Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

"Weekend Far"- lidt brok.-trist.

19.september 2008 kl. 19:35
Luk
Medlem siden 07-02-2008
Sidst online 27-11-2013
19-09-2008 19:35
Luk
Medlem siden 07-02-2008
Sidst online 27-11-2013
Godt skrevet
0
Ja for *okker... hvor jeg er ved at være træt af det...
der er ikke andet end bøvl hver evig eneste gang hun skal ud til sin far.
Vi laver en aftale om han henter Tanja kl 16.. kl 15 ringer han så og siger, at det vil være bedre hvis jeg kunne køre ud med hende. Niksen mester... (fy) Det går jeg altså ikke med til på en' times varsel, når der er ½ time hver vej. Det kunne jo også være jeg havde en anden aftale. -Jeg får ikke noget svar på hva tid han vil være her.. men da jeg viste de skulle til fødselsdag iaften, prøvede jeg selfølgelig at putte Tanja, så hun kunne være frisk.
Han dukede op kl 17, og lidt efter ringer hans mor og spørger hvor langt de er... de skulle åbenbart være til fødselsdag kl. 17:30, og de skal køre i 1 time, så de var noget sent på den... han svarede hende "Jamen, Heidi var jo ikke klar til jeg kunne hente Tanja".. (hvad) han har jo ikke sagt hva tid han kom, og hva tid de skulle være til fødselsdag.
Men Tanja skulle altså lige have lidt at spise  og en ren ble', inden HUN var klar.. Så må far da vente.. ikke? Syntes sku' det er ved at være for meget...  Han kan slet ikke tage efter hendes behov. Helt erligt så må han da komme noget før, hvis de har så travlt.
Han belv selfølgelig mega sur på mig over JEG ikke havde Tanja klar.. men hallo skal jeg have hende i over tøj fra kl 14 til 17 dunk-dunk, nej vel.. også bliver han sur over hun er i barnevognen når han kommer. Jeg prøvede for dælan da bare at putte hende... for HANS skyld... men nej nej.
Min lille pige får en hård aften.. hun har kun sovet 1½ time i løbet a hele dagen :-( Nøj hvor ville jeg gerne have hende hjemme, syntes slet ikke jeg kan være bekendt at sende hende med ham. (græder)
Noget helt andet er, at jeg ikke kan få husnøglen af ham... han vil bare IKKE give mig den... hva pokker skal jeg dog stille op?
Er så ked af det hele på Tanjas vegne...(piv) Nu vil han PLUDSELIG kun se hende EN DAG hver ANDEN weekend (hjælp)... Fordi han syntes det er noget bøvl at hente hende.
(Vi skiftes til at hente og bringe i weekenderne).

Bare lidt brok her fra..sorry.
Knus Heidi
Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
19.september 2008 kl. 21:49
Luk
Medlem siden 11-09-2007
309 startede debatter
1053 skrevne indlæg
19-09-2008 21:49
Luk
Medlem siden 11-09-2007
309 startede debatter
1053 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
GUD hvor jeg da kåger lige nu, det da voldsomt.... han vil simpelhen kun se sit barn 1 dag hver anden weekend, øhh kalder man det en far at han ikke GIDER bøvle med at hente sin datter... hvis det var mig ville jeg gøre det for en HVER PRIS... nej da sikke en KLAPHAT ja undskyld....
Og det med hun lige har sovet lidt og ikk er klar, det er sgu da helt hans egen skyld efter som han ikke passer sine tidspunkter hverken ved dig eller til fødselsdagen-..... forstår dig så godt puha, kan slet ikke se hvorfor han er sådan og det med nøglen ja den skal du da bare have, ellers er det bare at skifte låsen ud, det var mit valg..
håber du alligevel får en rigtig dejlig weekend... :-)
(knus) nadja fra Maj
Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third BirthdayUp1.png
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third BirthdayUp1.png
20.september 2008 kl. 07:11
Luk
Medlem siden 15-03-2007
303 startede debatter
2201 skrevne indlæg
Sidst online 18-02-2014
20-09-2008 07:11
Luk
Medlem siden 15-03-2007
303 startede debatter
2201 skrevne indlæg
Sidst online 18-02-2014
Godt skrevet
0

Han er godt nok streng Heidi..

Du må vist tvinge hans røv i sædet i morgen og få lavet nogle klare aftaler..

1: Betaler han husleje hos dig?! Hvis ikke, så HIT med nøglen..

2: Ang. hentetider - Måske skal han hente hende direkte i dagplejen? Så er han jo nød til at være der til tiden..

3: Ang. kun at have hende en dag, det er sgu tyndt - men jeg ved ikke om der er så meget at gøre ved det.. Måske "true" med at få statsamtet til at lave jeres aftale-skema.. Men det er jo ikke sikkert at det virker. Måske spørge ham lidt nærmere til det, hvorfor han har det sådan, det kan være det vil være nemmere for ham med fx en weekend hver 3 uge, men så have en hverdag hver uge hvor han henter og næste dag bringer hende i dp? Der er mange forskellige modeller - og hellere at han melder ud han ikke kan overskue det, end han blir frustreret og enten bakker helt ud eller noget meget meget værre..

Pøj Pøj med det.. Og NYD nu din alene tid

Kh. Nella

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.september 2008 kl. 09:20
Luk
Medlem siden 04-05-2007
195 startede debatter
711 skrevne indlæg
Sidst online 26-02-2014
20-09-2008 09:20
Luk
Medlem siden 04-05-2007
195 startede debatter
711 skrevne indlæg
Sidst online 26-02-2014
Godt skrevet
0

Hejsa søde ven

Hmm, jeg ved godt det måske lyder hårdt men jeg tror ærlig talt du er nød til at ha statsamtet med ind over. I samarbejder åbenbart ikke særlig godt - eller han gør ikke, og det er jo Tanja det går ud over i den sidste ende. Måske ikke lige NU da hun stadig er så lille, men der går ikke særlig lang tid - og tror næppe det bliver bedre med ham.

Hvis jeg var dig, ville jeg ta en ALVOR snak med ham; sige at I simpelthen er NØD TIL at ligge nogen faste regler for hvordan hentning og bringning skal forgå, for Tanjas SKYLD! Nogen tidspunkter I begge kan stå inde for, ja man kan godt blive 5-10..måske 20 min forskinket en dag, men man giver besked herom. Og så er det selvfølgelig ikke noget som sker hver anden gang..

Og hvis ikke han er villig til at samarbejde, jamen så må du fortælle ham, at så er I nød til at få nogen til at hjælpe jer med at ligge disse regler. Det andet er simpelthen ikke fair - hverken over for Tanja eller dig. Du har altså også et liv, og han ved da ikke hvad du har af planer når Tanja er ved ham. Ligesom han sikkert gerne vil ha du henter og bringer Tanja på de aftalte tidspunket, må han også accepterer at du også gerne vil ha det sådan. Det går begge veje..

Nej søde ven, prøv at se om I ikke selv kan finde ud af det, det ville trods alt være det rareste. Ellers er der ikke andet for, så må du ringe til statsamtet og sige som det er, I kan simpelthen ikke selv finde ud af det og må ha hjælp til det. Det gør hverken dig eller morten til en dårligere forældre, men nogen gange kan man bare ikke sætte sine egene behov til side i en skilsmisse, og man beskytter sig selv først - fordi man er SÅ sårbar og skide bange, ked og ikke mindst selv rundt på gulvet. Det er selvfølgelig ikke en undskyldning, overhovedet!! Man MÅ og SKAL tænke på sine børn først, men sådan er vi ikke allesammen.. Og den eneste måde han pt. kan RAMME dig på er via Tanja, ja det er skrækkeligt. Men det er desværre bare sådan han rammer dig bedste lidt pt. Du bliver både ked, vred, bitter, sur og såret - prøv lige at se hvor mange ting han opnår ''bare'' ved ikke at gi besked om hvornår han kommer. Samtidig går du måske glip at en aftale og du er nød til at vente på HAM...

Puuuha, hvor må det være hårdt det her, ven. Du er virkelig sej, det syntes jeg.. I skal nok komme igennem det her, og komme ud på den anden side. Det tager tid, lange tid. Men det er godt givet ud i den sidste ende. Tro mig..

Masser af (knus) til dig, Mange hilsner Louise

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Rystende fortælling: 13-årig blev presset ud i stofmisbrug
I reportage-serien 'Stoffer i Sommerlandet' møder vi en blot 15-årige, der kan fortælle om, hvordan hun blev lokket ud i et stofmisbrug som blot 13-årig. Se den på Dplay.
Højt humør på fødeafdelingen: Første brandert i 10 måneder
Magisk! Første fødsel i ”Velkommen til verden”
7-årig lider af sjælden sygdom: Fod større end en fodbold
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Ung mor uenig med lægerne: Rygning er ikke så skadeligt under graviditeten
Princess Natascha Ellen skal have begge sine børn til ørelægen, da de har døjet meget med væske i ørerne. Lægerne mener, at dette kan skyldes rygning under graviditeten, men det er den unge mor ikke helt enig i. Se De unge mødre tirsdag kl. 20:00 på Kanal 4 eller stream nu på Dplay.dk

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Plan B - 09-10-2018

#ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

At være mor med angst - del 1
  • Britta Højbjerg... - 28-09-2018

Hvordan går det

Nyeste blogindlæg

• Plan B - 09-10-2018

#ProjektGladIgen
  • Faderstuen - 01-10-2018

En ny, gul konvolut
  • Camilla Skyum - 29-09-2018

At være mor med angst - del 1
  • Britta Højbjerg... - 28-09-2018

Hvordan går det

Nyeste artikler

Social angst og eget valgt pks

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

10 ting du skal vide om at købe barnevogn

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Førstegangsfødende - Nær født i badekarret

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Afsnit 10

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Spørg Jordemoderen: Klip i mellemkød - kan mit arvæv forårsage bristning ved 2. fødsel?

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere

Nyeste artikler

Kl. 8:30 skal vi møde ind på afdeling 426, barselsgangen, for at blive gjort klar med tøj og journal til operationsgangen Læs mere

Når man skal ud og købe barnevogn, er præferencerne mange. Man vil selvfølgelig have det bedste til den lille guldklump der er på vej. Men hvad er egentlig bedst, og hvilke overvejelser skal man gøre sig, før man investerer i barnevogn?Vi har samlet nogle gode råd til valg af barnevogn lige her. Læs mere

Da jeg ikke længere kunne sove, hoppede jeg i badekarret, hvor det lune vand mildnede smerterne. Da der var 6 min. imellem veerne, ringede vi ind til hospitalet og aftalte at køre der ind. På hospitalet blev veerne mere sporadiske, der var nu 10 og 15 minutter imellem dem. Hovedpinen var stadig så ond at jeg fik ”bistik” i nakken for at mildne smerterne, uden det hjalp synderligt. Læs mere

Denne video er hele Afsnit 10 samlet, og varer 18 minutter. Så smid stængerne op eller tag headset på, og lyt med! Chefredaktør Maja Wesselhoff interviewer den dygtige og empatiske Privatjordemoder Stine Roswall. Læs mere

Hvis du er blevet klippet i mellemkødet ved din første fødsel - kan det så betyde, at der er risiko for at dit arvæv vil forårsage en bristning ved 2. fødsel? Vil det være en fordel at være på forkant og 'bestille' en klipning når baby skal fødes? Læs mere

Du har endelig fået grønt lys til at komme på barselsbesøg hos den nybagte familie. Men hvad er godt at vide, når du skal på barselsbesøg? Se de gode råd her. Du kan også sende denne artikel rundt til dem, du regner med vil komme på barslesbesøg. Læs mere