Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Vil ikke spise

23.februar 2021 kl. 07:40
Luk
Medlem siden 25-12-2018
23-02-2021 07:40
Luk
Medlem siden 25-12-2018
Godt skrevet
0

Hej alle sammen.

Min datter Ella på lidt over 1 år, har døjet med hård mave her på det sidste.. Vi har så prøvet at skruge op for indtaget af grønsager, rodfrugter osv. Men lige pludselig vil hun ikke spise noget af det overhovedet! Og det er nu spredt sig til, at hun heller ikke vil spise retter om aftenen som f.eks. spaghetti kødsovs, som hun ellers elsker. Hun vil heller ikke spise til havregryd eller øllebrød om morgenen mere. Hun tager nogle få bider og så spytter hun bare maden ud igen. Så de sidste par dage er hun gået i seng med en lille smule grød, en kvart rugbrød, nogle få bær/frugtstykker og meget lidt aftensmad.
Det skal lige siges, at Ella ellers ALTID har elsket mad og har virkelig været lidt af en madøre! Så vi ved ikke helt hvordan vi skal tackle det her, for det hjælper jo heller ikke rigtigt på hendes hårde mave..

Har i nogle gode råd, til hvordan jeg kan få noget mad ind hos hende?

Hilsen
Camila & Ella

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2021 kl. 07:47
Luk
Medlem siden 01-09-2016
10 startede debatter
120 skrevne indlæg
23-02-2021 07:47
Luk
Medlem siden 01-09-2016
10 startede debatter
120 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Mit umiddelbare bud er, at hun ikke vil spise, fordi hun er forstoppet? Så er der jo ikke så meget plads til mad. Min datter har også tildens til hård mave, og i de perioder vil hun heller ikke spise så meget. Vi plejer at løse det med movicol, og godt med væske 😄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
23.februar 2021 kl. 12:26
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
23-02-2021 12:26
Luk
Medlem siden 06-06-2017
42 startede debatter
668 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der kan også være noget "kan selv, vil" selv. Ved ikke om hun selv får lov at bruge bestik - det hjalp hos os at han selv kunne spise (elller prøve på det) et værre svineri, men der kom da noget ned. Blot et bud. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2021 kl. 12:34
Luk
Medlem siden 19-05-2020
29 skrevne indlæg
23-02-2021 12:34
Luk
Medlem siden 19-05-2020
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hvis jeg var dig ville jeg nok lige kontakte min læge. Det lyder som om hun er plaget af sin forstoppelse og så skal det jo behandles. Movicol er et godt middel, men for god ordens skyld vend det måske lige med lægen når der er tale om et så lille barn. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
24.februar 2021 kl. 22:00
Luk
Medlem siden 22-10-2019
19 startede debatter
765 skrevne indlæg
24-02-2021 22:00
Luk
Medlem siden 22-10-2019
19 startede debatter
765 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har selv prøvet at være forstoppet, jeg kunne intet få ned. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.februar 2021 kl. 22:32
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
959 skrevne indlæg
24-02-2021 22:32
Luk
Medlem siden 15-09-2019
9 startede debatter
959 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er enig i, at du bør kontakte jeres læge. Men indtil da, så prøv at give hende sveskemos. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
i dag kl. 19:48
Luk
Medlem siden 04-06-2013
22 startede debatter
169 skrevne indlæg
i dag, 19:48
Luk
Medlem siden 04-06-2013
22 startede debatter
169 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min søn havde præcis samme symptomer på forstoppelse, og her var Movicol (efter aftale med lægen selvfølgelig) en redning, og appetitten vendte tilbage med fuld styrke så snart der kom gang i maven.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere