hvornår må en baby tidligst starte i vuggestue? Ikke hvornår folk typisk gør det, men hvornår er der tidligste de tager dem. Sagen er at jeg gerne vil gøre min barsel så kort så mulig.??

    7. december 2017 kl. 12:21

    CamillaMille10 skrev :

    Hvornår må en baby tidligst starte i vuggestue? Ikke hvornår folk typisk gør det, men hvornår er der tidligste de tager dem. Sagen er at jeg gerne vil gøre min barsel så kort så mulig.??

    Uden at du må hænge mig op på det, er jeg ret sikker på, at det er 6 måneder. Jeg ved ikke, om der så findes en form for dispensation, så man kan få lov at aflevere tidligere

    7. december 2017 kl. 12:38

    Tidligst 6 måneder.

    hvorfor vil du gøre din barsel så kort så muligt , hvis jeg må spørge? – jeg er blot nyskerrig jeg ville gerne have flere års barsel hvis jeg kunne ????

    Hvad med far, kan han ikke tage noget ? – jeg synes det er meget tidligt at starte i vuggestue som 6 måneder, normeringen er piv ringe og der er meget larm og kaos.

    så ville jeg nok hellere undersøge muligheden for dagpleje

    Avatar
    Anonym
    7. december 2017 kl. 13:34

    Hvis du har det hårdt, fx mistænker en fødseldepression, så er der hjælp at hente, du skal bare kontakte din sundhedsplejerske. Bare lige hvis det er det der er grunden.

    7. december 2017 kl. 14:16

    mitalt skrev :

    Tidligst 6 måneder.

    hvorfor vil du gøre din barsel så kort så muligt , hvis jeg må spørge? – jeg er blot nyskerrig jeg ville gerne have flere års barsel hvis jeg kunne ????

    Hvad med far, kan han ikke tage noget ? – jeg synes det er meget tidligt at starte i vuggestue som 6 måneder, normeringen er piv ringe og der er meget larm og kaos.

    så ville jeg nok hellere undersøge muligheden for dagpleje

    Helt enig i dagpleje nok er et bedre valg, hvis baby skal afsted så tidligt. 

    7. december 2017 kl. 14:22

    Som de andre siger, så skal de være 6 måneder for at starte i pasningstilbud.

    En så lille baby, ville jeg dog vælge af sende i dagpleje istedet. Der er bedre mulighed for at tage hensyn til det enkelte behov og støjniveauet er lavere. 

    Min søn er næsten 10 måneder når han skal starte, og selv der har jeg svært ved at vælge vuggestue fremfor dagpleje. 

    7. december 2017 kl. 14:47

    Du kan søge dispensation på kommunen. Begge mine niecer er startet før tid. Den store var 26 uger, og jeg tror den lille var nogenlunde det samme. 

    De havde det som blommen i et æg. Pædagogerne var klar med flasker og modermælkserstatning, og i en periode pumpede min søster også til den store af dem. 

    Pædagogerne har sjældent så små babyer, så de syntes det var virkelig hyggeligt. Hun var altid i armen på en når man hentede, eller også legede hun på gulvet med en pædagog lige ved siden af. Der var stor fokus på at hun var væsentligt mindre end de andre. 

    Uanset alder, ville jeg aldrig sende et barn i dagpleje. 

    7. december 2017 kl. 14:54

    Tænker det er forskelligt fra kommune til kommune. I er mange der skriver 6 måneder, men min kommune har pasningsgaranti fra 5,5 mnd. 

    Så tjek med din kommune 🙂 

    Jeg er så enig i at dagpleje nok er et bedre valg for så lille en baby 🙂 

    Avatar
    Anonym
    7. december 2017 kl. 16:59

    Hvorfor i alverden overhovedet få barn hvis man vil have så kort barsel som muligt?! ????????

    Avatar
    Anonym
    7. december 2017 kl. 17:13

    Altså nu er der jo ret mange der kun har 2 ugers barsel – de er så bare hankøn. Den bliver der sjældent hakket på.

    Men jeg forstår hvad du mener og er enig: der skal virkelig være en ekstra ordinær grund til at sende sit barn afsted så tidligt og jeg ville ikke selv kunne det. 

    7. december 2017 kl. 17:14

    HoppeLoppe jeg bliver faktisk en smule sur over dit svar. Bare fordi man ikke synes at barselslivet er det mest fantastiske, så kan man jo godt være en god mor alligevel. 

    Og selvom man vægter sit arbejde højt, betyder det jo ikke at man ikke vægter barnet højt. Eller ønsker barnet det bedste, eller at det er det mest fantastiske i ens liv. Men det kan jo være, at ens karriere betyder lige så meget, og 6 måneder er også lang tid at gå hjemme.

    Personligt har jeg haft en lang barsel, men jeg var mæt efter 6 måneder, og jeg blev faktisk ikke en bedre mor af at gå hjemme med mit barn i længere tid. 

    Bare fordi man ikke ønsker en lang barsel, betyder det jo ikke, at man ikke ønsker barnet. Jeg synes det er enormt fordomsfyldt at mene, at man ikke kan have et barn, medmindre man sætter sit liv på stand by i 1 år.

     

    Avatar
    Anonym
    7. december 2017 kl. 17:40

    Maalex skrev :

    HoppeLoppe jeg bliver faktisk en smule sur over dit svar. Bare fordi man ikke synes at barselslivet er det mest fantastiske, så kan man jo godt være en god mor alligevel. 

    Og selvom man vægter sit arbejde højt, betyder det jo ikke at man ikke vægter barnet højt. Eller ønsker barnet det bedste, eller at det er det mest fantastiske i ens liv. Men det kan jo være, at ens karriere betyder lige så meget, og 6 måneder er også lang tid at gå hjemme.

    Personligt har jeg haft en lang barsel, men jeg var mæt efter 6 måneder, og jeg blev faktisk ikke en bedre mor af at gå hjemme med mit barn i længere tid. 

    Bare fordi man ikke ønsker en lang barsel, betyder det jo ikke, at man ikke ønsker barnet. Jeg synes det er enormt fordomsfyldt at mene, at man ikke kan have et barn, medmindre man sætter sit liv på stand by i 1 år.

     

    En ting er at man ikke selv kan – men så skal man (synes jeg) have en anden der kan sætte liv på ‘stand-by’ – en partner eller en bedste. Barnet har brug for primæromsorgspersoner minimum det første år. Det må man (igen, synes jeg) have sat sig ind i og fundet ud af. Igen: helt iorden hvis man ikke trives med barselsliv, men det betyder altså ikke at barnet ikke stadig har brug for det.

    7. december 2017 kl. 18:31

    Bassehunden skrev :

    Du kan søge dispensation på kommunen. Begge mine niecer er startet før tid. Den store var 26 uger, og jeg tror den lille var nogenlunde det samme. 

    De havde det som blommen i et æg. Pædagogerne var klar med flasker og modermælkserstatning, og i en periode pumpede min søster også til den store af dem. 

    Pædagogerne har sjældent så små babyer, så de syntes det var virkelig hyggeligt. Hun var altid i armen på en når man hentede, eller også legede hun på gulvet med en pædagog lige ved siden af. Der var stor fokus på at hun var væsentligt mindre end de andre. 

    Uanset alder, ville jeg aldrig sende et barn i dagpleje. 

    En ting er hvad pædagogerne vil, en anden er hvad der er hænder til. – hvor ikke dagpleje om jeg må spørge? 

    Avatar
    Anonym
    7. december 2017 kl. 18:52

    Jeg mener faktisk, der er nogle særlige institutioner i Århus kommune, som stadig tager dem fra 3 måneder – nu ved jeg ikke, hvor du er fra, men det kan jo undersøges.

    Jeg kender en som pga fødselsdepression fik passet sit barn fra det var tre måneder også. Så det kan vist godt lade sig gøre, men jeg ved ikke, hvor god en idé det er, men jeg kender jo ikke omstændighederne ????

    Avatar
    Anonym
    7. december 2017 kl. 18:52

    Min fætter og hans kone fik deres datter i vuggestue da hun var 4 mdr. Det er ikke normalt så tidligt men det kan lade sig gøre. Moren er fransk og i Frankrig sender man dem i vuggestue eller dagpleje meget tidligt. Mener de er 3 mdr. Deres datter nød at komme ud blandt andre børn og trives fint og er som hun skal være. Jeg ville personligt aldrig selv sende min datter så tidligt af sted da jeg selv synes at 6 mdr er tidligt men det er jo op til folk selv man kan ikke være ens. Men måske du skal kigge på dit barn og se hvordan det trives blandt andre mennesker og om dit barn kan blive passet af andre uden at dit barn bliver ked af det og ulykkelig over du ikke er der. Håber du finder en god løsning for jer, men hvis jeg må give dig et godt råd så hold barsel så længe som overhovedet muligt det er den eneste tid du får hvor det bare er dig og dit barn og det eneste tidspunkt hvor du kan nyde tiden med dit barn til fulde inden du starter arbejde og dit barn vuggestue og alt pludselig bliver hverdag uden så meget hygge.

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.