Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Sansegynge - erfaringer?

14.oktober 2009 kl. 21:12
Luk
Medlem siden 28-06-2008
Sidst online 07-02-2014
14-10-2009 21:12
Luk
Medlem siden 28-06-2008
Sidst online 07-02-2014
Godt skrevet
0

Så lige at der var snak om den i et andet indlæg og ville derfor lige høre...

Vi ønskede os en til Lærke i dåbsgave, men fik den desværre ikke... og nu er tiden jo ved at nærme sig jul, så jeg tænkte om hun skulle have den i julegave i stedet. Mon den stadig er et hit til de lidt større unger? Eller er løbet kørt?

Håber der er nogen af Jer der har erfaringer, der har lyst til at dele ud af dem.... der findes jo både den originale runde og en del kopier af den... skal man holde sig til originalen eller kan en eks. firkantet være lige så god?

Sætter lige et par billeder ind, så vi alle ved hvad vi snakker om!

Motorikgyngen

Anmeld
Svar
Mor til Lærke (02.02.09) og Nicklas (30.12.10)... de to skønneste unger
Godt skrevet
0
14.oktober 2009 kl. 21:27
Luk
Medlem siden 30-04-2008
324 startede debatter
2858 skrevne indlæg
14-10-2009 21:27
Luk
Medlem siden 30-04-2008
324 startede debatter
2858 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har den der er vist på første billede.. den er dog gemt væk lige pt. da mads ikke forstår at når man skubber til den så får man den tilbage i hovedet... men jeg er sikker på den igen bliver et hit, så jeg vil klart ønske den til lærke..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.oktober 2009 kl. 21:32
Luk
Medlem siden 29-05-2008
114 startede debatter
570 skrevne indlæg
Sidst online 16-08-2012
14-10-2009 21:32
Luk
Medlem siden 29-05-2008
114 startede debatter
570 skrevne indlæg
Sidst online 16-08-2012
Godt skrevet
0

Min søsters søn elsker sin sansegynge og har gort fra han var ½ år gammel. Denne sommer brugte han den rigtig meget o han er nu knap 2 år - så vi ønsker os også en...

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
14.oktober 2009 kl. 21:38
Luk
Medlem siden 27-12-2007
122 startede debatter
858 skrevne indlæg
Sidst online 12-09-2012
14-10-2009 21:38
Luk
Medlem siden 27-12-2007
122 startede debatter
858 skrevne indlæg
Sidst online 12-09-2012
Godt skrevet
0

Men er det ikke et problem at det er et "net". Kan de ikke hænge fast i maskerne og komme galt afsted? og hvad hvis de kravler ud af den??? Ja spørger nok dumt. har hørt meget om sansegyngerne. Det kunne jo være man skulle overveje en, men er bange for at han kan komme til skade på den?????

Ja ja lidt pylret er man vel

Anmeld
Svar
baby
Godt skrevet
0
baby
14.oktober 2009 kl. 21:52
Luk
Medlem siden 28-06-2008
386 startede debatter
1405 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2014
14-10-2009 21:52
Luk
Medlem siden 28-06-2008
386 startede debatter
1405 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2014
Godt skrevet
0

Altså det med nettet ved jeg ikke, da vi jo ikke har en og jeg aldrig har set en i levende live.... men mht. at falde ud, så er det kun meningen at den skal hænge 20 cm. over jorden... det er selvfølgelig også langt ned for sådan en lille størrelse, men... jo ikke en halv meter at falde. Men altså de skal selvfølgelig være under opsyn, når de gynger, som hvis man satte dem i hvilken som helst anden gynge! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.oktober 2009 kl. 22:08
Luk
Medlem siden 18-06-2008
197 startede debatter
692 skrevne indlæg
Sidst online 08-10-2012
14-10-2009 22:08
Luk
Medlem siden 18-06-2008
197 startede debatter
692 skrevne indlæg
Sidst online 08-10-2012
Godt skrevet
0

vil gå et godt stykke tid før end S vil fatte at hun skal ligge stille og ikke krybe rundt.

Det er vist noget med at den fra IKEA har let ved at tippe, hvis man kommer for langt ud til siderne

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers
14.oktober 2009 kl. 22:27
Luk
Medlem siden 14-12-2006
225 startede debatter
2585 skrevne indlæg
14-10-2009 22:27
Luk
Medlem siden 14-12-2006
225 startede debatter
2585 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

ønskede mig en til min store, men fik den aldrig, så det var noget af det første jeg købte da Elias kom til. Da han jo var et barn i evig bevægelse, var det eneste sted hvor han kunne finde lidt ro ( og til mor) at ligge på sansegyngen og lege med legetøj mor havde hængt op. Desuden hvis han igen igen havde en dårlig sovedag, satte jeg liften på den og mig på madras ved siden af som skubbede den ganske blidt, så kunne han sove lidt længere. jeg anbefaler den helt klart til folk med kolikbørn eller andre der har børn der har svært ved at falde til ro uden at man skal svinge og svinge liften, for så kan man hvile armene og så bare skubbe gyngen.. Nå men nu var/ erElias en meget aktiv lille fyr ( rullede bla. fra mave til ryg da han var 5 uger og knap 3 måneder den anden vej) og da han først kunne trille, var sansegyngen ikke et hit mere, for han trillede ud over kanten. Det samme ville han sikkert gøre nu, så den er sat lidt væk og erstattet af den rigtige babygynge. Men det bedste ved den, er at den er til for alle aldre. Når vi får et gyngestativ skal den ud i haven og da den kan tage op til 100 kg, kan begge drenge jo lege og gynge på den evt. sammen.. Det er faktisk en ret sjov gynge... og jeg elsker den simpelthen... ved ikke så meget om sikkerhed og bæreevne osv. ved de andre "sanse"gynger

knus Rikke

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2009 kl. 09:49
Luk
Medlem siden 19-08-2008
182 startede debatter
1093 skrevne indlæg
Sidst online 27-03-2013
15-10-2009 09:49
Luk
Medlem siden 19-08-2008
182 startede debatter
1093 skrevne indlæg
Sidst online 27-03-2013
Godt skrevet
0

har den "ægte" den på det første billede og har bruget den siden Simon var 3  måneder gammel og han elsker den bare, den hænger ude under et af vores æbletrær så han får bare stimuleret alle sanser... hi hi slet ikke misundelig når han ligger der og nyder gyngen og kigger op i bladene!!

Her i de kolde dage er den ikke så meget i brug, men tager da nogen gange lige en lille tur i overtøj og tæpper

jeg ved ikke om der er den store forskel på den "ægte" og efterligningerne... for er der store masker kan man vel ligge en hynde i??!! men om ikke andet er jeg glad for kvaliteten i den vi har og at den bare kan hænge ude uden at blive ødelagt!!

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers
15.oktober 2009 kl. 10:01
Luk
Medlem siden 28-06-2008
386 startede debatter
1405 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2014
15-10-2009 10:01
Luk
Medlem siden 28-06-2008
386 startede debatter
1405 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2014
Godt skrevet
0

Jeg kan se at man både kan købe den originale til indendørs og til udendørs brug... nogen der ved hvad forskellen er - udover prisen selvfølgelig? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2009 kl. 11:06
Luk
Medlem siden 28-06-2008
386 startede debatter
1405 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2014
15-10-2009 11:06
Luk
Medlem siden 28-06-2008
386 startede debatter
1405 skrevne indlæg
Sidst online 07-02-2014
Godt skrevet
0

Blir mere og mere overbevist om at det må være Lærkes julegave... det lyder som om I alle har haft super oplevelser med den!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2009 kl. 15:31
Luk
Medlem siden 22-01-2006
500 startede debatter
1904 skrevne indlæg
Sidst online 15-03-2014
15-10-2009 15:31
Luk
Medlem siden 22-01-2006
500 startede debatter
1904 skrevne indlæg
Sidst online 15-03-2014
Godt skrevet
0

Har lige været i Ønskebørn og set, at de har fået motorikgyngen (nr 3) til 699. Det er jo en smule billigere end sansegyngen og jeg tror helt ærligt den har samme virkning! Og Leah har faktisk et gavekort på 500 kr helt fra sin barnedåb samt en tilgodeseddel på 160 kr for en dragt, så de 699 er jo næsten i hus! Så jeg kunne godt finde på at købe sådan en, men vil jo gerne have den inde, så hun kan bruge den oftere her i vinterhalvåret. Er bare ikke sikker på jeg lige får overtalt manden til det men må jo  gøre et forsøg.... Til sommer kan den bare komme ud på gyngestativet i haven, og så kan både Leah og Lærke jo bruge den.

Tak for tippet Prinsesse83

KH Mullepige

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Fifth Birthday tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Gratis mini-kursus til dig, som vil opnå et varigt vægttab under barsel

På Maria Diors mini-kursus lærer du helt konkret, hvordan du skaber de bedste og korrekte rammer for dig selv, hvordan du undgår yoyo-vægten og de ekstra irriterende kilo, som sætter generer dig i hverdagen. Dette kursus handler om, at give dig de helt korrekte redskaber til, at du kan gøre dit bedste for at opnå et varigt vægttab under barsel når du lige har født, men måske ikke har så meget overskud. Læs mere

ANNONCE

Klinik for de ufrivillig barnløse - Freya Fertility

Her skal I møde klinikkens ejer og stifter, Tina Snebang-Storgaard, der åbnede klinikken tidligere på året. Tina har et langt CV indenfor gynækologi og obstetrik og har været ansat på både private klinikker og i det offentlige. Det der driver Tina er ønsket om at give ufrivillige barnløse den største og mest unikke gave i verden, nemlig at blive forældre Læs mere

ANNONCE

Gaver og forkælelse til den gravide

Forkæl din gravide kone, kæreste, datter, søster eller veninde med en skønne uskadelige produkter der forsøder de næste 9 måneder. Lets celebrate the baby buump!   Læs mere

Bekymringer og angst omkring Corona hos gravide - Få lægens råd her

De seneste måneder har hverdagen for de fleste ændret sig markant. Det gælder også gravide, fødende samt forældre på barsel. For mange gravide giver situationen anledning til bekymring og måske endda angst, og en lang række spørgsmål rejser sig. I denne artikel sætter jeg fokus på det at være gravid i en coronatid og forsøger at svare på nogle af de spørgsmål, der rejser sig. Samtidig vil jeg give dig nogle ideer til, hvad du selv kan gøre for at dæmpe angst og bekymringer og tage dig kærligt af dig selv og dit lille barn i maven. Læs mere

ANNONCE

Har din baby svært ved at falde til ro?

Mange babyer har svært ved at falde til ro, når de møder verden uden for mors trygge mave. Sanserne er pludselig i brug, og lydene og indtrykkene er mange. Derfor har mange børn også svært ved at finde ro og falde i søvn. En slyngevugge er mange forældres redning. Læs mere

ANNONCE

Naturebaby - Når alle skal have råd til 100% økologi

Jeg har længe været på udkig efter en forretning, hvor jeg ved, at uanset hvad jeg putter i kurven, så er sikkerheden og kvaliteten 100% i fokus. Jeg har langt om længe fundet Naturebaby Læs mere