Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Barn nr. 2, hvornår?

23.februar 2017 kl. 09:33
Luk
Medlem siden 21-02-2017
23-02-2017 09:33
Luk
Medlem siden 21-02-2017
Godt skrevet
0

Jeg er ny herinde men går med tanken og er vildt skruk efter nr. 2. 

Vi er 2 mødre, derfor er det at blive gravid ikke i vores hænder men i klinikkens. :)

Vi har en skøn datter på 13 måneder, som er det nemmeste, mest vidunderlige lille menneske. Som gør at min lyst til nr. 2 er endnu større!! 

Men ville gerne høre Om jeres erfaring med nr. 2 hvornår i fik nr. 2?

Tænker mere på min datter om hun vil tage det anderledes eller nemmere i en hvis alder. 

Lidt forvirrende skrevet, håber i forstår.smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2017 kl. 09:41
Luk
Medlem siden 30-01-2016
11 startede debatter
1323 skrevne indlæg
23-02-2017 09:41
Luk
Medlem siden 30-01-2016
11 startede debatter
1323 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Her er en debat der blev startet op i går, som omhandler meget det samme som du spørger om :)

http://www.min-mave.dk/debat/generelle-debatter/aaben-debat/nu-senere-pseudotvillinger.htm

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers Daisypath Happy Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Maternity tickers Daisypath Happy Birthday tickers
23.februar 2017 kl. 10:46
Luk
Medlem siden 11-12-2012
73 startede debatter
1993 skrevne indlæg
23-02-2017 10:46
Luk
Medlem siden 11-12-2012
73 startede debatter
1993 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi er også 2 mødre og venter vores nr. 2 inden for de kommende uger. 

Vores datter fylder 2 år i slutningen af denne måned, så der bliver lige omkring 2 år i mellem dem. 

Vores datter har også været suuuper nem. Når det så er sagt, kommer der flere og flere udfordringer jo ældre de bliver, så bare fordi jeres datter har været nem de første 13 mdr, er det først nu det virkelig begynder at trække tænder ud ;-)

Derudover er det suuuper hårdt at være gravid med et barn i forvejen. Man kan ikke bare lægge sig og slappe af, når man har lyst/behov for det. Og det går ud over det store barn uanset hvad man gør. 

MEN jeg elsker tanken om, at der kun bliver 2 år mellem vores børn. Jeg/vi ville ikke gøre det anderledes :-) og en graviditet/mindre søskende vil påvirke jeres datter uanset alder. Så det er bare om at kaste sig ud i det. 

Vi var 2 år om at lave vores datter. Vi ville derfor starte tidligt med nr. 2. Sent nok til at det var ok hvis det lykkedes i 1. forsøg og tidligt nok til, at det var ok hvis der gik lidt tid. Det endte med at lykkedes i 1. forsøg :-)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker ___________________________________________________________________ MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker ___________________________________________________________________ MinTicker.dk Ticker
23.februar 2017 kl. 11:08
Luk
Medlem siden 21-02-2017
6 startede debatter
29 skrevne indlæg
23-02-2017 11:08
Luk
Medlem siden 21-02-2017
6 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ah, har jeg ikke set. Tak :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2017 kl. 11:13
Luk
Medlem siden 14-06-2011
23 startede debatter
315 skrevne indlæg
23-02-2017 11:13
Luk
Medlem siden 14-06-2011
23 startede debatter
315 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Var gravid med nr 2 da min største var 2 år, så hun havde en alder på 2,9 mdr da hun blev født. Perfekt alder. Er nu igang med nr 3, min datter er 1 år. Og også en utrolig nem baby. Vil gerne ha dem tætte så de får meget gavn af hinanden ❤️🙌🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2017 kl. 11:27
Luk
Medlem siden 21-02-2017
6 startede debatter
29 skrevne indlæg
23-02-2017 11:27
Luk
Medlem siden 21-02-2017
6 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

1 forsøg, sådan!smiley stort tillykke.

Jeg ved det vil påvirke hende på den ene eller anden måde, det nok bare min ekstreme dårlige samvittighed som spiller en stor rolle, da jeg ved at noget af hendes kvalitet tid med os vil blive mindre, ikke sagt at hun skal overses på nogen måde eller skubbes til siden, men det kræver bare at man må "dele" sin tid da en lille kræver meget tid især i starten. 

Jeg kunne forestille mig hvor hårdt det må være og være gravid samtidig at man skal være super mor ved siden af. Det nok bare og kaste tanker til siden og måske bare gribe telefonen og få en tid. :)

Ved i hvad i venter? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2017 kl. 11:48
Luk
Medlem siden 21-02-2017
6 startede debatter
29 skrevne indlæg
23-02-2017 11:48
Luk
Medlem siden 21-02-2017
6 startede debatter
29 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg en type som undersøger mange ting på nettet nogle gange lidt for meget. 😬 Og har os læst mig til at de fleste synes at det nemmest med de der ca. 3 år imellem. 

Tillykke .😃

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2017 kl. 13:16
Luk
Medlem siden 11-12-2012
73 startede debatter
1993 skrevne indlæg
23-02-2017 13:16
Luk
Medlem siden 11-12-2012
73 startede debatter
1993 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Allimac90 skrev :

1 forsøg, sådan!smiley stort tillykke.

Jeg ved det vil påvirke hende på den ene eller anden måde, det nok bare min ekstreme dårlige samvittighed som spiller en stor rolle, da jeg ved at noget af hendes kvalitet tid med os vil blive mindre, ikke sagt at hun skal overses på nogen måde eller skubbes til siden, men det kræver bare at man må "dele" sin tid da en lille kræver meget tid især i starten. 

Jeg kunne forestille mig hvor hårdt det må være og være gravid samtidig at man skal være super mor ved siden af. Det nok bare og kaste tanker til siden og måske bare gribe telefonen og få en tid. :)

Ved i hvad i venter? 

Ja vi venter os endnu en datter :-)

Vores store pige har en alder hvor hun ikke forstår hvad det betyder, at mama har en baby inde i maven. Og så fornemmer hun alligevel at der skal ske et eller andet. Hun fornemmer helt sikkert mere end vi regner med, men det er en lidt svær alder. Vi vil jo gerne inddrage hende, men samtidig skal alt ikke handle om lillesøster. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2017 kl. 14:35
Luk
Medlem siden 02-07-2014
123 startede debatter
1479 skrevne indlæg
23-02-2017 14:35
Luk
Medlem siden 02-07-2014
123 startede debatter
1479 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Her er vores datter 15 måneder og er lige blevet gravid igen. Vores datter har også altid været nem men frygter også lidt for hvordan graviditeten vil forløbe da jeg i sidste havde opkast og migræne til uge 12 og næsten bare lå i sengen hele dagen. Men altså gudskelov for vugge når det er de hårde dage. Vi valgte at prøve at få dem tæt dag min mand næsten ingen eksisterende sæd har så vi havde et enkelt æg på frys efter vores datter og blev gudskelov gravid. Vil sige når man ikk bare kan blive gravide uden hjælp. Og man ved man vil ha en nummer to ville jeg springe ud i det self med at man føler sig klar. Og med så tætte børn har jeg hørt fra mange at de får det bedste søskende forhold. Det eneste jeg har er at jeg ikk ved om jeg synes det er trist eller godt at vores datter ikk kan huske hun har haft os for os selv. Men sådan er det jo der er fordele og ulemper ved alt 

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Wedding tickers Begge 29 år, mand stærkt nedsat sædkvalitet, kvinde ingenting. To børn ved icsi. Ønsker os brændende et barn mere og gennem kost samt kosttilskud og træning prøver vi pt selv på en øko
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Wedding tickers Begge 29 år, mand stærkt nedsat sædkvalitet, kvinde ingenting. To børn ved icsi. Ønsker os brændende et barn mere og gennem kost samt kosttilskud og træning prøver vi pt selv på en øko
23.februar 2017 kl. 14:41
Luk
Medlem siden 11-12-2012
73 startede debatter
1993 skrevne indlæg
23-02-2017 14:41
Luk
Medlem siden 11-12-2012
73 startede debatter
1993 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
fru nielsen90 skrev :

Her er vores datter 15 måneder og er lige blevet gravid igen. Vores datter har også altid været nem men frygter også lidt for hvordan graviditeten vil forløbe da jeg i sidste havde opkast og migræne til uge 12 og næsten bare lå i sengen hele dagen. Men altså gudskelov for vugge når det er de hårde dage. Vi valgte at prøve at få dem tæt dag min mand næsten ingen eksisterende sæd har så vi havde et enkelt æg på frys efter vores datter og blev gudskelov gravid. Vil sige når man ikk bare kan blive gravide uden hjælp. Og man ved man vil ha en nummer to ville jeg springe ud i det self med at man føler sig klar. Og med så tætte børn har jeg hørt fra mange at de får det bedste søskende forhold. Det eneste jeg har er at jeg ikk ved om jeg synes det er trist eller godt at vores datter ikk kan huske hun har haft os for os selv. Men sådan er det jo der er fordele og ulemper ved alt 

Tænk på, at jeres barn nr. 2 aldrig vil have jer for jer selv. Så hvorfor skulle det være synd for den store? :-)

Desuden kan man sjældent huske noget fra før 5 års alderen, og det synes jeg personligt er en stor aldersforskel på søskende :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
23.februar 2017 kl. 14:51
Luk
Medlem siden 02-07-2014
123 startede debatter
1479 skrevne indlæg
23-02-2017 14:51
Luk
Medlem siden 02-07-2014
123 startede debatter
1479 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
RegnbueBarn2013 skrev :
fru nielsen90 skrev :

Tænk på, at jeres barn nr. 2 aldrig vil have jer for jer selv. Så hvorfor skulle det være synd for den store? :-)

Desuden kan man sjældent huske noget fra før 5 års alderen, og det synes jeg personligt er en stor aldersforskel på søskende :-)

Ja du har fuldstændig ret :-) og 5 år er for lang alders forskel synes jeg også :-) desuden kan man håbe på mindre jalousi nu hvor den store ikk kan huske hun har haft mor og far for hende selv 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere