Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hannahs fødselsdag

30.november 2009 kl. 10:55
Luk
Medlem siden 09-03-2008
30-11-2009 10:55
Luk
Medlem siden 09-03-2008
Godt skrevet
0

Hej piger.

Tusind tak for lykønskningerne i går. Vi havde en rigtig god dag, med en del gæster. Vi holdte kaffemik - grønlandsk tradition, som er en slags åbent hus, med et kaffebord. Folk kom når de fik lyst og tid og gik igen, når de selv synes det var tid, rigtig hyggeligt og nede på jorden. På et tidspunkt havde vi dog lige lidt plads-krise, men det fandt vi også ud af. Hannah hyggede sig rigtigt, og fik en masse gaver og lidt kage også. Hun havde sovet et par timer om formiddagen, og så var hun så frisk hele eftermiddagen at vi kom til at springe eftermiddagsluren over, så lige pludselig ved 17-tiden havde vi en meget pylret fødselar, vi syntes det var for sent med en lur, så vi prøvede at holde hende vågen, men 18.30 kom hun i seng og sov med det samme. Udmattet af alle indtrykkene fra en dejlig dag.

Min mor var her fra Grønland, og hun havde en grønlansk nationaldragt med i str. 1 år med. Så den havde hun på i en times tid, mens der var flest gæster. Det var så sødt. Sådan én er lidt stiv i det, da der er så meget sælskin i, også for en voksen. Men hun klarede det rigtig godt og kunne faktisk helt vildt godt lide at have den på, kunne også kravle med den på og gik da også lidt, bare hun var på gulvtæppet eller havde en finger at holde i. Da hun fik den af, fordi hun fik det for varmt i den, så ville hun ellers gerne have den på igen.

I får lige et par billeder:

Hannah i Grønlandsk nationaldragt:

Vi fik også lavet en MMF-kage til hende:

Blandt meget andet fik hun en Bodil Kjær og fødselsdagsflag:

Af os fik hun det her legemøbel, og så fik hun Peter Plys og grisling-badelegetøj, en grønlansk bog, grisling-malerin, som hendes moster havde lavet, en Nike forårsjakke, en nederdel og bluse, to knoppuslespil, brioklovn, klodser, en and der spiller julemusik og danser, voksfarver, en sød hue, en guldhalskæde, med vedhæng af Grønlansk guld der forestiller grønland og så sokker og vanter i moskusuld.
I kan da også lige få et billede af alle gaverne:

Hilsen Lea, der er blevet hjemme med en meget forkølet datter.

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
30.november 2009 kl. 11:19
Luk
Medlem siden 27-04-2008
108 startede debatter
384 skrevne indlæg
Sidst online 03-10-2013
30-11-2009 11:19
Luk
Medlem siden 27-04-2008
108 startede debatter
384 skrevne indlæg
Sidst online 03-10-2013
Godt skrevet
0

Hvor er Hannah kær i nationaldragten

Lyder til I havde en dejlig dag og sikke mange fine gaver. Kagen er sandelig også fin, kunne godt tænke mig at lave en til Mathias' 1 års fødselsdag. Men men men tror ikke lige jeg har evnerne

God bedring med hende.

Kristina

Anmeld
Svar
baby development MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
baby development MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker
30.november 2009 kl. 13:16
Luk
Medlem siden 25-02-2004
512 startede debatter
1672 skrevne indlæg
30-11-2009 13:16
Luk
Medlem siden 25-02-2004
512 startede debatter
1672 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Lyder som en super dag og sikke lækre gaver !!

Hun er bare såååå fin i national dragt din smukke Hannah

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.november 2009 kl. 14:05
Luk
Medlem siden 15-02-2008
154 startede debatter
1233 skrevne indlæg
30-11-2009 14:05
Luk
Medlem siden 15-02-2008
154 startede debatter
1233 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

hvor er hun bare SØØØØØØØØØØD i nationaldragten!! Kære Hannah-pigen :)

Skønne gaver og flot kage (kan man bestille en til d. 20. december )

Kram AM, der ønsker Hannah god bedring!

Anmeld
Svar
baby baby
Godt skrevet
0
baby baby
30.november 2009 kl. 17:15
Luk
Medlem siden 12-04-2008
613 startede debatter
4006 skrevne indlæg
30-11-2009 17:15
Luk
Medlem siden 12-04-2008
613 startede debatter
4006 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har lige set hele dit album på FB - og hvor er det bare nogle fine billeder fra hvad der ligner at have været en rigtig dejlig dag. Hun ser bare så glad og fin ud den lille Hannah - ikke mindst i nationaldragten!!

Kram fra Marie, der også ønsker god bedring

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
30.november 2009 kl. 17:17
Luk
Medlem siden 26-02-2009
204 startede debatter
1674 skrevne indlæg
Sidst online 04-03-2014
30-11-2009 17:17
Luk
Medlem siden 26-02-2009
204 startede debatter
1674 skrevne indlæg
Sidst online 04-03-2014
Godt skrevet
0

hvor er hun altså bare for smuk i den dragt. Helt vildt!!!!!! Lækker datter du har dig der.

Kagen er bare superflot og sikke en masse dejlige gaver hun har fået.

Carina - som aldrig fik ønsket Hannah tillykke med fødselsdagen . TILLYKKE HANNAH!

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
30.november 2009 kl. 19:48
Luk
Medlem siden 10-06-2008
139 startede debatter
813 skrevne indlæg
Sidst online 12-05-2014
30-11-2009 19:48
Luk
Medlem siden 10-06-2008
139 startede debatter
813 skrevne indlæg
Sidst online 12-05-2014
Godt skrevet
0

ja ser godt at Carine lige har skrevet det samme, men det var altså lige hvad jeg tænkte og måtte skrive. 

Det er da helt vildt sindsygt så sød hun er i jeres nationaldragt, eeeeeej hvor er hun altså lækker!!! Hende vil jeg gerne eje, eller adoptere, nogen chance?? 

Smaaask lille pige, du er for skøn. 

TIlykke tillykke med den dejlige dag og alt det flotte hun har fået. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.november 2009 kl. 20:00
Luk
Medlem siden 22-02-2007
289 startede debatter
1508 skrevne indlæg
30-11-2009 20:00
Luk
Medlem siden 22-02-2007
289 startede debatter
1508 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hun ligner jo virkelig en lille pige og til og med en helt fantastisk en af slagsen

Hvor lyder det bare til at I har haft en god dag/ aften... og sikke mange fine gaver hun har fået...

Din kage er også bare helt vildt flot.....

´Bitten der er totalt forelsket i din lille datter...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
30.november 2009 kl. 20:36
Luk
Medlem siden 02-03-2007
177 startede debatter
1376 skrevne indlæg
30-11-2009 20:36
Luk
Medlem siden 02-03-2007
177 startede debatter
1376 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Sikke en flot dragt - den klæder hende bare godt :-)))))

Og en masse dejlgie gaver - er sikker på hun har haft en god dag :-)

Knus Babykomnu

Anmeld
Svar
baby growth
Godt skrevet
0
baby growth
30.november 2009 kl. 20:47
Luk
Medlem siden 15-09-2007
237 startede debatter
1774 skrevne indlæg
Sidst online 23-03-2014
30-11-2009 20:47
Luk
Medlem siden 15-09-2007
237 startede debatter
1774 skrevne indlæg
Sidst online 23-03-2014
Godt skrevet
0

Hvor ser hun da bare fantastisk ud i den nationaldragt. Min kæreste har boet på Grønland i nogle år som barn, så jeg måtte da også lige vise ham billedet, og han var helt enig med mig i, at hun er en dejlig tøs....

Jeg fik desværre ikke ønsket hende tillykke på dagen, så derfor kommer der lige en lidt forsinket hilsen her fra Phillip og jeg....

STORT TILLYKKE MED DIN 1 ÅRS FØDSELSDAG

Knus fra Lisa

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
01.december 2009 kl. 20:50
Luk
Medlem siden 03-04-2007
519 startede debatter
2355 skrevne indlæg
Sidst online 22-10-2016
01-12-2009 20:50
Luk
Medlem siden 03-04-2007
519 startede debatter
2355 skrevne indlæg
Sidst online 22-10-2016
Godt skrevet
0

Hun er bare så sød i den nationaldragt, den klæder hende virkelig godt. Og hvor er det en flot kage I har lavet til hende. Jeg håber jeg kan gøre dig kunsten efter senere på måneden.

Stort tillykke med hende, var desværre ikke herinde på hendes fødselsdag.

Knus Kilden og Formanden

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere