Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Hvem kender verdens bedste weekendseng???

10.marts 2010 kl. 15:35
Luk
Medlem siden 11-08-2008
Sidst online 04-05-2013
10-03-2010 15:35
Luk
Medlem siden 11-08-2008
Sidst online 04-05-2013
Godt skrevet
0

ja, som overskriften lyder har jeg behov for hjælp til at finde en genial god weekendseng. Vi har i forvejen en arve-seng som er rigtig tung, uhandy og svær at slå op.

Vi overnatter ofte ude og vi skal til toscana i maj, så vi vil gerne finde den mest praktiske på markedet - koste hvad den koste vil :-)

håber I kan hjælpe, piger.

kh Lone

ps tak for lykønskningerne til maja, har først set dem i dag. Hun var rigtig i hopla, havde masser af gæster og fik fede gaver :-)

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
10.marts 2010 kl. 19:31
Luk
Medlem siden 31-01-2007
384 startede debatter
699 skrevne indlæg
Sidst online 06-05-2013
10-03-2010 19:31
Luk
Medlem siden 31-01-2007
384 startede debatter
699 skrevne indlæg
Sidst online 06-05-2013
Godt skrevet
0

Vi har en fra Babysam. Det er deres basic weekendseng suppleret med en ekstra madras. Den ligger Tinus i oppe i vores sommerhus, og  han har aldrig klaget over den. Den kostede ca. 400, så det er jo heller ikke så dyrt. Kan godt nok ikke lige huske hvor tung den er, men den har taske den kan bæres i, så tror ikke det er så slemt.

Så selvom den hverken er fancy eller dyr, ja så er den altså funktionel.

Der er forresten "børneudgang" i den ene af enderne. Dvs. en lynlås,der kan åbnes så man ikke skal løfte dem ud.

Knus

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers
10.marts 2010 kl. 20:05
Luk
Medlem siden 03-11-2006
238 startede debatter
6868 skrevne indlæg
10-03-2010 20:05
Luk
Medlem siden 03-11-2006
238 startede debatter
6868 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

vil bare sige jeg kender det!! begge vores er skide uhandy, helt ærligt noget møg at slå både op og ned. MEn vi holder så en stille hjemmestil i stedet for jer:-)Så vi er ikke nær såbelastet af det.

Hvordan kan det være i er ude hele tiden, er det ikke lidt træls ikke at have ens gode trygge rammer i hverdagen og weekender???

Og god tur til Toscana:-)

Anmeld
Svar
Mor til William 290607, Victoria 270209 og Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Mor til William 290607, Victoria 270209 og Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
11.marts 2010 kl. 00:37
Luk
Medlem siden 24-04-2008
178 startede debatter
1527 skrevne indlæg
Sidst online 15-10-2012
11-03-2010 00:37
Luk
Medlem siden 24-04-2008
178 startede debatter
1527 skrevne indlæg
Sidst online 15-10-2012
Godt skrevet
0

Hej.

Jeg kan godt forstå, at i ind imellem vil nyde livet uden for hjemmet. Og når din mand arbejder hjemme (tæt på hjemmet) så har man brug for at komme væk, for at kunne holde rigtig fri.

Vi har overnattet på hotel 5 gange siden vi fik C, og været i Dk 2 uger. Vi elsker at komme ud. Heldigvis elsker C også at der sker noget omkring ham, og er tryg bare han har bamsen Urban.

Tilbage til sengen  Vi har en BRIO weekend seng i DK, den koster ca 800,- og jeg valgte den, fordi den har en lidt højere vægtgrænse - dvs vi kan bruge den længe. Her i Panama har vi et weeend-telt http://www.babyshower.dk/product.asp?product=755 ved ikke om du kender dem, men det er smart her, da der er indbygget myggenet.

God tur

Vh Linda

Anmeld
Svar
SA maj 07 - født dejlig søn 30.marts 09 - MA feb. 10 - Gravid med termin 15.nov.11
Godt skrevet
0
SA maj 07 - født dejlig søn 30.marts 09 - MA feb. 10 - Gravid med termin 15.nov.11
11.marts 2010 kl. 09:37
Luk
Medlem siden 03-07-2008
152 startede debatter
1730 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2012
11-03-2010 09:37
Luk
Medlem siden 03-07-2008
152 startede debatter
1730 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2012
Godt skrevet
0

men jeg kan selvfølgelig ikke huske, hvad den hedder. prøvede at google, og fandt een, der hedder Kids Travel bed, som minder lidt om den.

Princippet i den er, at det er et lille telt, som er super nemt at slå op, og det vejer absolut ingenting. der er lynlåsåbning i siden og foroven. Til babyer bruger man åbningen for oven som en almindelig babyseng og til lidt større børn der selv må kravle ud, bruger man det i siden.

Ideen svarer altså fuldstændig til den Linda har - på vores kan hele den ene side bare lynes af.

Sidegevinsten er, at når man åbner det i siden er det en super legeplads om dagen. Sådan lidt huleagtig. men ellers er den største fordel, at den ikke fylder eller vejer mere end en sovepose, når den er foldet sammen.

Knus Kirsten

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.marts 2010 kl. 17:55
Luk
Medlem siden 11-08-2008
124 startede debatter
863 skrevne indlæg
Sidst online 04-05-2013
11-03-2010 17:55
Luk
Medlem siden 11-08-2008
124 startede debatter
863 skrevne indlæg
Sidst online 04-05-2013
Godt skrevet
0

Tak for det, piger. jeg må igang med at kigge på det.

Well, det var en helt god debat du lige lagde op til der, mariae.

Jamen folk er jo forskellige, og vi er nogle mennesker som er enormt meget hjemme i hverdagene. Min mand arbejder rigtig meget, og det gør han fra sin produktion som er en tilbygning til huset. udover at det er ham som afleverer maja i DP og kører pakker med varer på posthuset, så kan der gå en hel uge uden at han forlader vores grund. Der er altid arbejde at gå igang med, og for at han kan rumme det liv er han nødt til at få luftforandring.

Derfor benytter vi os rigtig meget af families sommerhuse i Sverige, Skagen, Hirtshals og Øster Hurup.

Desuden elsker vi at rejse og har alle vores venner udenbys.

Tjaaa, så kunne man komme ind på, om man med sådan et liv burde fravælge børn eller lægge sit liv helt om.

Men majas trygge rammer er der hvor hun er - og vi er. jeg kender ikke andre børn som kan puttes hvorsomhelst og samtidig sover igennem, ligesom hun har gjort fra hun var 2 måneder gammel. De to-tre gange nattesøvnen er glippet har aldrig været i byen.

Vi kender mange som lever et meget struktureret hjemmeliv med deres børn, og ærligt talt ser jeg mange som synes de ofrer for meget for børnene. De bliver irritable, det at være forælder bliver altoverskyggende og parforholdet glemmes.

jeg siger ikke at det generelt er sådan, måske er nogle af I andre af natur meget mere rolige end vi er og så fungerer det for jer.

Vi har dog bare et behov for at komme omkring, og tilsyneladende skader det ikke vores datter som er en nysgerrig humør-bombe, med faste sovetider, der aldrig glipper.....Jeg tror ikke på at et utrygt, frustreret eller stresset barn fremstår så harmonisk som det er tilfældet med maja.

men håber at flere vil komme med deres meninger - også selvom io er uenige med mig. Synes det er en fed diskussion.

Kh Lone

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.marts 2010 kl. 13:18
Luk
Medlem siden 03-11-2006
238 startede debatter
6868 skrevne indlæg
12-03-2010 13:18
Luk
Medlem siden 03-11-2006
238 startede debatter
6868 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg kunne ikke forestille mig at hive mine børn væk hjemmefra hele tiden til ditten g datte, ikke når de er så små. Men nu i skriver tit ved jeg jo heller ikke HVOR tit vi snakker om...der er jo forskel på om det er 3-4 gange om året eller hver 2 weekend man bare føler man skal væk hjemmefra..

Kan godt se at han måske kan få lidt pip af at spankulrere rundt hjemme hele tiden, og så længe i ikke føler i SKAL væk fra jeres hjem hele tiden, så er det jo stadig den bedste base at hygge i:)For man skal da helst heller ikek hadve det sådan at man føler man bliver kvalt i sit hjem...

vi kan også lide at rejse, men det bliver som regel en gang om året på en familie hygge ferie. Måske lige lidt tid i et sommerhus, men vi kan i hvert fald ikke kaldes på farten.

Og ja, i har nok vænnet hende til at blive flyttet rundt i en tidlig alder, så i nu har nemt ved det. Det har vorea så ikke så nemt ved. De har det uden tvivl bedst i deres hjem og så med enkelte udflugter i Randers regskov eller lign, hvor man kommer hjem samme dag. Det tager da også lidt på dem at skulle til udlandet, men børn falder jo heldgivis hurtigt til hvis det er sunde og raske børn.

Ville ikke lægge op til debat, ville bare høre hvorfor i fløj sådan omkring:)

I øvrigt kan jeg tilføje at jeg SKIDE gerne ville på 2-3 mdr trekking og andre oplevelser i f.eks Tjhailnad og lign, men jeg har valgt min families base først i det her tilfælde md små børn og der er ingen tvivl om at jeg abre går og venter på at de enten er store nok til at tage med 1 mdr eller at vi skal et par uger alene afsted, men der går flere år endnu. Så ja, man lægger mange drømme til siden for at få børn, og ja man skal passe på det hele ikke går op i bleer og baby, men lige nu må det vente, mine børn skal lægges i den samme seng hver aften til samme tid. Det har jeg det bedst med.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.marts 2010 kl. 09:30
Luk
Medlem siden 03-07-2008
152 startede debatter
1730 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2012
15-03-2010 09:30
Luk
Medlem siden 03-07-2008
152 startede debatter
1730 skrevne indlæg
Sidst online 11-06-2012
Godt skrevet
0
lofora skrev:

Tak for det, piger. jeg må igang med at kigge på det.

Well, det var en helt god debat du lige lagde op til der, mariae.

Jamen folk er jo forskellige, og vi er nogle mennesker som er enormt meget hjemme i hverdagene. Min mand arbejder rigtig meget, og det gør han fra sin produktion som er en tilbygning til huset. udover at det er ham som afleverer maja i DP og kører pakker med varer på posthuset, så kan der gå en hel uge uden at han forlader vores grund. Der er altid arbejde at gå igang med, og for at han kan rumme det liv er han nødt til at få luftforandring.

Derfor benytter vi os rigtig meget af families sommerhuse i Sverige, Skagen, Hirtshals og Øster Hurup.

Desuden elsker vi at rejse og har alle vores venner udenbys.

Tjaaa, så kunne man komme ind på, om man med sådan et liv burde fravælge børn eller lægge sit liv helt om.

Men majas trygge rammer er der hvor hun er - og vi er. jeg kender ikke andre børn som kan puttes hvorsomhelst og samtidig sover igennem, ligesom hun har gjort fra hun var 2 måneder gammel. De to-tre gange nattesøvnen er glippet har aldrig været i byen.

Vi kender mange som lever et meget struktureret hjemmeliv med deres børn, og ærligt talt ser jeg mange som synes de ofrer for meget for børnene. De bliver irritable, det at være forælder bliver altoverskyggende og parforholdet glemmes.

jeg siger ikke at det generelt er sådan, måske er nogle af I andre af natur meget mere rolige end vi er og så fungerer det for jer.

Vi har dog bare et behov for at komme omkring, og tilsyneladende skader det ikke vores datter som er en nysgerrig humør-bombe, med faste sovetider, der aldrig glipper.....Jeg tror ikke på at et utrygt, frustreret eller stresset barn fremstår så harmonisk som det er tilfældet med maja.

men håber at flere vil komme med deres meninger - også selvom io er uenige med mig. Synes det er en fed diskussion.

Kh Lone

For jeg lider nemlig også af mellemsvær krudt i røven, og har svært ved bare at tulle omkring derhjemme.

Og jeg vil næsten sige, at jo yngre børnene er, jo nemmere er det at tage dem med. Jacob er i hvert fald glad, når bare vi er der, og det lyder også som om, det er tilstrækkeligt for Maja.

Når vi så ikke selv flakker om hver weekend, er det primært fordi, der sættes en naturlig stopper for det, når børnene bliver større og får egne planer i weekenderne. Mine store børn går i 3. og 4. klasse, og i den alder er en børnefødselsdag noget med børnedisko, popcorn og overnatning, og med 2 x 18 fødselsdage, der skal fejres på den måde, lægger det beslag på en del weekender - foruden fodboldstævner osv.

Så tag da endelig afsted sålænge tid er...

Når det er sagt, skal det også lige tilføjes, at der er forskel på børn. Min ældste søn har aspergers syndrom, og han har det ikke godt med impulsive ture - og har aldrig haft det. Vi kan sagtens tage ham med på tur, men der skal sættes tid af til at snakke med ham om hvor vi sakl hen, hvor han skal sove, hvordan der ser ud osv. Bl.a. derfor har vi købt en campingvogn. Så kan han få sine trygge rammer samtidig med at vi kan flytte dem derhen, hvor vi gerne vil opleve noget nyt. Det har været win-win i vores familie. Både Jacob og Christiane er nemlig mindst ligeså meget byhøns som jeg er.

Tror det er et temperamentsspørgsmål - nogle nyder at være hjemme - andre elsker at komme ud - og man skal da bare gøre det, som fungerer for sin egen lille familie.

Knus Kirsten

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.marts 2010 kl. 14:04
Luk
Medlem siden 04-03-2008
1503 startede debatter
4071 skrevne indlæg
15-03-2010 14:04
Luk
Medlem siden 04-03-2008
1503 startede debatter
4071 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Men her hjemme har vi en Simo. Den kan varmt anbefales.

Vores er magen til billedet. Den har en lækker bund og så er den så smart at den kan lynes op i den ene ende. Så når barnetselv kan kravle ud spare man løft.Den er 60*120 cm og vejer små 7 kg. Nå ja også et tip. Gå efter senge der har ekstra ben i midten, så det ikke kun er de fire i hjørnerne.

bare et fif.

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
06.februar 2013 kl. 23:22
Luk
Medlem siden 13-01-2013
109 skrevne indlæg
06-02-2013 23:22
Luk
Medlem siden 13-01-2013
109 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Deryan'en er rigtig smart og fylder ingenting. Og så er den slået op på ingen tid overhovedet.

Deryan Rejseseng

Anmeld
Svar
"Fyld ikke dit liv med dage - men dine dage med liv"
Godt skrevet
0
"Fyld ikke dit liv med dage - men dine dage med liv"
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!
  • Faderstuen - 23-09-2019

Konkurrence med Jesperhus!
  • Faderstuen - 05-09-2019

Jesperhus fra 1 meters højde
  • MamasVerden - 15-07-2019

Tjekliste til rejsen med børn

Nyeste artikler

ANNONCE

Navngiv – Ny dansk app gør det sjovt for forældre at finde det helt rette navn til deres nyfødte baby

Nu er der hjælp at hente for de mange kommende og nybagte forældre, som jagter det helt rette fornavn til deres baby. App’en Navngiv gør det til en sjov og overskuelig oplevelse at gå på navnejagt blandt Danmarks nu mere end 39.000 godkendte fornavne. Læs mere

Er brunt udflåd tegn på abort?

Mange gravide bliver bekymrede, hvis de opdager brunt udflåd eller pletblødning under graviditet. Jordemoder Berit svarer på de gravides spørgsmål hver eneste uge. Læs mere

"Tidlige spjæt og spark fra maven"

Jeg har tidligere haft en spontan abort, men er nu gravid i uge 18. Min mave laver mærkelige spjæt eller rystelser når jeg lægger på maven. Kan det være bevægelser fra barnet Læs mere

2 perfekte fødsler

Veerne var ikke smertefulde som ved første fødsel, men de var regelmæssige, og de kom hurtigt efter hinanden. Sygehuset havde givet os accept til at komme. Når det var anden gang, ville det sikkert gå endnu hurtigere. Læs mere

ANNONCE

10 film du skal se med børnene i efterårsferien

Efterårsferien står for døren og er du i tvivl om hvad du og børnene skal bruge tiden på, så har vi samlet de 10 bedste film fra C More, som I kan hygge jer med Læs mere