Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Ovitrelle ud

03.juli 2020 kl. 12:09
Luk
Medlem siden 24-12-2018
03-07-2020 12:09
Luk
Medlem siden 24-12-2018
Godt skrevet
1

Hejsa!

Hvem har erfaring i at teste ovitrelle ud med en graviditets test? Jeg har lige været i endnu en iui behandling, og jeg har altid testet den ud med ægløsnigns test, men jeg synes, de kan være lidt tricky. Denne gang vil jeg gerne prøve med graviditers test. Der er nu gået 6 dage efter injektion af ovitrelle, så den burde gerne snart være ude. 

Jeg ville bare lige høre fra jer med erfaring, om I når til et punkt, hvor den er helt negativ? Jeg tænker nemlig, hvad nu hvis der er lidt ovitrelle tilbage i kroppen fx efter 10 dage - (der er man jo 8 dage efter æl/inseminering, hvor man så er 3+1) - og den så er svag positiv pga resterne fra ovitrelle, og man så tester dagen efter, hvor den igen er svagt positiv - så ved man jo ikke, om den nu er begyndt og fange den tidlige graviditet??? Eller går der lige et par dage med negativ test, før den begynder og blive positiv igen ved evt. graviditet? 

Håber det giver mening! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.juli 2020 kl. 14:50
Luk
Medlem siden 30-03-2020
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
03-07-2020 14:50
Luk
Medlem siden 30-03-2020
4 startede debatter
17 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har testet min ud alle gangene 10 dage efter

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2020 kl. 19:57
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
03-07-2020 19:57
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er også i gang med at teste ovitrellen ud, og det er 8 dage siden at jeg tog ovitrelle 😊

Min så sådan her ud i dag, så der er stadig lidt tilbage, er 3+0 i morgen (hvis jeg er gravid selvfølgelig 😄)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2020 kl. 21:24
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
03-07-2020 21:24
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Fine22 skrev :

Jeg er også i gang med at teste ovitrellen ud, og det er 8 dage siden at jeg tog ovitrelle 😊

Min så sådan her ud i dag, så der er stadig lidt tilbage, er 3+0 i morgen (hvis jeg er gravid selvfølgelig 😄)

Okay, jeg er bare "bange" for, hvis man rent faktisk har fået graviditeten frem på testen og går og tror, at det bare er ovitrelle rester 😂 eller omvendt.. det kunne da muligvis også være sådan for dig nu, uden at give falske håb😁 for der er jo mange, der allerede har testet svagt positiv i starten af 3+. Jeg selv havde en ret tydelig positiv test ved mit første barn ved 3+4 😀 

Er lidt bange for, at jeg netop vil gå rundt med tonsvis tanker og overtænke, hvis den stadig er positiv efter 3+0. Medmindre at jeg ved med sikkerhed, at man kommer til et punkt, hvor testen bliver fuldstændig negativ først, før den vender tilbage til svag positiv igen (hvis man er gravid). crying

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2020 kl. 21:55
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
03-07-2020 21:55
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har 4 insemineringer bag mig og første ivf, så tester altid ovitrellen ud. Så det der VED jeg stadig er ovitrelle, da jeg kun er 2+6 😊

Jeg tester først igen om 2 dage og 2 dage efter der, så der vil jeg tydeligt være klar over udfaldet, da netop har testet og haft rimelig kontrol over ovitrellen kiss

Var du også i fertilitetsbehandling med den første? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.juli 2020 kl. 23:19
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
03-07-2020 23:19
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Fine22 skrev :

Jeg har 4 insemineringer bag mig og første ivf, så tester altid ovitrellen ud. Så det der VED jeg stadig er ovitrelle, da jeg kun er 2+6 😊

Jeg tester først igen om 2 dage og 2 dage efter der, så der vil jeg tydeligt være klar over udfaldet, da netop har testet og haft rimelig kontrol over ovitrellen kiss

Var du også i fertilitetsbehandling med den første? 

Ja okay, hvis man kan vente 2 dage med at teste igen, så har man da rimelig styr på det kiss så undgår man vel også alt for mange unødige tanker... 

Ja ved første iui forsøg blev jeg gravid! Og nu er vi klar igen. For 2 måneder siden prøvede vi igen iui men uden held. Måneden efter var der en cyste, så vi måtte desværre aflyse den omgang. Og nu prøver vi så igen laugh☺ 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2020 kl. 08:30
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
04-07-2020 08:30
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg synes bestemt heller ikke at det er nemt, men jeg føler for mig at det er lidt spild af teste/penge, hvis jeg gjorde det hver dag, så niver mig i armen for at begrænse mig, haha kiss

Også fordi at det er nu at det begynder at være spændende!

Men okay, hvor skønt at det skete jeres første forsøg sidst og jeg krydser meget for at dette er jeres heldige gang laugh

Må jeg spørge hvorfor at I er igennem iui? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2020 kl. 10:47
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
04-07-2020 10:47
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åh, så mange penge der er røget på æl og graviditets teste.....

Tak! Jeg håber også der er gevinst for jer!😃😃

Ja selvfølgelig - jeg har en meget uregelmæssig og virkelig lang cyklus. Det har jeg altid haft, mellem 35-55 dage, og nogle gange springer min krop helt mens over. Vi havde prøvet at blive gravid i ca 1 år, men intet skete. Så var vi til udredning hos copenhagen fertility center og fik at vide, at jeg meget sjældent får ægløsning, da de også kunne se, at jeg har rigtig mange æg. Så prøvede vi med æl behandling, altså gonal f og så ovitrelle, hvor vi skulle klare resten derhjemme. Det prøvede vi i 2 måneder, men intet held. 

Skal lige siges, at min mand har en super sæd kvalitet, så jeg undrede mig lidt over, hvorfor der intet skete.. der talte utålmodigheden 😂 så ved 3. Forsøg valgte vi at prøve iui, og bum så lykkes det  

Må jeg høre din historie? ☺

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2020 kl. 13:17
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
04-07-2020 13:17
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ahhh okay, ja, så er det jo helt umuligt at finde ud af crying

Har faktisk et par veninder med det samme, og det er kun lykkedes én at blive naturligt gravid, og det var egentlig ren held! 
Men altid noget at din mands sæd er tip top! 
Jamen min historie er lidt lang... men jeg havde kronisk blindtarmsbetændelse (dvs. at den havde ophobet sig over et halvt års tid), den gjorde mig rigtig syg og jeg tabte mig helt vildt! Tilbage da jeg var 19 år. Jeg blev så opereret og de advarede mig lidt om, at den nok kan have dannet arvæv på højre æggeleder. 

Under operationen finder de en lille cyste på venstre æggestok, men ikke noget der skulle følges op på.

Da jeg så er 23 år, bliver jeg akut sendt på hospitalet af min læge med tårnhøjt infektionstal og en cyste på 6,5 cm, så lige så stor som en tennisbold, på venstre æggestok..... det var så den som de havde set dengang. 
De troede at de var nødt til at tage æggestokken med, men tog kun venstre æggeleder og et lille stykke af æggestokken. 
Min kæreste og jeg ryger så direkte i fertilitetsbehandling da graviditet ønskes, grundet min forhistorie selvfølgelig, og det var heldigt... fordi at min kæreste har åbenbart uforklarligt nedsat sædkvalitet, men heldigvis er 90% af sædcellerne progressive, så de er rigtig brugbare.

Og vi er heldigvis begge kun 27 år, jeg har fin ægreserve, helt stabil cyklus, flotte æg og alt andet ser så fint ud, vi skal bare have hjælp på vejen surprise

Det blev en lang besked kiss

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2020 kl. 23:14
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
04-07-2020 23:14
Luk
Medlem siden 24-12-2018
32 startede debatter
103 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hold da op, det var noget af en rutsjebane. Så dvs, den lille cyste de opdagede under operationen, har så ligget og vokset sig større og større gennem de 4 år?indecision

Og jeg vidste slet ikke, man bare kan fjerne æggelederen uden at fjerne æggestokken også? Ved ikke om jeg har misforstået noget - men kan æggestokken så bruges til noget, uden en æggeleder? 

Men det er da dejligt, at der er hjælp at hente til os, der ikke kan klare det hele selv 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.juli 2020 kl. 09:18
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
05-07-2020 09:18
Luk
Medlem siden 27-06-2016
37 startede debatter
223 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, det var nemlig den som havde vokset sig langsomt større broken heart

Men æggestokken kan sagtens bruges! Vi kvinder er så sindssygt fantastisk bygget, så den anden æggeleder kan sagtens transportere sig hen, til den anden æggestok når der er ægløsning, og dermed får jeg stadig ægløsning fra begge sider hver måned surprise

Men ja, thank God at vi kan hente hjælp!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere