Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Fertilitetsbehandling

15.december 2019 kl. 20:51
Luk
Medlem siden 15-12-2019
15-12-2019 20:51
Luk
Medlem siden 15-12-2019
Godt skrevet
0

Hej Pige :) 

Jeg er ny herinde og håber at i kan hjælpe

Vi har været igang med PB siden Januar 2018. I fredags (13.12.19) var vi forbi fertilitetsklinikken i Horsens for forundersøgelse. Det gik rigtig fint hvor vi begge blev undersøgt og alt så normalt ud sagde læge . Dermed blev vi tilbudt på Insemination (start til januar hvis nu der er plads til os). Jeg kom i tanke om, at Overlægen nævnte slet ikke noget med "Informationsmøde" ??
Jeg er usikker og jeg ville gerne spøger jer: 

1. Skal men deltage til informationsmøde før men skal starte på Insemination behandling? 

2. Kan men blive afvist mange gang før man kommer til behandling?

3. Nogen der har erfaring med tabl. Clomid "Bruno"  angående Insemination?

Knus, Nore 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 21:50
Luk
Medlem siden 06-01-2014
61 startede debatter
1086 skrevne indlæg
15-12-2019 21:50
Luk
Medlem siden 06-01-2014
61 startede debatter
1086 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
nore skrev :

Hej Pige :) 

Jeg er ny herinde og håber at i kan hjælpe

Vi har været igang med PB siden Januar 2018. I fredags (13.12.19) var vi forbi fertilitetsklinikken i Horsens for forundersøgelse. Det gik rigtig fint hvor vi begge blev undersøgt og alt så normalt ud sagde læge . Dermed blev vi tilbudt på Insemination (start til januar hvis nu der er plads til os). Jeg kom i tanke om, at Overlægen nævnte slet ikke noget med "Informationsmøde" ??
Jeg er usikker og jeg ville gerne spøger jer: 

1. Skal men deltage til informationsmøde før men skal starte på Insemination behandling? 

2. Kan men blive afvist mange gang før man kommer til behandling?

3. Nogen der har erfaring med tabl. Clomid "Bruno"  angående Insemination?

Knus, Nore 

Uden at være sikker, tror jeg nok informationsmøderne er forbeholdt dem der skal i IVF/ICSI. Står der intet på deres hjemmeside?

Vi blev afvist første gang vi meldte os til (ICSI) Anden gang var der plads. Man kan godt risikere, at blive afvist flere gange i træk.

Kender ikke clomid.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
15.december 2019 kl. 22:02
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
15-12-2019 22:02
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for dit svar :) 

Jeg læser lige lidt mere på deres hjemmeside

Håber, at der bliver plads for os til Januar :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.december 2019 kl. 22:09
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
15-12-2019 22:09
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej Nore, 

Du kan tage det helt roligt! 🙂 Min mand og jeg har også været på Horsens, og vi var igennem vores første IUI-H i oktober. Der var ikke noget informationsmøde. 🙂 Vi kom med i behandling første måned hvor vi tilmeldte os. Vi blev også advaret om, at man kan risikere at blive afvist, men at de gør alt hvad de kan, for at man ikke bliver afvist to måneder i træk. 🙂 Vi har kun godt at sige om Horsens Fertilitetsklinik.

Held og lykke! Jeg håber at I snart står med en positiv test. 🤞🍀

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.december 2019 kl. 08:55
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
16-12-2019 08:55
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kære sommersol88 🌸

Tusind Tak for du svarede 😊 Det er så rart, at føle sig lettet nu 😊 Vi prøver til januar også får vi at se hvad der sker 😊 🌸🌸🌸

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.december 2019 kl. 09:12
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
16-12-2019 09:12
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Selv tak. 🙂 Det kan jeg godt forstå. Jeg følte mig også meget lettet, da vi endelig var blevet udredt. SÅ kunne der begynde at ske noget. 🙂 Mht clomid, så siger "Bruno" mig ikke lige noget. Men jeg fik også clomid/clomifene i fem dage, Bemfola 1 dag og så Ovitrelle. Vi er også uforklarligt barnløse, så sig endelig til, hvis du får spørgsmål. 🙂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.december 2019 kl. 17:46
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
16-12-2019 17:46
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Mange Tak for dit svar 🌸

Nu har vi så prøvet siden januar 2018 og det har været rigtig hårdt hvergang mens var kommet 😐 Til sidste kunne jeg ikke overskue noget og vi besluttede at tage forbi lægen... Ser fremtil januar, mon der vil ske noget 😊 Tabletterne skulle jeg gerne tage i 5 dage også indsprøjtninger i 2 dage eller sådan noget 😊🌸 

Snakker i med nogen om jeres forløb i fertilitetsbehandling? Og hvordan er deres reaktioner? 

Knus, Nore 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.december 2019 kl. 19:14
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
16-12-2019 19:14
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg kan virkelig godt forstå, at det har været to hårde år for jer. Vi begyndte "først" i sommeren 2018, og gik til egen læge i juni i år. Hold nu op hvor var det bare hårdt de sidste par måneder. Selvfølgelig er det også utrolig hårdt for ens partner, men jeg synes at det var ekstra svært, at jeg hver eneste måned skulle gå og være opmærksom på de signaler min krop sendte. Og så skulle jeg fortælle min kæreste hver måned, at det igen igen ikke var lykkedes.

Det er nok det samme medicin/hormoner, som vi har skulle have/vil få. 🙂

Det er meget forskelligt, hvor ærlige vi har været omkring fertilitetsbehandlingen. Jeg har en rigtig god veninde, som jeg fortalte allerede da vi begyndte på projekt baby, og det var derfor også meget naturligt at hun fik alt at vide omkring behandling. Det var rigtig rart at have en, som man kunne fortælle omkring ens frustrationer og følelser. Så jeg er rigtig glad for at hun vidste det. Mine andre meget tætte veninder, fortalte jeg omkring projek baby om den kommende fertilitetsbehandling da vi var blevet henvist fra egen læge.

Vi fortalte det til begge vores familier, at vi var startet i behandling, efter vores første mislykkedes IUI-H forsøg i oktober. Vi gjorde meget ud af, at fortælle familien, at VI nok skulle sige til hvis vi ville snakke omkring det. Vi havde virkelig ikke lyst til, at vores familier helt henkastet over middagsbordet skulle spørge "nå hvordan går det med behandlingen?". Vi har så lidt kontrol over tingene, når man står i fertilitetsverdnen, så det var meget vigtigt, at vi kunne bibeholde al den kontrol vi i det mindste kunne. 🙂 

Tre dage efter at vi fortalte det hele til min familie, testede jeg faktisk positivt for første gang nogensinde! Det skete naturligt i måneden efter det mislykkedes IUI-H, og vi gik faktisk bare og ventede på at komme i behandling igen her i december. Så vi blev MEGET overraske!  😲😍 Jeg skal til tidlig scanning i morgen, så årh hvor vi håber at der er hjerteblink. 🤞 Hvis jeg havde nået at opdage, at jeg var gravid, så havde vi nok ventet med at fortælle om behandlingen. Men helt generelt, så er jeg rigtig glad for, at vi har været ærlige! Vi har fået så mange kommentarer de sidste par år, om vi ikke snart skal have nogle børn, og det har virkelig været hårdt. Det lettede meget, at vi bare var ærlige omkring situationen.

Folk har generelt reageret rigtig godt. Min svigermor udbrød noget i stil med "årh hvor er det fantastisk!" da vi fortalte om behandlingen, og hvor jeg jo havde et negativt syn på det, så var hendes syn jo åbenbart, at det var fantastisk at vi forsøgte at få børn. Det var rigtig dejligt, at der faktisk var nogle som kunne se det positive i situationen. 🙂 

Har I fortalt nogle omkring jeres behandling? 

Jeg sender dig lige en ordentlig omgang kærlighed. Det er hamrende svært at være ufrivilligt barnløs. ♥️

(Beklager den lange roman jeg fik skrevet 🙈) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.december 2019 kl. 19:55
Luk
Medlem siden 24-11-2019
5 startede debatter
19 skrevne indlæg
16-12-2019 19:55
Luk
Medlem siden 24-11-2019
5 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min kæreste og jeg er også i fertilitetsbehandling i Horsens. Vi kom til efter første ansøgning. Hele mit indtryk af Horsens fertilitetsklinik er at de er super professionelle og virkelig tager godt hånd om en! 
Vi var til første samtale og forundersøgelse i starten af september. Vi søgte første gang om inseminering d. 6/11 da jeg fik min menstruation. Her blev vi godkendt. Jeg tog hormonpiller i 5 dage (fra dag 3-7 i cyklus) og en sprøjte ovitelle halvandet døgn inden inseminering. Vi har virkelig haft en god oplevelse derude. Nu venter vi på at vi på torsdag skal til scanning, da det er lykkedes os at blive gravide i første hug. I dag 5+6 henne. Så vi glæder os meget til at høre et lille hjerte slå! 
Du/I ønskes held og lykke, håber det bedste for jer 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.december 2019 kl. 20:46
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
16-12-2019 20:46
Luk
Medlem siden 15-12-2019
1 startede debatter
5 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det er så vigtigt, at men har nogen men kan stole på og at men kan dele alt med. Jeg er glad for din vegne, at du har fået så mange positive kommentere og støtte😊🌸 Kæmpe stor tillykke og jeg er så glad for, at det lykkedes for jer 🌸💜 Jeg håber, at alt er sådan som det skal være til jeres første scanning imorgen🌸 Held og lykke med det og håber at jeg høre mere om hvordan det går imorgen 😊

Vi har været i tvivl om vi skulle fortælle det til vores familie, vi var lidt bange for det kommentere som skulle komme. I forvejen har jeg en del pres fra min mands famili; min svigermor spekulerede over om jeg fejlede noget siden jeg ikke kunne blive gravid 🤦‍♀️ Min mand fortæller, at hun tit spøger ham "er der noget nyt"? "Skal der ikke komme noget snart"? Osv. Det der gjorde mig ked af det, var at hun troede at fejlede noget og ikke var egnet til at føde? Hvordan kan et menneske tænke sådan når vi nuk har prøvet lidt mere end 1 år? 
Først tænkte jeg ikke over det, og bare var ligeglad, men undervejs hendes kommentere begyndte med at gør mig ked af det. Selvom min mand flere gang har advaret hende og sættet hende på plads, så bliver hun ved. 
For 2 måneder siden spurgte hun mig om jeg ville gerne sige JA til at blive masseret i livmoderen, af en ældre dame som bor i udlandet.  (En dame som vist massere kvinder så de kan bliver gravid?). Så sagde jeg til hende, nu er det  altså nok, jeg fejler intet og jeg vil ikke have at en fremmed dame rør ved min krop!! Siden den dag, har vi så været i tvivl om vi skulle fortælle dem noget angående behandling. Vi har så besluttet at hans familie ikke får noget at vide pga. de vil tænke "Ja hun fejler noget, hun er degekt". Min egen mor og søster ved om behandling og min bror som er speciel læge. De støtter os og giver os det bedste kommentere de kan 😊

Jeg beklager for min lang historie 🌸

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.december 2019 kl. 21:15
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
16-12-2019 21:15
Luk
Medlem siden 16-10-2019
4 startede debatter
28 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak skal du have. 🙂 Ja, det betyder virkelig meget, at man har nogle mennesker i sit liv, som man kan få støtte og kærlighed fra. Jeg er glad for at høre, at I har kunne fortælle din familie omkring situationen. Men årh hvor gør det ondt, at din svigermor opfører sig sådan! Det er bare overhovedet ikke okay opførelse! Jeres sexliv og jeres fertilitet rager ikke nogle, med mindre I selv får lyst til at fortælle dem noget! Nu lyder det til, at I er uforklarligt barnløse, og der kan jo derfor være tusind forskellige årsager til, at det ikke lige er lykkedes endnu. Men selv hvis vi nu siger, at I ikke er blevet gravide endnu pga årsager ved dig, så vil du aldrig nogensinde være "defekt" eller mindre værd som menneske. Kvindelighed og en kvindes værdi vil ALDRIG nogensinde være afhængig af ens evne til at blive gravid. Du er perfekt præcis som du er! ♥️ Jeg kan virkelig godt forstå, at I ikke har lyst til at fortælle svigermor mere end højst nødvendigt. Hun fortjener slet ikke at blive indviet i jeres forløb, hvis hun skal opføre sig på den måde. Jeg er rigtig glad for at høre, at du fik sagt fra overfor hende. 💪

Har du sagt noget til din arbejdsgiver/kollegaer? Jeg valgte at være ærlig, fordi der naturligt ville komme flere dage, hvor man kommer til at forlade arbejdspladsen for at komme til behandling. Så min leder og de nærmeste kollegaer, som ville kunne undre sig over det høje fravær fik det at vide. Jeg mødte igen heldigvis rigtig meget forståelse og kærlighed, og det var rart, at man ikke behøver at komme med en dårlig undskyldning for, hvorfor man igen igen smutter i et par timer. 🙂

Pas rigtig godt på dig selv! ♥️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Børnepenge - udbetaling og satser for 2020

Rigtig mange børnefamilier glæder sig til at få udbetalt børnepenge. Børnepenge er en sats, der reguleres hvert år, og ændrer sig i takt med barnets alder. Læs mere

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Børnepenge - udbetaling og satser for 2020

Rigtig mange børnefamilier glæder sig til at få udbetalt børnepenge. Børnepenge er en sats, der reguleres hvert år, og ændrer sig i takt med barnets alder. Læs mere

Ny vaccinationsmetode uden nåle

Mange millioner mennsker, verden over, får hvert år konstateret hepatitis B, som forsager leverbetændelse. Og flere hundredetusinde af disse dør. Men nu har fysikere fra Københavns Universitet set på muligheden for at anvende vaccinen oralt, enten som dråber eller pulver. Denne form for vaccine er endnu ikke helt en realitet, men nu er et hold fysikere på KU måske ved at knække koden med hjælp fra nanofysik. Læs mere

Reducer barnets risiko for astma under din graviditet med fiskeolie

Et nyt studie fra KU viser, at hvis gravide mødre supplerer deres kost med fiskeolie under det sidste trimester af graviditeten, så har babyen markant mindre risiko for at udvikle astma. Læs mere

Få hjælp til at blive gravid med tyggegummi

På Københavns Universitet arbejder et hold studerende på, at udvikle et tyggegummi, som meget præcist forudsiger, hvornår en kvinde har aller størst mulighed for at blive gravid. Læs mere

Tips og traditioner til Baby’s første jul

Når du bliver forælder, så stifter du samtidig din egen familie og dermed får du også retten til at stifte dine helt egne traditioner. Læs mere

Dødelig immundefekt testest snart hos nyfødte

Der er tale om en meget sjælden immundefekt kaldet Severe Combined Immune Deficiency (SCID). Sygdommen er som sagt en meget sjælden og arvelig immundefekt, der bremser immunsystemets udvikling og funktionalitet. Sygdommen kan have en dødelig udgang, hvis den ikke opdages i tide. Sygdommen rammer en til to børn årligt i Danmark, men kan gudskelov helbredes ved hjælp af knoglemarvstransplantation. Læs mere