Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

planlagt kejsersnit

02.november 2020 kl. 17:59
Luk
Medlem siden 18-08-2014
02-11-2020 17:59
Luk
Medlem siden 18-08-2014
Godt skrevet
0

Hej. 
vil lige hører om der er nogle der har fået planlagt kejsersnit på Skejby? Når jeg læser på hjemmesiden står der, at alle planlagte kejsersnit udføres på Randers. 
jeg skal selv have planlagt kejsersnit, men har kun meget dårlig erfaring med Randers så vil ikke til Randers og have et kejsersnit. De har lavet et på mig som gik galt med en masse efterfølgende komplikationer, så nu sidder jeg og bliver helt bange for jeg kun kan få kejsersnit på Randers. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.november 2020 kl. 21:47
Luk
Medlem siden 18-08-2014
3 startede debatter
31 skrevne indlæg
02-11-2020 21:47
Luk
Medlem siden 18-08-2014
3 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Slet ingen der har skulle have planlagt kejsersnit?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.november 2020 kl. 22:25
Luk
Medlem siden 01-02-2017
12 startede debatter
512 skrevne indlæg
02-11-2020 22:25
Luk
Medlem siden 01-02-2017
12 startede debatter
512 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Som udgangspunkt er planlagte kejsersnit i Randers, som du selv er inde på (jeg var meget tæt på at vælge planlagt kejsersnit og var til samtale lav).

Kan du måske bede om en samtale med dem, hvor I kan gale om, hvad der gik galt, og hvordan det kan sikres, at du ikke skal være bange for gentagelser? 

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
03.november 2020 kl. 20:28
Luk
Medlem siden 22-10-2019
16 startede debatter
636 skrevne indlæg
03-11-2020 20:28
Luk
Medlem siden 22-10-2019
16 startede debatter
636 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Det er rigtigt at alle planlagt fødsler foregår i Randers hvis du er tilknyttet Skejby. 
må jeg spørge hvorfor du skal have planlagt kejsersnit denne gang? Jeg har selv ønsket kejsersnit denne gang efter akut kejsersnit sidste gang. Jeg hører også til Skejby. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.november 2020 kl. 20:51
Luk
Medlem siden 19-10-2020
1 startede debatter
39 skrevne indlæg
03-11-2020 20:51
Luk
Medlem siden 19-10-2020
1 startede debatter
39 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har også kun hørt, at planlagte kejsersnit er i Randers - simpelthen fordi Skejby så har så mange af de komplicerede graviditetsforløb. Men om man kan få dispensation og få planlagt kejsersnit i Skejby ved jeg ikke. Har født vaginalt på Skejby 3 gange, så ingen kejsersnit her. Men mine veninder der skulle have planlagte kejsersnit pga tidligere komplicerede fødsler har alle fået det i Randers. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.november 2020 kl. 21:54
Luk
Medlem siden 18-08-2014
3 startede debatter
31 skrevne indlæg
03-11-2020 21:54
Luk
Medlem siden 18-08-2014
3 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg må ikke selv føde da jeg er blevet opereret på min livmoder for mange gange, så har ikke noget valg. Dog vil jeg ikke have kejsersnit på Randers da jeg har en lang og træls forhistorie med dem. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
03.november 2020 kl. 21:58
Luk
Medlem siden 18-08-2014
3 startede debatter
31 skrevne indlæg
03-11-2020 21:58
Luk
Medlem siden 18-08-2014
3 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Frederikke2021 skrev :

Jeg har også kun hørt, at planlagte kejsersnit er i Randers - simpelthen fordi Skejby så har så mange af de komplicerede graviditetsforløb. Men om man kan få dispensation og få planlagt kejsersnit i Skejby ved jeg ikke. Har født vaginalt på Skejby 3 gange, så ingen kejsersnit her. Men mine veninder der skulle have planlagte kejsersnit pga tidligere komplicerede fødsler har alle fået det i Randers. 

Jeg må hører min læge, har en lang og meget træls forhistorie med Randers, har slet ikke tillid til de skal skærer i mig.  Da mit sidste kejsersnit havde så mange komplikationer og jeg ikke blev lyttet til. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.november 2020 kl. 07:27
Luk
Medlem siden 22-10-2019
16 startede debatter
636 skrevne indlæg
04-11-2020 07:27
Luk
Medlem siden 22-10-2019
16 startede debatter
636 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det lyder ikke godt 😬

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.november 2020 kl. 07:44
Luk
Medlem siden 02-01-2017
2 startede debatter
730 skrevne indlæg
04-11-2020 07:44
Luk
Medlem siden 02-01-2017
2 startede debatter
730 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvis det ikke er muligt at få pks på Skejby så kan du overveje at flytte fødested. Jeg har en bekendt i en anden  region som også have en rigtig træls første fødsel. Hun endte med pks på andet sygehus som ikke hørte til det sygehus fællesskab som hun hørte til første gang. 

Måske Horsens  var en mulighed? Jeg er ikke sikker på hvor muligheder ligger nord på. Herning måske?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.november 2020 kl. 10:55
Luk
Medlem siden 08-02-2015
5 startede debatter
57 skrevne indlæg
04-11-2020 10:55
Luk
Medlem siden 08-02-2015
5 startede debatter
57 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg bor i Aarhus og har to PKS bag mig (det første i august 2015 og det andet i maj 2018). Begge i Randers. 

Jeg har begge gange har de bedste forløb i Randers. 

Intet er gået galt. Mine ar har været super flotte begge gange. Ingen komplikationer. 

Det sødeste personale!

Ved PKS nr. 2 fik jeg svangersskabsforgiftning et par uger forud for planlagt dato. Var til flere tjek og lægesamtaler i Skejby (dårlig oplevelse, hvor lægerne var max pressede). Pludselig besluttede de at fremrykke PKS til "omgående" og de ville flytte PKS fra Randers til Skejby. Jeg græd og græd og havde på ingen måde lyst til at skule indægges på Skejby. Lægen på Skejby ringede til Randers, og de var simpelthen så søde og gav mig en akut-tid, da alle de planlagte tider var optagede. 

Skulle jeg have flere børn, ville jeg til hver en tid vælge Randers igen. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere