Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

pcos..

27.februar 2020 kl. 10:59
Luk
Medlem siden 23-02-2015
27-02-2020 10:59
Luk
Medlem siden 23-02-2015
Godt skrevet
0

Hej alle! 

Har lige fået afvide jeg har medfødt PCOS. 
jeg er ikke overvægtig - tværtimod har jeg et perfekt BMI.. den eneste grund til vi opdagede det var jeg pludselig har haft vildt uregelmæssige blødninger og for 14 dage siden midt i cyklus fik blødning med helt frisk blod.. 

jeg er så ked af det og total i vildrede lige nu.. vi vil så gerne have en baby, og er også blevet tilbudt opstart i hormon behandling.. men gud hvor gør det ondt lige nu at få det afvide. 

er der nogen andre med PCO der har råd og erfaringer mht graviditet, kost osv.. har brug for at høre det her kan ende godt..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.februar 2020 kl. 11:03
Luk
Medlem siden 19-08-2018
35 startede debatter
104 skrevne indlæg
27-02-2020 11:03
Luk
Medlem siden 19-08-2018
35 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

hvordan fandt de ud af at du har medfødt PCO? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.februar 2020 kl. 11:19
Luk
Medlem siden 23-02-2015
13 startede debatter
24 skrevne indlæg
27-02-2020 11:19
Luk
Medlem siden 23-02-2015
13 startede debatter
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Oneday00 skrev :

hvordan fandt de ud af at du har medfødt PCO? 

Jamen først havde jeg i 5 måneder cyklus på mellem 21-36 dage. Så midt i cyklus denne gang begyndte jeg at pletbløde frisk blod i 6 dage, og har ved vagtlæge hvor de så jeg ikke havde haft ægløsning og min slimhinde var helt tynd. 
så har jeg så 10 dage efterfølgende været til scanning hvor man kunne se der var alt for mange æg; og de modnes ikke. 

gynækologen sagde medfødt, fordi jeg hele mit liv har været slank, motionerer mm. Både mit BMI, fedtprocent, muskelmasse mm er helt perfekt. Så derfor er den primære årsag der normalt er overvægt udelukket. Han forklarede mig med de mål/vægt/figur jeg har, kan det kun være medfødt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
27.februar 2020 kl. 11:40
Luk
Medlem siden 29-06-2016
21 startede debatter
173 skrevne indlæg
27-02-2020 11:40
Luk
Medlem siden 29-06-2016
21 startede debatter
173 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har en mild grad af PCOS, og fik også besked på at jeg skulle igang med fertilitetsbehandling med det samme. Gyn mente ikke det ville lykkes på egen hånd trods vi har et barn lavet uden hjælp. 

Mit indtryk er at mange gyn, især dem der også har fertilitetsbehandling gennem deres klinik, gerne vil have kunder i butikken og derfor anbefaler behandling med det samme. Imidlertid er der andre metoder man kan bruge og som mange har/har haft rigtig stort gavn af, inkl mig selv. Derudover har jeg lidt et indtryk at pcos bliver brugt lidt som skraldespandsdiagnose i en række tilfælde som skyldes hormonelle ubalancer af andre årsager men det er bare baseret på at mine tal ikke viste pcos og gyn ikke rigtig synes der var så meget at se på scanningen men fordi jeg havde uregelmæssige mens så kalder vi det bare pcos. 

Træning, kost efter "Spis dig gravid" og metformin udskrevet af egen læge - så blev jeg gravid naturligt på 1,5 måned. Jeg trænede i forvejen og spiste varieret og sundt så skulle lige lave nogle enkelte tilpasninger og så metforminen, og så var der gevinst. Jeg er nu i uge 8. Min læge fortalte, da hun udskrev det til mig, at de inden for de sidste par måneder havde 3 patienter som havde gjort det samme og var blevet gravide i løbet af få uger til måneder.

Det er selvfølgelig op til dig hvad du mest har mod på. Men jeg vil anbefale en snak med lægen om ovenstående og så give det et halvt års forsøg.

Pøj pøj :-)  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.februar 2020 kl. 11:42
Luk
Medlem siden 09-02-2015
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
Sidst online 17-09-2019
27-02-2020 11:42
Luk
Medlem siden 09-02-2015
8 startede debatter
25 skrevne indlæg
Sidst online 17-09-2019
Godt skrevet
1

Hejsa. Jeg er også normal vægtig og har pco. Jeg har masser af små æggeblærer der aldrig rigtig modner sig. Så derfor havde jeg perioder med meget lange cyklusser. Ca 35-50 dage. Jeg blev naturligt gravid efter vi havde prøvet i 10 måneder. Og vi skullr igang med hormonbehandling hos gynækolog. Men det nåede vi så aldrig.:) jeg lavede kostændring de sidste 2 måneder inden jeg blev gravid naturligt. Jeg fuægte kisskost principperne uden at jeg var fanatisk. :) den cyklus jeg blev gravid i var den mest alm cyklus. Jeg var nede på 31 dage der. Så jeg er sikker på at kostændringernr hjalp hos mig:) ellers også var det tilfældigt. Who knows. Lad dig ikke slå ud af det. Man kan sagten blive gravid med pcos. Min.mor har det i meget meget slem grad og hun fik 3 børn. Og min søster har det og hun er også naturligt gravid nu. Det kan da godt være det tager lidt længere tid end for andre. :) held og lykke

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
27.februar 2020 kl. 16:28
Luk
Medlem siden 15-09-2010
131 startede debatter
442 skrevne indlæg
27-02-2020 16:28
Luk
Medlem siden 15-09-2010
131 startede debatter
442 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Som de ovenstående skriver kan kostændring hjælpe, kvinder med pcos tåler dårligt sukker og mel, hvis man begrænser det/ dropper det helt vil det kunne hjælpe på fertiliteten. PCOS er også ubalance i hormonerne og jeg vil klart anbefale zoneterapi for af få rettet op på balancen. Vi havde forsøgt i ca. 7 mdr inden jeg begyndte til zoneterapi, efter 3 måneder med ugentlig behandling blev jeg gravid. Mistede desværre i uge 6, men da HCG var faldet igen blev jeg gravid i første cykles efter SA, stadigvæk med hjælp af zoneterapi og venter nu baby nr. 3 er i uge 16+2 nu ❤️

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere