Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

fertelitetsbehandling og statsforvaltningen

Slettet bruger

19.februar 2018 kl. 16:40
Slettet bruger
19-02-2018 16:40
Godt skrevet
2

hej 

jeg håber der er nogle der kan hjælpe eller måske selv har været ude for dette og som kan give nogle råd 

min kæreste og jeg 28 og 27 år har været sammen i 12 år vi har forsøgt i 9 år at blive gravide vi har været henvist til fertilitetsbehandling af vores læge for 3 år siden vi var til første møde hvor vi fik taget blodprøver og fik snakket om hvad der skulle ske vi var til rigtig mange undersøgelser og blev faktisk færdig med alle undersøgelser hvor vi til sidst fik afvide af lægen at han ville ha os igennem statsforvaltningen fordi han var bekymret for vores evne som evt forældre vi brugte næsten et år på at kæmpe med statsforvaltningen over at vi fik afslag på fertilitetsbehandling vi tog en pause vi var virkelig ulykkelige vi er så igen startet op hvor samme læge har henvist os til behandling bare i Holbæk i stedet for Ballerup her var vi til første møde hvor lægen sagde at hun kunne ikke se at der var noget galt for at vi kunne få behandling min kæreste har meget lav sædkvalitet og jeg blev scannet og fik afvide at jeg har pcos da mødet var slut sagde hun at hun ville ha os igennem statsforvaltningen vi skrev under og tænkte vi tager turen igen vi har for en månede siden fået afslag igen eller min kæreste har jeg blev erklæret egnet bare ikke sammen med min kæreste vi har klaget og venter nu på svar fra Ankestyrelsen vores læge forstår ikke hvorfor vi skal alt dette her igennem han har aldrig prøvet det før igen fra vores familie kan forstå det det eneste min kæreste lider af er ADHD men de finder alle mulige lidelser på ham som begrundelse men der er aldrig lavet teste eller undersøgelser på at han lider af noget af det hjæælp håber der er nogle der måske har været ude for det samme som måske har nogle råd vi ønsker os så inderligt et barn men tror aldrig det vil lykkes 😔 

undskyld det blev lidt langt 

på forhånd tak 🙏🏻

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2

Slettet bruger

21.februar 2018 kl. 17:30
#21
Slettet bruger
21-02-2018 17:30
Godt skrevet
8
Abracadabra skrev :
DenTilfredseKafir skrev :

Hej Charlotte, jeg håber at du læser lidt med endnu selv om du har slettet din profil, men jeg kan også  godt forstå hvis du helt har opgivet denne side efter alle de dybt naive og mistroiske kommentarer du har fået. Der er åbenbart udbredt tillid til systemet blandt folk herinde, og udbredt mistillid til at folk godt kan tænke selv (fordi de fleste endnu ikke selv har prøvet at være ofre). Men faktum er at systemet stinker. Nej, I er ikke blevet afvist fordi nogen vil genere jer, som der var en der skrev, eller "for sjov". Men det er der heller ingen som har påstået. Faktum er at der bliver begået utroligt mange fejl og en del af disse vil givetvis være baseret på magtmisbrug. Det gælder både kommuner og statsforvaltning. Prøv at læse historien om hvordan statsforvaltningen behandlede østrigske Marion Weilharter og hendes søn, Oliver. Det er ren magtmisbrug og overskridelser af beføjelser. Og det er kun en kendt sag fordi Marion Weilharter har haft nosser nok til at få sagen ført helt op til FN. Hvad med alle de andre sager hvor forældrene ikke har haft så meget overskud? Jeg ved ikke om stakkels Marion har fået sin søn igen for de danske myndigheder vil jo ikke indrømme fejl. Heller ikke ministre. Desuden er det grundlæggende forkert at forældre skal stå til regnskab for lærere, pædagoger og kommunedamer i forhold til deres privatliv når det gælder deres børn. Det er sygt og naturstridigt og jeg vil bekæmpe det så godt jeg kan.

I forhold til hvad du helt konkret kan gøre, Charlotte, så prøv at google "fertilitetsbehandling i udlandet" og du vil finde en hel masse information. Emnet har været debatteret adskillige gange her på min-mave. Lav en masse research, vælg en klinik, og begynd at spare op til behandlingen. Sæt dig mål og delmål, og forhåbentlig vil det ende med et barn inden for så kort tid som muligt. Vigtigst af alt: Giv ikke op!

Alene det at kunne spare så mange penge op, vil jo kunne sige noget om jeres ressourcer. Det kræver både en sikker tilknytning til arbejdsmarkedet og en evne til at behovsudsætte. 

Abracadabra - med fare for at blive personlig, så prøv at læse nogle af kafirens tidligere indlæg i andre debatter - jeg tror at du, jeg og adskillige andre er meget langt fra hende rent holdnings- og fornufts mæssigt. Beklager jeg lige blev direkte, men jeg tror du taler for døve ører lige i den sammenhæng, og at nogen profiler bare ynder at skabe lidt røre i andedammen :-)

Nå sorry det var lige et sidespring fra debatten.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
8

Slettet bruger

24.februar 2018 kl. 15:48
#22
Slettet bruger
24-02-2018 15:48
Godt skrevet
10

Man er jo nødt til at se på, hvad årsagerne er, til at Statsforvaltningen siger nej til behandling. Alle kan klage over et afslag. Ankestyrelsen her lagt seks eksempler ud, hvor man kan se, hvorfor parrene har fået aflsag. I de fem af eksemplerne har Ankestyrelsen "stadfæstet" Statsforvalgningens afgørelse, mens parret i det sjette eksempel fik ja til behandling.

I det ene af tilfældene havde manden været voldelig over for kvinden inden for de sidste år, og hun havde været indlagt efter forsøg på strangulering.

I et andet eksempel var der tale om alvorlig psykisk sygdom og en behandlingsdom.

Så der er vægtige og fornuftige grunde til aflsag. Det kan aldirg være samfundets opgave at være med til at producere børn til par, der lever med så store problemer.Det er altid hensynet til barnet, der kommer først - ikke hensynet til parret.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
10
17.maj 2019 kl. 18:31
#23
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
17-05-2019 18:31
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Hej.

jeg ved ikke, om nogle stadig læser med i denne tråd, men skal man ikke have en eller anden form for godkendelse fra det land, man er statsborger i for at få fertilitetsbehandling i udlandet? Eller kan man simpelthen bare gøre det? (Hvis man har råd selvfølgelig)

Jeg går ud fra, de er sendt til statsforvaltningen pga. noget i deres journal. Er det ikke samme vilkår i udlandet? Man kan vel

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.maj 2019 kl. 18:32
#24
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
17-05-2019 18:32
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

.. ikke bare tage til udlandet for at være sikker på, man ikke skal godkendes? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.maj 2019 kl. 14:30
#25
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1772 skrevne indlæg
  Online
18-05-2019 14:30
Luk
Medlem siden 25-03-2015
1772 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
1
forhåbningsfuldkvinde skrev :

.. ikke bare tage til udlandet for at være sikker på, man ikke skal godkendes? 

Det giver ingen mening at tage til udlandet som uegnede forældre (med mindre man emigrerer).

Barnet vil i sidste ende blive anbragt ved ankomst i Danmark, og det vil være en meget ulykkelig situation med et anbragt barn, 2 forældre med måske længerevarende ophold i andet land i forsøg på at "bevise", at de kan - hvor barnet så er ødelagt for livet efter forældrenes eksperiment. Der er ingen vindere.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.maj 2019 kl. 14:52
#26
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
18-05-2019 14:52
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Det er jeg helt enig med dig i, at man ikke skal som uegnede forældre. Jeg tror ikke, jeg udtrykte mig klart nok. Det, jeg mente var bare, at man vel heller ikke bare kan tage hen på en tilfældig fertilitetsklinik i udlandet for at få behandling uden klinikken har kontakt til Danmark(uegnede forældre eller ej).

Altså - der skal vel forelægge en eller anden form for kontakt mellem det danske sundhedssystem og den pågældende klinik? Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved, om det overhovedet kan lade sig gøre, hvis ens læge ikke i forvejen hat sa

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.maj 2019 kl. 14:53
#27
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
18-05-2019 14:53
Luk
Medlem siden 20-03-2019
2 startede debatter
13 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0
forhåbningsfuldkvinde skrev :

Det er jeg helt enig med dig i, at man ikke skal som uegnede forældre. Jeg tror ikke, jeg udtrykte mig klart nok. Det, jeg mente var bare, at man vel heller ikke bare kan tage hen på en tilfældig fertilitetsklinik i udlandet for at få behandling uden klinikken har kontakt til Danmark(uegnede forældre eller ej).

Altså - der skal vel forelægge en eller anden form for kontakt mellem det danske sundhedssystem og den pågældende klinik? Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved, om det overhovedet kan lade sig gøre, hvis ens læge ikke i forvejen hat sa

... ikke i forvejen har sagt “god for det”.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.maj 2019 kl. 14:59
#28
Luk
Medlem siden 28-10-2018
14 startede debatter
993 skrevne indlæg
  Online
18-05-2019 14:59
Luk
Medlem siden 28-10-2018
14 startede debatter
993 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
0

Hvis du er egnet nu kan du jo hå behandling som enlig med donorsæd.. når din kærestes sæd er så dårlig kvalitet. Sandsynlighed ved behandling er jo ikke så stor med meget lav sædkvalitet. Så kan han altid adoptere hvis han bliver erklæret egnet senere - og I kan fortsat bo sammen.

men som andre skriver - det er de færreste der er enige i hvis andre vurdere de er uegnede 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.maj 2019 kl. 10:26
#29
Luk
Medlem siden 03-11-2016
6 startede debatter
232 skrevne indlæg
  Online
21-05-2019 10:26
Luk
Medlem siden 03-11-2016
6 startede debatter
232 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2

Det, jeg mente var bare, at man vel heller ikke bare kan tage hen på en tilfældig fertilitetsklinik i udlandet for at få behandling uden klinikken har kontakt til Danmark(uegnede forældre eller ej).

Nej, jeg tror bestemt ikke at udenlandske fertilitetsklinikker har et samarbejde med den danske stat omkring forældreevne. Det er jeg så godt som sikker på uden nogensinde at have undersøgt emnet. Men er man stemplet uegnet vil man havne i myndighedernes søgelys når man kommer i kontakt med systemet som gravid (læge, jordemoder osv). Så at råde folk til at søge udenlands til fertilitetsbehandling er et rigtig skidt råd og kan ende ulykkeligt. 

Jeg har selv et ret stort netværk af kvinder/par som har været i fertilitetsbehandling, og har hørt flere ulykkelige sager om par der fik afslag pga en gammel diagnose i en journal. Ingen tjekkede op på hvordan kvinden fungerede i dag. Heller ikke selv om diagnosen var en fejl, og det havde kvinden lægens ord på. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
2
MinTicker.dk Ticker
21.maj 2019 kl. 10:55
#30
Luk
Medlem siden 03-11-2016
6 startede debatter
232 skrevne indlæg
  Online
21-05-2019 10:55
Luk
Medlem siden 03-11-2016
6 startede debatter
232 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
2

hov...fik trykket send ved en fejl. 

Men trods adskillige klager, flere fagfolks ord for at diagnosen var en fejlvurdering, samt at kvinden var velfungerende og havde været det i årevis, blev ansøgning om hjælp til behandling fortsat afslået. Så nej, systemet fungere ikke altid, og det lader ikke til at der er resourcer til at følge op på folks egnethed. Så er det nemmere at bare afslå behandling pga af tre ord i en 15 år gammel journal. Trist. 

Men ovenstående er ikke umiddelbart samlignelig. Når to forskellige læger i forbindelse med undersøgelser for barnløshed vurderer at forældreevnen skal undersøges nærmere, er det da selvfølgelig grundlag for en undersøgelse. Men ulykkeligt er det da alligevel. Men at være så sur på systemet at man antager at alle der har fået afslag er ofre for et råddent system giver ikke mening. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
2
MinTicker.dk Ticker
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

 

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE
 

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE
 

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

 

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE
 

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE
 

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

 

Nyeste artikler

 

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE
 

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE
 

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

 

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE
 

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE
 

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere