Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søvn - eller mangel på samme

10.februar 2019 kl. 11:01
Luk
Medlem siden 29-09-2016
10-02-2019 11:01
Luk
Medlem siden 29-09-2016
Godt skrevet
0

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg er træt og udmattet konstant men jeg kan bare ikke falde i søvn om dagen men kan heller ikke overskue noget.

Jeg blev alene for 1 år siden og det har været højkonfliktskilsmisse med retssager, mødet i statsforvaltningen og hele pivtøjet. 

Jeg har en dreng på 2,5 år med hjerneskade, som netop er opdaget og han skal i specialbørnehave om 3 uger og vi fik først den endelige diagnose i december.

Har en natteterrorist på 7 måneder og hende har jeg 24/7 365 dage da faren har samvær i mit hjem 2,5 time om ugen. Sønnen er på samvær 2 overnatninger og 1 eftermiddag over 14 dage.

Nu lavede jeg børneværelse til min datter i går sammen med nogle venner. Alt mit flytterod stod inde på hendes værelse og nu er det i min stue :o Sønnen kommer hjem kl 18 og lige pt ligger jeg bare på sofaen som en grøntsag imens datteren sover.

Nogen som har et mirakelmiddel? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.februar 2019 kl. 19:27
Luk
Medlem siden 25-12-2017
180 skrevne indlæg
10-02-2019 19:27
Luk
Medlem siden 25-12-2017
180 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er alene med mine 2 børn på henholdsvis 3 år og en på 7 mdr. Mit råd er aflastning! Har du ikke nogle forældre som kan tage dem måske 1 døgn hver 2. uge eller lign? Det gær mine og det er guld værd! Ligesom de har dem ca. 1 eftermiddag hver uge. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.februar 2019 kl. 20:00
Luk
Medlem siden 29-09-2016
24 startede debatter
568 skrevne indlæg
10-02-2019 20:00
Luk
Medlem siden 29-09-2016
24 startede debatter
568 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er tidligere plejebarn så det har jeg ikke.

Har 7 timers aflastning i eget hjem om ugen grundet min søns hjerneskade. Han har splitbrain på forreste og bagerste del. Men det er jo så udelukkende på ham. Så kan kun sove hvis lille sover og skal have hende med til de ting jeg skal selv om jeg har aflastning.

Hun er dog lige startet i dagpleje i mandags 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.februar 2019 kl. 12:48
Luk
Medlem siden 24-12-2015
48 startede debatter
746 skrevne indlæg
11-02-2019 12:48
Luk
Medlem siden 24-12-2015
48 startede debatter
746 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er solo mor med en på 2.5 år og min søn på 4 mdr og kører lige pt på minus søvn på 3. uge pga sygdom og det er hårdt med hårdt på, især fordi jeg burde pakke huset ned når den lille sover men ender tit med at sidde og glo ind i en væg eller stene den foran fjernsynet. Om natten har jeg også svært ved at falde i søvn når de begge sover. Dog træder mine forældre til indimellem, desværre har de også lagt syge i denne tid.

Her er ekstra d vitamin noget som ser ud til at hjælpe lidt på energien, og ellers kan du forhåbentlig få lidt ro når den lille er indkørt i dagplejen og det giver lidt luft.

Er det muligt at søge efter en reservebedste som ville kunne hjælpe fast fremover når du nu ikke har familie? Jeg ved der er nogle som bruger dette med stor succes.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.februar 2019 kl. 18:34
Luk
Medlem siden 27-12-2018
3 startede debatter
11 skrevne indlæg
12-02-2019 18:34
Luk
Medlem siden 27-12-2018
3 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Kæmpe kram til dig. Jeg ved hvor hårdt det er at bære alene uden hjælp pg uden søvn. 

Hvor bor du i landet? 

Selvom det virker grænseoverskridende, skriv en besked hvis du har brug for hjælp til aflastning nogen timer nogen gange. 

Hilsen en mor der stod i samme situation men nu en helt anden. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 14-02-2019

Magtkamp
  • EndeligNogensMo... - 02-02-2019

1 år!
  • Mortilminimøf - 23-01-2019

Et svært ammeforløb - igen...!
  • Mamatheresa - 20-01-2019

Rejsetips til når du skal på ferie med din baby

Nyeste artikler

Skruk - hvorfor bliver man skruk?

Hvis du ser babyer overalt så er du højest sandsynligt blevet det man kalder skruk. Vi har spurgt coach Lene Eriksen hvad det vil sige at være skruk. Læs mere

Bliver du lettere gravid med orgasme?

Lave-baby-sex ugen er endelig kommet, med masser af erotik og forhåbentligt befrugtning. Måske håber også på at få nogle fantastiske orgasmer med i købet? Læs mere

Moderne stofbleer er bedre for miljøet og pengepungen

Moderne stofbleer er formet ligesom engangsbleer og fungerer på præcis samme måde, som engangsbleer. Altså lige bortset fra du, kan bruge den igen og igen. Læs mere

5 tips til at lede din familie som en business

Her får du 5 tips, som en leder fra erhvervslivet ville bruge, for at få det meste og bedste ud af sit familieteam, i kampen om det ultimative mål: KVALITETSTID. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 14-02-2019

Magtkamp
  • EndeligNogensMo... - 02-02-2019

1 år!
  • Mortilminimøf - 23-01-2019

Et svært ammeforløb - igen...!
  • Mamatheresa - 20-01-2019

Rejsetips til når du skal på ferie med din baby

Nyeste artikler

Skruk - hvorfor bliver man skruk?

Hvis du ser babyer overalt så er du højest sandsynligt blevet det man kalder skruk. Vi har spurgt coach Lene Eriksen hvad det vil sige at være skruk. Læs mere

Bliver du lettere gravid med orgasme?

Lave-baby-sex ugen er endelig kommet, med masser af erotik og forhåbentligt befrugtning. Måske håber også på at få nogle fantastiske orgasmer med i købet? Læs mere

Moderne stofbleer er bedre for miljøet og pengepungen

Moderne stofbleer er formet ligesom engangsbleer og fungerer på præcis samme måde, som engangsbleer. Altså lige bortset fra du, kan bruge den igen og igen. Læs mere

5 tips til at lede din familie som en business

Her får du 5 tips, som en leder fra erhvervslivet ville bruge, for at få det meste og bedste ud af sit familieteam, i kampen om det ultimative mål: KVALITETSTID. Læs mere