Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Reaktion fra ældre søskende

25.maj 2009 kl. 13:07
Luk
Medlem siden 03-09-2008
Sidst online 24-03-2014
25-05-2009 13:07
Luk
Medlem siden 03-09-2008
Sidst online 24-03-2014
Godt skrevet
0

Hej Piger

Dette spørgsmål er jo til dem der er anden gangs fødende.

Er der nogle af jer der har oplevet reaktion fra den ældre bror eller søster?

Jeg har nemlig oplevet der, og synes det er enormt frustrerende. Han er lidt trodsig hele tiden, og skal lige tjekke om grænserne holder. Han er normalt jordens dejligste og kærlige dreng, men han har ligesom bare lige skruet en tand op for den ikke så sjove charme.

Håber det bliver lidt mere nprmalt igen når tingene bliver hverdag, lillebror er trods alt kun 6 dage gammel.

Og mor her sidder jo og tuder over det bare ved at tænke på det. Kan jo slet ikke holde ud at han er sådan en rod når man slet ikke er vant til det.

Havde egentlig heller ikke regnet med at der ville blive noget som helst, så måske er det derfor det kommer SÅ meget bag på mig.

Men det er jo klart, der må også gå en masse følelser igennem hans lille hoved.

Men puha..

Håber på lidt erfarings sparring med jer andre, på forhånd tak :)

Hilsner Marijums

Anmeld
Svar
pregnancy calendar
Godt skrevet
0
pregnancy calendar
25.maj 2009 kl. 15:10
Luk
Medlem siden 13-07-2008
77 startede debatter
432 skrevne indlæg
Sidst online 05-05-2012
25-05-2009 15:10
Luk
Medlem siden 13-07-2008
77 startede debatter
432 skrevne indlæg
Sidst online 05-05-2012
Godt skrevet
3

Jep, jep, den kender jeg godt, den første uge var helvede herhjemme, Sofie var bare trodsig og græd næsten hele tiden... Ugen efter var bedre og nu har hun helt vænnet sig til den nye situation.

Hun er stadigvæk en bestemt ung dame, som ved hvad hun vil og IKKE vil, men det var hun også inden lillebror kom til verden, så nu er tingene tilbage til normalen igen....

Jeg havde også super meget dårlig samvittighed i starten og jeg følte virkelig at jeg svigtede hende, men nu passer far Aksel en times tid om aftenen og så går vi en tur eller lavet noget som hun gerne vil, så vi får lidt alene tid, bare hende og jeg, det er virkelig rart.... Måske det var en ide...

Bethina, som kun kan sige, det bliver bedre....

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Godt skrevet
3
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
25.maj 2009 kl. 20:56
Luk
Medlem siden 03-09-2008
129 startede debatter
245 skrevne indlæg
Sidst online 24-03-2014
25-05-2009 20:56
Luk
Medlem siden 03-09-2008
129 startede debatter
245 skrevne indlæg
Sidst online 24-03-2014
Godt skrevet
0

Tak for dit svar, og dejligt at høre at det bliver bedre. Synes faktisk at i dag har været meget bedre.

Og ja god ide med at lave ting alene med den store, har ikke lige haft det vilde overskud, men det er ved at være tilbage nu, heldigvis :)

Mange hilsner Marijums

Anmeld
Svar
pregnancy calendar
Godt skrevet
0
pregnancy calendar
25.maj 2009 kl. 21:05
Luk
Medlem siden 17-10-2006
427 startede debatter
4303 skrevne indlæg
Sidst online 14-09-2012
25-05-2009 21:05
Luk
Medlem siden 17-10-2006
427 startede debatter
4303 skrevne indlæg
Sidst online 14-09-2012
Godt skrevet
0

Min ældste var lige blevet 2 og 2 mdr., da hun blev storesøster. Vi havde faktisk forventet en reaktion - men det er egentlig gået ret godt... ingen tvivl om at hun er en bisse for tiden - men tror mere det er pga. hendes alder. Hun vil bestemme en hel del selv og bliver ret sur, hvis vi har en anden mening... Men tror som sagt mere det er et led i hendes selvstændighedsfase.
Hun har været sød ved lillesøster - bortset fra en enkelt panikhandling der resulterede i en ridse på næsen
Selv om hun generelt er meget kærlig og opmærksom, vil jeg på ingen måde lade dem være alene sammen uden opsyn mere end de få sekunder det tager at vaske hænder efter endt pusling..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.maj 2009 kl. 21:19
Luk
Medlem siden 29-11-2006
327 startede debatter
851 skrevne indlæg
Sidst online 21-12-2013
25-05-2009 21:19
Luk
Medlem siden 29-11-2006
327 startede debatter
851 skrevne indlæg
Sidst online 21-12-2013
Godt skrevet
1

Umiddelbart har der kun været positiv reaktion fra storesøsters side. Der er nøjagtig 21 mdr. mellem mine prinsesser. Hun var været lidt mere ked, specielt ved aflevering i dagpleje, men tror bla. det skyldtes, at hun var i gæste-dp, hvor hun ikke er helt tryg. Hun er meget tryghedsnarkoman (er også født 1 mdr. for tidligt, så hænger måske lidt sammen med det). Men ellers prøver vi at drage hende med ind i hverdagen omkring Emilie. F.eks. give hende små jobs, som at tage stofble, finde hue/jakke frem, give dynen på ovs. Hun er efterfølgende begyndt at lege næsten konstant med dukker, de skal pusles, køres tur med, bøvse (rigtig mange gange) og have hue på (for så at pille den af igen få sekunder efter).

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
1
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
25.maj 2009 kl. 22:25
Luk
Medlem siden 11-08-2008
160 startede debatter
407 skrevne indlæg
Sidst online 28-11-2013
25-05-2009 22:25
Luk
Medlem siden 11-08-2008
160 startede debatter
407 skrevne indlæg
Sidst online 28-11-2013
Godt skrevet
0

Hejsa

Jah det var fuldstændig det samme her, den første uges tid..

Marcus skulle også  virkelig prøve grænser af, og bekræftiges i at vi stadig så ham, og ikke glemte ham.

Jeg tror også de "store" får pålagt sig et lidt stort ansvar, ved at de pludselig er blevet storebror/søster, og skal være en stor dregn/pige, og det kunne jeg mærke på Marcus var lidt for stor en opgave, for han er jo stadig en "lille" dreng.

Men nu hvor der jo er gået 16 dage siden lillesøster kom til verden, er der kommet noget mere ro på, men jeg er også utrolig heldig med at lillepigen er vild nem, så jeg har stadig meget tid til ham også..

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickersLilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickersLilypie Kids Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

COVID-19: Graviditet og fødsel

Vi har samlet vigtig information til dig der er gravid, skal igennem en fødsel eller bare skal holde barsel under corona pandemien. For selvom vi er tæt på en afslutning er der stadig mange der vil lide under de restriktioner og forhold der er lavet på hospitalerne og rundt omkring i Danmark - og sikkert også længe endnu. Læs mere

ANNONCE

En fotograf til alle anledninger

Der findes mange øjeblikke med ens børn, som man ville ønske kunne vare for evigt. Det er dog ikke muligt, men med et kamera eller med en fotograf  kan man faktisk komme langt. Læs mere

Brødrene der søgte retfærdighed efter deres fars misbrug og vold

Deres historie starter ikke som de flestes og selvom de har oplevet rigtig meget modgang igennem deres liv, så har de formået at vende det negative til noget positivt og inspirerende.  Læs mere

Kom ud og oplev verdenen med den lille ny

Der er ingen større gave i livet end at blive forældre, og den lykke man oplever, når man er omkring barnet, kan gøre resten af verden fuldstændig ubetydelig. Dette leder ofte til, at særligt nybagte forældre ikke kommer ud og oplever verden omkring dem, fordi de pakker sig ind i hjemmets trygge rammer sammen med den lille ny. Læs mere

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere