Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Gravid hvornår?

11.oktober 2018 kl. 14:24
Luk
Medlem siden 20-03-2018
11-10-2018 14:24
Luk
Medlem siden 20-03-2018
Godt skrevet
0

Hej piger. Jeg vil blot høre hvornår I blev gravide? Vi har lige fået af vide igår at min kærestes sædkvalitet ligger på ca 5%...  Jeg har for en måneds tid siden fået en tid til samtale+undersøgelse den 16/10 for at tjekke om alt er som det skal være hos mig. Jeg har en lille forventning om de sender os til ICSI til behandling... Men hvor lang tid gik der fra i var gynækolog til i fik første ICSI behandling? Og hvornår blev i gravide?... 

Jeg er helt i kælderen i øjeblikket, det var en RIGTIG hård besked at få...

Anmeld
Svar
Startede PROJEKT BABY 31.03.18
Godt skrevet
0
Startede PROJEKT BABY 31.03.18
11.oktober 2018 kl. 18:16
Luk
Medlem siden 30-09-2018
5 startede debatter
25 skrevne indlæg
11-10-2018 18:16
Luk
Medlem siden 30-09-2018
5 startede debatter
25 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hejsa. Her vores historie. 

For præcis 1 år siden denne tid sad jeg nærmest og græd hos min egen praktiserende læge, fordi vi endnu ikke var blevet gravide. Jeg har regelmæssig mens og ægløsning, så jeg kunne ikke forstå det. Der var gået 1 år uden prævention. Min læge mente vi var alt for unge, 22 år, til at skulle komme i behandling. Men jeg satte krav på, at vi BARE ville udredes for at se om alt er ok. Hun gjorde så krav på, at min kæreste skulle aflevere to sædprøver med 3 måneders mellemrum, for at “udelukke ham” før de piller ved mig. Så det gjorde vi og begge prøver viste stærk nedsat sæd. Det kom også som et chok for os, og jeg kan ikk lyve og sige, at det er blevet bedre med tiden. For det bliver hårdere og hårdere for mig. Efter hans prøver kom vi begge til samtale med egen læge igen, og der blev aftalt vi skulle til gynækolog.  Vi fik tid hos gynækolog i april måned og vi begge fik taget mange blodprøver til videre behandling. Efter blodprøve svar skulle min kæreste afleverer ENDNU en sædprøve fordi hun synes det var synd vi skulle direkte i icsi behandling nu vi var så unge. Desværre viste den prøve også stærk nedsat , så inseminering er udelukket. Vi blev så henvist til HVidovre Klinik og kom til info møde i august. Vi er i denne måned startet op på lang behandling. Jeg fejler ikke noget. 

Så fra første samtale med lægen er der gået ja, præcis 1 år. 

Håber i kommer igennem det hurtigere end os. Det har været et hårdt år. Og håber så meget at jeg står med en positiv test inden for den kommende måned. 

- Cecilie.. held og lykke 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
11.oktober 2018 kl. 19:59
Luk
Medlem siden 23-05-2017
8 startede debatter
74 skrevne indlæg
11-10-2018 19:59
Luk
Medlem siden 23-05-2017
8 startede debatter
74 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja det er en rigtig hård besked at få...

Generelt er statistikken for at blive gravid med icsi god - 35% pr forsøg og 70% vil være gravide indenfor 3 forsøg.

Dog er ventetiderne ulideligt lange i det offentlige.

Du kan se hele min historie nedenstående. 

Anmeld
Svar
29 år. PB start 2015. SA Jan 2016. Udredes og konkluderer stærkt nedsat sædkvalitet. Venter 1 år på venteliste til ICSI. 1. Forsøg på ICSI bliver afvist pga pladsmangel. Derefter opstart i det private CFC. 2. Forsøg på opstart af ICSI afvist pga cyster. 3. Forsøg på opstart af ICSI afvist pga cyster. Får opereret cyster ud. 1. ICSI friskt forsøg med 1 befrugtet æg = negativ. 2. ICSI friskt forsøg med 1 befrugtet æg = negativ. 3. ICSI friskt forsøg med 4 befrugtede æg, 1 til ÆO og de 3 andre æg klarer ikke dyrkningen til blastocyster. Test = negativ. 4. ICSI friskt forsøg ÆO aflyst pga 0 befrugtede æg. 5. ICSI friskt forsøg opstartet.
Godt skrevet
0
29 år. PB start 2015. SA Jan 2016. Udredes og konkluderer stærkt nedsat sædkvalitet. Venter 1 år på venteliste til ICSI. 1. Forsøg på ICSI bliver afvist pga pladsmangel. Derefter opstart i det private CFC. 2. Forsøg på opstart af ICSI afvist pga cyster. 3. Forsøg på opstart af ICSI afvist pga cyster. Får opereret cyster ud. 1. ICSI friskt forsøg med 1 befrugtet æg = negativ. 2. ICSI friskt forsøg med 1 befrugtet æg = negativ. 3. ICSI friskt forsøg med 4 befrugtede æg, 1 til ÆO og de 3 andre æg klarer ikke dyrkningen til blastocyster. Test = negativ. 4. ICSI friskt forsøg ÆO aflyst pga 0 befrugtede æg. 5. ICSI friskt forsøg opstartet.
11.oktober 2018 kl. 20:40
Luk
Medlem siden 06-10-2016
22 startede debatter
528 skrevne indlæg
11-10-2018 20:40
Luk
Medlem siden 06-10-2016
22 startede debatter
528 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa

Føler med dig! 😔 Det er bare den værste besked at få! Kan så tydeligt huske da det var os, for snart to år siden. Min kæreste havde ved den første test 300.000 sædceller der kunne bruges til noget og vi blev viderehenvist direkte til ICSI på Skive Fertilitetsklinik. Fra udredning i det private til opstart på første ICSI i det offentlige, gik der 2,5 mdr., men det er snart to år siden, ventetiden er vist blevet noget længere...

Lidt over et år efter første ICSI, blev jeg gravid med et fryseæg ❤️🙏🏼 Der var langt imellem de gode befrugtede æg hos os, men på trods af det lykkedes det for os og vi forventer at møde vores lille pige om 4 uger.

Krydser fingre for at I hurigt kommer i gang med behandling 🤞🏼

Stor krammer til dig

Anmeld
Svar
PB startet i Dec. 2015. Udredt ved Aagaard Klinik i nov. 2016. Kvinde 33 år, OK. Mand 32 år, stærkt nedsat sædkvalitet. Viderehenvist til Skive Fertilitetsklinik. Opstart af 1. ICSI i februar 2017, ved ÆU havde jeg haft spontan ægløsning i højre side... 13 æg ud fra venstre side. ÆO den 25/2-2017 og 1 blasto på frys. 4+0 hcg på 29... 4+2 hcg på 42. 5+4 BIO... 17/4-2017 fryseforsøg opstartet. BP - NEGATIV. Opstart af 2. ICSI i august 2017 - 12 æg ud. Ingen til oplægning, men en blasto til fryseren på dag 6. Opstart af 3. ICSI med nyt hormon i oktober 2017 - 13 æg ud. IGEN ingen til oplægning på dag 5, men en blasto til fryseren på dag 6. Priming af livmoderen i det private inden opstart af fryseforsøg den 29/1-2018. Klinikken går all in og jeg skal have ekstra sprøjter med progesteron samt akupunktur efter ÆO. ÆO med 2 fine blastocyster den 23/2-2018 - nu må det gerne være vores tur! Positiv test siden 3+2. BP 4+2 = POSITIV hcg på 467. NF den 6/5-2018 viste en perfekt lille baby. Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
PB startet i Dec. 2015. Udredt ved Aagaard Klinik i nov. 2016. Kvinde 33 år, OK. Mand 32 år, stærkt nedsat sædkvalitet. Viderehenvist til Skive Fertilitetsklinik. Opstart af 1. ICSI i februar 2017, ved ÆU havde jeg haft spontan ægløsning i højre side... 13 æg ud fra venstre side. ÆO den 25/2-2017 og 1 blasto på frys. 4+0 hcg på 29... 4+2 hcg på 42. 5+4 BIO... 17/4-2017 fryseforsøg opstartet. BP - NEGATIV. Opstart af 2. ICSI i august 2017 - 12 æg ud. Ingen til oplægning, men en blasto til fryseren på dag 6. Opstart af 3. ICSI med nyt hormon i oktober 2017 - 13 æg ud. IGEN ingen til oplægning på dag 5, men en blasto til fryseren på dag 6. Priming af livmoderen i det private inden opstart af fryseforsøg den 29/1-2018. Klinikken går all in og jeg skal have ekstra sprøjter med progesteron samt akupunktur efter ÆO. ÆO med 2 fine blastocyster den 23/2-2018 - nu må det gerne være vores tur! Positiv test siden 3+2. BP 4+2 = POSITIV hcg på 467. NF den 6/5-2018 viste en perfekt lille baby. Lilypie Pregnancy tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Rystende fortælling: 13-årig blev presset ud i stofmisbrug
I reportage-serien 'Stoffer i Sommerlandet' møder vi en blot 15-årige, der kan fortælle om, hvordan hun blev lokket ud i et stofmisbrug som blot 13-årig. Se den på Dplay.
Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Plan B - 09-10-2018

#ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

At være mor med angst - del 1
  • Britta Højbjerg... - 28-09-2018

Hvordan går det

Nyeste blogindlæg

• Plan B - 09-10-2018

#ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

At være mor med angst - del 1
  • Britta Højbjerg... - 28-09-2018

Hvordan går det

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere

Nyeste artikler

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere