Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

om bonus far der skal ind over behandling

Slettet bruger

19.januar 2018 kl. 18:05
Slettet bruger
19-01-2018 18:05
Godt skrevet
2

Min læge siger min kæreste skal "med ind over" angående fertilitets behandling. 

Han er ikke vild med børn GENERELT men går med til at støtte mig i fertilitets behandling. Han vil heller ikke have børn pga arvelig sygdom. Vi har aftalt et beløb han gerne vil støtte med om måneden men vil ikke betale børnepenge da det ikke er hans barn. Altså han betaler noget til barnet, et aftalt beløb imellem os, men vil ikke skrive under på noget der giver ansvar eller at han skal være officiel far. Vi er bekymret for om han skal skrive under på noget for at jeg overhovedet får lov at komme i behandling. 

 

Hvilket vi ikke forstår fordi single kvinder kan jo godt få behandling. Vi er ikke gift. Han vil hjælpe med barnet men ikke være officiel far. Og hvis der skulle være nogen dømmende kommentarer så er det altså fordi hans sygdom gør han skal bruge sin søvn og det er svært med barn. Den første tid bor vi heller ikke sammen. Indtil barnet sover igennem 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
19.januar 2018 kl. 19:19
#1
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
1971 skrevne indlæg
  Online
19-01-2018 19:19
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
1971 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
12

Jeg ved ikke om i skal skrive under på noget, men overvej nu den situation i er ved at sætte et barn i. En ting er man ikke vil give en arvelig sygdom videre, en anden ting er man under ingen omstændigheder vil stå som far.

Hvis det værst tænkelige sker, og i går fra hinanden, hvad så med det økonomiske? - og hvis jeres barn stiller spørgsmål senere, hvordan vil i besvare disse.

I forhold til du skriver, i først skal bo sammen, når barnet sover igennem, hvad menes så med dette? Er det når barnet bliver lagt, og sover til næste morgen kl. 8 - eller hvad der nu passer ind. Eller må barnet gerne vågne, men bare ikke larme?

Vores dreng er fx 3 år, og han vågner stadig om natten. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
12
19.januar 2018 kl. 19:41
#2
Luk
Medlem siden 26-12-2009
62 startede debatter
1630 skrevne indlæg
  Online
19-01-2018 19:41
Luk
Medlem siden 26-12-2009
62 startede debatter
1630 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
9

Jeg synes det lyder meget uovervejet og dumt.

Kan sagtens forstå hvis der er en eller anden alvorlig sygdom, men derfor kan han jo sagtens adoptere og stå som far, hvis I er kærester er i vel sammen om det. 

Ang at I ikke skal bo sammen indtil barnet sover igennem, øhm der findes børn der først sover når de bliver teenager, det er ret langt tid at bo fra hinanden synes jeg :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
9

Slettet bruger

19.januar 2018 kl. 19:52
#3
Slettet bruger
19-01-2018 19:52
Godt skrevet
0
Nullepigen skrev :

Jeg ved ikke om i skal skrive under på noget, men overvej nu den situation i er ved at sætte et barn i. En ting er man ikke vil give en arvelig sygdom videre, en anden ting er man under ingen omstændigheder vil stå som far.

Hvis det værst tænkelige sker, og i går fra hinanden, hvad så med det økonomiske? - og hvis jeres barn stiller spørgsmål senere, hvordan vil i besvare disse.

I forhold til du skriver, i først skal bo sammen, når barnet sover igennem, hvad menes så med dette? Er det når barnet bliver lagt, og sover til næste morgen kl. 8 - eller hvad der nu passer ind. Eller må barnet gerne vågne, men bare ikke larme?

Vores dreng er fx 3 år, og han vågner stadig om natten. 

Indtil barnet sover helt igennem. Uden at vågne. 

Min kæreste har en meget vigtig ting at spare op til med hensyn til hans sygdom. Så jeg forstår ham på en måde godt. Det med at han ikke generelt er særligt glad for børn og så skulle han betale for en anden mands barn. Og man får jo noget støtte fra staten/kommunen når man får barn. Hvis en single kvinde kan få lov ti behandling, hvad er så problemet? Med vores situation? De får jo selvfølgelig heller ikke støtte fra en mand økonomisk. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.januar 2018 kl. 20:01
#4
Luk
Medlem siden 22-08-2015
75 startede debatter
667 skrevne indlæg
  Online
19-01-2018 20:01
Luk
Medlem siden 22-08-2015
75 startede debatter
667 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6

Har du tænkt dig at holde barn og kæreste afskilt? Hvis ja, hvem kommer så først, og hvordan vil det så påvirke jeres forhold? Bare et par ud af en del spørgsmål, der lige popper op i mit hoved...er nysgerrig.

I og med at han er din kæreste, gåes der jo naturligt ud fra, at han vil være en del af barnets liv, derfor vil de have ham indover. Kan godt se hvad du siger, men du er jo ikke single...klinikker skal vurdere forældreegnethed og da du ikke er single regnes kæreste med.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6

Slettet bruger

19.januar 2018 kl. 20:01
#5
Slettet bruger
19-01-2018 20:01
Godt skrevet
0
mitalt skrev :

Jeg synes det lyder meget uovervejet og dumt.

Kan sagtens forstå hvis der er en eller anden alvorlig sygdom, men derfor kan han jo sagtens adoptere og stå som far, hvis I er kærester er i vel sammen om det. 

Ang at I ikke skal bo sammen indtil barnet sover igennem, øhm der findes børn der først sover når de bliver teenager, det er ret langt tid at bo fra hinanden synes jeg :) 

Ja vi er sammen om det. Men i kender ikke til hans sygdom. Han kan ikke klare så meget. 

Og det er mig der vil have et barn. Ikke ham. Han elsker mig og jeg elsker ham og han elsker mig højt nok til at tolerere et barn. Og han vil endda give et månedligt beløb til et barn han ikke engang ville have hvis ikke det var for mig. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

19.januar 2018 kl. 20:17
#6
Slettet bruger
19-01-2018 20:17
Godt skrevet
0

jeg har sagt til min kæreste at barnet kommer først og han vil gerne tage ansvar for barnet men vi bor ikke sammen pga hans sygdom. men ja han vil komme til at være en del af barnets liv 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.januar 2018 kl. 20:25
#7
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
1971 skrevne indlæg
  Online
19-01-2018 20:25
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
1971 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
6
NKN1977 skrev :
Nullepigen skrev :

Jeg ved ikke om i skal skrive under på noget, men overvej nu den situation i er ved at sætte et barn i. En ting er man ikke vil give en arvelig sygdom videre, en anden ting er man under ingen omstændigheder vil stå som far.

Hvis det værst tænkelige sker, og i går fra hinanden, hvad så med det økonomiske? - og hvis jeres barn stiller spørgsmål senere, hvordan vil i besvare disse.

I forhold til du skriver, i først skal bo sammen, når barnet sover igennem, hvad menes så med dette? Er det når barnet bliver lagt, og sover til næste morgen kl. 8 - eller hvad der nu passer ind. Eller må barnet gerne vågne, men bare ikke larme?

Vores dreng er fx 3 år, og han vågner stadig om natten. 

Indtil barnet sover helt igennem. Uden at vågne. 

Min kæreste har en meget vigtig ting at spare op til med hensyn til hans sygdom. Så jeg forstår ham på en måde godt. Det med at han ikke generelt er særligt glad for børn og så skulle han betale for en anden mands barn. Og man får jo noget støtte fra staten/kommunen når man får barn. Hvis en single kvinde kan få lov ti behandling, hvad er så problemet? Med vores situation? De får jo selvfølgelig heller ikke støtte fra en mand økonomisk. 

Forskellen er, at i er et fast par. Så du kan ikke anses som enlig mor.

Hvis han alligevel, vil hjælpe økonomisk, men ikke stå på nogle papirer, var det da meget bedre at indgå en aftale om han står på papirerne som adoptivfar, også alligevel lave de samme aftaler økonomisk. 

Hvad er det han er bange for, ved at stå som registreret far/adoptivfar. Er det at han kan risikere at skulle betale penge, som resten af samfundet så må betale i stedet. 

Jeg forstår til fulde delen med arvelige sygdomme, og synes det er ansvarsfuldt at tage den del med, men den økonomiske/registreret far/adoptivfar forstår jeg ikke..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6

Slettet bruger

19.januar 2018 kl. 20:32
#8
Slettet bruger
19-01-2018 20:32
Godt skrevet
43
NKN1977 skrev :
mitalt skrev :

Jeg synes det lyder meget uovervejet og dumt.

Kan sagtens forstå hvis der er en eller anden alvorlig sygdom, men derfor kan han jo sagtens adoptere og stå som far, hvis I er kærester er i vel sammen om det. 

Ang at I ikke skal bo sammen indtil barnet sover igennem, øhm der findes børn der først sover når de bliver teenager, det er ret langt tid at bo fra hinanden synes jeg :) 

Ja vi er sammen om det. Men i kender ikke til hans sygdom. Han kan ikke klare så meget. 

Og det er mig der vil have et barn. Ikke ham. Han elsker mig og jeg elsker ham og han elsker mig højt nok til at tolerere et barn. Og han vil endda give et månedligt beløb til et barn han ikke engang ville have hvis ikke det var for mig. 

Det er godt nok et svært indlæg at besvare, især da meget er så ubekendt idet vi overhovedet ikke kender dig, din kæreste eller din sygdom. 

Jeg er ikke ude på at sparke til en der ligger ned, og ingen tvivl om at du må være uhyre sårbar i situationen. 

Men jeg kan da sige fra hjertet, at ethvert barn fortjener at blive mere end "tolereret" af sine forældre. Du kan ikke forklare et lille barn, at ham der manden kun er 20% inde i billedet, eller hvor meget det bliver.

Ked af at sige det - jeg har selv engang givet en kæreste et ultimatum om han skulle være med i baby projekt eller ej. Men det lyder udfra de sparsomme oplysninger, som at du bør træffe det samme valg. Ham eller et liv med barn? Det er drøn hårdt, men det andet er en meget svær og kompliceret foranstaltning med fuldt overlæg at bringe et barn ind i. De vil bare elskes, og kan godt mærke når folk IKKE elsker eller ønsker dem. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
43
19.januar 2018 kl. 20:32
#9
Luk
Medlem siden 23-04-2017
3 startede debatter
1373 skrevne indlæg
  Online
19-01-2018 20:32
Luk
Medlem siden 23-04-2017
3 startede debatter
1373 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
4
NKN1977 skrev :
mitalt skrev :

Jeg synes det lyder meget uovervejet og dumt.

Kan sagtens forstå hvis der er en eller anden alvorlig sygdom, men derfor kan han jo sagtens adoptere og stå som far, hvis I er kærester er i vel sammen om det. 

Ang at I ikke skal bo sammen indtil barnet sover igennem, øhm der findes børn der først sover når de bliver teenager, det er ret langt tid at bo fra hinanden synes jeg :) 

Ja vi er sammen om det. Men i kender ikke til hans sygdom. Han kan ikke klare så meget. 

Og det er mig der vil have et barn. Ikke ham. Han elsker mig og jeg elsker ham og han elsker mig højt nok til at tolerere et barn. Og han vil endda give et månedligt beløb til et barn han ikke engang ville have hvis ikke det var for mig. 

Jeg kan sagtens forstå, at han ikke ønsker at videregive en arvelig sygdom, og jeg kan sagtens forstå, at sygdom kan kræve meget søvn..

Men du vil flytte sammen med en mand, der ikke bryder sig om børn ? - og han "er gået med til" at støtte dig i fertilitetsbehandling.

Selv om han elsker dig og vil tolere et barn for din skyld, så ved ingen af jer, hvordan virkeligheden bliver. Et barn kan være en udfordring for et parforhold, og når den ene så ikke bryder sig om børn, så synes jeg godt nok, der er  nogle alarmklokker, der ringer. 

Du ved jo heller ikke, hvornår barnet stopper med at vågne om natten. Et barn kan sagtens sove igennem i en periode og så begynde at vågne om natten igen.

Hvis han bidrager med et månedligt beløb, kan du ikke få tilskud som eneforsørger.

Er  du klar på at blive enlig mor ? Det  er helt jeres egen sag, men i dit sted ville jeg passe godt på mig selv.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
19.januar 2018 kl. 20:33
#10
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
19-01-2018 20:33
Luk
Medlem siden 21-03-2011
20 startede debatter
2127 skrevne indlæg
  Online
Godt skrevet
20

Der er jo også spørgsmålet om din svære psykiske sygdom - for jeg regner ikke med, at du får antidepressiv og antipsykotisk medicin for sjov. Jeg skriver ikke dette for at skælde dig ud, men du bør nok være forberedt på, at du vil skulle vurderes ekstra nøje - både mht. din sygdom, men også grundet de noget aparte forhold med din kæreste.

Anmeld
Svar
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Godt skrevet
20
Er afslutningskommentaren "bum" den moderne udgave af børnehavens "slut-prut-finale"?
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Rystende fortælling: 13-årig blev presset ud i stofmisbrug
I reportage-serien 'Stoffer i Sommerlandet' møder vi en blot 15-årige, der kan fortælle om, hvordan hun blev lokket ud i et stofmisbrug som blot 13-årig. Se den på Dplay.
Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

  • EndeligNogensMo... - 20-10-2018

    Livet med baby.
  • Plan B - 09-10-2018

    #ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

    En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

    At være mor med angst - del 1

Nyeste blogindlæg

  • EndeligNogensMo... - 20-10-2018

    Livet med baby.
  • Plan B - 09-10-2018

    #ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

    En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

    At være mor med angst - del 1
 

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere