Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

8 ugers undersøgelse

07.januar 2020 kl. 19:45
Luk
Medlem siden 24-10-2016
07-01-2020 19:45
Luk
Medlem siden 24-10-2016
Godt skrevet
0

jeg var til 8 ugers undersøgelse i sidste uge. Jeg troede egentlig at jeg skulle have en gyn undersøgelse, men i stedet snakkede min læge og jeg bare om hvordan jeg har det. Kun kiggede lige på mit kejsersnit ar og sagde at det var vokset pænt sammen. 

Jeg har jo ikke født normalt, da det var planlagt kejsersnit, så går ud fra at det var derfor hun ikke undersøgte mig? Men jeg havde planlagt at bede om en smer test, når nu hun “var deroppe”. 

Er det normalt at man ikke bliver undersøgt indvendigt? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.januar 2020 kl. 19:57
Luk
Medlem siden 05-01-2018
10 startede debatter
2073 skrevne indlæg
07-01-2020 19:57
Luk
Medlem siden 05-01-2018
10 startede debatter
2073 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja jeg har også fået at vide at ens underliv normalt ikke bliver undersøgt efter ks. I mit tilfælde blev det så undersøgt alligevel, men tror måske jeg selv bad om det, kan ikke helt huske det. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.januar 2020 kl. 20:00
Luk
Medlem siden 14-11-2016
1 startede debatter
992 skrevne indlæg
07-01-2020 20:00
Luk
Medlem siden 14-11-2016
1 startede debatter
992 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

De plejer at tjekke uanset om man har fået KS, bla pga din bækkenbund jo har været belastet pga graviditet, også uden vaginal fødsel. 

Anmeld
Svar
Pige 8/12 2016 Dreng 20/9 2018
Godt skrevet
0
Pige 8/12 2016 Dreng 20/9 2018
07.januar 2020 kl. 20:04
Luk
Medlem siden 16-12-2019
4 startede debatter
76 skrevne indlæg
07-01-2020 20:04
Luk
Medlem siden 16-12-2019
4 startede debatter
76 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min læge tjekkede min bækkenbund, altså indvendig undersøgelse.. efter KS 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.januar 2020 kl. 00:36
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1114 skrevne indlæg
08-01-2020 00:36
Luk
Medlem siden 19-11-2016
3 startede debatter
1114 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min læge ville lave både smear og gynækologisk undersøgelse, jeg takkede nej til begge dele, lige som jeg takkede nej til prævention...

jeg føler ik et behov for gynækologisk undersøgelse mit underliv og bækkenbund føles normalt og jeg kan både knibe og holde på vandet... smear sagde jeg nej til fordi jeg følges på gynækologisk afdeling pga celleforandringer og jeg har lige fået lavet biopsier 2 måneder efter pks

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
08.januar 2020 kl. 08:49
Luk
Medlem siden 18-10-2019
1 startede debatter
206 skrevne indlæg
08-01-2020 08:49
Luk
Medlem siden 18-10-2019
1 startede debatter
206 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fødte vaginalt, men fik ikke en gynækologisk undersøgelse til 8 ugers tjek. Lægen spurgte bare om jeg havde smerter (nej), så sagde han "husk knibeøvelser", og så var jeg ude igen. Jeg så nok lidt overrasket ud, så han tilbød det, efterfølgende, men han mente ikke det var nødvendigt.

Anmeld
Svar
C ?? 090719
Godt skrevet
0
C ?? 090719
08.januar 2020 kl. 09:39
Luk
Medlem siden 01-04-2013
3 startede debatter
191 skrevne indlæg
08-01-2020 09:39
Luk
Medlem siden 01-04-2013
3 startede debatter
191 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

De bør jo stadig tjekke, at livmoder er tilbage i almindelig størrelse, og at bækkenbunden er normal i styrke, så det lyder lidt sløset ikke at få lavet en gynækologisk undersøgelse.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere