Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

fertelitetsbehandling og statsforvaltningen

Slettet bruger

19.februar 2018 kl. 16:40
Slettet bruger
19-02-2018 16:40
Godt skrevet
2

hej 

jeg håber der er nogle der kan hjælpe eller måske selv har været ude for dette og som kan give nogle råd 

min kæreste og jeg 28 og 27 år har været sammen i 12 år vi har forsøgt i 9 år at blive gravide vi har været henvist til fertilitetsbehandling af vores læge for 3 år siden vi var til første møde hvor vi fik taget blodprøver og fik snakket om hvad der skulle ske vi var til rigtig mange undersøgelser og blev faktisk færdig med alle undersøgelser hvor vi til sidst fik afvide af lægen at han ville ha os igennem statsforvaltningen fordi han var bekymret for vores evne som evt forældre vi brugte næsten et år på at kæmpe med statsforvaltningen over at vi fik afslag på fertilitetsbehandling vi tog en pause vi var virkelig ulykkelige vi er så igen startet op hvor samme læge har henvist os til behandling bare i Holbæk i stedet for Ballerup her var vi til første møde hvor lægen sagde at hun kunne ikke se at der var noget galt for at vi kunne få behandling min kæreste har meget lav sædkvalitet og jeg blev scannet og fik afvide at jeg har pcos da mødet var slut sagde hun at hun ville ha os igennem statsforvaltningen vi skrev under og tænkte vi tager turen igen vi har for en månede siden fået afslag igen eller min kæreste har jeg blev erklæret egnet bare ikke sammen med min kæreste vi har klaget og venter nu på svar fra Ankestyrelsen vores læge forstår ikke hvorfor vi skal alt dette her igennem han har aldrig prøvet det før igen fra vores familie kan forstå det det eneste min kæreste lider af er ADHD men de finder alle mulige lidelser på ham som begrundelse men der er aldrig lavet teste eller undersøgelser på at han lider af noget af det hjæælp håber der er nogle der måske har været ude for det samme som måske har nogle råd vi ønsker os så inderligt et barn men tror aldrig det vil lykkes 😔 

undskyld det blev lidt langt 

på forhånd tak 🙏🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

20.februar 2018 kl. 14:32
#11
Slettet bruger
20-02-2018 14:32
Godt skrevet
1
DenTilfredseKafir skrev :
charlotte og jannik skrev :

hej 

jeg håber der er nogle der kan hjælpe eller måske selv har været ude for dette og som kan give nogle råd 

min kæreste og jeg 28 og 27 år har været sammen i 12 år vi har forsøgt i 9 år at blive gravide vi har været henvist til fertilitetsbehandling af vores læge for 3 år siden vi var til første møde hvor vi fik taget blodprøver og fik snakket om hvad der skulle ske vi var til rigtig mange undersøgelser og blev faktisk færdig med alle undersøgelser hvor vi til sidst fik afvide af lægen at han ville ha os igennem statsforvaltningen fordi han var bekymret for vores evne som evt forældre vi brugte næsten et år på at kæmpe med statsforvaltningen over at vi fik afslag på fertilitetsbehandling vi tog en pause vi var virkelig ulykkelige vi er så igen startet op hvor samme læge har henvist os til behandling bare i Holbæk i stedet for Ballerup her var vi til første møde hvor lægen sagde at hun kunne ikke se at der var noget galt for at vi kunne få behandling min kæreste har meget lav sædkvalitet og jeg blev scannet og fik afvide at jeg har pcos da mødet var slut sagde hun at hun ville ha os igennem statsforvaltningen vi skrev under og tænkte vi tager turen igen vi har for en månede siden fået afslag igen eller min kæreste har jeg blev erklæret egnet bare ikke sammen med min kæreste vi har klaget og venter nu på svar fra Ankestyrelsen vores læge forstår ikke hvorfor vi skal alt dette her igennem han har aldrig prøvet det før igen fra vores familie kan forstå det det eneste min kæreste lider af er ADHD men de finder alle mulige lidelser på ham som begrundelse men der er aldrig lavet teste eller undersøgelser på at han lider af noget af det hjæælp håber der er nogle der måske har været ude for det samme som måske har nogle råd vi ønsker os så inderligt et barn men tror aldrig det vil lykkes 😔 

undskyld det blev lidt langt 

på forhånd tak 🙏🏻

Kære Charlotte, jeg er ked af at høre at du er endnu et offer for et uretfærdigt system. Jeg mener desværre kun at der er en ting at gøre for jer: søg udenlands. Der er I ikke stemplet. Når I allerede har fået et stempel af systemet i DK er det svært at slippe ud af det igen, for ingen vil indrømme at de har lavet fejl. Jeg er ked af at jeg ikke kan komme med en nem løsning. Jeg har ikke selv været igennem møllen men kender nogen som har. Pøj pøj!

Hej 

tak for din besked endelig en der kan se hvad vi er havnet i det er meget svært at komme ud af jeg blev også erklæret uegnet første gange men det har de trukket tilbage igen og gjordt mig egnet men det hjælper bare ikke når jeg vil være egnet med min kæreste 

vi har også snakket lidt om udlandet vi bare ikke sikkert på hvordan man gør men tak for din besked 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1

Slettet bruger

20.februar 2018 kl. 14:39
#12
Slettet bruger
20-02-2018 14:39
Godt skrevet
2
Lillemyx skrev :
Abracadabra skrev :
DenTilfredseKafir skrev :
charlotte og jannik skrev :
lille_trut skrev :

Statsforvaltningen er en yderst kompetent institution og jeg kan ikke forestille mig, at de pådutter folk diagnoser, de ikke har? Hvad er det for ‘lidelser’ de har ‘givet’ ham? 

Jeg tror på, at systemet virker. Jeg tænker, at hvis de har lavet en fejlvurdering, så vil en advokat kunne påvise dette? 

 

Hold da op jeg prøver for første gang nogleainde at skrive og søge råd også får man da ellers lige en smørre om at alt er i orden 

du kender os ikke og ja vi har en advokat på sagen som heller ikke forstår det jeg søgte bare råd og lidt opløftning fordi det går mig på jeg er knust

men det gør jeg aldrig igen 

undskyld 

Hej Charlotte, du skal ikke tage den slags kommentarer så alvorligt. De fleste herinde har ikke prøvet at være i kommunens / statsforvaltningens kløer i forhold til deres børn og de aner derfor ikke hvad de taler om. Søg udenlands, først som sidst! Held og lykke.

Det er jeg som udgangspunkt uenig i, OG hvordan skal familien finde pengene til fertilitetsbehandling i udlandet? 

Og hvis de vitterligt ikke er egnede, hvad ender det så i? En tvangsfjernelse?

Utrolige beskeder man kan få sig herinde 

tvangsfjernelse? Tror du dybt seriøst at vi vil kæmpe får en drøm vi altid har haft sammen hvis vi vidste det ville blive fjernet? Vi ved at vi kan vi har venner med helt små børn og større børn vi er gudforældre til 2 af dem tror ikke de ville lade os være det hvis vi var så frygteligt og ikke kan tage vare på et barn det er ikke fair at gå til angreb når man kun kender noget af historien min kæreste lider af ADHD ikke alt muligt andet vi har frivilligt bedt om psykolog test mm men det ser de bort fra vores læge har lavet rigtig mange undersøgelser på os som statsforvaltningen har bedt om og han kan ikke sætte en finger på noget det har han også skrevet i sine 2 udtalelser men det ser de bort fra så jeg tror at sådan nogle beskeder som jeres dem skal vi se bort fra 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

20.februar 2018 kl. 15:13
#13
Slettet bruger
20-02-2018 15:13
Godt skrevet
14
DenTilfredseKafir skrev :
charlotte og jannik skrev :
lille_trut skrev :

Statsforvaltningen er en yderst kompetent institution og jeg kan ikke forestille mig, at de pådutter folk diagnoser, de ikke har? Hvad er det for ‘lidelser’ de har ‘givet’ ham? 

Jeg tror på, at systemet virker. Jeg tænker, at hvis de har lavet en fejlvurdering, så vil en advokat kunne påvise dette? 

 

Hold da op jeg prøver for første gang nogleainde at skrive og søge råd også får man da ellers lige en smørre om at alt er i orden 

du kender os ikke og ja vi har en advokat på sagen som heller ikke forstår det jeg søgte bare råd og lidt opløftning fordi det går mig på jeg er knust

men det gør jeg aldrig igen 

undskyld 

Hej Charlotte, du skal ikke tage den slags kommentarer så alvorligt. De fleste herinde har ikke prøvet at være i kommunens / statsforvaltningens kløer i forhold til deres børn og de aner derfor ikke hvad de taler om. Søg udenlands, først som sidst! Held og lykke.

Det er jo nu engang sådan, at fertilitetslægerne har pligt til at reagere, hvis de har nogle bekymringer. Og heldigvis for det.

Hvis der slet ikke er noget, der giver anledning til bekymring, så kommer Statsforvaltningen ikke ind i billedet. Så du/I er nødt til at se i øjnene, at fertilitetslægerne har haft nogle bekymringer.

Om der så er sket en fejl, må være op til fagfolk at vurdere. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
14

Slettet bruger

20.februar 2018 kl. 15:49
#14
Slettet bruger
20-02-2018 15:49
Godt skrevet
1

Vi ved godt at de er nød til det hvis de er bekymret vi er jo ikke født igår 

men derfor føler vi at der er fejl vurdering den første læge han kunne ikke lide os fra start af han ventet bare til efter alle vores undersøgelser var ovre til at sende os til statsforvaltningen det kunne han jo ha gjordt fra start af så det hele hænger ikke sammen men ha din mening over en historie du kun kender en bid af 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
20.februar 2018 kl. 15:51
#15
Luk
Medlem siden 12-10-2016
5 startede debatter
33 skrevne indlæg
  Online
20-02-2018 15:51
Luk
Medlem siden 12-10-2016
5 startede debatter
33 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
18
charlotte og jannik skrev :
Lillemyx skrev :
Abracadabra skrev :
DenTilfredseKafir skrev :
charlotte og jannik skrev :
lille_trut skrev :

Statsforvaltningen er en yderst kompetent institution og jeg kan ikke forestille mig, at de pådutter folk diagnoser, de ikke har? Hvad er det for ‘lidelser’ de har ‘givet’ ham? 

Jeg tror på, at systemet virker. Jeg tænker, at hvis de har lavet en fejlvurdering, så vil en advokat kunne påvise dette? 

 

Hold da op jeg prøver for første gang nogleainde at skrive og søge råd også får man da ellers lige en smørre om at alt er i orden 

du kender os ikke og ja vi har en advokat på sagen som heller ikke forstår det jeg søgte bare råd og lidt opløftning fordi det går mig på jeg er knust

men det gør jeg aldrig igen 

undskyld 

Hej Charlotte, du skal ikke tage den slags kommentarer så alvorligt. De fleste herinde har ikke prøvet at være i kommunens / statsforvaltningens kløer i forhold til deres børn og de aner derfor ikke hvad de taler om. Søg udenlands, først som sidst! Held og lykke.

Det er jeg som udgangspunkt uenig i, OG hvordan skal familien finde pengene til fertilitetsbehandling i udlandet? 

Og hvis de vitterligt ikke er egnede, hvad ender det så i? En tvangsfjernelse?

Utrolige beskeder man kan få sig herinde 

tvangsfjernelse? Tror du dybt seriøst at vi vil kæmpe får en drøm vi altid har haft sammen hvis vi vidste det ville blive fjernet? Vi ved at vi kan vi har venner med helt små børn og større børn vi er gudforældre til 2 af dem tror ikke de ville lade os være det hvis vi var så frygteligt og ikke kan tage vare på et barn det er ikke fair at gå til angreb når man kun kender noget af historien min kæreste lider af ADHD ikke alt muligt andet vi har frivilligt bedt om psykolog test mm men det ser de bort fra vores læge har lavet rigtig mange undersøgelser på os som statsforvaltningen har bedt om og han kan ikke sætte en finger på noget det har han også skrevet i sine 2 udtalelser men det ser de bort fra så jeg tror at sådan nogle beskeder som jeres dem skal vi se bort fra 

Men hvis det danske system har erklæret jer, eller en af jer, uegnet, og I så får et barn gennem hjælp fra udlandet, så vil det danske system da ikke bare tænke: “nå men så længe vi ikke skal betale for tilblivelsen af barnet så er det da okay”. Det er jo fordi der er en bekymring for barnet og den forsvinder jo ikke, bare fordi I får hjælp et andet sted. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
18

Slettet bruger

20.februar 2018 kl. 16:00
#16
Slettet bruger
20-02-2018 16:00
Godt skrevet
14
charlotte og jannik skrev :
Lillemyx skrev :
Abracadabra skrev :
DenTilfredseKafir skrev :
charlotte og jannik skrev :
lille_trut skrev :

Statsforvaltningen er en yderst kompetent institution og jeg kan ikke forestille mig, at de pådutter folk diagnoser, de ikke har? Hvad er det for ‘lidelser’ de har ‘givet’ ham? 

Jeg tror på, at systemet virker. Jeg tænker, at hvis de har lavet en fejlvurdering, så vil en advokat kunne påvise dette? 

 

Hold da op jeg prøver for første gang nogleainde at skrive og søge råd også får man da ellers lige en smørre om at alt er i orden 

du kender os ikke og ja vi har en advokat på sagen som heller ikke forstår det jeg søgte bare råd og lidt opløftning fordi det går mig på jeg er knust

men det gør jeg aldrig igen 

undskyld 

Hej Charlotte, du skal ikke tage den slags kommentarer så alvorligt. De fleste herinde har ikke prøvet at være i kommunens / statsforvaltningens kløer i forhold til deres børn og de aner derfor ikke hvad de taler om. Søg udenlands, først som sidst! Held og lykke.

Det er jeg som udgangspunkt uenig i, OG hvordan skal familien finde pengene til fertilitetsbehandling i udlandet? 

Og hvis de vitterligt ikke er egnede, hvad ender det så i? En tvangsfjernelse?

Utrolige beskeder man kan få sig herinde 

tvangsfjernelse? Tror du dybt seriøst at vi vil kæmpe får en drøm vi altid har haft sammen hvis vi vidste det ville blive fjernet? Vi ved at vi kan vi har venner med helt små børn og større børn vi er gudforældre til 2 af dem tror ikke de ville lade os være det hvis vi var så frygteligt og ikke kan tage vare på et barn det er ikke fair at gå til angreb når man kun kender noget af historien min kæreste lider af ADHD ikke alt muligt andet vi har frivilligt bedt om psykolog test mm men det ser de bort fra vores læge har lavet rigtig mange undersøgelser på os som statsforvaltningen har bedt om og han kan ikke sætte en finger på noget det har han også skrevet i sine 2 udtalelser men det ser de bort fra så jeg tror at sådan nogle beskeder som jeres dem skal vi se bort fra 

Men du /man/vi er nødt til at overveje  hvorfor I nu to gange er blevet afvist. Jeg synes faktisk folk skriver det pænt når de bare påpeger det faktum, forfærdeligt som det end må føles, at fagfolk med mange års erfaring trods alt erklærer forældre par uegnede af en årsag, og ikke for at genere eller såre nogen.

Som en anden også skriver, er det jo rigtig fint at I går til bunds i om det har været en fejlvurdering i jeres tilfælde.

Jeg er nødt til at skrive til dig i bedste mening, at der er lysår til forskel på at passe/omgås andre menneskers børn, og så være DEM der er grundstenen i hele børnenes opvækst. Det kan på ingen måde sammenlignes.

Det at jeres venner har valgt jer som gudforældre er da dejligt - men det siger igen intet intet som helst om jeres forældre evne. Jeg kender mange der selv synes de er fantastiske til deres arbejde, til noget kreativt eller til at være forældre - uden at være det i MIN optik. Der må man lade fagpersoner vurdere.

Det er ikke min hensigt at træde på dig eller din kæreste, jeg kender jer jo slet ikke. Men prøv at overveje hvor mange af de par i Danmark DU ville vurfere uegnede som forældre (se et par afsnit reality tv feks) , besidder nok selvindsigt? De ville nok også vurdere sig selv som ganske egnede.

Husk til sidst på når de vurderer jer som par, at risikoen er at du dør mens barnet er lille. Da skal statsforvaltningen også forholde sig til om din kæreste er stærk nok alene med barnet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
14

Slettet bruger

20.februar 2018 kl. 16:00
#17
Slettet bruger
20-02-2018 16:00
Godt skrevet
12
charlotte og jannik skrev :

Vi ved godt at de er nød til det hvis de er bekymret vi er jo ikke født igår 

men derfor føler vi at der er fejl vurdering den første læge han kunne ikke lide os fra start af han ventet bare til efter alle vores undersøgelser var ovre til at sende os til statsforvaltningen det kunne han jo ha gjordt fra start af så det hele hænger ikke sammen men ha din mening over en historie du kun kender en bid af 

Det eneste jeg siger er, at fertilitetslægerne ikke sender jer videre til  Statsforvaltningen for sjov.

Og det var jo ikke kun den første læge, men også den anden, der havde bekymringer.

I føler selv, det er en fejlvurdeering - men mon ikke de fleste gør det ? Der er jo også nogen, der mangler selvindsigt.

Og man er jo ikke nødvendigvis egnet, fordi ens venner har små børn. Man kan på ingen måde sammenligne det at have sit eget barn med at have passet andres.

Igen - det er fagfolk, der skal vurdere, om der er sket en fejl. 

 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
12
21.februar 2018 kl. 10:48
#18
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
118 skrevne indlæg
  Online
21-02-2018 10:48
Luk
Medlem siden 11-12-2017
2 startede debatter
118 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
4

Hej Charlotte, jeg håber at du læser lidt med endnu selv om du har slettet din profil, men jeg kan også  godt forstå hvis du helt har opgivet denne side efter alle de dybt naive og mistroiske kommentarer du har fået. Der er åbenbart udbredt tillid til systemet blandt folk herinde, og udbredt mistillid til at folk godt kan tænke selv (fordi de fleste endnu ikke selv har prøvet at være ofre). Men faktum er at systemet stinker. Nej, I er ikke blevet afvist fordi nogen vil genere jer, som der var en der skrev, eller "for sjov". Men det er der heller ingen som har påstået. Faktum er at der bliver begået utroligt mange fejl og en del af disse vil givetvis være baseret på magtmisbrug. Det gælder både kommuner og statsforvaltning. Prøv at læse historien om hvordan statsforvaltningen behandlede østrigske Marion Weilharter og hendes søn, Oliver. Det er ren magtmisbrug og overskridelser af beføjelser. Og det er kun en kendt sag fordi Marion Weilharter har haft nosser nok til at få sagen ført helt op til FN. Hvad med alle de andre sager hvor forældrene ikke har haft så meget overskud? Jeg ved ikke om stakkels Marion har fået sin søn igen for de danske myndigheder vil jo ikke indrømme fejl. Heller ikke ministre. Desuden er det grundlæggende forkert at forældre skal stå til regnskab for lærere, pædagoger og kommunedamer i forhold til deres privatliv når det gælder deres børn. Det er sygt og naturstridigt og jeg vil bekæmpe det så godt jeg kan.

I forhold til hvad du helt konkret kan gøre, Charlotte, så prøv at google "fertilitetsbehandling i udlandet" og du vil finde en hel masse information. Emnet har været debatteret adskillige gange her på min-mave. Lav en masse research, vælg en klinik, og begynd at spare op til behandlingen. Sæt dig mål og delmål, og forhåbentlig vil det ende med et barn inden for så kort tid som muligt. Vigtigst af alt: Giv ikke op!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4

Slettet bruger

21.februar 2018 kl. 12:53
#19
Slettet bruger
21-02-2018 12:53
Godt skrevet
0
DenTilfredseKafir skrev :

Hej Charlotte, jeg håber at du læser lidt med endnu selv om du har slettet din profil, men jeg kan også  godt forstå hvis du helt har opgivet denne side efter alle de dybt naive og mistroiske kommentarer du har fået. Der er åbenbart udbredt tillid til systemet blandt folk herinde, og udbredt mistillid til at folk godt kan tænke selv (fordi de fleste endnu ikke selv har prøvet at være ofre). Men faktum er at systemet stinker. Nej, I er ikke blevet afvist fordi nogen vil genere jer, som der var en der skrev, eller "for sjov". Men det er der heller ingen som har påstået. Faktum er at der bliver begået utroligt mange fejl og en del af disse vil givetvis være baseret på magtmisbrug. Det gælder både kommuner og statsforvaltning. Prøv at læse historien om hvordan statsforvaltningen behandlede østrigske Marion Weilharter og hendes søn, Oliver. Det er ren magtmisbrug og overskridelser af beføjelser. Og det er kun en kendt sag fordi Marion Weilharter har haft nosser nok til at få sagen ført helt op til FN. Hvad med alle de andre sager hvor forældrene ikke har haft så meget overskud? Jeg ved ikke om stakkels Marion har fået sin søn igen for de danske myndigheder vil jo ikke indrømme fejl. Heller ikke ministre. Desuden er det grundlæggende forkert at forældre skal stå til regnskab for lærere, pædagoger og kommunedamer i forhold til deres privatliv når det gælder deres børn. Det er sygt og naturstridigt og jeg vil bekæmpe det så godt jeg kan.

I forhold til hvad du helt konkret kan gøre, Charlotte, så prøv at google "fertilitetsbehandling i udlandet" og du vil finde en hel masse information. Emnet har været debatteret adskillige gange her på min-mave. Lav en masse research, vælg en klinik, og begynd at spare op til behandlingen. Sæt dig mål og delmål, og forhåbentlig vil det ende med et barn inden for så kort tid som muligt. Vigtigst af alt: Giv ikke op!

Alle taler altid om hvor pressede de forskellige instanser er. Det folk tilsyneladende ikke fatter er, at dette pres bare ikke ændrer på at så og så mange opgaver stadig skal afsluttes til tiden - med den helt naturlige konsekvens at forkerte beslutninger træffes, og at den mest ekstreme løsning ofte vælges for at være på den sikre side, ganske enkelt fordi der ikke er tid til at lære borgeren godt nok at kende til at finde ud af om mindre nu alligevel ikke kunne gøre det. Det er jo i virkeligheden såre simpelt - instanserne udfører arbejde de reelt ikke har tid til at gøre ordentligt, og de eneste det straffer er os. Skræmmende og tragisk. Så du har helt ret, der er nemlig ingen der har sagt at de gør det for sjov eller for at genere nogen. Mange herinde mener så tilsyneladende åbenbart, at dét at det ikke er dét er det samme som at det er i orden yes

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.februar 2018 kl. 17:19
#20
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2420 skrevne indlæg
  Online
21-02-2018 17:19
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2420 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
4
DenTilfredseKafir skrev :

Hej Charlotte, jeg håber at du læser lidt med endnu selv om du har slettet din profil, men jeg kan også  godt forstå hvis du helt har opgivet denne side efter alle de dybt naive og mistroiske kommentarer du har fået. Der er åbenbart udbredt tillid til systemet blandt folk herinde, og udbredt mistillid til at folk godt kan tænke selv (fordi de fleste endnu ikke selv har prøvet at være ofre). Men faktum er at systemet stinker. Nej, I er ikke blevet afvist fordi nogen vil genere jer, som der var en der skrev, eller "for sjov". Men det er der heller ingen som har påstået. Faktum er at der bliver begået utroligt mange fejl og en del af disse vil givetvis være baseret på magtmisbrug. Det gælder både kommuner og statsforvaltning. Prøv at læse historien om hvordan statsforvaltningen behandlede østrigske Marion Weilharter og hendes søn, Oliver. Det er ren magtmisbrug og overskridelser af beføjelser. Og det er kun en kendt sag fordi Marion Weilharter har haft nosser nok til at få sagen ført helt op til FN. Hvad med alle de andre sager hvor forældrene ikke har haft så meget overskud? Jeg ved ikke om stakkels Marion har fået sin søn igen for de danske myndigheder vil jo ikke indrømme fejl. Heller ikke ministre. Desuden er det grundlæggende forkert at forældre skal stå til regnskab for lærere, pædagoger og kommunedamer i forhold til deres privatliv når det gælder deres børn. Det er sygt og naturstridigt og jeg vil bekæmpe det så godt jeg kan.

I forhold til hvad du helt konkret kan gøre, Charlotte, så prøv at google "fertilitetsbehandling i udlandet" og du vil finde en hel masse information. Emnet har været debatteret adskillige gange her på min-mave. Lav en masse research, vælg en klinik, og begynd at spare op til behandlingen. Sæt dig mål og delmål, og forhåbentlig vil det ende med et barn inden for så kort tid som muligt. Vigtigst af alt: Giv ikke op!

Alene det at kunne spare så mange penge op, vil jo kunne sige noget om jeres ressourcer. Det kræver både en sikker tilknytning til arbejdsmarkedet og en evne til at behovsudsætte. 

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
4
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

 

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE
 

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE
 

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

 

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE
 

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE
 

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

 

Nyeste artikler

 

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE
 

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE
 

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

 

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE
 

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE
 

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere