Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Jeg er så ked af det...

19.september 2019 kl. 17:36
Luk
Medlem siden 04-02-2019
19-09-2019 17:36
Luk
Medlem siden 04-02-2019
Godt skrevet
0

Jeg er på dag 21. i min cyklus og det her er sidste "naturlige" forsøg på gravidtet, da vi starter med inseminering fra næste cyklus. Vi har forsøgt at blive gravide siden februar 2018.

Jeg er så ked af det... og har egentlig svært ved at sætte ord på hvorfor jeg er ked af det. Men det påvirker mig mere end jeg havde forstillet mig at vi skal have hjælp til graviditet. Jeg føler det tager alt min energi både fysisk og psykisk. Min livsglæde er helt forsvundet og jeg er drænet, træt og ked af det.

Jeg synes det er dybt uretfærdigt at vi sidder i den her situation - og når det er sagt må jeg selvfølgelig tilføje, at mit fornuftige jeg udemærket godt ved det er mere normalt end unormalt at få hjælp til graviditet.

Jeg får indimellem tanker som at det er min/vores egen skyld, vi kunne gøre mere og bedre. Spise bedre, dyrke mere motion, drikke mindre kaffe osv. men hvornår er nok nok? Jeg forvandlede mig til et monster imorges, da min kæreste tændte for sædevarmen i bilen. Jeg kan slet ikke kende mig selv, er normalt glad og positiv men er blevet fanget i en ond spiral - og jeg har konstant dårlig samvittighed.

Vil egentlig bare lette mit hjerte, men hører gerne jeres tanker og gode råd.

Kærlighed til alle. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.september 2019 kl. 17:50
Luk
Medlem siden 10-05-2012
45 startede debatter
495 skrevne indlæg
19-09-2019 17:50
Luk
Medlem siden 10-05-2012
45 startede debatter
495 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hver 10. graviditet i Danmark er kommet til ved hjælp af den ene eller anden art. 

At få hjælp er helt normalt. Træk vejret dybt og tro på det <3

Anmeld
Svar
31 år og sygeplejerske. Projekt baby start 2013 via IUI-D nu IVF/ICSI-D 8 IUI-D, 2 ICI-D og 1 IVF/ICSI-D GRAVID! Venter en lille dreng til februar 2020 ??
Godt skrevet
0
31 år og sygeplejerske. Projekt baby start 2013 via IUI-D nu IVF/ICSI-D 8 IUI-D, 2 ICI-D og 1 IVF/ICSI-D GRAVID! Venter en lille dreng til februar 2020 ??
19.september 2019 kl. 18:44
Luk
Medlem siden 12-07-2019
9 startede debatter
73 skrevne indlæg
19-09-2019 18:44
Luk
Medlem siden 12-07-2019
9 startede debatter
73 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Vi reagerer så forskelligt på at skulle have hjælp til at opnå en graviditet. Og vi skal alle have lov at reagerer på det, som det end behøves. Jeg sender dig en stor virtuel krammer, for du lyder til at have brug for det. 

Når det så også er sagt, så er det efterhånden så normalt at få hjælp til projekt baby! Jeg har valgt at være meget åben om det hele, og jeg har SÅ mange gange oplevet folk sige “vi fik også hjælp, min søster fik også hjælp osv osv.” Jeg har endda prøvet at sidde hos frisøren og fortælle om det, og høre kvinden i nabostolen bryde ind i samtalen for at fortælle de også fik hjælp. 

I har intet gjort forkert, vi er bare nogle som skal have en ekstra hånd, og hvor er vi bare heldige at vi kan få det! 🙏🏼 I vil komme ind i en verden med så søde mennesker og føle jer i trygge hænder hos dem. De ved hvor sårbart det kan være. 

Jeg håber for jer at det kommer til at gå hurtigt nu i får hjælp. 🍀🤞🏼 Og så vil jeg blot tilføje til sidst, at lige så snart der er to streger på den test, så vil du ikke tænke mere over at i fik hjælp til at fremtrylle dem 😍

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
19.september 2019 kl. 19:46
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
358 skrevne indlæg
19-09-2019 19:46
Luk
Medlem siden 04-04-2014
2 startede debatter
358 skrevne indlæg
Godt skrevet
3

Kære du

Det er hårdt - man bruger(må nok hellere tale for bare mig selv) meget af sit liv på at undgå graviditet - og tager det for givet at man kan når man vil. Og når det så ikke lykkes er der babyer og maver alle steder. Man bebrejder sig selv og baby er det eneste man kan koncentrere sig om fordi det fylder alt!!!

Jeg må sige jeg kan genkende det du skriver fra mig selv da vi var i en lignende situation. 

For mig blev det først lettere da jeg blev gravid - men jeg lærte at leve med det. Det håber jeg også du gør! Ellers er der støtte og grupper der kan hjælpe, for du er langt fra alene! 

Krydser fingre for at det går stærkt for jer 🤞🤞🤞

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
19.september 2019 kl. 20:34
Luk
Medlem siden 18-10-2018
3 startede debatter
218 skrevne indlæg
19-09-2019 20:34
Luk
Medlem siden 18-10-2018
3 startede debatter
218 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Tutii skrev :

Jeg er på dag 21. i min cyklus og det her er sidste "naturlige" forsøg på gravidtet, da vi starter med inseminering fra næste cyklus. Vi har forsøgt at blive gravide siden februar 2018.

Jeg er så ked af det... og har egentlig svært ved at sætte ord på hvorfor jeg er ked af det. Men det påvirker mig mere end jeg havde forstillet mig at vi skal have hjælp til graviditet. Jeg føler det tager alt min energi både fysisk og psykisk. Min livsglæde er helt forsvundet og jeg er drænet, træt og ked af det.

Jeg synes det er dybt uretfærdigt at vi sidder i den her situation - og når det er sagt må jeg selvfølgelig tilføje, at mit fornuftige jeg udemærket godt ved det er mere normalt end unormalt at få hjælp til graviditet.

Jeg får indimellem tanker som at det er min/vores egen skyld, vi kunne gøre mere og bedre. Spise bedre, dyrke mere motion, drikke mindre kaffe osv. men hvornår er nok nok? Jeg forvandlede mig til et monster imorges, da min kæreste tændte for sædevarmen i bilen. Jeg kan slet ikke kende mig selv, er normalt glad og positiv men er blevet fanget i en ond spiral - og jeg har konstant dårlig samvittighed.

Vil egentlig bare lette mit hjerte, men hører gerne jeres tanker og gode råd.

Kærlighed til alle. 

Hej Tutii.

Jeg kan kun sige det lyder som om du beskriver mig selv. Vi ststede også i februar 2018. Og alle de følelser, humørsvingninger osv du beskriver kende jeg fuldstændig.

Vi er i denne cyklus påbegyndt første behandlings besøg. (ivf) Det har virkelig hjulpet på humøret at komme igang nu. For sidste måned hvor vi prøvede naturligt, var jeg virkeligheden også deprimeret.

Ville bare fortælle at for mig blev humøret bedre af at komme igang. 😊 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.september 2019 kl. 07:00
Luk
Medlem siden 04-02-2019
6 startede debatter
26 skrevne indlæg
20-09-2019 07:00
Luk
Medlem siden 04-02-2019
6 startede debatter
26 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Tusind tak for jeres varme beskeder, jeg blev helt rørt da jeg læste dem. Det er rart at høre andre kan genkende min tanker og følelser.

Det er svært at acceptere lige nu, men jeg ved det hele bliver bedre igen. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
20.september 2019 kl. 09:56
Luk
Medlem siden 02-02-2015
36 startede debatter
275 skrevne indlæg
20-09-2019 09:56
Luk
Medlem siden 02-02-2015
36 startede debatter
275 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Som du selv siger, man kan kun gøre det man kan. Det er super at være opmærksom på sin sundhed, men man skal også kunne være i det - og man bør bestemt ikke gå og have dårlig samvittighed over det man ikke gør ❤️

Vi måtte igennem ICSI for at blive gravide. Jeg har aldrig decideret haft et problem med at vi skulle have hjælp til graviditet, men det at jeg ikke selv var herre over det var mit problem. Det at det tog længere tid end forventet, og jeg ikke blev mor da jeg ville, havde og har jeg svært ved. For at man har brug for hjælp påvirker en masse planlægning. Nu er vi gået i gang med behandling til nummer 2, og igen kommer der en masse planlægning - og en masse penge der skulle spares sammen. Så jeg har svært ved at acceptere at livet ikke er blevet som forventet - men mega taknemmelig for alt den hjælp man kan få i dag. Og det er uretfærdigt at sidde i den her situation, det kan jeg godt forstå at du føler. Men prøv at fokuser på at i nu får hjælp, og at i nu har en reel chance for graviditet, som ikke har været til stede på samme måde tidligere ❤️

Men i går også en fysisk og psykisk hård tid i møde, og det er vigtigt at i plejer hinanden i parforholdet. Hyg med hinanden, tag ud og spis og den slags. Det er altså vigtigt. 

P.s. Du må gerne være et monster når han tænder for sædevarmen 😉 Ej, man skal selvfølgelig snakke pænt til hinanden, men sædevarme er en skidt ting hvis der er problemer med manden. Man kan ikke gøre for at man reagerer uhensigtsmæssigt, og man må prøve at give hinanden plads. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
21.september 2019 kl. 22:32
Luk
Medlem siden 22-02-2017
3 startede debatter
61 skrevne indlæg
21-09-2019 22:32
Luk
Medlem siden 22-02-2017
3 startede debatter
61 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Kære dig!

Sender dig (og alle andre) så mange tanker og knus. Jeg har været der hvor du er nu! Trist, ked af det, sur og fortabt. Jeg følte mig, som en total skuffelse, og slet ikke som en kvinde - i mit hoved var kvinder sat i verden for en ting - at få børn - og det kunne jeg ikke. Jeg var sur og trist hver gang der kom en og sagde at de var gravide, og jeg ved ikke hvor mange tåre jeg har grædt. Jeg havde heldigvis en god veninde som skulle igennem det samme, som jeg kunne snakke med - ellers er der ikke nogle der ved noget. Så hun og manden hjalp mig meget. 

Men nu hvor vi er på den anden side - fik en dreng i november sidste år - så er det som om alt er glemt. Jeg har på en måde glemt hvor slemt det var.

Så hold ud! Det skal nok lykkedes, og det er bare fantastisk at være mor :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere