Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Født 23+5

Slettet bruger

13.december 2016 kl. 12:46
Slettet bruger
13-12-2016 12:46
Godt skrevet
20

Det startede allerede tirsdag d. 29/11 om aftenen. Jeg havde fået det noget skidt, med feber, svimmelhed og general utilpashed. Lige efter aftensmaden besvimede jeg et par gange og var et smut ved vagtlægen. Lavt blodtryk, fik jeg af vide var problemet og fik besked på at slappe af.

Dagen efter var jeg ved egen læge på grund af smerter i underlivet. Jeg fortalte hende om episoden aftenen før og hun sendte mig straks til en scanning hvor jeg blev scannet både indvendigt og udvendigt. Der var intet at se. De tog en prøve af min urin, men den var også fin. Hjem igen.

Så skete der ikke mere end at jeg gik og var lidt sløj, før søndag morgen. Jeg stod op og gjorde ligesom jeg plejer. Jeg sad lige ved computeren mens tøsen kørte noget mad i hovedet og PLASK, min stol var pjask våd. Min umiddelbare tanke var at jeg nok var kommet til at tisse i bukserne, så jeg skyndte mig ud på toilettet. Jeg var helt gennemblødt og vandet blev ved med at sive. Lige så snart det gik op for mig hvad der var sket, skyndte jeg mig at ligge mig ned og ringe ind til fødegangen. Mit vand var gået - 23+1

Jeg blev hentet i ambulance til Aalborg, fordi børneafdelingen i Hjørring ikke kunne håndtere så for tidligt fødte børn. Jeg blav scannet og undersøgt på alle tænkelige måder og de nåede frem til at jeg havde en lille infektion. Jeg fik et drop i hånden med antibiotika og blev flyttet op på svangerskabsafdelingen, hvor jeg blev indlagt til at være sengeliggende indtil jeg skulle sættes igang når jeg var 34 uger henne.

Der lå jeg så indtil onsdag aften, hvor jeg begyndte at få veer. Jeg blev straks sendt ned på fødegangen og undersøgelserne gik igang igen. Infektionen havde taget til og nu kunne min krop ikke mere - baby skulle ud.

Jeg havde veer indtil 17:45 næste dag (8/12) - i knapt 24 timer - hvor min lillebitte søn så blev født. Han var faktisk en stor knægt af sin "alder" med en kampvægt på lige over 500 gram og en fin længde på 31 centimeter. Han blev selvfølgelig hevet væk af et team af læger lige så snart han var ude og jeg blev sat i hastebehandling for infektionen med et nyt drop i den anden hånd.

Jeg så min søn for første gang dagen efter, hvor jeg var frisk nok til at rejse mig fra sengen igen. Med ledninger over det hele og en tube i næsen så det ret voldsomt ud, men de forsikrede mig om at han er okay.

Han har fået scannet sit hovede for at se om der var blødninger i hjernen og dem er der ingen af. Alt tyder på at han nok skal klare sig og formegentlig endda uden de helt store mén.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
20
13.december 2016 kl. 12:55
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
10534 skrevne indlæg
13-12-2016 12:55
Luk
Medlem siden 18-03-2010
120 startede debatter
10534 skrevne indlæg
Moderator
Godt skrevet
0

Stort tillykke med jeres lille nye søn.smiley

Håber i begge har det godt,under omstændighederne.

Anmeld
Svar
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
Godt skrevet
0
Andy1998/Monique2010/Noah2013/Athene 2015 <3 Cyklus:51/33/BIO/36/30/P-pille pause/41/34/BIO/37/24/30/23/Gravid.
13.december 2016 kl. 13:13
Luk
Medlem siden 12-10-2016
26 startede debatter
186 skrevne indlæg
13-12-2016 13:13
Luk
Medlem siden 12-10-2016
26 startede debatter
186 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke no

Håber  i har det godt trods omstændighederne :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.december 2016 kl. 13:15
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
947 skrevne indlæg
13-12-2016 13:15
Luk
Medlem siden 19-01-2014
117 startede debatter
947 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Puha sikke et forløb. Sender jer alle de varmeste tanker. Håber I alle kommer godt igennem det hele. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
13.december 2016 kl. 13:20
Luk
Medlem siden 30-12-2014
4 startede debatter
673 skrevne indlæg
13-12-2016 13:20
Luk
Medlem siden 30-12-2014
4 startede debatter
673 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Huff, det må have været et ordentligt chock, men tillykke med ham smiley og håper I har det godt efter omstændighederne og alt det bedste fremad smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

13.december 2016 kl. 13:25
Slettet bruger
13-12-2016 13:25
Godt skrevet
8

Mange tak :)

Han er en stærk lille(bitte) skid og mosler en del rundt. Han har kræfter nok til at skrække livet af os alle sammen ved at hive hans sensorer af og rykke på hans Cpap, så der er ikke de store bekymringer fra lægernes side af.

Han kan selv trække vejret (takket være lungemodner der blev givet (til mig) i tide) og han virker faktisk til at være omkring 3 uger ældre end han egentlig er, ud over hans mave/tarmsystem.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8
13.december 2016 kl. 13:42
Luk
Medlem siden 22-01-2011
53 startede debatter
1046 skrevne indlæg
13-12-2016 13:42
Luk
Medlem siden 22-01-2011
53 startede debatter
1046 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke med den lillebitte nye i familien ❤️ dejligt at høre han er så sej allerede.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker

Slettet bruger

13.december 2016 kl. 14:00
Slettet bruger
13-12-2016 14:00
Godt skrevet
1

Tillykke med din lille søn! Jeg håber I får et godt forløb fremadrettet 

Pas godt på dig selv under indlæggelsen og husk at spørge om hjælp og sig ja til al hjælp du får tilbudt fra venner og familie no

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
13.december 2016 kl. 14:05
Luk
Medlem siden 20-08-2007
313 startede debatter
3982 skrevne indlæg
13-12-2016 14:05
Luk
Medlem siden 20-08-2007
313 startede debatter
3982 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Stort tillykke med ham søde du no Sikke da en frygtelig forskrækkelse. Hvor er jeg glad for, at han er SÅ bomstærk, og at udsigterne er godt. Jeg håber det bedste for jer!smiley

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers www.giveittomebaby.bloggersdelight.dk - en blog om at lave en baby. Prøver at lave en lillesøster eller lillebror. Hormonspiral fjernet: 26/9 - CYKLUS 1: Positiv ægløsningstest 4/10 - MENS 20/10. CYKLUS 2: Positiv ægløsningstest: 7/11 - MENS 23/11 CYKLUS 3: Testdag: 27/12 Positiv test 25/12 Tidlig scanning 12/1-2017, hjerteblink og hjertelyd: Termin 7/9-2017 Nakkefoldsscanning 27/2, Kønsscanning 17/3 LILLEBROR PÅ VEJ! MD-scanning 21/4-2017 - Lillebror er sund og rask 24.08.17 - 38+0 kom lillebror til verden
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers www.giveittomebaby.bloggersdelight.dk - en blog om at lave en baby. Prøver at lave en lillesøster eller lillebror. Hormonspiral fjernet: 26/9 - CYKLUS 1: Positiv ægløsningstest 4/10 - MENS 20/10. CYKLUS 2: Positiv ægløsningstest: 7/11 - MENS 23/11 CYKLUS 3: Testdag: 27/12 Positiv test 25/12 Tidlig scanning 12/1-2017, hjerteblink og hjertelyd: Termin 7/9-2017 Nakkefoldsscanning 27/2, Kønsscanning 17/3 LILLEBROR PÅ VEJ! MD-scanning 21/4-2017 - Lillebror er sund og rask 24.08.17 - 38+0 kom lillebror til verden

Slettet bruger

13.december 2016 kl. 14:28
Slettet bruger
13-12-2016 14:28
Godt skrevet
0

Puha, sikke en omgang! Stort tillykke med ham, han lyder til at være en stærk lille fyr. Er han stadig en Balder?

Alt der bedste til ham og jer!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.december 2016 kl. 14:44
Luk
Medlem siden 21-10-2014
12 startede debatter
2607 skrevne indlæg
13-12-2016 14:44
Luk
Medlem siden 21-10-2014
12 startede debatter
2607 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tillykke med ham- og dejligt alt er godt. Det bliver et hårdt forløb, med udsigt til mange , mange uger indlæggelse. Der er rigtig god hjælp at hente i fb grupperne "dansk præmatur forening" , samt " født for tidligt/præmatur", hvis ikke du allerede er der. Kan bare ikke erindre der er kommet så lille nyt et medlem den sidste uges tid smiley

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker Datter fra 2016 Datter fra 2020
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker Datter fra 2016 Datter fra 2020
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere