Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvordan holder I modet oppe?

03.april 2019 kl. 10:52
Luk
Medlem siden 14-11-2017
03-04-2019 10:52
Luk
Medlem siden 14-11-2017
Godt skrevet
0

Vi har nu været gennem 3 IUI-H og 2 IVF - og havde selvfølgelig prøvet selv inden da. Vi har endnu ikke oplevet en postiv g-test og ingen af os har børn fra tidligere forhold. 

Når jeg læser om mange af I andre, der har kæmpet i adskillige år og været gennem mange behandlinger, aborter med videre, må jeg sige, at jeg er meget imponeret. Jeg har her efter 1,5-2 år stort set mistet modet og har meget svært ved at tro, at det nogensinde vil lykkes. Især fordi jeg er i slut 30'erne og ikke har mange år tilbage at prøve i.   

Hvordan holder I modet oppe så længe? Hvordan undgår I, at tilværelsen helt eller delvist er sat på standby?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.april 2019 kl. 11:46
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1148 skrevne indlæg
03-04-2019 11:46
Luk
Medlem siden 09-05-2017
13 startede debatter
1148 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Ved ikke det gør man bare. Vi var i behandling 6 år  og man fortsætter bare    Vi tog ofte ud og spise eller et weekend ophold osv gjorde rigtig mange ego ting sammen. Biograf osv. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.april 2019 kl. 12:40
Luk
Medlem siden 14-11-2017
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
03-04-2019 12:40
Luk
Medlem siden 14-11-2017
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
marge skrev :

Ved ikke det gør man bare. Vi var i behandling 6 år  og man fortsætter bare    Vi tog ofte ud og spise eller et weekend ophold osv gjorde rigtig mange ego ting sammen. Biograf osv. 

Tak for svar, Marge. 6 år holder jeg med sikkerhed ikke til. Hatten af for jer. Selvom jeg har en dejlig og støttende mand, tror jeg, at man skal være udstyret med en særdeles stærk psyke for at kunne udholde det så længe.

Men vi prøver i hvert fald lidt endnu og vil huske at forkæle os selv undervejs.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.april 2019 kl. 18:43
Luk
Medlem siden 27-09-2018
8 startede debatter
90 skrevne indlæg
03-04-2019 18:43
Luk
Medlem siden 27-09-2018
8 startede debatter
90 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Puha jeg er simpelthen også nød til at kommenter her. Jeg har “kun” prøvet i 6 måneder og jeg er total ved at gå ud af mit gode skin. Mit humør har virkelig haft en rutsjebanetur i vores forløb. Hver gang jeg kommer til ægløsning/ før mens tænker jeg “ej denne gang er den her”, og hver gang jeg så får mens bliver jeg ked af det. Min største frygt er virkelig ikke at kunne blive mor og jeg kan slet ikke finde ud af st holde modet oppe, selvom vi jo “kun” har prøvet i 6 måneder. Ved godt der er nogle som har prøvet i mange flere år end os, men i min familie er der bare sååå mange eksempeler på at de har svært ved at få børn.😭😭

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.april 2019 kl. 18:56
Luk
Medlem siden 09-02-2019
1 startede debatter
198 skrevne indlæg
03-04-2019 18:56
Luk
Medlem siden 09-02-2019
1 startede debatter
198 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Med første barn var det hårdt hele vejen for mig. Det tog tre år inkl prøve selv, vente på behandling, en missed abortion og så endelig en levedygtig graviditet. 

Vi holdt ikke pause under behandlingen men var også “kun” gennem to icsi forsøg. For jer tænker jeg måske en ekstra måneds pause med masser gin tonics og venindehygge kunne hjælpe lidt? 

Her med barn nr 2 har vi haft tre ÆO og to aflyste fryseforsøg hvor æggene er gået til under optøning. Ialt knap et år og i efteråret var jeg på hormoner uden pause i ca fire mdr. Vi prioriterer denne gang lidt flere pauser undervejs i behandlingen. 

Desuden hjælper det mig at skrive i min bullet journal/kortfattede dagbog samt at snakke med min mor og veninder om det hele. Men det ER hårdt! Til gengæld - når I endelig endelig endelig på et tidspunkt står med jeres guldklump, så glemmer man ikke kampen - men den mister betydning med tiden. Tid gør mange sår mindre - også de mentale sår efter lang behandling 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
03.april 2019 kl. 19:36
Luk
Medlem siden 10-11-2013
22 startede debatter
615 skrevne indlæg
03-04-2019 19:36
Luk
Medlem siden 10-11-2013
22 startede debatter
615 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

For os har det nok bare været en del af vores dagligdag, og vi bruger faktisk ikke så meget energi på at tænke over hvorfor vi gør det.

Vi håber selvfølgelig på det bedste hver gang, men tror på det værste. Så bliver vi ikke så frygtelig skuffede hver gang, og er bare klar til at komme videre med næste forsøg. Jeg ville slet ikke kunne holde ud, at blive så superskuffet hver gang. Det er blandt andet også derfor jeg tester tidligt - så slukkes håbet lige så stille, i stedet for at man går og håber rigtig meget, mærker efter alle mulige eventuelle symptomer osv.., for så bare at blive megaskuffet på testdag.

Anmeld
Svar
K: 36 - PCO M: 38 - stærkt nedsat sædkvalitet. PB påbegyndt november 2012. 1. ICSI januar 2014 - bio. 2. ICSI marts 2014 - ÆO aflyst. Fryseforsøg maj 2014 - negativ. Fryseforsøg juni 2014 - POSITIV! Termin marts 2015. PB2. Fryseforsøg november 2017 - æo aflyst. 1. ICSI december 2017 - negativ. 2. ICSI januar 2018 - negativ. Fryseforsøg marts 2018 - negativ. Fryseforsøg maj 2018 - negativ. 3. ICSI juni 2018 - æo aflyst pga overstimulering. Fryseforsøg september 2018 - negativ. 4. ICSI oktober 2018 - negativ. 5. ICSI december 2018 - negativ. Fryseforsøg januar 2019 - negativ. Fryseforsøg februar 2019 - ma.
Godt skrevet
2
K: 36 - PCO M: 38 - stærkt nedsat sædkvalitet. PB påbegyndt november 2012. 1. ICSI januar 2014 - bio. 2. ICSI marts 2014 - ÆO aflyst. Fryseforsøg maj 2014 - negativ. Fryseforsøg juni 2014 - POSITIV! Termin marts 2015. PB2. Fryseforsøg november 2017 - æo aflyst. 1. ICSI december 2017 - negativ. 2. ICSI januar 2018 - negativ. Fryseforsøg marts 2018 - negativ. Fryseforsøg maj 2018 - negativ. 3. ICSI juni 2018 - æo aflyst pga overstimulering. Fryseforsøg september 2018 - negativ. 4. ICSI oktober 2018 - negativ. 5. ICSI december 2018 - negativ. Fryseforsøg januar 2019 - negativ. Fryseforsøg februar 2019 - ma.
03.april 2019 kl. 19:51
Luk
Medlem siden 17-08-2017
21 startede debatter
247 skrevne indlæg
03-04-2019 19:51
Luk
Medlem siden 17-08-2017
21 startede debatter
247 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er selvfølgelig hårdt og vi er alle forskellige. Vi har forsøgt aktivt siden 2016 efter en SA der endte i akut MA i 2015. 3 iui forsøg uden held og en helvedes masse hormoner som gjorde intet godt for mig. Vi har nu været til forsamtalen ang. IVF og vi forsøger også naturligt, da vi i bund og grund ikke fejler noget. Min TSH er under udredning og det holder vi øje med nu. 

Jeg tror, at man er nødt til at huske at leve og nyde hinanden. Det er i hvert fald det der holder os i gang ❤

Anmeld
Svar
MA i marts 2015 / PB dec. 2016 / Uforklarlige barnløse / Udredning & Fertilitetsbehandling okt.2017 / Jan.2018: 1.iui - 3 æg, 55 mio. - negativ / April 2018: 2.iui - 4 æg, 72 mio. - negativ / Maj 2018: 3 iui - 2 æg, 90 mio. - negativ/ Pause...fokus på hormonbalance, sund livstil og Gabriela Rosa's NFBP/ Marts 2019: OUH samtale mhp. IVF
Godt skrevet
0
MA i marts 2015 / PB dec. 2016 / Uforklarlige barnløse / Udredning & Fertilitetsbehandling okt.2017 / Jan.2018: 1.iui - 3 æg, 55 mio. - negativ / April 2018: 2.iui - 4 æg, 72 mio. - negativ / Maj 2018: 3 iui - 2 æg, 90 mio. - negativ/ Pause...fokus på hormonbalance, sund livstil og Gabriela Rosa's NFBP/ Marts 2019: OUH samtale mhp. IVF
03.april 2019 kl. 19:59
Luk
Medlem siden 11-09-2015
57 startede debatter
322 skrevne indlæg
03-04-2019 19:59
Luk
Medlem siden 11-09-2015
57 startede debatter
322 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Det har taget mig ( er enlig) 5 år 6 iui 8 ægudtagninger og i 17 ægoplægning blev jeg endelig gravid i en alder af 40 år og går ind i uge 16 imorgen. Jeg har holdt modet oppe ved at tænke hvis jeg ikke forsøger så bliver jeg ihvertfald ikke gravid, og så har jeg prøvet ikke at tænke for meget over det, selvfølgelig har det fyldt meget når jeg skulle have ægudtagning og ægoplægning men ellers har jeg prøvet at leve mit liv så normalt som muligt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
03.april 2019 kl. 20:53
Luk
Medlem siden 14-11-2017
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
03-04-2019 20:53
Luk
Medlem siden 14-11-2017
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tak for de gode råd. Jeg har efterhånden også sat forventningerne så meget ned, at jeg regner med, at det atter er et negativt svar. Men jeg bliver stadig ret ked af det hver gang. Jeg må arbejde med at få det til at fylde mindre i hverdagen og mentalt, som I andre har gjort. 

Det værste er uvisheden - sker det lige om lidt, om et år, aldrig? Det er til at blive bims af. Og det hjælper ikke, at flere i min omgangskreds bliver/er gravide i øjeblikket... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
06.april 2019 kl. 20:49
Luk
Medlem siden 01-02-2017
2 startede debatter
298 skrevne indlæg
06-04-2019 20:49
Luk
Medlem siden 01-02-2017
2 startede debatter
298 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det er SÅ sindssygt hårdt at være i fertilitetsbehandling. Som du skriver, så er uvisheden det værste. Hvis man VIDSTE, at man endte med et barn, gik man jo igennem alle behandlingerne uden så mange bekymringer.. 

Jeg har fået min søn alene og troede, det bare var helt praktisk, at jeg naturligvis skulle insemineres, da jeg ikke havde en kæreste. 

Det endte med, at jeg var igennem 6 IUI, to kikkertoperationer med komplikationer og 4 IVF (det første aflyst pga ingen æg til oplægning). Men i allersidste forsøg blev jeg endelig gravid og har nu den skønneste søn på lige over halvandet.

Jeg havde absolut mistet håbet til sidst, men alligevel lykkedes det.. Og det er den der lille gnist, der er tilbage, med håb, der gør at man holder ud, selvom man måske ikke kan holde modet oppe. 

Jeg gik meget til yoga, da jeg var i behandling.. Det gav mig en pause i tankemylderet, og jeg kunne gå til det, selvom jeg havde smerter og bivirkninger af hormoner, ægudtagning osv. 

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
1
Lilypie First Birthday tickers
09.april 2019 kl. 10:53
Luk
Medlem siden 14-11-2017
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
09-04-2019 10:53
Luk
Medlem siden 14-11-2017
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
milia_h skrev :

Det er SÅ sindssygt hårdt at være i fertilitetsbehandling. Som du skriver, så er uvisheden det værste. Hvis man VIDSTE, at man endte med et barn, gik man jo igennem alle behandlingerne uden så mange bekymringer.. 

Jeg har fået min søn alene og troede, det bare var helt praktisk, at jeg naturligvis skulle insemineres, da jeg ikke havde en kæreste. 

Det endte med, at jeg var igennem 6 IUI, to kikkertoperationer med komplikationer og 4 IVF (det første aflyst pga ingen æg til oplægning). Men i allersidste forsøg blev jeg endelig gravid og har nu den skønneste søn på lige over halvandet.

Jeg havde absolut mistet håbet til sidst, men alligevel lykkedes det.. Og det er den der lille gnist, der er tilbage, med håb, der gør at man holder ud, selvom man måske ikke kan holde modet oppe. 

Jeg gik meget til yoga, da jeg var i behandling.. Det gav mig en pause i tankemylderet, og jeg kunne gå til det, selvom jeg havde smerter og bivirkninger af hormoner, ægudtagning osv. 

Det lyder benhårdt, milia_h! Det er godt at høre, at det lykkedes til sidst. Jeg håber virkelig, at det også lykkes for os snart, selvom vi overvejer at holde en lille pause med behandlinger for at få lidt ro på. Det slider. På den anden side er ventetiden også ulidelig og så længe man i det mindste gør noget aktivt for at det lykkes, så føler man trods alt, at man kommer tættere på målet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere