Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Andre der har været/er indbildt gravid?

20.december 2009 kl. 20:33
Luk
Medlem siden 20-11-2007
Sidst online 15-06-2011
20-12-2009 20:33
Luk
Medlem siden 20-11-2007
Sidst online 15-06-2011
Godt skrevet
0

Hej

Et ret sært spørgsmål, men nu bliver jeg altså nødt til at spørge! Har siden min sa for næsten 1 år siden følt jeg er gravid! De første gange jeg sådan tænkte over det og talte med Henrik om det var det jo lidt morsomt osv, men som det er fortsat, er det faktisk rigtig belastende....

Jeg er indimellem nødt til at købe en test, bare for at være sikker, for man hører jo af og til om sterilliseringen ikke virker, gror sammen osv, så muligheden vil jo være der...

Vi skal IKKE have flere, så det kører bare rundt i hovedet på mig, og alt kan lige pludselig relateres til at jeg da klart må være gravid!

Så tænkte jeg lige ville høre om andre mon har haft det sådan eller om jeg bare er skør haha

Men har tænkt på at jeg skulle overveje at blive sterilliseret også, for så er det jo helt ude af mit hoved, er der nogen der har fået det gjort eller kender nogen der har?

Kram Nadja

Anmeld
Svar
Kram Nadja Image and video hosting by TinyPic baby baby
Godt skrevet
0
20.december 2009 kl. 23:49
Luk
Medlem siden 09-10-2006
168 startede debatter
186 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2011
20-12-2009 23:49
Luk
Medlem siden 09-10-2006
168 startede debatter
186 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2011
Godt skrevet
0

Det er måske ike helt den samme fornemmelse du har , men jeg er både her efter Tokeog efter Elias stadig lidt tyk på maven og har altså et par ange taget mig selv i at mærke på den som om jeg var en 6-7 mdr. henne (og SÅ stor erden altså heller ikke..) og kunne mærke liv og det var lidt hyggeligt. JA det føles ret weird når der ikke er noget.

Jeg ved jo ikke helt hvordan du føler dig gravid, men måske har din hormornbalance rykket sig lidt eller noget i den stil.

JEg synes det lyder helt vildt drastisk med sterilisaon når du er så ung. Hvad med spiral til du ikke er 'fanton-gravid'længere?

:)

Christina

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.december 2009 kl. 06:44
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
21-12-2009 06:44
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
Godt skrevet
0

Hej

Ja det er som du siger, mærker "spark", den der "rumlen" som der var, og så har jeg taget 4 kg på, men dem ved jeg godt hvor kommer fra, er kommet på nogle nye depressionspiller, som kan øge vægten, så det har jo ikke noget med det at gøre, men hold da op hvor tager jeg mig selv i mange gange at tænke, åh nej! Hvad nu hvis!

Ved godt det lyder lidt drastisk, men jeg skal ikke have flere børn, ved også godt man om nogle år kan ændre mening, men jeg har ikke lyst til flere, er super tilfreds med de to skønne jeg har, og jeg er belvet anbefalet ikke at blive gravid igen af div fys, kiropraktor og læger pga bækkenløsningen. Mit bækken er endnu ikke på plads efter de 2 graviditeter, og min diskusprolabs er relateret til bækkenløsningen, da den sidder mellem nederste ryghvirvel og korsbenet.

Så bliver jeg gravid ville jeg skulle ligge ned hele graviditeten, og det har jeg ikke lyst til med 2 børn... Så sådan overall er det ikke så dum en idé.

Ang spiral, så har jeg prøvet det, og det gør SÅ ondt! De har prøvet 3 stk, og lige meget hvad gør det bare så ondt. Jeg danner åbenbart rigtig rigtig mange myoser derinde.. så jeg kan ikke engang bruge tamponer.

Kram Nadja

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.december 2009 kl. 22:06
Luk
Medlem siden 02-04-2005
52 startede debatter
606 skrevne indlæg
Sidst online 13-01-2013
22-12-2009 22:06
Luk
Medlem siden 02-04-2005
52 startede debatter
606 skrevne indlæg
Sidst online 13-01-2013
Godt skrevet
0

Jeg vidste også efter Valdemar skulle jeg ikke havde flere børn så jeg snakket med min læge og skrev under på at jeg vil sterilliseret og 3 mdr efter kom jeg til for undersøgelse hvor jeg fik en tid til indgrabet.

Det forgår ved en kikkertopration hvor de laver et snit i navlen og et i trussekantet. Der bliver sat clips på æggelederne så ægget ikke kan kommme ned i livmodren. Man er i fuldnakose.

Jeg mødte fastende kl. 8 og kl. 10 var jeg på vej hjem igen med lidt ondt i maven:-) Jeg har ikke mærket noget til indgrabet efter 1 uge var jeg i top form igen.'

Min kære mand er også blevet sterilliseret . Så hvis der pluslig er en spiger i min mave så glor jeg sku lidt.

hilsen

Heidi

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.december 2009 kl. 22:32
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
22-12-2009 22:32
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
Godt skrevet
0

Hej

hahaha ja så ville jeg sku også glo hahaa Men tak for info, rart at høre fra en der har været igennem det! Jeg er også fuldstændig sikker, min læge mener dog anderledes, hun skældte mig nærmesst ud i telefonen da jeg ringede for at få en tid, til at bestille den! Men det må hun jo om, udefra kan det jo godt se mærkeligt ud når jeg er "så ung" men kroppen kan simpelthen ikke klare flere graviditeter og jeg har heller ikke lyst til flere børn, synes det er fint emd dem jeg har, det er helt perfekt.

Kram

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.december 2009 kl. 22:43
Luk
Medlem siden 02-04-2005
52 startede debatter
606 skrevne indlæg
Sidst online 13-01-2013
22-12-2009 22:43
Luk
Medlem siden 02-04-2005
52 startede debatter
606 skrevne indlæg
Sidst online 13-01-2013
Godt skrevet
0

Alle har ret til at blive sterilliseret når de er fyldt 25 år så  din læge ikke nægte dig det .:-)  Så det er jo lige om lidt:-)

Når din krop ikke kan klare flere børn så kan jeg slet ikke forstå lægen ikke syndes det er oki, selv om du er så ung. Det var noget andet hvis du ikke havde nogle børn.

hilsen

Heidi

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.december 2009 kl. 22:49
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
22-12-2009 22:49
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
Godt skrevet
0

Nemlig Heidi, så det får hun sletter heller ikke lov til, men hun lød sku næsten hlet fornærmet haha, så jeg det er lige om lidt, så kan jo lige så godt få sendt henvisningen afsted, så jeg kan komme til hurtigst muligt. Det kan den slet ikke, havde MEGET bækkenløsning med Lærke, hvor de fandt ud af jeg har hybermobile led i hofter, knæ og fødder og det blev MEGET værre med Kristian, var kun 15 uger henne da jeg fik valget mellem at blive indlagt eller få krykker til det nødvendige og ellers være sengeliggende. Så det var en ret lang graviditet. Havde ikke forestillet mig at det blev SÅ slemt, men det var jo smertehelvede, og det vil jeg for det 1. ikke igennem, men kan heller ikke forsvare det over for de 2 dejlige unger jeg har!

Mit bækken er stadig ikke på plads endnu, og har fået en diskus i nederste ryghvirvel/korsbenet = L5S1, som er efterkommer for bækkenløsningen, så nej ikke flere børn til os;)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.december 2009 kl. 23:58
Luk
Medlem siden 09-10-2006
168 startede debatter
186 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2011
25-12-2009 23:58
Luk
Medlem siden 09-10-2006
168 startede debatter
186 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2011
Godt skrevet
0

Hej igen, ja lidt hastigt af mig ike at tænke at du jo nok havde dine gode grunde til at ville ønske sterilisation. Kan godt forstå dig som du skriver det og udover at være glad og tilfreds med jeres to dejlige unger, har du da ret store medicinske grunde til  ikke at ville blive gravid igen.

Knus og god jul!

Christina

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.december 2009 kl. 07:53
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
26-12-2009 07:53
Luk
Medlem siden 20-11-2007
498 startede debatter
4218 skrevne indlæg
Sidst online 15-06-2011
Godt skrevet
0

Hehe Christina, det er helt ok, jeg ville nok også lige tænke som du i første omgang, det er jo ikke noget man bare lige gør;)

Kram

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.december 2009 kl. 09:06
Luk
Medlem siden 13-10-2007
94 startede debatter
507 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2012
26-12-2009 09:06
Luk
Medlem siden 13-10-2007
94 startede debatter
507 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2012
Godt skrevet
0

der er flere og flere efterhånden der vil have deres sterilisation "ændret" fordi de har fortrudt eller fundet en ny partner.

Man kan godt være helt sikker i sin sag, men tingene i ens liv kan pludseligt ændre sig så det hele ser anderledes ud. Det er nok derfor din læge ikke lige med det samme vil sige ok til det. Synes egentlig også det er ok at man lige skal tænke lidt ekstra over det, for det er jo trods alt en operation og der er en risiko forbundet med enhver operation/indgreb.

Når det så er sagt, så lyder det til du er ret sikker i din sag - og så vil jeg bare sige held og lykke med det :-) Håber ikke du fortryder senere i livet. Man har jo et standpunkt til man tager et nyt ;-)

Sanne

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.december 2009 kl. 09:06
Luk
Medlem siden 13-10-2007
94 startede debatter
507 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2012
26-12-2009 09:06
Luk
Medlem siden 13-10-2007
94 startede debatter
507 skrevne indlæg
Sidst online 24-09-2012
Godt skrevet
0

der er flere og flere efterhånden der vil have deres sterilisation "ændret" fordi de har fortrudt eller fundet en ny partner.

Man kan godt være helt sikker i sin sag, men tingene i ens liv kan pludseligt ændre sig så det hele ser anderledes ud. Det er nok derfor din læge ikke lige med det samme vil sige ok til det. Synes egentlig også det er ok at man lige skal tænke lidt ekstra over det, for det er jo trods alt en operation og der er en risiko forbundet med enhver operation/indgreb.

Når det så er sagt, så lyder det til du er ret sikker i din sag - og så vil jeg bare sige held og lykke med det :-) Håber ikke du fortryder senere i livet. Man har jo et standpunkt til man tager et nyt ;-)

Sanne

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

ANNONCE

3 ting, der er ideelle at lave som gravid

At blive gravid er en stor omvæltning i sin ellers helt normale hverdag. Fra øjeblikket hvor du står med en positiv graviditetstest i hånden, er du ikke længere alene, og det vil komme til at være sådan langt ud i fremtiden. Læs mere

ANNONCE

3 ting du ikke vidste om efterfødselstræning

Træning kan gøre dig glad og gøre dig til den mor, du gerne vil være. Styrketræning og motion bruges som behandling af fødselsdepression. Læs mere

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere