Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

03.oktober 2020 kl. 08:58
Luk
Medlem siden 14-07-2014
Sidst online 10-09-2020
03-10-2020 08:58
Luk
Medlem siden 14-07-2014
Sidst online 10-09-2020
Godt skrevet
0
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.oktober 2020 kl. 10:36
Luk
Medlem siden 26-08-2018
115 skrevne indlæg
03-10-2020 10:36
Luk
Medlem siden 26-08-2018
115 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Jeg havde bedt om en samtale med den nye primære pædagog og lederen, det lyder til at være helt skævvriden forhold og jeg kan ikke forstå, der ikke sker mere ved det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
03.oktober 2020 kl. 10:40
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
03-10-2020 10:40
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
Godt skrevet
0
Jixy skrev :

Jeg havde bedt om en samtale med den nye primære pædagog og lederen, det lyder til at være helt skævvriden forhold og jeg kan ikke forstå, der ikke sker mere ved det.

Det gjorde jeg også i går som et sidste forsøg. Jeg har også foreslået at indkalde os som forældre til de implicerede børn, så vi sammen kan finde løsning. Jeg håber det lykkedes, men jeg skal nok rykke for det et par gange. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.oktober 2020 kl. 11:42
Luk
Medlem siden 31-08-2012
30 startede debatter
546 skrevne indlæg
03-10-2020 11:42
Luk
Medlem siden 31-08-2012
30 startede debatter
546 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg synes du skal overveje dette problem i et større tidsperspektiv. Ofte kan den slags problemer fortsætte i årevis, hvis der ikke bliver gjort noget (med mindre i ved at skolen er rigtig god og vil gøre en seriøs indsats). Det virker måske fjollet at skifte børnehave nu, men hvis det slet ikke fungerer, så tror jeg det vil være det hele værd.
Overvej en privat børnehave og skole, de vil ofte gøre mere for samarbejdet med forældrene, for at undgå at miste elever.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.oktober 2020 kl. 13:34
Luk
Medlem siden 25-11-2014
2 startede debatter
1147 skrevne indlæg
03-10-2020 13:34
Luk
Medlem siden 25-11-2014
2 startede debatter
1147 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ville bede lederen om et møde - hvis primærpædagog ikke reagerer så må man højere men absolut vende den med lederen inden man evt ender i en flytning. 

Vi går et sted hvor en lignende episode med voldsomheder bland bestemte børn førte til akutmøde mellem forældrene. 

I en helt anden boldgade ville man kunne lave en legeaftale med børnene udenfor børnehaven hvor der er mulighed for at overvære legen og se om de ville kunne finde en fælles interesse i noget 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.oktober 2020 kl. 14:02
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
03-10-2020 14:02
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
Godt skrevet
0
mill skrev :

Jeg ville bede lederen om et møde - hvis primærpædagog ikke reagerer så må man højere men absolut vende den med lederen inden man evt ender i en flytning. 

Vi går et sted hvor en lignende episode med voldsomheder bland bestemte børn førte til akutmøde mellem forældrene. 

I en helt anden boldgade ville man kunne lave en legeaftale med børnene udenfor børnehaven hvor der er mulighed for at overvære legen og se om de ville kunne finde en fælles interesse i noget 

Det er lederen, der er primærpædagog for gruppen smiley

De har haft legeaftaler, men jeg håber lidt vi evt. kunne finde en dag til alle pigerne. Jeg var bare i tvivl om, hvorvidt det var normal adfærd for børn i den alder og normal handling fra pædagogerne. Jeg synes det nemlig ikke..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.oktober 2020 kl. 14:28
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
2136 skrevne indlæg
03-10-2020 14:28
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
2136 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg ville ikke finde mig i sådan en adfærd over for mit barn. Nogle kommentarer børn imellem lader man flyve ind af det ene øre, og ud af det andet. - og det samme med nogen episoder. 

Jeg ville ganske enkelt tale med meget stor ord over for lederen/primærpædagogen, og ville hun ikke høre, ville jeg sige noget ala "hvis du ikke forsøger at afhjælpe dette problem, så må jeg lade den gå højere op i hierakiet."

Episoden, hvor pigerne råber du må ikke lege med os, og jeg evt. overhørte den, kunne jeg godt finde på at sige "det er ikke så pænt at sige, men det er okay i 3 (afhængigt af hvor mange de er) gerne vil lege alene.

Jeg hentede engang vores søn i børnehaven, hvor en gruppe gav ham en ordentlig omgang nede bag en bakke, så de var uden for opsyn. Jeg blev tosset, og meget bestemt fik den flok børn besked på, at sådan noget gjorde man bare ikke ved hinanden. - der var ingen tvivl om at pågældende børn, forstod budskabet. Også første pædagog jeg mødte fik lige afvide, hvad der var forgået dernede, så de kunne være opmærksom på dette. 

Men selvfølglig skal man også huske, at ens barn ikke er en bly viol altid ;) men synes de episoder du nævner virker voldsomme. Og oplevede jeg pædagogerne ikke italesatte direkte dårlig opførsel, ville jeg selv kommentere på det. Jeg ville fx aldrig gå forbi to børn, hvor den ene slår den anden ondskabsfuldt med en pind.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.oktober 2020 kl. 14:30
Luk
Medlem siden 23-07-2015
42 startede debatter
917 skrevne indlæg
03-10-2020 14:30
Luk
Medlem siden 23-07-2015
42 startede debatter
917 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi er lidt i samme dilemma.. 

Flere børn i BH bliver jævnligt slået af samme dreng - eneste kommentar er at de arbejder på det enlightened

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.oktober 2020 kl. 14:39
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
03-10-2020 14:39
Luk
Medlem siden 14-07-2014
14 startede debatter
97 skrevne indlæg
Sidst online 10-09-2020
Godt skrevet
0
Nullepigen skrev :

Jeg ville ikke finde mig i sådan en adfærd over for mit barn. Nogle kommentarer børn imellem lader man flyve ind af det ene øre, og ud af det andet. - og det samme med nogen episoder. 

Jeg ville ganske enkelt tale med meget stor ord over for lederen/primærpædagogen, og ville hun ikke høre, ville jeg sige noget ala "hvis du ikke forsøger at afhjælpe dette problem, så må jeg lade den gå højere op i hierakiet."

Episoden, hvor pigerne råber du må ikke lege med os, og jeg evt. overhørte den, kunne jeg godt finde på at sige "det er ikke så pænt at sige, men det er okay i 3 (afhængigt af hvor mange de er) gerne vil lege alene.

Jeg hentede engang vores søn i børnehaven, hvor en gruppe gav ham en ordentlig omgang nede bag en bakke, så de var uden for opsyn. Jeg blev tosset, og meget bestemt fik den flok børn besked på, at sådan noget gjorde man bare ikke ved hinanden. - der var ingen tvivl om at pågældende børn, forstod budskabet. Også første pædagog jeg mødte fik lige afvide, hvad der var forgået dernede, så de kunne være opmærksom på dette. 

Men selvfølglig skal man også huske, at ens barn ikke er en bly viol altid ;) men synes de episoder du nævner virker voldsomme. Og oplevede jeg pædagogerne ikke italesatte direkte dårlig opførsel, ville jeg selv kommentere på det. Jeg ville fx aldrig gå forbi to børn, hvor den ene slår den anden ondskabsfuldt med en pind.

Det kan du også lige tro jeg gjorde sad min datter kiggede forskrækket op på mig og tog mig i hånden da de begyndte, og det skar i mit hjerte. Hun havde netop lige i samme sekund sagt, at hun glædede sig til at vise dem sit nye ur  Begge gange har jeg påtalt det, både overfor børn og voksne, men der sker ingenting. Jeg kørte grædende hjem skal jeg gerne indrømme. 

Jeg har gjort dem opmærksom på, at jeg ikke kører dernede fra om morgenen før jeg er sikker på hun er tryg. Vi går sammen en runde på legepladsen, og kigger lidt. Jeg har brug for hun ved jeg er der for hende igennem det her.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.oktober 2020 kl. 14:57
Luk
Medlem siden 22-10-2019
16 startede debatter
659 skrevne indlæg
03-10-2020 14:57
Luk
Medlem siden 22-10-2019
16 startede debatter
659 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hvis pædagogernes holdning er at alle er lige gode om det, så ville jeg flytte børnehave. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.oktober 2020 kl. 15:39
Luk
Medlem siden 17-03-2017
39 startede debatter
673 skrevne indlæg
03-10-2020 15:39
Luk
Medlem siden 17-03-2017
39 startede debatter
673 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Flyt børnehave. 

Man kan arbejde med børnene der har konflikter, men er der dårlig kommunikation og samarbejde med personalet, så synes jeg ærligt at det er bedre at finde en anden børnehave. Det er kun ét år for os voksne, men det er rigtig lang tid for børn på 5 år at leve i.

Anmeld
Svar
1. Cyklus IUI d. 17/5-18: MA 8+2. 2. Cyklus IUI d. 20/8-18: negativ test. 3. Cyklus IUI d. 21/9-18: negativ test. 4. Cyklus IUI d. 17/10-18: negativ test. Pause i november pga cyste på 6,29 cm, 5. Cyklus IUI d. 10/12-18: negativ test. 6. Cyklus IUI d. 7/1-19: POSITIV TEST 3+3. Tvillinger født 21/8-19
Godt skrevet
2
1. Cyklus IUI d. 17/5-18: MA 8+2. 2. Cyklus IUI d. 20/8-18: negativ test. 3. Cyklus IUI d. 21/9-18: negativ test. 4. Cyklus IUI d. 17/10-18: negativ test. Pause i november pga cyste på 6,29 cm, 5. Cyklus IUI d. 10/12-18: negativ test. 6. Cyklus IUI d. 7/1-19: POSITIV TEST 3+3. Tvillinger født 21/8-19
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere