Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

igangsættelse

21.april 2020 kl. 08:44
Luk
Medlem siden 05-11-2017
21-04-2020 08:44
Luk
Medlem siden 05-11-2017
Godt skrevet
0

Godmorgen :-) 

Hvordan er det at blive sat i gang? 

Jeg er gået over min termin og skal på hospitalet i morgen for at snakke om igangsættelse, men efter et par dages søgning på google er jeg blevet bange for at blive sat i gang. Der står mange steder at det ka tage mange time når man blir sat i gang? Er det rigtig? (Er fuld opmærksom på at alle fødsler ikke er ens). Jeg er mega bange for at føde. 

Jeg har virkelig brug for at føde lige NU, men desværre er der ingen veer eller vandafgang, min baby har det al for godt i maven (som self er positiv :-))Jeg er mega træt af at være gravid, tisseture hver time om natten og den store mave så jeg vil gøre hvad som helst for at fødslen gik i gang i sig selv.. :-( 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2020 kl. 09:02
Luk
Medlem siden 28-03-2018
15 startede debatter
1022 skrevne indlæg
21-04-2020 09:02
Luk
Medlem siden 28-03-2018
15 startede debatter
1022 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg blev sat i gang en tirsdag og baby kom lørdag. 
jeg fik angusta piller tirsdag, der skete absolut intet. Onsdag fik jeg dem igen og fik en smule plukkeveer. Torsdag bliver jeg indlagt og få 2 piller mere, hvor der ingenting sker. Torsdag aften får jeg lagt ballonkateter, som jeg ligger med til fredag morgen. De fjerner det fredag morgen og tager vandet. Jeg venter mange timer på at mine veer starter, men der sker intet, så jeg får vedrop. 
Efter 16 timer vil baby stadig ikke ud og jeg ender i akut kejsersnit. 

Anmeld
Svar
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019. Forsøger at lave lillebror/lillesøster Maj 2020. Samtale med vores fertilitetsklinik 05.05.20. Insemineres 10.06.20. Negativ test 24.06.20. Insemineret 06.07.20. Positiv test 3+2 15.07.20. Termin 29.03.2021
Godt skrevet
0
PB opstart april 2017. Henvist til gynækolog januar 2018. Svar fra gynækolog maj 2018 om at min kæreste ingen sædceller har. Jeg fejler intet. Udredt på Rigshospitalet september 2018, min mand har azoospermi. Deltager i forsøg om at finde sædceller januar 2019. Henvist til rigshospitalets fertilitetsklinik september 2018, fået tid april 2019. Min kæreste er opereret januar 2019 og der er ingen sædceller. Starter iui-D januar 2019 på Cph fertility center. 21.01.19 - iui-d. Positiv test 02.02.2019 - 3+5. Termin 15. Oktober 2019. Forsøger at lave lillebror/lillesøster Maj 2020. Samtale med vores fertilitetsklinik 05.05.20. Insemineres 10.06.20. Negativ test 24.06.20. Insemineret 06.07.20. Positiv test 3+2 15.07.20. Termin 29.03.2021
21.april 2020 kl. 09:03
Luk
Medlem siden 23-03-2018
23 startede debatter
1080 skrevne indlæg
21-04-2020 09:03
Luk
Medlem siden 23-03-2018
23 startede debatter
1080 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg ved godt, at du ikke har lyst til at høre det her.. Men alle højgravide, der er gået over termin, er trætte af det og vil have baby ud.. Har aldrig hørt nogle sige, at de har det fint på daværende tidspunkt.. Alle er trætte, udmattede, har mega ondt, kan ikke få luft osv., så det er altså helt normalt at have det sådan.. Så det undrer mig, at du har fået lov til at blive sat i gang.. 

Da jeg var 41+3 sad jeg og græd pga. vanvittige smerter samt depression foran lægen og sagde, at hvis de ikke satte mig i gang, så var jeg bange for, at jeg kunne finde på at slå mig selv i maven.. Dét var den eneste årsag til, at jeg fik lov til at blive sat i gang, selvom jeg også havde haft en del komplikationer samt mulig svangerskabsforgiftning.. 

Heldigvis gik vandet selv 8 timer før igangsættelse.. Og i dag er jeg virkelig glad for det, for jeg har hørt, at det ofte er et rent helvede og virkelig smertefuldt at blive sat i gang, da kroppen jo ikke er klar til det 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2020 kl. 09:05
Luk
Medlem siden 05-11-2017
66 startede debatter
198 skrevne indlæg
21-04-2020 09:05
Luk
Medlem siden 05-11-2017
66 startede debatter
198 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
vilbaregerneværemor skrev :

jeg fik angusta piller tirsdag, der skete absolut intet. Onsdag fik jeg dem igen og fik en smule plukkeveer. Torsdag bliver jeg indlagt og få 2 piller mere, hvor der ingenting sker. Torsdag aften får jeg lagt ballonkateter, som jeg ligger med til fredag morgen. De fjerner det fredag morgen og tager vandet. Jeg venter mange timer på at mine veer starter, men der sker intet, så jeg får vedrop. 

Hold da op😮😮 det er da en ordenlig omgang at skulle igennem. 

Jeg er selv åben 3 cm og har 1/2 livmoderhals tilbage og  min jordmoder sagde at de direkte ville tage vandet men det var lægen i sig selv der skulle vurder det.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2020 kl. 09:07
Luk
Medlem siden 21-02-2019
2 startede debatter
22 skrevne indlæg
21-04-2020 09:07
Luk
Medlem siden 21-02-2019
2 startede debatter
22 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej du.

Skal ikke lige kunne sige hvordan de gør det der hvor du skal føde - men du kan få min oplevelse fra Herlev i  maj 2018.

Da jeg var gået over tid, prøvede vi først hos jm med en hindeløsning, da dette ikke virkede mødte jeg på hospitalet til igangsættelse:

Her fik jeg udleveret angusta piller der gerne skulle hjælpe på at få startet veer op, jeg fik nogle retningslinjer der skulle følges og blev derefter sendt hjem med piller til halvandet døgn.

Det hjalp desværre ikke for mig, så herefter fik jeg lagt et ballonkateter op om aftenen og indlagt natten over, da dette gerne skulle hjælpe på at jeg endnu ikke havde åbnet mig.

Til kontrollen næste morgen var der desværre ikke sket noget som helst, så det var stadig ikke muligt at tage vandet og jeg bad derfor selv om at få KS da det eneste de ville tilbyde mig var at starte forfra.

Jeg krydser fingre for at du ikke skal igennem et forløb som mit - men det kan desværre trække ud og det kan også gå rigtig stærkt. Ingen kan med sikkerhed sige hvordan de krop reagerer.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2020 kl. 09:08
Luk
Medlem siden 05-11-2017
66 startede debatter
198 skrevne indlæg
21-04-2020 09:08
Luk
Medlem siden 05-11-2017
66 startede debatter
198 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Afrodites skrev :

Jeg ved godt, at du ikke har lyst til at høre det her.. Men alle højgravide, der er gået over termin, er trætte af det og vil have baby ud.. Har aldrig hørt nogle sige, at de har det fint på daværende tidspunkt.. Alle er trætte, udmattede, har mega ondt, kan ikke få luft osv., så det er altså helt normalt at have det sådan.. Så det undrer mig, at du har fået lov til at blive sat i gang.. 

Da jeg var 41+3 sad jeg og græd pga. vanvittige smerter samt depression foran lægen og sagde, at hvis de ikke satte mig i gang, så var jeg bange for, at jeg kunne finde på at slå mig selv i maven.. Dét var den eneste årsag til, at jeg fik lov til at blive sat i gang, selvom jeg også havde haft en del komplikationer samt mulig svangerskabsforgiftning.. 

Heldigvis gik vandet selv 8 timer før igangsættelse.. Og i dag er jeg virkelig glad for det, for jeg har hørt, at det ofte er et rent helvede og virkelig smertefuldt at blive sat i gang, da kroppen jo ikke er klar til det 

Jeg fik "lov" fordi at jeg er bange og har angst for fødsel. 

Så hvis ikke de sætter mig gang så skal de i gang med kejsersnit, da jeg har en aftale med dem. Det lyder lidr underligt men jeg har haft en meget svært graviditet hvor jeg har været til scanninger næsten hver uge pga. Kort livmoderhals og 3×blærebetændelse og 3×indlæggelse. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2020 kl. 09:11
Luk
Medlem siden 16-03-2018
6 startede debatter
284 skrevne indlæg
21-04-2020 09:11
Luk
Medlem siden 16-03-2018
6 startede debatter
284 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Altså jeg fik hindeløsning da jeg var inde og snakke i gangsættelse :) Det endte med at sætte gang i fødslen et par timer inden jeg skulle have været sat i gang - det kan anbefales :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
21.april 2020 kl. 09:12
Luk
Medlem siden 28-03-2018
15 startede debatter
1022 skrevne indlæg
21-04-2020 09:12
Luk
Medlem siden 28-03-2018
15 startede debatter
1022 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
huhu2017 skrev :
vilbaregerneværemor skrev :

Hold da op😮😮 det er da en ordenlig omgang at skulle igennem. 

Jeg er selv åben 3 cm og har 1/2 livmoderhals tilbage og  min jordmoder sagde at de direkte ville tage vandet men det var lægen i sig selv der skulle vurder det.. 

Ja det var ret voldsomt. Min krop var slet ikke klar. Hvis de kan tage dit vand bør veerne komme af sig selv og ellers hjælpes de på vej af vedrop. 
Jeg håber alt kommer til at gå godt ❤️

jeg var selv mega bange for fødslen og hylede over det gennem hele min graviditet. På trods af at det var en hård omgang synes jeg at personalet på sygehuset var fantastiske. Jeg følte mig tryg igennem det hele. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
21.april 2020 kl. 09:18
Luk
Medlem siden 26-02-2018
10 startede debatter
135 skrevne indlæg
21-04-2020 09:18
Luk
Medlem siden 26-02-2018
10 startede debatter
135 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg startede på pillerne mandag morgen. Den sidste tog jeg ikke, da jeg havde kraftige plukveer. 
Til midnat gik vandet. 
Ved 9 tiden tirsdag morgen havde jeg hende i armene. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2020 kl. 10:09
Luk
Medlem siden 24-01-2017
14 startede debatter
135 skrevne indlæg
21-04-2020 10:09
Luk
Medlem siden 24-01-2017
14 startede debatter
135 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tror slet ikke du skal være bange for igangsættelsen nu hvor de kan tage dit vand som det første. Det er alt frem til faktisk at kunne tage vandet, der er noget bøvl.. 

da jeg blev sat igang gik fødslen rigtig igang, da vandet blev taget, så håber da  for dig, at det bliver helt okay 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
21.april 2020 kl. 10:10
Luk
Medlem siden 08-11-2016
33 skrevne indlæg
21-04-2020 10:10
Luk
Medlem siden 08-11-2016
33 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg blev sat igang ved at de tog vandet, da jeg var 2 cm åben og havde en meget kort livmoderhals tilbage. De tog vandet kl 17.24. Jeg fik veer 10 min efter og den første er født kl 20.46. Så alt efter, hvordan du bliver sat igang, så kan det godt gå hurtigt :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere