Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

krampe i fødder og lægmuskler

18.juli 2009 kl. 13:48
Luk
Medlem siden 30-01-2009
18-07-2009 13:48
Luk
Medlem siden 30-01-2009
Godt skrevet
0

av for pokker det gør ondt hvad gør i andre ?? Jeg var desperat i går det gjorde bare så sindsygt ondt, kunne ikke være nogen steder. Min fødder er faktisk helt ømme af det i dag .

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickersLilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickersLilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
18.juli 2009 kl. 13:58
Luk
Medlem siden 03-02-2009
242 startede debatter
1777 skrevne indlæg
18-07-2009 13:58
Luk
Medlem siden 03-02-2009
242 startede debatter
1777 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg vågner af og til om natten ved at foden eller benet kramper. Så er det bare op at stå og så i seng igen

Der er ikke så meget at gøre, da det er meget normalt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juli 2009 kl. 14:00
Luk
Medlem siden 04-01-2009
233 startede debatter
1436 skrevne indlæg
Sidst online 13-12-2014
18-07-2009 14:00
Luk
Medlem siden 04-01-2009
233 startede debatter
1436 skrevne indlæg
Sidst online 13-12-2014
Godt skrevet
0

DØJER OGSÅ MED LÆG KRAMPER OM NATTEN  IK SÅ MEGET AT GØRE VED DET DESVÆRRE

JEANNE

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juli 2009 kl. 15:42
Luk
Medlem siden 14-01-2009
99 startede debatter
388 skrevne indlæg
18-07-2009 15:42
Luk
Medlem siden 14-01-2009
99 startede debatter
388 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg vågner også om natten ved at benene kramper, og må op og gå lidt på dem.

Jeg har også haft det førhen, når jeg har trænet intenst i en periode.. Tror måske, at man kan forebygge lidt ved nogle udstrækninger, men aner det ikke

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juli 2009 kl. 19:17
Luk
Medlem siden 19-04-2009
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
18-07-2009 19:17
Luk
Medlem siden 19-04-2009
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juli 2009 kl. 19:22
Luk
Medlem siden 19-04-2009
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
18-07-2009 19:22
Luk
Medlem siden 19-04-2009
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har også fået tendens til de kramper - særligt om natten, når jeg ligger på ryggen (og vægten i benene på læggene), da det vist nedsætter blodcirkulationen. Inden min graviditet og nogle gange fik krampe af sport kunne det også løses med at rejse sig op og lægge vægten på benet med krampen, men har under min graviditet haft en krampe, der var helt umulig og hvor min mand måtte strække mit ben ud i flere minutter, da jeg slet ikke selv kunne noget som helst - AVAVAV!!, det kunne naboen vist også høre!

Tror nok venepumpeøvelser kan hjælpe, da det sætter gang i blodgennemstrømningen - i den bog man får hos lægen er der noget om disse øvelser - vippe med fødderne, dreje dem og bøje-stræk i knæene. det hjælper i hvert fald mig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juli 2009 kl. 22:35
Luk
Medlem siden 04-01-2009
150 startede debatter
1706 skrevne indlæg
Sidst online 21-02-2014
18-07-2009 22:35
Luk
Medlem siden 04-01-2009
150 startede debatter
1706 skrevne indlæg
Sidst online 21-02-2014
Godt skrevet
0

Eller jeg har haft det én gang, og det regner jeg ikke for noget.. Ved bare at jeg ikke skal strække ben om natten, for så kommer krampen nemlig.. I istedet strækker jeg dte lige så forsigtigt, og derved kan jeg undgå det!

Men for pokker hvor var det bare ubehageligt den ene gang.. Midt om natten, og vidste fandme ikke hvordan jeg skulle få det væk.

Har tidligere aldrig døjet med krampe, eller dvs. ved sex i en bestemt position.. Men det tæller sgu ikke

Kh Stine

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juli 2009 kl. 22:57
Luk
Medlem siden 10-06-2009
13 startede debatter
94 skrevne indlæg
Sidst online 12-09-2013
18-07-2009 22:57
Luk
Medlem siden 10-06-2009
13 startede debatter
94 skrevne indlæg
Sidst online 12-09-2013
Godt skrevet
0

For at undgaa krampe kan man prove:

- At undgaa at staa pg sidde med benen krydsere i laengere tid

- Udstraekke benmusklerne, isaer laeggen, i lobet af dagen og inden sengetid

- Roter dine ankler og vip med taerne naar du sidder, spiser eller ser tv

- Gaa en tur hver dag med mindre du er blevet det fraraadet af din laege eller jordmoder

- Forsog og undgaa at blive for traet. Laeg dig paa din venstre side for at bedre blodcirkulationen til og fra dine ben.

- Hold dig hydreret i lobet af dagen ved at drikke vand jaevnligt

- Prov med et varmt bad for sengetid for at afslappe dine muskler

- Faad in partner til at massere dine ben for sengetid

Naar man faar kramperne skal man straekke benet ud ved at starte med at straekke hele benet og pege haelen nedad(Hvis ikke jeg husker at gore det faar jeg ogsaa kramper i taerne -av,av). Man kan faa sin partner til at hjaelpe med at straekke og det er rigtig godt hvis han kan massere lidt for at faa gang i blodcirkulationen igen. Man kan ogsaa prove med en varmedunk/pude eller forsoge at gaa lidt rundt.

Har selv store problemer med kramper og massagen er det mest effektive for mig. Ogsaa altid godt med en undskyldning til at manden skal give en gang massage

Anmeld
Svar
baby Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
baby Lilypie First Birthday tickers
19.juli 2009 kl. 09:57
Luk
Medlem siden 30-01-2009
187 startede debatter
1376 skrevne indlæg
19-07-2009 09:57
Luk
Medlem siden 30-01-2009
187 startede debatter
1376 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

for alle de gode råd !! Dem vil jeg da helt sikkert gøre brug af .

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.juli 2009 kl. 10:03
Luk
Medlem siden 11-05-2009
176 startede debatter
1938 skrevne indlæg
Sidst online 09-12-2013
19-07-2009 10:03
Luk
Medlem siden 11-05-2009
176 startede debatter
1938 skrevne indlæg
Sidst online 09-12-2013
Godt skrevet
0

Det gør SÅ ondt. Min højre læg muskel er stadig helt øm efter en krampe for 4 dage siden.!!!

Jeg vågner bare og skriger helt vildt!!! Kan ikke lade være med at grine over mig selv når jeg sidder og tænker på det! hahahah

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 17-03-2019

Forældre der burde skamme sig
  • Britta Højbjerg... - 09-03-2019

Jeg Er Forelsket
  • MamasVerden - 05-03-2019

Derfor er Kvindernes Kampdag vigtig!
  • Faderstuen - 05-03-2019

Mer' familie!

Nyeste artikler

Tristhed og begrænset fysisk aktivitet - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

En bruger spørger i denne uge, hvordan man håndterer tristhed og begrænset fysisk aktivitet under graviditet. Læs mere

Hvem skal jeg spørge om sygemelding? Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hvem skal man kontakte hvis man har brug for en sygemelding? Det spørger en Min-Mave bruger om i denne uge. Læs mere

Genopbyg forholdet til din mave - Kvinde, genkend din krop - Gry Senderovitz

Har du fået løs hud, strækmærker, følelsesløshed, ubehag ved berøring, måske et ar efter kejsersnit, popper navlen ud, har musklerne ikke fundet sammen på midten, så du synes du stadig ser gravid ud? Gry Senderovitz guider dig til at genopbygge din mave efter fødsel, i vores nye serie "Kvinde, genkend din krop". Læs mere

Kvinde - Genkend din krop - Med Gry Senderovitz

Når vi er gravide og føder, forandrer vi os fysisk på ganske kort tid. Det er lige så voldsomme forandringer, som i puberteten, men over en mindre periode. Det er klart at det kan være svært at genkende sig selv. Gry Senderovitz, medforfatter til Kvinde kend din krop, deler sine tips. Læs mere

Kan forstoppelse og kvalme hænge sammen? - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hænger kvalme og forstoppelse sammen? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge.   Læs mere

Synsforstyrrelser under graviditet? - Spørg jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Som gravid kan man opleve synsforstyrrelser, men hvad skyldes det og hvad kan man gøre ved det? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• MommyBear - 17-03-2019

Forældre der burde skamme sig
  • Britta Højbjerg... - 09-03-2019

Jeg Er Forelsket
  • MamasVerden - 05-03-2019

Derfor er Kvindernes Kampdag vigtig!
  • Faderstuen - 05-03-2019

Mer' familie!

Nyeste artikler

Tristhed og begrænset fysisk aktivitet - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

En bruger spørger i denne uge, hvordan man håndterer tristhed og begrænset fysisk aktivitet under graviditet. Læs mere

Hvem skal jeg spørge om sygemelding? Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hvem skal man kontakte hvis man har brug for en sygemelding? Det spørger en Min-Mave bruger om i denne uge. Læs mere

Genopbyg forholdet til din mave - Kvinde, genkend din krop - Gry Senderovitz

Har du fået løs hud, strækmærker, følelsesløshed, ubehag ved berøring, måske et ar efter kejsersnit, popper navlen ud, har musklerne ikke fundet sammen på midten, så du synes du stadig ser gravid ud? Gry Senderovitz guider dig til at genopbygge din mave efter fødsel, i vores nye serie "Kvinde, genkend din krop". Læs mere

Kvinde - Genkend din krop - Med Gry Senderovitz

Når vi er gravide og føder, forandrer vi os fysisk på ganske kort tid. Det er lige så voldsomme forandringer, som i puberteten, men over en mindre periode. Det er klart at det kan være svært at genkende sig selv. Gry Senderovitz, medforfatter til Kvinde kend din krop, deler sine tips. Læs mere

Kan forstoppelse og kvalme hænge sammen? - Spørg Jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Hænger kvalme og forstoppelse sammen? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge.   Læs mere

Synsforstyrrelser under graviditet? - Spørg jordemoderen - Berit fra Gravid.dk

Som gravid kan man opleve synsforstyrrelser, men hvad skyldes det og hvad kan man gøre ved det? Jordemoder Berit fra Gravid.dk svarer på jeres spørgsmål hver uge. Læs mere