Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Humørsvingninger

23.januar 2021 kl. 11:29
Luk
Medlem siden 23-01-2021
23-01-2021 11:29
Luk
Medlem siden 23-01-2021
Godt skrevet
0

Hej 😊

Jeg fik lagt et æg op i tirsdags, det er første gang vi prøver det. De sidste par dage har jeg haft de vildeste humørsvingninger og jeg kan græde ud af det blå. Dette ligner mig slet ikke, jeg er normalt altid glad og jeg græder ca aldrig. Andre der har oplevet det? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.januar 2021 kl. 14:53
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
23-01-2021 14:53
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej NHJ smiley

Du nævner ikke om du er på noget medicin ifm. din ægoplægning? Det kan nemlig godt være medicinen smiley

Jeg fik dog selv lagt æg op i november, og kort derefter begyndte jeg nemt at kunne græde over små ting - fx hvis der skete noget godt i et TV-program eller lignende. Jeg er ret rationelt anlagt, så ligesom dig ikke en, der nemt har humørsvingninger. På det tidspunkt havde jeg taget den ene type af min medicin i tre uger og den anden i over en uge, så jeg tænkte i hvert fald selv på daværende tidspunkt, at det nok ikke var medicinen, der først spillede ind flere dage efter ægoplægningen. Jeg testede også positiv cirka deromkring.

Jeg krydser fingre for dig cool

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.januar 2021 kl. 14:58
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
23-01-2021 14:58
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej OSC 😊

Jeg får medicin, men som du også skriver, så har jeg også været på det i længere tid. Har fået estroferm i lidt over 3 uger, samt jeg får cyklogest, som jeg har fået i halvanden uge nu. Ih det er mærkeligt, og skide irriterende 🙄😅 Men dejligt at høre, at det nok ikke er heeelt unormalt 🙈 
Og hvor dejligt du fik en positiv test ud af det 🥰🥰

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.januar 2021 kl. 15:52
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
23-01-2021 15:52
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej igen smiley

Jeg kender ikke estrofermen, men jeg fik også selv cyclogest. Men tænker estrofermen sikkert er noget østrogen på samme måde som østradiol, som jeg fik? 

Og ja - det er skønt når det lykkes. Du må endelig holde opdateret smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.januar 2021 kl. 15:57
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
23-01-2021 15:57
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er nemlig østrogen ja 😊 Det skal jeg nok, skal have taget blodprøve på torsdag, så 9 dage efter æo. Uha, ventetiden er ulidelig lang 🙈 Har du forstand på, hvad HCG skal ligge på 9 dage efter æo, hvis der selvfølgelig er en graviditet? Det er et fryseæg jeg har fået op 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.januar 2021 kl. 16:34
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
25-01-2021 16:34
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Uh, det er lang ventetid - tiden snegler sig bare afsted når man går og venter på blodprøven laugh 

Jeg har været igennem tre fryseægs-oplægninger - to almindelige og et medicinsk forsøg uden medicin. På de to almindelige blev jeg gravid (den ene med MA i uge 8 dog). Jeg har fået taget blodprøve efter 14 dage de to gange hvor det lykkedes, og der lå de på 599 og 1767 vist, og begge tal var de tilfredse med, så jeg vil tro du bare skal stole på hvis de siger det er et godt tal smiley 

Ved det medicinske forsøg fik jeg dog taget blodprøve efter 8 eller 9 dage - er lidt usikker - og der lå den på 35, hvilket de sagde var for lavt. Det endte dog også med en biokemisk. Jeg synes jeg har hørt noget med at det gerne skal ligge over 100, men jeg er ikke sikker - måske man kan google sig frem til det? smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.januar 2021 kl. 22:50
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
25-01-2021 22:50
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der var da stor forskel på dine 2 blodprøver ved 14. dagen 😲  Synes google viser lidt forskelligt, og svaret på blodprøven er med garanti på sundhed.dk torsdag eftermiddag/aften, så kan jo ikke lade være med at gå ind og kigge, og det er først fredag klinikken ringer til mig 🙈

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.januar 2021 kl. 09:51
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
26-01-2021 09:51
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, der var kæmpe forskel - jeg spurgte dem faktisk ind til det, men de sagde at begge tal var rigtig fine, så der var ikke "større chance" for at ægget med højere tal ville udvikle sig bedre. Det er dog det  æg med højest tal, som jeg er gravid med nu, så kunne ikke helt lade være med at tænke om der alligevel var noget om det smiley

Og kender det godt - jeg går også altid ind og tjekker, så er man "forberedt" frown​ De har ikke sagt noget til dig på forhånd ift. hvad tallet skal være? Er det et 5-dages æg du har fået lagt op, eller hvor mange dage?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.januar 2021 kl. 10:48
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
26-01-2021 10:48
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Så kan man jo ikke lade være med at tænke, at det faktisk er bedre med højere tal 😅 

Ja, det er et 5-dages æg jeg har fået op 🤞🏼 har taget denne test på formiddagsurin idag, da testene først kom der. Der er da i hvert fald lidt at se, håber den er der 🤞🏼🤞🏼

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.januar 2021 kl. 11:12
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
26-01-2021 11:12
Luk
Medlem siden 23-01-2021
1 startede debatter
21 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er da et MEGA godt udgangspunkt! Husker det som om mine tests så cirka lige sådan ud 7dp5dt - er det ikke en uge siden du fik æg op? Mega kæmpe tillykke! Så er det bare at sende positive tanker til maven og krydse fingre coolcoolcool

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.januar 2021 kl. 11:59
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
26-01-2021 11:59
Luk
Medlem siden 23-01-2021
2 startede debatter
66 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Årh, det lyder godt 😍 Jo, det er præcis en uge siden idag. Taaaak 🥰🥰 Ja for pokker, krydser alt jeg kan 🤞🏼 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Find den bedste dåbsgave hos Little Happy

Når barnedåben nærmer sig, kan det være svært at finde ud af hvad man skal give den lille i dåbsgave. Hos Littlehappy finder du et bredt udvalg af passende gaver Læs mere

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Find den bedste dåbsgave hos Little Happy

Når barnedåben nærmer sig, kan det være svært at finde ud af hvad man skal give den lille i dåbsgave. Hos Littlehappy finder du et bredt udvalg af passende gaver Læs mere

Når amningen driller

Har du brug for hjælp til amningen eller gode råd, så kan du ringe eller skrive til Forældre og Fødsels Ammerådgivning. Det er gratis, uforpligtende og anonymt. Læs mere

ANNONCE

Få laser- eller rynkebehandling hos kosmetisk klinik

Laserbehandlinger og rynkebehandlinger har vundet større og større indpas i Danmark de seneste par år. Derfor vil du også hurtigt opdage, at der er mange forskellige kosmetiske klinikker at vælge imellem, hvis du søger en kosmetisk behandling. Læs mere

ANNONCE

5G - Farligt eller ok?

5G er forkortelsen for den 5. generation af mobilnetværk. Men er det farligt eller er det OK for os og vores børn? Mobilnetværket udvikles nemlig, så det kan følge med tidens behov for hurtigere hastighed, øget sikkerhed og større kapacitet, når det kommer til overførsel og udveksling af data. Læs mere

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere