"

Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Donor til nr. 2?

07.november 2018 kl. 12:00
Luk
Medlem siden 11-03-2014
07-11-2018 12:00
Luk
Medlem siden 11-03-2014
Godt skrevet
2

Hej.

Min mand og jeg har et barn sammen vi har fået uden problemer. Da vi så ville til at lave en 2'er gik det pludseligt slet ikke. Vi har været forbi sygehuset og de kan ikke forklare hvad der er sket, men min mand producerer ikke en eneste sædcelle. Da de ikke kan give nogen grund, kan vi heller ikke vide om det nogensinde vil rette sig igen. Vi har altså været utroligt heldige med at få det barn vi har.

Nu til dilemmaet; jeg har altid forestillet mig at vi skulle have en til og jeg føler at mit liv de sidste par år (hvor jeg har ventet på at blive gravid) nærmest er spildt. Det ved jeg jo de ikke er, vi har det mest fantastiske barn og jeg er vildt taknemmelig, men det gør SÅ ondt.  Alle omkring os får nr. 2 (og de fleste får dem selvfølgelig nu), så jeg er ked af det og frygter at jeg ender som en gammel bitter kone, bare fordi jeg ikke får "min vilje". Vi er begyndt at snakke sæddonation, for hvis de to børn skal have et forhold som børn, skal det snart være. Vores førstefødte, ønsker sig inderligt en lillebror eller lillesøster og der er ikke noget jeg hellere vil end at kunne give det. Min mand har selvfølgelig sine (helt berrettigede) tvivl. Han skal sige ja til at vi får et barn der helt biologisk ikke er hans og det tror jeg er sværere end hvis vi slet ikke havde kunnet få børn til at starte med. Og jeg tvivler; jeg er sikker på at et donorbarn vil være ligeså elsket som et "ægte", men hvordan reagerer man når man får at vide at man er den eneste "outsider" i familien?

Jeg ved godt at mit "problem" kan virke vildt stødende på andre der har svært ved bare at få et barn. Jeg ved godt at jeg burde være glad og taknemmelig. Jeg ved godt at jeg er egoistisk i at ville have mere, men jeg har bare så meget plads i mit hjerte til en to'er og selvom jeg ved, det ikke er en mulighed, håber jeg hver måned på at menstruationen udebliver.

Jeg tror egntlig bare jeg starter denne tråd for at høre om der er nogen derude der har stået i en lignende situation og overvejet donation - vi føler os lidt alene.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
07.november 2018 kl. 12:10
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
07-11-2018 12:10
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi står i stort set samme situation. Min mand har ingen sædceller og derfor har vi også snakket om donor. 

Vi skal dog prøve nåleaspiration eller en operation, hvor de skærer hans testikler op, for at se om de kan finde nogle sædceller.

vi er helt enige om at hvis de ikke finder nogle, går vi videre med anonym sæddoner. Vi har besluttet at barnet ikke skal vide at det er fra en donor.

Anmeld
Svar
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019.
Godt skrevet
0
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019.
07.november 2018 kl. 12:33
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
07-11-2018 12:33
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åh, det er så hårdt!

Der var lidt frygt for at min mand havde fået testikelkræft da man undersøgte ham, så de har allerede været inde og kigge og kan ikke finde noget. Det er meget mærkeligt, da vi jo har levende bevis for at det har virket.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2018 kl. 12:34
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
07-11-2018 12:34
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er rigtig hårdt. 

Det lyder da også helt mærkeligt. Har de slet ingen ide om hvorfor? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2018 kl. 12:40
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
07-11-2018 12:40
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har nogle rigtigt gode venner der for at år siden fik et barn med insemination efter nåleaspiration, så det er dejligt at det kan lade sig gøre.

Nej, han blev opereret for 2 måneder siden og alle testsvar er negative. Han har ikke været alvorlig syg og hans homonbalance er normal. De vil teste ham igen, men uanset hvad, vil det højest give et "hvorfor" ikke hverken sædceller eller hjælpe til hvordan de kan komme tilbage.

Min mand har altid, som udgangspunkt, syntes at et barn er fint, så det er mest mig der har et behov for at få flere. Det gør det selvfølgelig sværere for ham at acceptere anden sæd end hans end hvis vi havde været helt barnløse eller ønsket om flere havde været lige stort hos os begge.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2018 kl. 13:48
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
07-11-2018 13:48
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Det er så svær en situation at være i. Man skal jo tage stilling til hvad man kan leve med og hvor meget man vil gå på kompromis. 

For mig ville jeg ikke kunne nøjes med ét barn. Jeg mener heller ikke at en familie bliver skabt ud fra gener - men ud fra ønsket om at være en familie 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
07.november 2018 kl. 14:19
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
07-11-2018 14:19
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
2
vilbaregerneværemor skrev :

Det er så svær en situation at være i. Man skal jo tage stilling til hvad man kan leve med og hvor meget man vil gå på kompromis. 

For mig ville jeg ikke kunne nøjes med ét barn. Jeg mener heller ikke at en familie bliver skabt ud fra gener - men ud fra ønsket om at være en familie 😊

Man fortryder sjældent de børn man får, men måske dem man ikke fik. 

Jeg er enig, men jeg kan godt forstå at man som mand godt kan føle sig holdt udenfor. Det var noget andet, hvis det var æg der skulle doneres. Jeg har måttet prøve at forklare ham at han ikke vil have lyst til at være sammen med en der resten af livet kommer til at fortryde ikke at have kunne få mere end et barn. Også må vi tage det som det kommer. Indtil videre er han gået med til en samtale med privatklinikken og så håber jeg vi bliver enige.

Jeg krydser fingre for at det alligevel lykkes for jer og ellers er det jo nemlig kærligheden der betyder mest.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
07.november 2018 kl. 14:30
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
07-11-2018 14:30
Luk
Medlem siden 28-03-2018
5 startede debatter
140 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg håber at I finder ud af det - alt held og lykke til jer

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2018 kl. 14:57
Luk
Medlem siden 08-12-2015
36 skrevne indlæg
07-11-2018 14:57
Luk
Medlem siden 08-12-2015
36 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er ikke i samme situation som dig omkring ingen sædsæller hos manden, men jeg kan nemt forstå dit store ønske om to børn. Da min søn, eneste barn, var to år blev jeg meget alvorligt syg. Så i stedet for at lave en nummer to ligesom alle mine veninder var jeg indlagt og blev opereret et utal af gange. Min sygdom har fire år efter stadig KÆMPE negativ indvirkning på mit liv, men den største sorg og det jeg har brugt utrolig mange timer hos en psykolog på at acceptere er, at der aldrig bliver mindre end fire år mellem mine børn og det har slet ikke været sikkert der kom en nummer to. Jeg har virkelig grædt og grædt og hadet alle og deres nummer to barn og bare familier med 2-3 år mellem deres børn, som altid har været min drøm. Min mand har altid drømt om fire børn, og det får han ikke. Her er det bare mig, der er årsagen pga. fysisk sygdom. Men jeg kom faktisk til en accept af at min vidunderlige søn skulle være enebarn og at livet bliver godt alligevel. Men det har taget flere år. Jeg ville aldrig tvinge min mand til sæddonor og jeg synes også du skal tænke dig godt om. Ønsket om barn nr 2 kan gøre helt ondt, men man kan komme ud på den anden side og finde accept i et barn og få et godt liv :) Vi venter nr. 2 nu, og vi glæder os, men jeg havde faktisk helt accepteret kun at få et barn :) Håber alt god for jer :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2018 kl. 15:10
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
07-11-2018 15:10
Luk
Medlem siden 11-03-2014
1 startede debatter
11 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvor har du dog irriterende ret...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.november 2018 kl. 16:12
Luk
Medlem siden 23-05-2016
3 skrevne indlæg
07-11-2018 16:12
Luk
Medlem siden 23-05-2016
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg kan ikke hjælpe med dine spørgsmål om donation og forældreskab... Men, min mand er den eneste adopterede i en flok på fire, og da jeg første gang skulle møde de søskende som han er vokset op med stod alle børsterne op på ryggen af mig: For hvordan så de ham? Så de ham anderledes end deres biologiske søskende?

Fra første øjeblik kunne jeg dog lægge mine børster - min mands søskende elsker ham og ser ham på lige fod med de tre andre :-) Og den anden vej rundt ser min mand dem som sine søekende og han siger, at han ikke tænker over, at han ikke er deres biologiske bror. Han har kontakt med sine biologiske søskende i dag, men hvis folk spørger ham hvor mange søskende han har, siger han tre (altså dem han er vokset op med).

Anmeld
Svar
--- Lille Blomst ---
Godt skrevet
1
--- Lille Blomst ---
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk
Videoen der går lige i hjertet – døve får hørelsen igen
I en gribende og livsbekræftende reportageserie følger man otte døve danskeres utrolige og bevægende vej ud af stilheden, og ind i en verden hvor de kan høre igen. De følges før, under og efter en operation, som forandrer deres liv og giver dem hørelsen tilbage. Men vejen til at leve med hørelse er benhård.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Camilla Skyum - 08-11-2018

At være mor med angst – del 2
  • MommyBear - 06-11-2018

Det der med at være gravid
  • Mortilminimøf - 05-11-2018

Gør-det-selv med (på trods af) børn
  • Listen To Your ... - 30-10-2018

Forældredeterminisme

Nyeste artikler

Milliarder af bakterier, til dit barn hver dag fra foster til skolestart

Under din graviditet og amning er du i en slags ernæringsmæssig symbiose med dit barn, og derfor er der ekstra gode grunde til at holde din tarmflora i topform.   Læs mere

To fødsler to dejlige drenge

Jeg var nu gået næsten 2 uger over tid. Det var fredag og vi var i godt humør, dog en smule utålmodige efter hånden. Vi skulle et smut på sygehuset til et tjek, om alt var som det skulle være, med vores kommende lille dreng. Læs mere

Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Styrketræning eller Zumba? Jordemoder Berit svarer i denne uge på spørgsmål omkring træning og graviditet. Læs mere

Kan Xylocain skade mit foster? Spørg Jordemoderen - Berit fra gravid.dk

I denne tid er et besøg hos øre/næse/halslægen næsten obligatorisk, men hvordan er det lige med medicin og graviditet? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på spørgsmål fra jer læsere. Læs mere

Derfor bør dit barn ikke græde sig i søvn. Inspiration til putterutinen

Forskning har vist, at babyer og børn ikke har godt af Cry It Out søvntræningsmetoder, og at babyer kan få neurologiske mén af disse metoder. Hvis du er blevet søvntrænet ved Cry it out metoder, har du fx let til stress og angst i dit ungdoms- og voksenliv. Læs mere

Svanemærkede produkter sætter spark i sexlivet

Mange kvinder oplever problemer med, at deres slimhinder kan virke tørre under graviditeten. Man kan have nok så meget lyst til sex, men det er som om kroppen arbejder imod en. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Camilla Skyum - 08-11-2018

At være mor med angst – del 2
  • MommyBear - 06-11-2018

Det der med at være gravid
  • Mortilminimøf - 05-11-2018

Gør-det-selv med (på trods af) børn
  • Listen To Your ... - 30-10-2018

Forældredeterminisme

Nyeste artikler

Under din graviditet og amning er du i en slags ernæringsmæssig symbiose med dit barn, og derfor er der ekstra gode grunde til at holde din tarmflora i topform.   Læs mere

Jeg var nu gået næsten 2 uger over tid. Det var fredag og vi var i godt humør, dog en smule utålmodige efter hånden. Vi skulle et smut på sygehuset til et tjek, om alt var som det skulle være, med vores kommende lille dreng. Læs mere

Styrketræning eller Zumba? Jordemoder Berit svarer i denne uge på spørgsmål omkring træning og graviditet. Læs mere

I denne tid er et besøg hos øre/næse/halslægen næsten obligatorisk, men hvordan er det lige med medicin og graviditet? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på spørgsmål fra jer læsere. Læs mere

Forskning har vist, at babyer og børn ikke har godt af Cry It Out søvntræningsmetoder, og at babyer kan få neurologiske mén af disse metoder. Hvis du er blevet søvntrænet ved Cry it out metoder, har du fx let til stress og angst i dit ungdoms- og voksenliv. Læs mere

Mange kvinder oplever problemer med, at deres slimhinder kan virke tørre under graviditeten. Man kan have nok så meget lyst til sex, men det er som om kroppen arbejder imod en. Læs mere