Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Andre gravide over 40?

27.oktober 2012 kl. 10:25
Luk
Medlem siden 04-10-2012
Sidst online 13-02-2013
27-10-2012 10:25
Luk
Medlem siden 04-10-2012
Sidst online 13-02-2013
Godt skrevet
3

hejsa.

Er 41 år og gravid i 10 uge. Lidt sent ved jeg. Men når kærligheden banker på sent og vi gerne vil have vores egen familie må det være sådan :-).

Vi glæder os utroligt meget. Tænker over, at det er sent at blive forældre og holdninger omkring det at blive forældre i så sen en alder. Min egen mor fik tvillinger da hun var 43 år og det er gået super.

Tænkte om der var andre herinde, der også venter sig og er 40 år og over Det vil være dejligt, at have nogen at dele ting og tanker med.

Eksempelvis hvordan gik NF osv. Håber der er nogen derude :-))

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3

Slettet bruger

29.oktober 2012 kl. 09:08
Slettet bruger
29-10-2012 09:08
Godt skrevet
1

jo, vi er her skam fx mig på 42 år og 17 hele uger i dag! Jeg synes ikke, du er sent ude, når barnet er klar til verden, kommer det! Og du skal været dets mor

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
29.oktober 2012 kl. 11:05
Luk
Medlem siden 20-12-2011
27 startede debatter
99 skrevne indlæg
Sidst online 04-03-2014
29-10-2012 11:05
Luk
Medlem siden 20-12-2011
27 startede debatter
99 skrevne indlæg
Sidst online 04-03-2014
Godt skrevet
0

Hejsa.
Jeg er 40 år, og har termin om 9 dage :-).
Har haft en ukompliceret graviditet, dog med sygemelding fra ca uge 25 pga bækkenløsning.

Var også mega nervøs for NF og MD skanninger, men alt var heldigvis super fint.
Fik ikke tal at vide til NF, bare en vurdering der sagde meget lav risiko.

Held og lykke med det hele, og jeg er helt sikker på at alt nok skal gå godt :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.november 2012 kl. 17:18
Luk
Medlem siden 04-10-2012
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
Sidst online 13-02-2013
05-11-2012 17:18
Luk
Medlem siden 04-10-2012
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
Sidst online 13-02-2013
Godt skrevet
1

Hej med jer.  Troede slet ikke der var nogen herinde :-).

Dejligt at hører med din NF kampkanin. Efter at have læst indlæg herinde, har jeg ellers sagt til min mand, at han skal regne med vi får et dårligt tal, men at det bestemt ikke betyder, at barnet ikke er sundt og rask.

Jeg er meget mere pyldret denne gang end for 10 år siden med den første. Tror dengang jeg blot tænkte, at hvorfor skulle det ikke gå godt og at jeg skulle få et sundt og rask barn. Denne gang syntes jeg man hører og læser så meget om os mødre over 40 og risiko.

Men dejligt at høre fra 2 hvor tingene går fint. Skal til NF på mandag. Det GLÆDER jeg mig til at få overstået og forhåbentlig med et dejligt flot tal :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
05.november 2012 kl. 18:27
Luk
Medlem siden 25-01-2012
26 startede debatter
217 skrevne indlæg
05-11-2012 18:27
Luk
Medlem siden 25-01-2012
26 startede debatter
217 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Ja jeg er også en af "de gamle"....jeg er 41 år og har sent mødt manden i mit liv.  Nu er vi heldigvis gravide igen og håber på den sidder godt fast denne gang. Vi fik et tal der hed 1: 1114 ved nakkefold, og jeg ved da godt at det ikke er et tal på mange tusinde som nogle af de yngre mødre får, men jeg var egentlig positivt overrasket over at det ikke var dårligere  :-)

skal til gennemscanning d 16/11 og vi glæder os helt vildt til at se "blob" igen...  jeg har det helt fantastisk, og der har indtil videre ikke været skyggen af graviditets gener ( lige på nær de store bryster og ØMME brystvorter )

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
05.november 2012 kl. 19:19
Luk
Medlem siden 08-06-2012
38 startede debatter
247 skrevne indlæg
05-11-2012 19:19
Luk
Medlem siden 08-06-2012
38 startede debatter
247 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Hej med dig :-)

Jeg fylder 41 i december og venter vores andet barn - har en datter på fire år.

Ligesom dig synes jeg, at der er flere bekymringer anden gang, men alt er nu gået fint :-) Til nf fik jeg 1:33, men moderkagebiopsi gik fint, og vi venter en dreng med normale kromosomer :-)
Det dårlige tal skyldtes dels min alder og så det faktum, at jeg var i IVF-behandling, hvor hormonerne åbenbart påvirker blodprøven...

Md scanningen var helt perfekt, og vi har også været til 3D scanning for at se lillebror. Nu er der så 9-10 uger tilbage, og vi glæder os helt vildt - ikke mindst vores datter - til at junior kommer til verden :-)

Vil også glæde mig til at følge jer andre herinde :-)

Knus
Charlotte
Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
06.november 2012 kl. 00:30
Luk
Medlem siden 07-02-2012
136 startede debatter
1310 skrevne indlæg
06-11-2012 00:30
Luk
Medlem siden 07-02-2012
136 startede debatter
1310 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
Hjertelig tillykke med graviditeten. Jeg er 43 og venter mit 3. barn, en sund og rask lille pige (-: Jeg gik direkte til moderkage biopsi. Min mand var meget bekymret og det ville give ham ro i sjælen så sådan besluttede jeg det. Jeg tænker det er individuelt hvor gammel man føler sig. Jeg har været gravid og har født som 21 årig, 36 årig og nu 43. Og jeg føler mig som den samme. Blot med mere erfaring og flere penge end som 21 årig (-; Held og lykke med jeres vidunderlige ønskebarn (-:
Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
06.november 2012 kl. 02:52
Luk
Medlem siden 12-08-2012
10 startede debatter
74 skrevne indlæg
Sidst online 28-10-2013
06-11-2012 02:52
Luk
Medlem siden 12-08-2012
10 startede debatter
74 skrevne indlæg
Sidst online 28-10-2013
Godt skrevet
0
Kære nusser :) ja jer er forhåbentlig osse gravid:) er idag gået to dagevover tiden .... Har meget ondt i maven og menstruationssmerter men der kommer intet og sådan håber jeg det fortsætter:) synes det er skønt at læsevat der er nogle som jeg ove 40 jeg er så 42 og håber at være gravid medcnr to :) knus joan
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

06.november 2012 kl. 08:57
Slettet bruger
06-11-2012 08:57
Godt skrevet
0

er jeg den eneste gamle, som ikke har fået nf eller biopsi?? Jeg er så dejlig ubekymret :) jeg venter nr 10, og det har været så nemt denne gang, bortset fra hovedpine de første mange måneder. Selv opkast har jeg været forskånet for, det plejer jeg ellers at have hele døgnet i de fleste måneder. ok, jeg er træt, men det følger jo graviditet. Jeg skal til MD om et par uger, vil gerne vide hvordan moderkagen ligger, føder rigtig hurtigt og vil gerne vide, hvordan jeg skal forholde mig til presseveerne, inden jeg når på fødegangen :) Det er sådan set min eneste bekymring, altså at føde alene, for der er forstørret risiko for meget blødning efter så mange graviditeter.

Men det er dejligt, at der er andre på min alder herinde, mange af de andre er jo på min ældste datter alder ;)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.november 2012 kl. 09:42
Luk
Medlem siden 04-10-2012
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
Sidst online 13-02-2013
19-11-2012 09:42
Luk
Medlem siden 04-10-2012
1 startede debatter
30 skrevne indlæg
Sidst online 13-02-2013
Godt skrevet
0

Hejsa. Dejligt med så mange indlæg. Fik et tal ved NF på 1/631. Det sagde de var fint. Men kan godt læse, at der er nogen der har fået endnu bedre. Vi vælger at tro, at vores lille ikke fejler noget. Det er jo trods alt en meget lille procentrisiko. Min egen mor fik tvillinger da hun var 43 år. Hun fik ikke NF og Biopsi. Dette da hun hvis hun fandet ud af den ene fejlede noget. Ikke ville kunne gøre så meget. De kan fjerne det foster. Men da de kan bytte sig rundt, var der risiko for at man fjernede det raske. Hun valgt derfor, ikke at få foretaget nogen test. Hun har idag 2 dejlige piger på 17 år. :-). Så nej ikke alle vælger at få taget testene.

held og lykke til dig der er gået et par dage over. Kan godt huske hvordan det var at vente på en positiv test. Clearblue er dyr koster ca. 100 kr. Men den kan måle rigtig tidligt og skriver om du er gravid. Den brugte jeg og den var så fin bagefter at vise til faderen. :-).

Ved ikke hvad i andres erfaringer har været. Men det har ikke været sværre eller anderledes for mig tidsmæssigt at blive gravid denne gang som da jeg var gravid sidst. Der var jeg 30 år. Blot til dem der læser og forsøger.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
24.juni 2014 kl. 07:38
Luk
Medlem siden 24-06-2014
1 skrevne indlæg
24-06-2014 07:38
Luk
Medlem siden 24-06-2014
1 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hej 

er 41 og gravid (4+5) har ventet på dette i laaang tid. og nu er der stær i kassen. er dog også en smule forvirret over det hele, er trods alt 22 år siden jeg var gravid sidst.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere