Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Kender du en farmakonom/apotekerassistent?

22.marts 2009 kl. 16:05
Luk
Medlem siden 18-09-2007
Sidst online 02-09-2009
22-03-2009 16:05
Luk
Medlem siden 18-09-2007
Sidst online 02-09-2009
Godt skrevet
0
Øhhh, ja det her har ikke en disse med babyer at gøre - men med moderen som her i sin barsel er gået i gang med at overveje en ny uddannelse (som det nu er så moderne blandt kvinder på barsel ;) - og har set mig varm på udd. til farmakonom (altså de lægemiddelkyndige som arbejder på apotekerne).
Jeg har læst alt hvad jeg kunne finde om uddannelsen og arbejdet på nettet - MEN de personlige erfaringer er nu oftest dem man får mest ud af... 
DERFOR: er der nogen af jer som er farmakonom eller som kender én, som ville have det ok med at fortælle lidt om både uddannelse og job - fordele og ulemper mv. og måske svare på nogle spørgsmål? - altså bare via mail.

Ja, det er nok et lidt mærkeligt spørgsmål i sådan et forum her - men jeg synes at det her netværk er så fantastisk, at jeg føler at man kan bruge det til næsten hvad som helst... og I ved jo bare en masse om alt muligt I herlige kvinder i okt. 08 gruppen :d

På forhånd tak

(knus) Trine Mathilde  
Anmeld
Svar
Lilypie 1st Birthday Ticker
Godt skrevet
0
Lilypie 1st Birthday Ticker
22.marts 2009 kl. 17:11
Luk
Medlem siden 18-03-2009
117 startede debatter
282 skrevne indlæg
22-03-2009 17:11
Luk
Medlem siden 18-03-2009
117 startede debatter
282 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej,

Jeg er selv uddannet farmakonom og føler at der er en del jobmuligheder både inden for det offentlige (sygehusapotek) og i privat sektoren (apotek, medicinalindustrien).

Jeg arbejder på et apotek, men er lidt træt af de lange arbejdstider så overvejer da at finde noget som er bedre tilpasset når man skal have en familie. 

Selve uddannelsen varer ca. 3 år og skal tages på et apotek, hvor man skal tage på nogle kurser oppe på Pharmakon i Hillerød, hvor man fik et dobbeltværelse eller enkelt- med fjernsyn og der var virkelig god mad. Synes at det var skønt at man fik alle bøgerne betalt og god elevløn. Du får vist også din egen bærbar computer mener jeg. Så der er rigtig mange goder.

Der skal også laves 2 projekter ved siden af og så er der jo også eksamerne.

Det er meget forskelligt hvor gamle folk er på uddannelsen og kan da huske at der også var folk med børn på uddannelsen. Så synes da ikke det er helt umuligt hvis du gerne vil blive farmakonom.

Man skal regne med at læse ved siden af sit fuldtidsarbejde som det jo er og at arbejstiderne er butikstider, så man godt kan få sent fri f. eks kl. 18.00 Det kommer selvfolgelig an på det enkelte apoteks lukketider.

Men når du har din uddannelse, så har du jo mulighed for at finde noget andet end apotek med bedre arbejstider f.eks. sygehusapotek eller medicinalindustrien.

Jeg synes at 3 år er overskueligt og at du har rigtig mange muligheder når du er færdig.

Man skal i hvert fald kunne lide at arbejde med sundhed og sygdom og medicin.

Spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål.

Knus og kram og held og lykke med overvejelsen

Oktoberpigen   

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickersNotes:
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickersNotes:
22.marts 2009 kl. 17:31
Luk
Medlem siden 30-06-2008
198 startede debatter
1596 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-2013
22-03-2009 17:31
Luk
Medlem siden 30-06-2008
198 startede debatter
1596 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-2013
Godt skrevet
0

:-)

jeg er nyuddannet farmakonom fra sommeren 2008, så jow, jeg kender til det ;-) jeg nåede jo selvfølgelig så ikke at være færdiguddannet så længe inden jeg gik på barsel, men kender ret meget til uddannelsen, da jeg dels var med i elevbestyrelsen i farmakonomforeningen, og skal være uddannelsesansvarlig når jeg vender tilbage til apoteket :-)

jeg vil smadder gerne svare på dine spørgsmål, hvis du er interesseret, men jeg skriver lige en PB til dig med min mail, så kan du spørge lige så tosset du vil der :-)

a_metteb

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickersLilypie Angel and Memorial tickersLilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickersLilypie Angel and Memorial tickersLilypie Pregnancy tickers
31.januar 2019 kl. 03:37
Luk
Medlem siden 17-09-2015
70 startede debatter
198 skrevne indlæg
31-01-2019 03:37
Luk
Medlem siden 17-09-2015
70 startede debatter
198 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg overvejer at læse til farmakonom, er der mon nogen der har læst farmakonom som  kan svare på nogle spørgsmål angående uddannelsen? :)

Anmeld
Svar
Andersine
Godt skrevet
0
Andersine
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 16-04-2019

Lalandia - Paradis eller mareridt
  • Faderstuen - 09-04-2019

Allesammen, mød Hugo!
  • EndeligNogensMo... - 08-04-2019

Vi keder os ikke..!
  • Listen To Your ... - 08-04-2019

NY hverdag

Nyeste artikler

Vandfødsel - en førstegangsfødendes ønskefødsel!

På det tidspunkt var jeg så udmattet af smerterne og det hårde arbejde, at jeg følte, at jeg ikke kunne klare flere veer, men bare ville sove. Det var ikke... Læs mere

ANNONCE

Anmeldelse: LEGOLAND® Castle Hotel

Castle Hotel er et gennemført temahotel, som man kender det fra USA, hvor du kan give dine børn en oplevelse af et minibreak til et fantasi-lego-univers, der varer døgnet rundt. Læs mere

ANNONCE

11 makeup tips fra Nilens Jord til gravide og ammende

Nilens Jord er dansk makeup af høj kvalitet, som allergicertificeret og godkendt til gravide. I denne artikel får du tips og tricks til at lægge den perfekte graviditetsmakeup. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Den dårlige fødsel

Podcast om Den dårlige fødsel, indtalt af Jordemoder PiaMaria Manou. Har du haft en dårlig fødselsoplevelse, er oplevelsen måske i din krop og sind længe. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 16-04-2019

Lalandia - Paradis eller mareridt
  • Faderstuen - 09-04-2019

Allesammen, mød Hugo!
  • EndeligNogensMo... - 08-04-2019

Vi keder os ikke..!
  • Listen To Your ... - 08-04-2019

NY hverdag

Nyeste artikler

Vandfødsel - en førstegangsfødendes ønskefødsel!

På det tidspunkt var jeg så udmattet af smerterne og det hårde arbejde, at jeg følte, at jeg ikke kunne klare flere veer, men bare ville sove. Det var ikke... Læs mere

ANNONCE

Anmeldelse: LEGOLAND® Castle Hotel

Castle Hotel er et gennemført temahotel, som man kender det fra USA, hvor du kan give dine børn en oplevelse af et minibreak til et fantasi-lego-univers, der varer døgnet rundt. Læs mere

ANNONCE

11 makeup tips fra Nilens Jord til gravide og ammende

Nilens Jord er dansk makeup af høj kvalitet, som allergicertificeret og godkendt til gravide. I denne artikel får du tips og tricks til at lægge den perfekte graviditetsmakeup. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Den dårlige fødsel

Podcast om Den dårlige fødsel, indtalt af Jordemoder PiaMaria Manou. Har du haft en dårlig fødselsoplevelse, er oplevelsen måske i din krop og sind længe. Læs mere