Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvor meget tøj til baby?

13.september 2018 kl. 22:09
Luk
Medlem siden 29-08-2018
13-09-2018 22:09
Luk
Medlem siden 29-08-2018
Godt skrevet
0

Hej alle sammen! 

Nu er jeg jo "førstegangs gravid" (mistede sidst/første gang i uge 8, men det her er det første barn vi får FORHÅBENTLIGT)

Jeg er SLEEEET ikke særlig langt henne (10+5), og er ej heller nået dertil hvor vi begynder at købe ting og tøj overhovedet. Men derfor er vi nu alligevel lidt nysgerrig.
Min dejlige kæreste og jeg er i gang med at ligge et budget (sådan cirka), og vi har slet ikke styr på hvor meget tøj barnet skal bruge.

Vi ved godt at de lynhurtigt vokser ud af nyfødt, men derefter, hvor meget tøj ville i så selv mene er passende, og har i nogle gode råd til os med på vejen?

Vi snakket om alt tøj, for hvis vi skal være helt ærlige, så aner vi intet!
(og det er bare et estimat, hvad i selv synes er passende)

På forhånd tak for jeres hjælp!
Hilsen et meget spændt par.

no ​

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.september 2018 kl. 22:54
Luk
Medlem siden 14-11-2016
1 startede debatter
496 skrevne indlæg
13-09-2018 22:54
Luk
Medlem siden 14-11-2016
1 startede debatter
496 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

6-8 sæt pr. størrelse. Indkøb max en størrelse frem i tiden. (Så max 50+56 før barnet er født. Man aner ikke hvilken størrelse de passer - eller hvor længe)

Et sæt = body+bukser eller heldragt. Derudover skal man have strømper, en cardigan/trøje eller to, en sovedragt/køredragt afhængigt af årstid og huer. 

Ift budget, så havde vi overskud hvad angår børnepengene, indtil hun startede i institution, dog fraregnet barnevogn som vi fik forærende. 

Med andet barn på vej, så vil jeg tillade mig at gentage noget der lyder som en kæmpe kliché; Butikkerne har også åbent når du har født :-) 

Tillykke med graviditeten :-)

Anmeld
Svar
Pige 8/12 2016 Lillebror 18/9 2018
Godt skrevet
0
Pige 8/12 2016 Lillebror 18/9 2018
13.september 2018 kl. 23:07
Luk
Medlem siden 06-12-2017
31 startede debatter
311 skrevne indlæg
13-09-2018 23:07
Luk
Medlem siden 06-12-2017
31 startede debatter
311 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Pas på ikke at købe for meget i str 50! Vi har nok 8 sæt liggende som aldrig er brugt, da det var alt for småt. Vores pige vejede 4100 ved fødsel, og kunne lige klemme sig ned i en 56..

Hvor meget man har brug for, er vel i virkeligheden afhængig af hvor ofte men gider at vaske.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.september 2018 kl. 06:50
Luk
Medlem siden 31-01-2018
9 startede debatter
710 skrevne indlæg
14-09-2018 06:50
Luk
Medlem siden 31-01-2018
9 startede debatter
710 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har købt 10 sæt af hver størrelse da jeg ikke ønsker at vaske hver 3 dag, da vi har vaskekælder, hvor man skal booke tid. Da der ofte er optaget.  Jeg kunne godt gylpe 2-3 gange om dagen da jeg var lille. Og så den lille jo have nyt på, hvis der kommer på tøjet. ❤️ 

Anmeld
Svar
Termin 16 februar 2019. Efter MA i februar 2018
Godt skrevet
0
14.september 2018 kl. 12:45
Luk
Medlem siden 29-08-2018
2 startede debatter
17 skrevne indlæg
14-09-2018 12:45
Luk
Medlem siden 29-08-2018
2 startede debatter
17 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hold da op! Tusind tak for alle jeres dejlige kommentarer og gode råd!

Der er mere end jeg/vi lige regnede med at tage højde for, så det var da super dejligt lige at få det på plads! Af hjertet tak! <3 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.september 2018 kl. 13:27
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
734 skrevne indlæg
14-09-2018 13:27
Luk
Medlem siden 27-10-2015
6 startede debatter
734 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg går efter 8-10 sæt i hver størrelse. Str 50 som min søn startede i har vi dog ikke købt så meget af, da det er forskelligt om babyer starter i 50 eller 56 😊

Udover det køber jeg 3-4 natdragter, 5-10 par strømper, et par cardiganer og nogle strømpebukser (jeg er vild med lag-på-lag, da det er nemt at regulere efter vejret om efteråret) smiley

Da mit barn jo bliver et efterårsbarn (termin denne måned), så jeg har også købt overtøj i form af tykke trøjer, en køredragt, huer, hjemmesko og vanter. Overvejende i uld, da det er temperaturregulerende og åndbart.

Håber det hjalp lidt og tillykke med graviditeten no

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
14.september 2018 kl. 13:33
Luk
Medlem siden 06-01-2014
17 startede debatter
457 skrevne indlæg
14-09-2018 13:33
Luk
Medlem siden 06-01-2014
17 startede debatter
457 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg følger med her yes

Jeg bliver sat fri til shop amok på onsdag, hvor vi skal til misdannelsesscanning og forhåbentlig får kønnet at vide cool indtil nu har vi intet købt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.september 2018 kl. 13:43
Luk
Medlem siden 30-07-2014
2 startede debatter
273 skrevne indlæg
14-09-2018 13:43
Luk
Medlem siden 30-07-2014
2 startede debatter
273 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg havde en baby der gylpede meget. Så skiftede nok sæt 2-3 gange om dagen. Så her havde 8-10 sæt ikke været nok, vi kan ikke vaske selv men bruger vaskekælder. 

Lad vær og køb for meget i str 50 - folk elsker også at give småt tøj i gave. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.september 2018 kl. 14:05
Luk
Medlem siden 31-01-2018
9 startede debatter
710 skrevne indlæg
14-09-2018 14:05
Luk
Medlem siden 31-01-2018
9 startede debatter
710 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Oddi skrev :

Jeg havde en baby der gylpede meget. Så skiftede nok sæt 2-3 gange om dagen. Så her havde 8-10 sæt ikke været nok, vi kan ikke vaske selv men bruger vaskekælder. 

Lad vær og køb for meget i str 50 - folk elsker også at give småt tøj i gave. 

Hvad meget tøj havde i ca? ❤️. Vi kommer til at stå lidt i den situation. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.september 2018 kl. 16:23
Luk
Medlem siden 31-01-2017
7 startede debatter
20 skrevne indlæg
14-09-2018 16:23
Luk
Medlem siden 31-01-2017
7 startede debatter
20 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tror måske nærmere vi havde 12-15 sæt. Vi havde adgang til fælles vaskemaskine, og gad ærlig talt ikke rende op og ned og vaske tøj flere gange i ugen. Hvis I har adgang til vaskemaskine nemt, så ville jeg købe mindre :)

Og generelt brugte vi flere bodyer end bukser.. så færre bukser end bodyer.

du kan købe mange Tøjpakker med meget fint tøj til billige penge på reshopper

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.september 2018 kl. 16:27
Luk
Medlem siden 31-01-2017
7 startede debatter
20 skrevne indlæg
14-09-2018 16:27
Luk
Medlem siden 31-01-2017
7 startede debatter
20 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Og husk butikker mv også har åbent efter en fødsel. Det er forskelligt hvor lang tid de kan passe tøjet. Vores datter voksede ikke vanvittigt hurtigt i starten og brugte nok str 62 stadigvæk ved 6-7 mdr

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk
Nadia Shila og hendes mor i skænderi: ’’Jeg tilgiver hende ikke’’
Nadia-shila og hendes mor har altid haft en turbulent men alligevel tæt forhold. Det tyder på at være ved sin ende da Nadia-Shila ikke længere tilgiver sin mor, men holder kun kontakten grundet familie relationen. Se sæsonpremieren på De unge mødre tirsdag d.14/8 kl.20:00 på Kanal 4 eller stream på Dplay.dk.
Videoen der går lige i hjertet – døve får hørelsen igen
I en gribende og livsbekræftende reportageserie følger man otte døve danskeres utrolige og bevægende vej ud af stilheden, og ind i en verden hvor de kan høre igen. De følges før, under og efter en operation, som forandrer deres liv og giver dem hørelsen tilbage. Men vejen til at leve med hørelse er benhård.
Er hun mon verdens mindste pige?
Denne 5-årige pige lider af en sjælden sygdom som gør, at hun altid vil være meget lille.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Mor og far med ... - 18-09-2018

blog nr: DIY Med en klat ler ;)
  • Mortilminimøf - 17-09-2018

Romantisk middag, forældreudgaven
  • MamasVerden - 17-09-2018

Mor er højgravid og træt
  • Camilla Skyum - 13-09-2018

Så skulle det være!

Nyeste blogindlæg

• Mor og far med ... - 18-09-2018

blog nr: DIY Med en klat ler ;)
  • Mortilminimøf - 17-09-2018

Romantisk middag, forældreudgaven
  • MamasVerden - 17-09-2018

Mor er højgravid og træt
  • Camilla Skyum - 13-09-2018

Så skulle det være!

Nyeste artikler

Spørg Jordemoderen: Strækmærker der klør - nogle gode råd?

Strækmærker i graviditeten, der klør. Hvad kan man gøre? Hør nogle gode råd fra Stine og Maja om, hvad der kan hjælpe på kløen fra strækmærkerne. Læs mere

Derfor bør dit barn ikke græde sig i søvn. Inspiration til putterutinen

Forskning har vist, at babyer og børn ikke har godt af Cry It Out søvntræningsmetoder, og at babyer kan få neurologiske mén af disse metoder. Hvis du er blevet søvntrænet ved Cry it out metoder, har du fx let til stress og angst i dit ungdoms- og voksenliv. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 9

Denne video er hele Afsnit 9 samlet, og varer 29 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. &nbsp; Læs mere

Spørg Jordemoderen: Wellness og spa ophold i graviditeten - er det ok?

Må man tage på wellnessophold, når man er gravid? Må man gå i boblebad osv.? Se med her, hvad du skal være opmærksom på, hvis du skal på wellness. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Kan fødevarer booste min mælkeproduktion?

Boost af mælkeproduktion. Kan man spise noget specielt for at booste sin mælkeproduktion? Er der nogle fødevarer, der kan sætte gang i det? Denne video er en del af Afsnit 9, hvor Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Plukkeveer

Plukkeveer - hvordan bør du forholde dig, når du får plukkeveer? Skal du fx. stoppe den aktivitet, du er i færd med? Min-Mave.dk Spørger Jordemoderen. Læs mere

Nyeste artikler

Strækmærker i graviditeten, der klør. Hvad kan man gøre? Hør nogle gode råd fra Stine og Maja om, hvad der kan hjælpe på kløen fra strækmærkerne. Læs mere

Forskning har vist, at babyer og børn ikke har godt af Cry It Out søvntræningsmetoder, og at babyer kan få neurologiske mén af disse metoder. Hvis du er blevet søvntrænet ved Cry it out metoder, har du fx let til stress og angst i dit ungdoms- og voksenliv. Læs mere

Denne video er hele Afsnit 9 samlet, og varer 29 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. &nbsp; Læs mere

Må man tage på wellnessophold, når man er gravid? Må man gå i boblebad osv.? Se med her, hvad du skal være opmærksom på, hvis du skal på wellness. Læs mere

Boost af mælkeproduktion. Kan man spise noget specielt for at booste sin mælkeproduktion? Er der nogle fødevarer, der kan sætte gang i det? Denne video er en del af Afsnit 9, hvor Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Plukkeveer - hvordan bør du forholde dig, når du får plukkeveer? Skal du fx. stoppe den aktivitet, du er i færd med? Min-Mave.dk Spørger Jordemoderen. Læs mere